Ze doet het toch goed erop? De kleine man van ons in iedere geval wel. Niks van aan trekken. Hier zeiden ze ook zolang je maar niet in een oud huis woont met loden leidingen. Daarbij lost de voeding totaal niet op als ik kokend water gebruik, dit heb ik 1 maal geprobeerd na de kraamweek, de volgende voeding was direct weer met kraanwater.
Je mag inderdaad alles eten met bv, zelfs pittig ( alleen als je dat ook hebt gegeten toen je nog zwanger was) anders moet je niet te pittig eten! Verde ook niet teveel citrus vruchten/sap.... Daar kunnen ze kraniger van krijgen. Fles, tja ik geef bv, maar had gehoord dat je dit echt eerst moest koken het water en dat dit water 24 uur goed was in de koelkast......
ik eet gewoon nog hetzelfde als in de zwangerschap, alleen veel meer... Drink me ook helemaal gek, heb zo'n dorst telkens! fles: bij daniel heb ik wel vaak water gekookt maar bij ons komt het uit een tank en vooral zomers dus meer bacteriën erin dan bij normaal leidingwater. Als lydia straks over zou moeten op flesvoeding vanwege het een of ander zal ik ook weer gaan koken. Maar als ik ergens anders ben of in een huis zou wonen zou ik ook niet koken
ik had gelezen dat je geen kool mag eten en prei en ui enzo, en ik merk het echt ze heeft erg veel last van krampen , en de dag daarna heel veel poepluiers, de kraamvrouw had wel tegen mij gezegd dat als je bv geeft dat ze soms maar 1x in de 2weken een poep broek hebben ofzo , ik heb bij allebij mijn andere 2 kids flesvoeding gegeven dus dit is allemaal nieuw voor me en wordt er een beetje onzeker van, dat ik op alles moet gaan letten.
De eerste weken hebben de kleintjes bij bv juist heel veel poepluiers is ons verteld! Pas na een paar maandjes kan het zijn dat ze minder poepluiers krijgen of dat het zelfs helemaal even weg blijft. Niks om je zorgen over te maken dus.
je MAG het wel eten, maar het zijn dingen die sneller voor krampjes kunnen zorgen dan bijv bloemkool Maar het verschilt per kind wat wel/niet kan. En soms is het combinatie waar ze niet tegen kunnen. Combineer je het met wat anders kan het zijn dat ze er wel tegen kunnen. Tip: schrijf op wat je eet en hoe ze de volgende dag is. Zie je dat ze bij iets paar x gereageerd heeft kan je besluiten het tijdje niet te eten In het begin poepen ze juist vaak heel veel, later word dat minder.
Hele mooie foto's Luusje! Ik heb ook begrepen dat je alles mag eten als je bv geeft, maar dat je zelf even uit moet vogelen waar je kleintje op reageert. Mijn zus kon bijvoorbeeld spruitjes, sinaasappelsap en kool eten en dan had haar kleintje krampjes. Even uitproberen dus inderdaad. Sammie, schreef jij dat nou dat die eitjes niet bij jou werkten tegen een infectie aan je doos? Bij mij is het toch wel echt over hoor, want het jeukt niet meer en afscheiding is niet groenig meer, maar wittig nu. Was ook net ongesteld, dus misschien dat ik daarom ook dacht dat t nog niet weg was, het is sowieso dan een beetje viezig natuurlijk. Ons meiske wil overdag niet meer in haar bedje slapen sinds een paar dagen. Ze begint te jammeren wat eindigt in krijsen.... Ze is dan wel echt moe, want als ik haar uit bed haal valt ze op mijn arm in slaap! Heb het idee dat de krampjes haar wakker houden en dat ze op mijn arm beter 'getroost' wordt tegen de krampjes. Ze laat ook echt enorme stinkscheten dan. Sinds gister ben ik begonnen met haar in bed leggen en haar over haar hoofdje aaien totdat ze in slaap valt. In het begin is ze dan nog heel druk met haar armen en benen en is ze aan het kreunen en mopperen, maar uiteindelijk lijkt het erop alsof ze zich 'overgeeft' en wordt ze rustiger en valt ze in slaap. Ze wordt dan wel weer wakker en dan ga ik terug naar boven en herhaal ik dit. Heb het idee dat de krampjes haar dan telkens wakker maken. En heb ook het idee dat ze liever op haar zij ligt. Mag van een vriendin van mijn zus een zijslaapkussen lenen, hoop dat dat wat doet. En ik ga sowieso morgen de osteopaat bellen voor een afspraak. Iemand daar ervaring mee?
Guppekop, hoe is het nu met Lydia, ben je niet enorm geschrokken dat ze zulke hoge koorts had? Ik zou al lang bij de huisartenpost hebben gestaan....
ja klopt over die poepluiers in het begin heel erg veel en daarna minder ja , guppekop goed idee ik ga het maar noteren wat ik gegeten heb. ik ga morgen denk ikook even kijken voor die druppels voor darmkrampjes dan verlicht t in iedergeval al wat voor der want ze heeft t nu al 4 dagen maar moet wel zeggen ze heeft t alleen s'avonds tussen 18:00 en 22:00 verder niet zo erg. dus mischien is t haar huil uurtje wel maar andere kant ze wordt echt boos en die beentjes gaan tekeer en de armen. komt wel goed ga eerst wel eens noteren wat ik gegeten heb.
@guppekop ja leuk he hema hahahaha, volgens mij had jij dat andere pakje ook dat je dat een keer zei die witte met die bloementjes even foto zoeken ahhaha
was wel ff schrikken ja maar toen ze in dr romper lag was ze heel snel weer op goeie temp en daarna geen koorts meer gehad dus denk dat ze het smiddags buiten te warm heeft gekregen. Ze doet het vandaag weer zoals altijd
ja die heb ik ook liggen heb er ook nog 2 broekjes vandaan, een hele witte en een witte met rode stiksels, vestje met bloempjes en binnekant roze gesstipt en een jurkje... halve collectie komt zo ongeveer van de hema
luusje leuke foto's!! Dat shirtje van de hema heb ik ook. alleen in maatje 68 Vanmiddag ff naar een vriendin gweest. pff werd me daar opeens beroerd Voel me echt nog niet de oude. pff rot hormonen ook:x
Hier ook kraniger in de avond, flink spartelen.... En brullen, op bedje leggen heeft dan inderdaad geen zin, dus leggen haar hier in de box dan of in haar wipstoeltje of lekker in onze armen tot ze echt diep in slaap is en Dan pas in haar bedje. Zag gisteren een tip op tv, als ze echt diep slaapt kan je haar armpje optillen als je die dan loslaat en hij zakt gelijk weer naar beneden is ze echt goed weg en kun je haar makkelijker in bedje leggen zonder dat ze wakker wordt..... Zijn We nu dus aan het proberen.... Leuke foto's luusje!! Hema is inderdaad echt leuk Hoe gaat het met je rug Maienditje? Wel stoer hoor dat je weer lekker werkt, ik heb nog maar 1 dag gewerkt ( na 2,5 week), beviel erg goed, maar ik hof dan ook niets lichamelijks te doen. Ben wel een beetje jaloers op je, helaas mag ik nog niet werken doe je wel een beetje rustig aan
Suzanne, me rug lijkt wel te gaan maar als ik dan aan het aanrecht sta op voor dr commode trek ik het echt niet. Lig nu ook alweer in bedje morgen ern nieuwe week. Het werken opzich vind ik wel lekker, alle kindjes weer om me heen en beetje bezig zijn. Maar zoals ik al zei ik til nog niet. Deze week ga ik ook maar niet stukjes wandelen met de kids. En geen klagen over mijn man hij doey alles verder nog in het huis om mij te ontlasten. Al ben ik automatische meer in de weer met die kleine, hebben jullie dat ook. Nou ziey hij hem alleen van zeven tot acht s avonds op een werkdag omdat hij nog lekker zoveel slaapt. Alleen vanacht heb ik mijn man verrot gescholden, de eerste fles moet ik doen omdat ik toch kolf en doordeweeks doe ik ook de nachten omdat mijn moeilijk in slaap komt. Dus ik de nachtfles in het weekend is voor jou, adgelopen nacht hoorde ik de kleine ik maak hem wakker, maar hij denkt rustig aan dus na tien minuten lag jeremy flink te krijssen inmiddels. Ik eruit, zegt hij ik kom eraan, nou nu hoeft het niet meer ik ben al wakker
Tooske weet niet of jij je kleine al strak instopt of probeer inbakeren maar het kan ook zijn dat ze zich wakker houdt door het drukke bewegen, mocgten het geen krampjes zijn. Dames die hun kleine op schoot in slaap laten vallen, ik zou zeggen pas op he straks moet je sat ook doen als ze nog drie zijn. Niet ieder kind heeft natuurlijk door hoe je mama kan belazeren maar heb op mijn werk kind, is nu vier en slaaot nog tussen ouders omdat hij niet in eigen bed wikt. Sinds de geboorte nog nooit in eigen bed geslaoen nu is nummer twee opkomst en willen ze hetzelfde mee doen als het niet slaapt. Nou hun liever dan mij. Guppekop fijn dat het puur tijdelijke oververhitting was, andere ouders niet gelijk schrikken of naar eerst hulp, rusrig vlijven is belangrijkste. Tooske fijn dat infectie weg is. Bumpie gaat het nu weer goed. Poepluiers hier bij bv na elke voeding 1. Eten, ik eet alles maar ben nooit van het gekruide enkel donderdag knoflooksaus op en volgens mij heeft hij daarop gereageerd. Vloeien/menstruatie: ik draag zwart ondergoed maar bij afvegen is het weer rood, van de week bruin anders maar maandverbandje indoen om te zien hoeveel het is maar kan het nog vloeien zijn of een menstruatie verliezen degene die alweer ongesteld worden net zoveel aan het vloeien als voor de zwangerschap. Sorry voor evt. typfouten zit op de telefoon