Suzanne hier een link met een filmpje : Babyspeciaalzaak Het Rietje bornfree, de veilige babyfles, Bisfenol-A vrij, daarom BORN-FREE, drinkbeker voor baby en kind maienditje dat zei ik ook gisteren haha. maar was toch blij dat ze er uit was .
bij kruidvat zie ik ze ook niet die flesjes. Ze heeft hier ook uitslag, maar gewoon wat puistjes, alle 3 de kinderen van mijn zus kregen ook die puistjes rond 5 weken. Zou kunnen dat ze ergens allergisch voor is.... (al drink/eet ik bijna to geen zuivel produkten), dus zou niet weten waar ze allergisch voor zou moeten zijn), hier perst ze gewoon heel erg veel en komt er niets uit, zodra het eruit is is ze weer rustig en kijkt ze vredig om zich heen.... ze spuugt nooit, en is ook niet verkouden, ja ze niest soms, maar ook dat schijnt normaal te zijn bij baby's. Poepen gaat iets beter, maar nog niet helemaal naar wens... maar moet de dokter morgen nog even bellen om door te geven hoe het gaat met de stroop, dus zal allergie eens voorleggen bij haar... thanks
Femm heeft ook uitslag en niest veel. maar ze was een half uur oud en toen nieste ze al. vond ik zo gek toen. maar vriend zei had je die stof zien liggen op het plankje waar detelefoon stond. nou nee was ik niet echt mee bezig tijdens bevallen. in zh kunnen ze dus ook wel beter poetsen. de uitslag zei de dokter kwam van mijn hormonen wat ze meegekregen heeft. aleen in haar gezichtje heeft ze het en een beetje in haar nekje. dus hoeft niet alen bij bv voor te komen schijnbaar.
Ik weet het ook nog niet zeker hier hoor, maar ga het nu dus testen met de koemelkvrije voeding. Maar je kunt maar beter alles uitsluiten toch? Vind ik nou zo fijn dit topic, niet alleen gezellig, maar heb ik tot nu toe echt al veel aan gehad, nu ook weer met die flesjes, met zijn alles weten we meer dan alleen Dat die uitslag van hormonen kan komen heb ik ook al vaker gehoord ja.
Tooske ja dat vind ik ook fijn. ervaringen van anderen horen. hoop dat ik ook soms mensen kan helpen. heb met Jens toen zo gesukkeld, weet hoe het is een huilend kind en niks kunnen doen. bij een 2de is het wat makkelijkr met keuzes maken. wou dat ik toen wist wat ik nu weet ze zit hier trouwens echt in de puberteit qua puistjes hihi. och beter nu als straks
bij daniel had ik ook hele stoffige kamer. Verloskamer weet ik niet, was daar amper geweest en daar totaal niet mee bezig. Nu had wim de verloskamer al geïnspecteerd op stof toen ik voor het eerst aan de ctg moest. Er lag stof van 1dag zei hij maar een beetje stof heb je natuurlijk al gauw ergens liggen. Hij kon er nog niet in schrijven en dat was bij daniel wel zo (was in een ander ziekenhuis). Maar er lagen daar ook nog etensresten onder mn bed en daar moet je dan bijkomen van je bevalling/keizersnee Als ik alles van te voren had geweten had ik bij daniel ander ziekenhuis uitgekozen.
bij een 2de gaat het allemaal wat makkelijker ja. Je weet zelf meer en je durft ook eerder te "experimenteren" met dingen als er iets niet goed loopt.
ik vind dit forum ook erg fijn. Je kunt je verhaal kwijt en iedereen probeert je te helpen. Hier gaat het tot nu toe erg goed vandaag. Ze had alleen net geen zin in slapen hahah mijn moeder was hier en ze vechtte gewoon er tegen om niet te slapen. Ik zeg tegen mijn moeder leg haar maar in de box in het voedingskussen als ze moe is valt ze zo in slaap. Was het eerst huilen en opeens was het muisstil mijn moeder kijken sliep ze uiteindelijk toch Zaterdag gaat ze hele dag naar mijn ouders. Wij hebben een dagje uit met kameraden. vanaf half 1 tot uurtje of 8. Lekker weer een keertje uit eten. ff een vraagje wat zouden jullie doen in deze situatie??? mijn schoonouders zijn volgend jaar juni 35 jaar getrouwd en nu willen ze met alle kinderen + kleinkinderen naar een bungalow park. Ze willen een 10 persoonshuisje huren. En dat mat 8 volwassenen, meisje van 3 en 2 baby's. Mirthe is dan al wel bijna 1 jaar. Het andere baby'tje is dan 9 maand ongeveer. Dus mirthe moet dan bij ons op de kamer. dit lijkt me dan echt niet handig. Dus leek het mij verstandiger om gewoon 2 x 6 persoonshuisjes te huren. Wat zouden jullie doen 1x 10 pers. of 2x 6 persoons naast elkaar? Ps kan echt niet goed met mijn schoonfamilie. Dus vind er eigenlijk al niet zoveel aan.
Nou Bumpie, ik zou het wel weten! Als je toch niet zo lekker gaat met je schoonfamilie zou ik gewoon 2 x 6 nemen. Is toch veel fijner en rustiger ook voor die kleintjes. Kunnen jullie 'gezellig' buiten met iedereen eten enzo Guppekop en Leeuwtje, kan me goed voorstellen dat je bij een tweede makkelijker bent. Je kent het 'klappen van de zweep' natuurlijk al. Al moet ik zeggen dat ik hier veel info vandaan haal en ook bij mijn schoonzusje en mijn eigen zus. Ben op eigen initiatief naar osteopaat gegaan en heb ook niet overlegd met het cb om over te gaan op Pepti. Dat horen ze over 2 weken wel als Jessi weer heen moet voor haar eerste prikjes Denk dat je voornamelijk je eigen gevoel moet volgen in de alle adviezen die je krijgt en zoekt!
bij het idee al van met schoonouders op vakantie gaan krijg ik de kriebels, laat staan als we dan ook nog in zelfde huis zitten! Krijg altijd commentaar over hoe ik moet opvoeden etc:x Mij niet gezien dus Maar hoe wil je dat dan gaan verdelen als je 2 huisjes hebt? schoonouders in 1 huisje en jullie in 1huisje, maar de rest dan? Hoe staan de andere met kindjes er tegenover? (of is dat zelfde gezin?)
ja inderdaad gevoel volgen! en niet teveel zeggen op cb als je niet "het boekje" volgt. Heb bij daniel hele preek gehad dat hij op zn buik sliep, maar hij sliep anders niet. Toen ze bij volgend bezoek weer over slapen begonnen was het: ja hij slaapt nog op zn buik, ik weet dat het gevaarlijker is, maar anders slaapt hij niet en het is MIJN kind en MIJN beslissing. Toen hebben ze in dossier gezet dat ik bekend was met de gevaren van buikslapen Maar ik ben sowiso niet erg van "het boekje" volgen, maar wel mn gevoel Loopt niet altijd makkelijk, ook aanvaring gehad met de dokter omdat ik na 2 kuren wat anders tegen de spruw wilde "maar dat mocht niet want daniel was nog te jong". Maar na overleg met een andere arts kreeg ik het toch maar mooi mee, want die arts had er wel hele goeie ervaringen mee
Ik had de verdeling zo gedacht wij met manlief zijn broer,vrouw en beeb in ene huisje en schoonouders en zus manlief met dochtertje en man in andere huisje. Dan komen we nog een slaapkamer te kort realiseer ik me.. Ik vind het echt niet wat. Ze bemoeien zich met mij ook overal mee enzo. Heb ook echt geen zin. Denk dat ik maar met manlief ga overleggen dat we dagje na gaan ofzo. Dit lijkt me echt niet wat. en daar komt bij ik ben dan de enige die geen alcohol drinkt en dan gaan zo erg zeuren enzo. En dan ben ik weer de pineut weet het van te voren al :x:x Schoonfamilie ook :x
Nee mees poept nu (na 15 dagen) gewoon zacht (eigenlijk een beetje diaree), maar niet meer zo waterig als eerst en nu ook maar 1 x per dag. Nu krijgt ze natuurlijk BV dus tja dan kan het alle kleuren + dikte zijn.... we hebben haar ook 2 klysma's gegeven en die lactulosestroop om het een beetje op te lossen (maar geen idee of het nu allemaal eruit is.... ) ze perst nog wel steeds veel. Maar heeft ook wel krampjes. (aangezien ze haar fles ook zo opslokt en heel vel de hik heeft, ben ik net even naar de baby-dump gereden en die born free flesjes gehaald. Ben benieuwd! Je hebt inderdaad echt veel aan dit forum Heb veel aan de tips en ook fijn als je een ander kan helpen Maar ook gewoon gezellig en leuke medestanders
Tja, heb zelf hele fijne schoonouders, dus daar geen last van, maar kan me voorstellen dat je er geen zin in hebt! (misschien heb je het geluk dat er nog een kleinere baby bij is, zodat ze zich niet alleen op jouw gaan richten? tja het is maar 1 weekend van je leven, maar toch.... wel 1 weekend van je leven
Oh ben benieuwd wat jij ervan vindt! Ik heb die fles als het goed is morgen binnen. Tip is eventueel om een prematuur speen te gebruiken als ze haar fles zo opslokt. Jessi heeft ook heel veel de hik en slokte haar fles ook naar binnen sinds een week of anderhalf. Alleen is nu bij haar dus het probleem dat het laatste beetje te moeilijk wordt omdat ze dan te moe is, maar wellicht werkt t bij Mees wel, never now Maar als het goed is moet deze fles gewoon zijn werk doen natuurlijk! Zeker gezellig ook ja, lekker beetje slap ouwehoeren op zijn tijd hoort er ook bij he Ik heb ook leuke schoonfamilie gelukkig, maar kan me er wel iets bij voorstellen dat t geen pretje is met bemoeials en zeurpieten in 1 huisje te zitten.... Wat Suzanne zegt tis maar 1 weekend, maar ja als je dan een k*t weekend hebt is natuurlijk niet de bedoeling eigenlijk. Misschien ben je heel spontaan wel enorm ziek zwak en misselijk de dag dat jullie gaan
jak, jij ook al gezeur over alcohol:x hier ook, vooral door schoonpa. Maar ik ben er niet mee opgegroeid, heb er geen behoefte aan en heb teveel gevolgen ervan gezien/gehoord.
Ze heeft net haar "born free" flesje op. ligt nu te slapen, meestal komen de krampjes en de hik na een kwartier... dus afwachten maar, laat het je weten tooske, drinken ging ieder geval goed Hier lusten mijn schoonouders (een man) ook wel graag een wijntje/biertje.... ikzelf ben niet zo'n drinker.... (lust het gewoon niet) dus drink *normaal nooit..... en nooit gezeur gehad. *definitie van normaal; Als ik drink drink ik ook goed 2 a 3 x per jaar, o.a. met oud en nieuw en ben ik na 2 a 3 drankjes al kansloos dronken en dat weerhoud mij er dan ook niet van om voor de 4e 5e en 6e te gaan haha
Ik vind het ook fijn hier alles zo met elkaar te kunnen bespreken. Heb je echt veel aan, zeker bij een eerste. Net nutriton door zijn voeding gedaan en wat een verademing. In 1x de fles leeggedronken en daarna keurig een boertje en niets meer terug gegeven. Ook gebeld door cb, vorige week zei die vrouw hij krijgt te veel voeding en nu weer te weinig wat is het nu. Hij weegt nu 5160 en mag met dat gewicht maximaal 5x 180+5 hebben. HIj krijgt 4x 150 +5 en 1x 180+6 en dat was helemaal goed. Wel was hij 300gr aangekomen in een week, ze dacht dat hij gewoon lekker alles in aan het halen was, want hij zat nog steeds onder het gemiddelde met lengte en gewicht. Wel was zijn gewicht iets hoger dan voor zijn lengte zou moeten, maar ze zei dat zijn richtlijnen niets om ons zorgen om te maken.
@Bumpie: Ik kan het me helemaal voorstellen!!! Ik "moet" in oktober met mijn schoonfamilie een weekend weg ivm zoveel jarig huwelijk van mijn schoonouders. HELAAS zitten we met zijn allen in 1 huis. We zijn met schoonouders, 2 broers van Maarten, 2 schoonzussen, 3 nichtjes (9, 11 &12 jaar), 2 neefjes (9 & 11 jaar) en wij met zijn vieren.... Ik zie er behoorlijk tegenop, want ik wil gewoon niet dat Noah van hand-tot-hand gaat en dat m'n nichtjes niet met Thijmen gaan lopen slepen (doen ze altijd).... Ik ken mijn schoonouders een beetje; ze hebben het hele weekend-programma al helemaal klaar... Nou, ik heb mijn eigen ritme met Noah en dat hebben ze maar te accepteren vindt ik. En als ze het niet bevalt stap ik in de auto en ga met de kids naar huis....... (zo, dat moest ik ff kwijt )