Augustus 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door mama079, 31 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    gister bij zwager en schoonzus op verjaardag geweest. Die hebben zoontje van 5 maanden, echt een bullebakje. /Heeft nu al maat 74! Heeft ook heel bol geziccht en flaporen, niet mooi meer. En dan verwacht je echt zo'n harde jongenshuil, maar hij heeft een heel zielig huiltje juist!

2. bumpie

bumpie Niet meer actief

wij hebben nu ook die laatste fles om half 7. Gisteravond half 8 en dan gaat ze voor haar doen ook de nacht in. En dan komt ze dus om 2 uur en dan weer om de 4 uur dus dan begint voor haar doen ook de dag. Hopelijk gaat het vanavond goed als ik om 00.00 een fles geef en dat ze dan tot half 7 slaapt 6 uur vind ik ook goed ;)

Hier weer voor het eerst ongi na de bevalling :D:D:D Wel iets erger dan normaal. Nu trekt de wond ook heel erg :$ pff zo verjaardag niet echt veel zin in.

3. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    haha.. tja.. alle kindjes zijn weer anders hè.. zijn ouders vinden hem vast het mooiste jongetje ter wereld :) en gelukkig maar

@voeden op verzoek doe ik ook sinds een paar weekjes, bij het CB zeiden ze ook liefst wel 6 voedingen per dag maar kom vaak maar aan 5.. ach.. ze komt nog steeds aan en ik vind het veel natuurlijker, zat me helemaal niet lekker om haar speciaal wakker te maken voor een voeding, dan sliep ze net zo lekker en ze dronk ook vaak niet goed dan, was ze nog slaperig..
    dus ik heb het wel los kunnen laten en voelt voor mij veel beter, misschien toch proberen Ghurabaa? maar als je twijfelt kan je je twijfels ook nog eens neerleggen bij het CB

4. Cindy80

Cindy80 Bekend lid

15 apr 2008
    769
    0
    0
    Woonbegeleider
    Zwijndrecht
    POEHEE!!!
    Gisteren is het bij ons een hele zware dag geweest.
    Noah was heel de dag wakker en aan het huilen. Er was geen beginnen aan. Thijmen is heel erg verkouden en daardoor wat hangeriger.
    Gelukkig ging het vandaag alweer wat beter. Noah was een stuk meer tevreden, alleen tussen 18.00-20.00uur was hij huilerig en ontevreden.
    Ik denk dat hij midden in een "sprong" zit. Ik heb het boek "Oei, ik groei" en bij Thijmen klopte het geregeld. Nu weer... Noah zit in zijn 1e sprong.... Het is dan fijn om te weten dat het vanzelf een keer overgaat. Alleen natuurlijk de vraag "wanneer"....

Aankomende week een erg drukke week:
    Maandag - zussendag. Vaste dag dat mijn zus komt. Ze helpt dan een beetje en gaat zwemmen met Thijmen zolang ik dat nog niet mag/kan/doe.
    Dinsdag - 's Ochtends gaat Thijmen lekker naar de PSZ en 's middags met mijn moeder winkelen. 's Avonds krijgen we bezoek.
    Woensdag - even niks :)
    Donderdag - 's Ochtends komt de fotograaf bij de PSZ.
    's Middags gaat Thijmen naar de PSZ. Daarna naar mijn ouders en daar blijft Thijmen een nachtje logeren.
    Vrijdag - Thijmen halen bij m'n ouders en dan op verjaardagsvisite van nichtje wat 1 jaar wordt.
    Zaterdag & Zondag - Noah logeren bij opa & oma :( en wij met Thijmen naar de Efteling met overnachting in het Eftelinghotel....

Wat een week zeg..... ;)

5. bumpie

bumpie Niet meer actief

hoi hoi

@ cindy: inderdaad een drukke week. Maar wel gezellig lijkt me.

Nou gister mirthe om kwart voor 12 laatste fles gegeven en ze sliep lekker tot 6.30 moest haar zelfs wakker maken. Dus vanavond ga ik haar laatste fles om half 12 geven kijken of ze het dan ook red tot half 7. Heerlijk.

@ eerste keer ongi: pffff wat erg... allemaal stolsels, buikpijn :( en voel me slap.

Heb deze week lekker rustig weekje. Wou alleen vanavond ff naar mijn oma op het ziekenhuis. :D Dan is manlief thuis dus hoef ik mirthe niet mee te slepen.

pff gister verjaardag gehad. Nou mirthe moest in de kinderwagen slapen. Ze was moe dus ik haar mooi met kinderwagen in de berging gezet daar was het lekker rustig. Komt me zwager en die denkt ze ligt wakker ik haal haar eruit :$ NOu hele meid van slag. was echt blij dat ik thuis was. Ben ook erg boos geworden op me zwager. pff blijf van een kind van een ander af. Sorry moest er ff uit.

Gisteravond ben ik er achter gekomen dat als ze niet wil slapen als haar dan in de maxi cosi leg en dan met kinderwagen heen en weer ga dat ze zo slaapt. :D Erg handig om te weten. Alleen had ik haar iets te snel overgepakt dus werd ze weer wakker en kon ik weer opnieuw beginnen.

6. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    @bumpie inderdaad irritant zeg wat je zwager deed! en handig wat je hebt uitgevonden met de maxicosi :) dat soort handigheidjes zijn fijn om achter de hand te hebben.
    mijn beebje slaapt ook heel snel als ik haar in de wagen leg, zelfs nog zonder rijden :p en in de draagdoek. maar idd handig om te wachten tot ze écht slaapt voor je haar er weer uit haalt

@cindy drukke week idd.. zorg je ook voor genoeg relaxmomenten tussendoor, voor zover dat lukt? en Noah al uit logeren.. leuk voor zn opa en oma, maar voor jouzelf wel lastig denk ik?

hier hopelijk een rustige week, niet zoveel gepland.. paar bezoekjes van mijn moeder en vriendinnen, maar niet teveel, en verder veel met mn moppie knuffelen :) en huishoudelijk doen

morgen langs inloopspreekuur CB, had ze gebeld ivm baby's naveltje, zit nog steeds wild vlees en nog steeds niet geheel ingedroogd, moeten ze waarsch 2e x aanstippen

moet nog steeds mn gewone kleding weer van zolder halen.. wordt ook tijd, benieuwd of ik er weer een beetje in pas iedereen zegt dat ik er weer slank/normaal uitzie maar ben toch echt ca. 7kg zwaarder dan voorheen..

fijne dag allemaal!

7. bumpie

bumpie Niet meer actief

ik heb via marktplaats een goedkoop adresje voor babyvoeding. Ik bestel bij haar de nutrilon omneo dit scheeld als ik 9 pakken tegelijk bestel 5 euro per pak! Ze heeft verschillende soorten ook friso en andere van nutrilon. Dus als je de link wilt mag je mij wel ff pb'en:D Ik heb nu 9 pakken omneo voor 89.25 inclusief verzenden. In de winkel was ik 126.90 kwijt geweest. ;)

zoals ik weet heeft ze ook de forte en de hypo-allergeen van friso en nutrilon.:D

8. Asun

Asun Niet meer actief

Bumpie Irritant van je zwager. Misschien wel lief bedoelt, maar hij help niet echt zo..

Cindy Wow drukke week, maar leuk zeg naar de Efteling!!

Ros Pff gewone kleren pas ik nog echt niet.. heel frusterend zeg. Hoop dat t bij jou beter is.

Flesvoeding Gaat goed hier. Haar ontlasting is minder dun als bij bv, en stinkt meer:(:D. Ik heb wel t gevoel dat ze er aan moet wennen. Lize is al een paar dagen onrustig en gister was het helemaal feest, hele dag jengelen en wou niet in haar ledikantje slapen. Zodra ik haar daarin legde zette ze het op het krijsen. Vannacht wel een goede nacht gehad, vannochtend nog een beetje aan het jengelen en spuugde haar net opgedronken afgekolfde BV over ons heen.. haha Onze wasmaschine maakt overuren:D

Het afkolven gaat ok, wel heb ik mega last van stuwing.. pff AUW!! Wel vermoeind hoor eerst kolven en daarna Lize voeden, heb echt t gevoel dat ik de hele dag aan het voeden ben. Hoop dat m'n borsten snel besluiten om geen voeding meer aan te maken.

9. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    vanochtend naar cb geweest met de 2. Waren goed gegroeit. Bij daniel had ik meer verwacht, bij lydia minder. Heb zowaar niks geen commentaar gehad:D:) Nu ligt daniel lekker op bed en lydia op schoot te kletsen en te lachen, echt gezellig!

10. Leeuwtje8108

Leeuwtje8108 Fanatiek lid

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    nou 1 ste werkdag kan beginnen. hoop dat die beter verloopt als afscheid bij kdv.
    Jens aan het huilen , femm aan het huilen en mama ook nog. :(hopenlijk is het snel 13.00 uur !!

11. Suzanne1

Suzanne1 Bekend lid

28 nov 2010
    932
    0
    0
    NB
    Ahhhh lijkt me ook vervelend! Ik ben al een dag wezen werken, maar was zo druk dat ik niet eens naar huis heb gebeld.... Nu scheelt het ook wel dat mijn man de verzorging gaat doen en ze straks niet naar een kvd hoeft :) anders zou ik ook in tranen zijn :(

Hoop dat jij en de kleintjes snel kunnen wennen :)

12. bumpie

bumpie Niet meer actief

hoi hoi,

Mirthe kwam na de laatste fles van 00.00 om 4.30. Niet erg handig als je de dag om 6.30 wilt beginnen. heb haar 60 +2 gegeven in de hoop dat ze weer ging slapen. En ja hoor dus haar om 6.30 wakker gemaakt en 150+5 aangeboden wat ze helemaal op heeft gedronken :D Kijken hoe ze het vanacht doet. Straks naar ziekenhuis naar mijn oma. Ze mag donderdag naar huis. :D

@ kdv: Ik ga eerst nog naar mijn oude werk terug omdat ze op mijn nieuwe werk nog niet zoveel uur hebben voor mij. Maar Mirthe gaat er al wel vast heen op maandag en dinsdag :D Ben erg benieuwd hoe het gaat. Maar scheeld het zijn allemaal collega's van mij;)

13. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    @Leeuwtje sterkte en succes vandaag!

@nacht ze kwam om 3.00 uur (ging om 4.00 uur weer slapen) en daarna 7.30 uur..

@drama vanmorgen, ben per ongeluk (uiteraard) met haar hoofdje tegen een deur gebotst, aaah! ik liep met de beeb op mijn arm door de gang, de kat stond in de weg en ik wilde hem met mijn voet wegduwen en toen *boink *, ze ging gelijk heel hard huilen, ik voelde me echt verschrikkelijk!!
    toen ik begon met haar voeden was het wel gelijk over en daarna was ze ook gewoon alert en vrolijk.. maar ik voelde me zo'n slechte moeder!! :( zie/voel niks raars aan haar hoofdje verder.. ik ga straks naar het inloopspreekuur van het CB voor iets anders maar ik zal het denk ik wel even noemen..?

hebben jullie al eens zoiets gehad? bah..

hopelijk is jullie dag wat beter begonnen vandaag!

14. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leeuwtje lijkt me heel erg moeilijk.

Bumpie wat fijn dat ze toen nog is gaan slapen, hoef ik bij Timme niet te proberen. Dat is ik heb honger en ik neem echt geen genoegen met minder helaas.

Ik ben zo blij dat ik pas in januari pas weer hoef te gaan werken. Dit komt omdat ik heel mijn zomervakantie terug krijg. Dus is helemaal officieel verlof :D

15. Leeuwtje8108

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    Hier gisteren nog zoiets meegemaakt. Legde Femmin de maxicosi en Jens vroeg net iets terwijl ik de gordels dicht aan het maken ben. nou je raad het al ze zat met vel van haar beentje tussen het slot zeg maar. ik kreeg hem niet dicht , maar omdat ik naar Jens aan het kijken was had ik niet in de gaten dat ze ertussen zat . tot de krijs kwam. en hoe wat een gegil. och ze had zo'n pijn. en toen begon Jens ook nog eens omdat Femm pijn had. voelde me zo schuldig. gelijk naar haar beentje gekeken , was gelukkig alleen maar rood. maar moest wel 2 kids effe rustig maken.

Gelukkig heeft je meisje er niks aan over ghouden . en van 1 kant als ik zie waar Jens allemal mee thuiskomt van het kdv of de creche. vrijdag had hij weer een blauw oog. van de glijbaan gevallen :$ dan zijn wij goede moeders hoor , beter als de leiding met opletten .;)

Dank jullie wel voor succes wensen. Femm had veel gehuild op kdv. Maar ze hadden haar vergeten op de buik te leggen. Dus ze heeft zichzelf iedere x wakker geslagen. donderdag zouden ze haar op de buik leggen . hopenlijk gaat het dan beter. ben blij dat ze allebei weer hier zijn. zo gek na 11 wekenvrij te hebben gehad opeens weer te werken. was wel lekker. maar ben bli dat de morgen om was. rustig aan beginnen.vanavond dan wel nog. en morgenavond, en dan allleen s'morgens do vrij en zaterdag .

Nu liggen ze allebei te slapen. maar volgens mij is Femm bekafwant ze moet om 15.00 de fles en normaal begint ze al 10 min. vantevoren nu niet. heb haar tussendoor ook nog niet gehoord. ga nog wat strijken en pak haar dan maar.

Zj heerlijktoch zolang vrij !

Wat is het trouwens rustig hier :(

Fijne dag nog.

16. bumpie

bumpie Niet meer actief

net ff met mirthe en mijn moeder naar mijn oma geweest in het ziekenhuis.
    Komt er om 5 voor half 3 een verpleegkundige waarom ik mirthe mee had het zat er vol bacterieen aan de bedden enzo. Nu was de longontsteking niet besmettelijk van mijn oma maar het hele ziekenhuis zat vol bacterien zei ze. :$ Ze zagen ons ook lopen toen we kwamen en toen zei niemand iets. Maar volgens mij kwam ze dat gewoon zeggen omdat mirthe erg hard huilde en we net van plan waren om weg te gaan.

Ik dacht echt dat ik haar wel mee kon nemen. Mijn oma lag overigens alleen op een kamer de rest was vanmorgen allemaal ontslagen dus niemand had er last van.

17. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Zo, druk geweest hierzo.... Ben ook alweer aan het werk en merk dat ik echt weinig tijd heb om hier elke dag te kletsen. Gister de tuin gesnoeid, was HARD nodig. Was en strijk, Jessi natuurlijk niet te vergeten! Boodschappen.... Maar gaat wel lekker gelukkig.

De nieuwe voeding gebruiken we nu een week, maar geeft niet echt resultaat. De fles van Free born werkt prima Leeuwtje! Er loopt niks meer naast en ze drinkt in een mooi tempo, heb er nog een bij besteld :)

Nou, ik ga ons meiske uit bed halen, die is wakker en mag over een uurtje de fles.

Fijne avond iedereen!

18. bumpie

bumpie Niet meer actief

hoi hoi,

Hier een heerlijke dag gehad. na elke fles was ze 1,5 uur wakker en lag heerlijk in de box te kletsen en te lachen. Vanavond heb ik even een babygym gehaald van vtech van winnie the pooh :D Echt een geweldig ding kost maar 30 euro maar zo super en hele aanstekelijk liedjes. Mirthe vind hem ook geweldig en lacht er telkens naar vooral als de pootjes van winnie bewegen vind ze geweldig. Zit ook een nachtversie op dan zingt hij slaapliedjes en zijn de kleuren niet zo fel en niet het hele paneel verlicht. Zat te twijfelen tussen deze die van little tikes ocean en de chicco maar ben zo blij dat ik deze heb genomen.

19. Leeuwtje8108

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    oh moet het effe kwijt sorry :x:x:x

Werd net gebeld door mijn exschoonvader, daar heb ik nog contact mee. Is Jens zijn opa.

Mijn ex (biologische vader van Jens) heeft vandaag een dochter gekregen. En de naam die ze heeft hadden wij als meisjesnaam voor Jens. Nu heeft zijn ander kind al de 2de jongensnaam wat we hadden voor Jens. hoe inspiratieloos kun je zijn . echt waar.
    Ben me echt aan het ergeren.

Hij kon het wel extra doen.

Toen mijn moeder hoorde dat ik een meisje kreeg zei ze gelijk oh danzal ze wel Fenna gaan heten. Ik zei toen gelijk nee , ik pak geen naam wat ik al met iemand anders had gekozen.
    Ik heb het altijd een mooie naam gevonden, maar had nu echt zoiets van nee zo ga ik mijn dochter niet noemen om die reden.
    Vind achteraf Femm ook mooier. Maar snap het gewoon niet dat iemand zoiets doet.

Ik had het laatst ook al tegen roel gezegd toen ik hoorde dat hij een meisje kreeg , let op dat kind gaat zo of zo heten. we hadden 2 meisjesnamen toen.

sorry ben nogal geergerd hierover. effe gal spuwen hier.

zo dat is eruit :)

20. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    @Leeuwtje pff inderdaad inspiratieloos zeg, en gek idee dat hij 'jullie' naam heeft gebruikt..
    het is een leuke naam maar ik vind Femm leuker en origineler!

@Bumpie fijn dat je zo'n leuke dag had gister, en klinkt leuk wat je hebt gekocht!
    ik merk ook dat beebje meer oog krijgt voor speeltjes/kleurtjes e.d., hebben een boxspiraal en daar grijpt ze al naar en ze kijkt er naar en ook naar poppetjes/kleurtjes op haar behang enzo..
    weet iemand iets leuks wat je in/over de box kan hangen qua speeltjes? ik zoek een soort 'boog' ofzoiets maar heb het nog niet kunnen vinden (alleen met speelkeed voor op de grond)

@nacht voeding om 21u en daarna om 3.30 uur, beetje vervelende timing van de voedingen maar qua tussenpoos vond ik het best netjes! alleen nu kon ik zelf niet slapen ik ben soms 's avonds ZO moe maar ook gestresst van de dag dat ik moeilijk in slaap kan komen en ga me dan frustreren van; dit is hét moment dat ik moét gaan slapen!! en dan lukt het niet (ik kan overdag nooit bijslapen)
    dus behoorlijk moe, nu.. maar kleintje ligt lief te slapen na de ochtendvoeding en ik weer met een bakkie op de bank, dat is ook relaxed :)

fijne dag iedereen!

Deel Deze Pagina