Augustus 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door mama079, 31 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cindy80

Cindy80 Bekend lid

15 apr 2008
    769
    0
    0
    Woonbegeleider
    Zwijndrecht
    @Babyzwemmen: Bij ons is het "ouder-kind-zwemmen" vanaf 3 maanden oud. Dit heeft ook te maken met dat het kind dan de eerste enting heeft gehad (eerst was dat met ongeveer 10-12weken) en dat het kind zichzelf wat beter op temperatuur kan houden.
    Ikzelf vind het ook jong genoeg om te beginnen met zwemmen. Ze hebben in het begin al zoveel indrukken te verwerken (familiebezoekjes, vrienden, met de auto, supermarkt, etc. etc.) en dat zwemmen komt wel. Ik ga in november/december beginnen met ouder-kind zwemmen. Met Thijmen ga ik ook, dus ik moet even kijken welke dag handig is. Ik denk dat als Thijmen 's ochtends op de psz zit dat ik dan met Noah kan gaan zwemmen...

Hieronder een foto welke 1,5 jaar geleden is gemaakt tijdens de "zwemles".....:)

2. judithvdc

judithvdc Bekend lid

1 dec 2010
    836
    0
    0
    Gelderland
    Zwemmen: Hier is de grens 5kilo, dan kunnen de meeste kindjes zich goed warm houden. Jesse is nu al tegen 6kg. De arts bij het cb zei dat het wel kon, mede omfat Jesse al zo sterk is met zijn nekje.

3. judithvdc

judithvdc Bekend lid

1 dec 2010
    836
    0
    0
    Gelderland
    @cindy, Wat een geweldige zwemfoto. Hier komt over 2 weken de fotograaf bij ouder-kind zwemmen.

4. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    daniel was met een keizersnee (weeën niet goed genoeg ondanks infuus, gepoept in vruchtwater en wilde niet indalen). Lydia is in feite in 7uurtjes geboren zonder problemen:) (wel eerst 1,5dag voorweeën voor het doorzette)

5. Leeuwtje8108

Leeuwtje8108 Fanatiek lid

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    Gup en cindy onwijs leuke foto's ! En dat shirt heeft Jens ook. :D

Bumpie volgens mij was Mirthe zwaarder als Femm en tegen mij zei cb. ophogen de voeding want ze kreeg te weinig met 120 +4 .
    dus of 6 x 140 of 5 x 160 geven.

Nou een veel rustiger babytje. en s'nachts geef ik haar niks meer. ze meld zich wel. maar na 3 x speentje erin doen gaat ze weer slapen tot 6.30 , 7.00 uur.
    Ze meld zich meestal rond half 5 en dan zit ik s'morgens zo met de voeding te kijken. want dan wil ze natuurlijk niks om 7 of 8 uur. en moet dinsdag weer beginnen met werken. en nv mocht ik hier ook niet meetellen.
    Femm woog bij cb 2 weken geleden 4470 en mocht dus dit geven.
    Vind het dus wel raar van cb. Ze was toch ook al flinker bij geboorte. cb zei dat ze daarom meestal ook meer honger hebben omdat ze in de buik ook goed te eten kregen zeg maar.

Ik laat Femm in ieder geval geen hoger meer lijden. en idd wat maienditje zegt ze lopen het er wel vanaf. Cb heeft toch van die standaard lijntjes. Nou echt niet dat ieder kind daar in past.:)
    Maar kan me voorstellen dat je hun advies opvolgt. en zeker bij je eerste. Maar je eigen gevoel volgen is meestal idd het beste.

6. bumpie

bumpie Niet meer actief

#446 bumpie, 17 sep 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 sep 2011
    hoi hoi

Ze is weer veeel rustiger. Gistermiddag om half 5 150+5 gegeven. Moest ze eigenlijk om half 9 de fles maar ik moest haar om 22 uur wakker maken en nog had ze niet echt aanstelten om te gaan drinken dus om half 11 maar fles gemaakt. Zat immers al 6 uur tussen. Daarna melde ze zich om kwart vor 5 en vanmorgen om half 9 dus erg netjes. Deze fles heeft ze niet helemaal opgedronken heeft ongeveer 20 cc laten staan. Gister heeft ze ook maar 5 flessen gehad:D Ze gaat vandaag dagje naar mijn ouders wij hebben een dagje uit met onze kameraden :D Dus zal mijn moeder zeggen dat ze de fles van half 9 gewoon moet geven dan geef ik haar de laatste fles om 12 uur. Dan hebben we morgen een iets ander ritme hopelijk komt ze dan morgenvroeg tegen 6 uur half 7. Dan krijgt ze vandaag wel 1 fles te veel eigenlijk maar hopelijk kunnen we zo een beetje andere tijden creeeren. ;) Want dit is ons schema van gister en vandaag alleen gister die fles van 20.00 pas om half 11 gegeven en die van 00.00 is komen te vervallen.:D

4.45 120+4
    8.30 150+5 (20cc laten staan)
    12.30 150+5
    16.30 150+5
    20.00 150 +5
    00.00 150+5

wil volgende week toch nog keer jbpm proberen. doe dan niet gelijk 2 scheppen per voeding maar gewoon met iets beginnen en dan ophogen kijken hoe ze daar nu op reageert.

iedereen een fijne dag.

7. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    goeiemorgen
    hier kort nachtje gehad. Lydia ging om 11u slapen en kwam toen om 3u,6u,7u en half9:( Maar nu ligt ze wel lekker te slapen.
    Kwam er vanochtend achter dat ik straks flink moet shoppen voor dr:D ze heeft maar 1setje kleren in maat 62 dus moet flink wat bijkopen, heel erg:D kleertjes die we gehad hebben is bijna allemaal 68. Bij daniel hadden we juist heel veel 56 en 62 gehad en nu bijna niks, maar 1shirtje in 62. Dus de mensen hebben goed geluisterd. Had gezegt dat ik geen hele kleine maatjes wilde omdat daniel sommige dingen aankreeg om het keer aangehad te hebben maar dat het eigenlijk al te klein was. En vind het zelf veel te leuk om die kleine kleertjes te kopen:D

8. bumpie

bumpie Niet meer actief

hoi hoi

even een tip. De difraxspenen passen op de dr brown flessen!! wou een 123 speen van dr brown maar die is er alleen voor de brede hals flessen. Toen zeiden ze mij hier dat de difrax ook pastte dus heb 123 van difrax meegenomen en inderdaad hij past :D

9. Leeuwtje8108

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    waarom jbpm erin ? spuugt ze dan of nog slikken de hele tijd ?

Gup veel plezier met shoppen . heb ik laatst al gedaan. zo leuk. maar lijkt wel gelijk stuk groter he maatje 62 ! maar zo leuk. anders als jongenskleertjes. hihi

10. luusje84

luusje84 Actief lid

16 nov 2010
    356
    0
    0
    hallo
    ik had een vraagje

ik ben van bv overgestapt naar de flesvoeding
    maar nu moest ik dus afkolfen en ik heb elke x mijn hele borsten afgekolft en nu zei mijn vriendin dat je dus alleen de spanning eraf moest kolfen en niet alles. iemand ervaring hiermee hoe ik dat moet doen.

ik geef imay nu dus flesvoeding en ik geef haar 120 met 4 schepjes maar ze laat bijna elke x 60 of 40 staan en ik krijg haar dan niet meer wakker. is dit erg?
    dinsdag moet ik naar het cb dus ben erg benieuwd

graag hoor ik jullie ervaringen

11. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag toch maar een zijslaap kussen voor Timme gekocht, ik vond zelf dat zijn achterhoofdje iets platter was geworden, nog niet heel erg, maar heb geen zin in helmpjes ofzo. Dus meer uit voorzorg.

12. Leeuwtje8108

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    ZJ jammer had je het hier maar effe gezegd. Ik heb er hier nog eentje liggen en gebruik ik niet.

13. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat lief leeuwtje, helemaal niet aan gedacht...

14. Suzanne1

Suzanne1 Bekend lid

28 nov 2010
    932
    0
    0
    NB
    Afkolven, inderdaad alleen de spanning eraf kolven.... Steeds iets minder. Als je ze leegkolft denkt je lichaam dat je nog steeds melk nodig hebt en blijven je borsten naar behoefte aanmaken... Als je steeds minder kolft en alleen kolft om de spanning eraf te halen gaat je lichaam ook steeds minder aanmaken tot je helemaal geen melk meer geeft.

Dus steeds alleen de spanning weg kolven en steeds minder vaak kolven :) dan ben je zo opgedroogd ;)

Hier vandaag een rustige dag gehad. Mijn tweelingzusje is langs geweest ( heel de dag ) ze is zelf hoog zwanger en heeft de hele dag met Mees gefrummeld :) ze heeft bijna niet gehuild en veel geslapen!
    Hopenlijk vannacht ook, want afgelopen nacht was wat hectisch... Ze wilde mAr niet slapen, uiteindelijk gelukt om 01.30 uur en werd alweer wakker om 05.00 en wilde toen pas om 07.00 weer gaan slapen.... Duimen dus ;)
    Ook heeft ze lekker gepoept :) dus heb goede hoop! Slaaplekker allemaal!

15. Ghurabaa

Ghurabaa Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.236
    1
    38
    The Netherlands..
    Hey dames,

Hoe gaat het met jullie?

Hier gaat het hartstikke goed. Mijn dochtertje is een heel tevreden en rustig meisje, zo fijn!

Ik had wel een vraagje aan jullie. Voeden jullie op verzoek?

Ik probeer dat min of meer ook te doen, maar ik merk dat ik de controle nog niet helemaal kan loslaten.
    Omdat mijn dochtertje qua gewicht precies op het gemiddelde zit (dus niet te zwaar en niet te licht) hadden ze bij het cb aangeraden om het op 7 voedingen per etmaal te houden.

Maar nu heb ik vandaag echt op verzoek gevoed, maar dan kom ik er maar aan 6. Dit komt omdat ze met gemak 6 uurtjes doorslaap 's nachts, en overdag heel vaak 4 uur tussen de voedingen haalt. Wat moet ik hier nou mee? Toch maar de tijden blijven opschrijven en de klok in de gaten blijven houden??

Ik hoor graag jullie ervaringen.. :)

16. bumpie

bumpie Niet meer actief

gaf je fles of borstvoeding?? Weet het zo even niet meer. Meestal regelen ze zelf wel hoeveel flessen ze willen. Lijkt me dat 6 ook geen probleem is hoor. Ik kom hier zelf al op 5 voedingen.

Iemand misschien tips hoe ik 's morgens en 's avonds dezelfde tijd voor de fles kan krijgen?

vanmorgen gevoed om 6 uur. Nu dacht ik, ik wil graag de laatste fles om 00.00. Omdat ze na de laatste fles meestal 6.5 uur slaapt kom ik dan uit om half 7. Dit lijkt me een goede tijd, vooral als ik straks moet werken. Zou ik dan 's avonds de fles van half 7 en half 11 bijvoorbeeld kunnen rekken. Dus als ze nog slaapt laten slapen en dan bijvoorbeeld om half 8 geven en de laatste fles 00.00? Of denk ik nu iets te simpe. Hoor graag jullie ervaringen..

17. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    gisteren heel de dag van huis geweest dus alleen meegelezen via de telefoon, zal nu weer wat reageren.

cindy: leuke foto's weet niet of ik dat al had gezegd.

guppekop: ik ga meer eerst van deze genieten en dan zien of horen we wel bij een 2de of het gewoon gaat lukken of weer keizersnee moet worden.
    en succes met shoppen is heb bij elkaar 2 vuilniszakken maatje 62 gehad.
    dus dat word 2 keer per dag om kleden om alles te kunnen dragen:)

luusje: ben jij bewust van de bv afgestapt al of zie je het evt. kolven op je werk niet zitten.
    en dat ze voeding laat staan geeft niet zolang ze goed groeit zou ik zeggen.
    als ze het echt nodig hebt drinkt ze wel, als ze dan maar niet elk uur komt.
    dat had ik hier een dag, dronk hij het niet leeg omdat hij gelijk in slaap viel maar een uur later had hij alweer honger.
    dar trapte ik dus niet in.
    wil wel een beetje regelmaat hebben.

hier heeft hij de eerste week veel gespuugd echt bogen maar dat vond cb ook niet erg omdat hij wel aangekomen was.
    dus hun maakte zich geen zorgen, gelukkig is het toch ook wel opgehouden met een difraxfles.
    bij avent boerde hij nooit heel gek maar daarom spuugde hij in zijn slaap even later.

suzanne gezellig dat je zus er was, hoelang moet ze nog.
    had jij even je handen vrij en zij kon oefenen met mees.
    maar zo te zien is ze goed weg van haar tante als ze zo lief was.

voeden op verzoek: hier met bv nooit gedaan ook niet toen ik hem wel aanlegde aan de borst.
    maar ben na 5 dagen al gaan kolven.
    ik heb puur een ritme aangeleerd vanaf het begin omdat ik vrij snel weer ging werken en hij nu geweldige tijden heeft.

hij drinkt vast om 7,11,3,7 uur de fles van elf uur was allang geen succes meer dus die heb ik snel geskipt.
    vrijdag bij cb zeiden ze niks dat hij maar 4 flessen krijgt van 150.
    voor zijn gewicht mag hij zo'n 680cc per dag drinken met de nacht zit hij hier aan maar die telt cb niet mee.
    vind ik deels heel krom is toch ook voeding.

maar nu heb ik gisteren beetje lopen denken hoe ik de nacht anders aan kan pakken.
    want na de 7 uur fles gaat hij de nacht in en komt hij om 2 uur en dan begint voor zijn gevoel de dag dus 4 uur later komt hij weer
    maar dan zijn wij druk met aankleden, broodsmeren en ontbijten dus dan is hij wel een handenbindertje omdat ik hem echt rek tot 7 uur.
    het is niet dat hij heel de dag huilt ofzo.
    maar er komt nog een verloop in die nacht dat hij steeds wat later komt om die nachtvoeding, nu is hij ook nog maar 5 weken hoor dat snap ik ook wel.
    maar gisteren iets gezocht in de winkel om pap te maken ofzo maar onder de 4-6 maanden mogen ze dat gewoon allemaal nog niet he.

ik zou het fijner vinden dat hij om 3 uur voor de nachtvoeding komt omdat hij dan gewoon slaapt tot 7 uur, dat heeft hij wel een tijdje gedaan.
    nu heb ik gisteren in zijn laatste fles bv gewoon 1 schep nurtilon 1 bijgedaan en hij kwam pas kwart voor 4 en toen 8 uur dus is het toeval of had dat schepje effect.
    we zullen het vanacht zien.

nu slaapt hij alweer lekker vanaf half 9
    vandaag nog kraamvisite en dan zijn we er klaar mee.

ik kijk nu op rtl4 oei ik groei, interessant programma dus dames zet de tv even aan.
    gaat over eten, slapen en huilen van baby's.

18. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    als hij hier slaapt voor een fles rek ik max tot 5 uur er tusse dus zijn ritme is 7,11,3,7 maar het is voor mij ook handig als het 7.30/11.30/15.30/19.30 uur is.

maar ik merk ook dat hij soms slaapt en een uur later komt maar dan toch de volgende fles weer op ritme zit.

laatst had hij zijn 3 uur fles pas om 5 uur maar om 7 uur kwam hij gewoon weer.
    maar gewoon proberen te rekken als ze wel wakker is en dat is te doen.
    ligt ze keihard te krijsen gaat het niet natuurlijk.

zelf gebruik ik omdat ik alweer werk de weekenden om te expirimenteren met zijn voedingsschema dan kan ik slapenloze nachten aan mocht het niet werken.

19. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    alleen kolven als er veel spanning op je borsten staat en dan niet leeg kolven

20. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    hier op verzoek. Heb geen idee hoevaak ze krijgt, wisselt per dag. Van de week naar cb, dan weet ik hoe zwaar ze is

Deel Deze Pagina