Augustus 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door mama079, 31 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzanne1

Suzanne1 Bekend lid

28 nov 2010
    932
    0
    0
    NB
    ps. op oei, ik groei website kun je zien met hoeveel weken de kleien een sprongetje maakt en wat ze dan allemaal gaat doen en kan :)

2. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb dat boek, is echt wel interessant ja. Ja die Freeborn fles is echt een succes he, hier ook hoor! Fijn dat poepen weer goed gaat Suzanne en dat jullie meid zo tevreden is. Fijn ook dat de voorkeurshouding aan het bijtrekken is. Hier vandaag weer naar de osteopaat geweest voor haar voorkeurshouding en krampjes. Krampjes lijken met nieuwe voeding niet minder, dus geen allergie gelukkig. Ze zijn wel wat minder, maar ligt denk ik meer aan haar leeftijd.

3. Suzanne1

Suzanne1 Bekend lid

28 nov 2010
    932
    0
    0
    NB
    Ja leuk hè dat boek! Ik heb ook de app. Op iPhone.

Fijn dat zw geen allergie heeft! Zou echt vervelend zijn (lees onhandig)! Hopenlijk is ze straks over haar krampjes heen gegroeit!

4. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    zo, net een draagdoek wezen kopen. Wil er al heel lang 1 dus nu eerst maar gedaan. Was wel eind rijden. Prenatal heeft alleen grijs met ster en die vind ik niet mooi. Nu bij babydump een effen blauwe gehaald. Wilde eigenlijk appelgroen maar die hadden ze niet en via internet bestellen duurt zolang voor ik het dan heb:( en nog een heel leuk rokje voor lydia, had nog bon liggen van 5euro korting, zonde om niet te gebruiken als je wat leuks ziet:D

5. Leeuwtje8108

Leeuwtje8108 Fanatiek lid

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    Suzanne en Tooske fijn dat ik jullie heb kunnen helpen met de flessen.:D

Bumpie heb jij die voeding al gekregen ?
    leuke speelboog denk dat ik ook maar eens naar toysxl ga morgen. Ik heb er geen meer. Die wat ik van Jens had ,was ik de batterijen vergeten uit te halen. en die waren gaan lekken helaas.

Zj hoop dat de voeding werkt bij Timme. Anders mss sojamelk ?

judith Fijn dat de behandeling van osteopaat aanslaat.

Kirin sterkte meid, weet hoe je je voelt. zo machteloos. zielig voor je mannetje. Maar let ook goed op jezelf .

Vanmiddaag na het werken hebben we alledrie hier lekker 2 uurtjes geslapen. Jens was naar de creche geweest en Femm bij mijn schoonzusje. fles gegeven en allemaal het bed in. heerlijk:D
    Merk wel dat het werken , ondanks halve dagen nog vermoeiend is . Alleen morgen nog en dan weer weekend gelukkig.:)

6. bumpie

bumpie Niet meer actief

Hoera Mirthe heeft er een nichtje bij Esmee!!!

Mijn schoonzusje is gisteravond bevallen van een dochtertje. Ze is ingeleid wegens hoge bloeddruk. Alleen Esmee ligt op de kinderafdeling omdat haar suiker te laag is door de medicijnen van mijn schoonzusje:( Hopelijk is het snel op peil en kunnen ze lekker genieten. Ga haar natuurlijk vanmiddag ff bewonderen:D Dan is manlief thuis en hoef ik mirthe niet weer mee te nemen na die uitbrander van die verpleging daar;)

7. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    bumpie gefeliciteerd!

hier gaat het bagger. Kreeg gisteravond hoofdpijn, is nog steeds niet weg en lydia heeft vanaf 3u al 6x gedronken en nu ligt ze alweer te krijsen dat ze drinken wil:(

8. Suzanne1

Suzanne1 Bekend lid

28 nov 2010
    932
    0
    0
    NB
    Gefeliciteerd Bumpie!!

Nou Gup, als ik jouw berichtjes lees zit ze duidelijk in een sprongetje!
    Signalen van de sprong ‘patronen’

Over een tijdje zul je het sprongetjesgedrag van je baby meteen herkennen. Omdat dit pas het tweede sprongetje is dat je baby maakt, is het herkennen nu nog lastig. Toch zul je het zeker merken.
    Let op de volgende signalen:

je baby wil vaker beziggehouden worden;
    het duurt wat langer voor hij loskomt, vooral bij mensen die hij niet dagelijks ziet;
    hij wil de hele dag aan de borst, maar drinkt niet echt;
    hij zoekt veel meer lichamelijk contact;
    hij huilt meer en sneller.
    Let op: sommige baby’s vertonen alle symptomen, andere maar een paar!

Wat je baby kan na deze sprong

Je baby is na het nemen van dit sprongetje in staat om 'patronen' waar te nemen. Niet alleen te zien dus! Hij kan nu bijvoorbeeld ook patronen in zijn lijfje voelen en hij kan patronen horen.

Dat je baby patronen waarneemt vertaalt zich ook in de dingen die hij nu kan gaan doen. Maar let op, ook hierbij geldt: een baby doet nooit alles in één keer. Hij kiest van alle dingen die hij vanaf nu in principe kan gaan doen de dingen die hem het meest aantrekken.

Voorbeelden van wat je baby kan na het nemen van de sprong:
    hoofd veel beter rechtop houden;
    duidelijk hoofd richting geluid draaien;
    graag vooroverhellend op schoot zitten;
    tegen een speeltje slaan (voorbode van pakken);
    aan speeltjes voelen zonder ze te pakken;
    onderdelen van zijn lijfje bekijken en ontdekken;
    naar patronen kijken, bijvoorbeeld abstracte schilderijen of een flikkerende kaars;
    korte stootgeluidjes met zijn stem maken.

9. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    @suzanne: tja, sprongetjes... heb er nooit zo heel erg in gelooft. Wel dat ze 1x in de zoveel tijd hun dag niet hebben (zoals de dingen die je schreef). Maar als elk kind die sprongetjes heeft, hoe kan het dan dat de 1 met 4 maanden kruipt en de ander met 8 of 9, zit er met lopen en praten etc ook zoveel verschil tussen? Daar heb ik na 1,5 jaar nog steeds geen antwoord op gevonden... Voor mijn gevoel is een sprongetje meer "de leeftijd" dan aanloop naar iets nieuws leren (omdat het vaak wel rond zelfde tijd is, althans, bij de feb.2010mama's vaak meerdere kindjes tegelijk)

10. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    of heb ik nu een hele rare gedachtegang?

11. Leeuwtje8108

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    ik had nog nooit van sprongetjes gehoord, maar kan wel een kern van waarheid in zitten. alleen denk ik wel dat de termijn waar het in gebeurt wat het boek zegt niet altijd klopt. och uiteindelijk kunnen ze het allemaal wel.
    Hier is dan wel een sprong geweest .:)
    Gisteravond had ik op de maxicosi zo'n muis gehangen voor haar gezicht. de hele tijd was ze aan het graaien en opeens had ze hem aan een voetje vast en dat ging gelijk de mond in. maar was nog te zwaar en schoot terug, nou dat was niet de bedoeling. het is wel een gifschijtertje hihi. maar volgens papa heeft ze dat van mama.;)

Hier is Femm aan de diarree , ze heeft zich denk ik al iets opgelopen op kdv. want woensdag donderdag en gisteren ook al zo 'n waterigere poep. wel maar 1 per dag. en vanmorgen al 2 x diarree. zielig. even aankijken anders maar gelijk ors geven.:(

dadelijk die speelboog halen van winnie

Bumpie gefeliciteerd, leuk ook rond dezelfde leeftijd kunnen ze samen spelen .

hier klaar met werken , nou om 12.00 uur was ik er al helemaal klaar mee bah bah. Femm begon om 4,.00 uur te huilen speen kwijt. en die hebben we dus een paar x terug kunnen duwen. daarna begon ze om 6 uur weer. nog wat kunnen rekken tot 7.00 uur met flesje. en toen heeft ze zich schijnbaar bekakt, maar Roel had haar al lekker in bad gedaan. Niks van meegekregen ik was weer als een blok in slaap gevallen.:D ben om 8.00 uur opgestaan en moest om 9.00 werken. gelukkig heb ik de zaak aan huis wel zo makkelijk scheelt aan reistijd hihi;)

12. bumpie

bumpie Niet meer actief

hoi hoi

nou vanmiddag ff naar ons nichtje wezen kijken. Pff wat een verschil met mirthe dan alweer zo klein. Nou was mirthe met de geboorte ook een flinke. Echt een mooi meisje.

Als ze iets ouder zijn kunnen ze lekker samen spelen.:D Al kan ik niet echt super met mijn schoonzus. Maar vanmiddag hebben we zo gezellig gekletst. Ik kende haar niet weer. :D

13. Suzanne1

Suzanne1 Bekend lid

28 nov 2010
    932
    0
    0
    NB
    Er staat ook in het boek dat de sprongetjes vanaf een bepaalde tijd kan beginnen, maar dat sommige er eerder mee zijn en andere later. Ook zijn niet alle symptomen aanwezig...

Beweeglijke baby's zullen vaak eerder kruipen en lopen en stille kindjes die graag luisteren juist weer eerder beginnen met praten.

Ikzelf ben een tweeling en mijn zusje en ik hadden de fases ook niet tegelijk. Tja geloven in sprongetjes .... T' is meer een leidraad denk ik van wat er zou kunnen komen, maar hoeft natuurlijk niet. Vind het zelf wel grappig om te lezen en herken ook wel wat dingetjes!

14. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    Vraagje aan degene die zoveel silly billyz hewft gekocht op internet.
    Mag ik vragen welke site en wat ze kostte.
    Heb vanmiddag bij prenatal gekocht, aparte slabben maar hij was zes euro per stuk en zie ik net dat de drukkers kapot zijn.
    Heb ik weer, had net zijn fles gegeven dus hij is gebruikt maar ga toch van de week even terug.

Heb wel bijgelezen zal morgen verder wat reageren

15. bumpie

bumpie Niet meer actief

www.mambokids.nl heb ik ze besteld. Krijg je pakket voordeel. :D En ik betaalde geen verzendkosten.

16. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    hi allemaal! poeh, heb even niet kunnen meekijken hier en had weer een hoop bij te lezen!

@zielige indicenten: ahh arme baby'tjes, maar gelukkig ben ik niet de enige bij wie er zoiets gebeurd is ;) gelukkig kunnen ze ook best tegen een stootje, onze kleintjes. Al ben ik nu nog voorzichtiger als ik met haar loop.

@plukken ja hier ook een plukker! tijdens de voeding plukt ze aan mijn kleding, haar eigen kleertjes, duwt ze tegen mijn borst (alsof ze de melk wil stimuleren ofzo, hihi) of houdt ze mijn vinger vast, heel schattig.

@Judithvdc wat fijn dat de osteopaat heeft geholpen en dat Jesse nu lekkerder met zijn hoofdje naar rechts kan liggen!

@Bumpie gefeliciteerd met Mirthe's (en jouw) nichtje, hopelijk gaat het snel wat beter met haar. En dat hoor ik vaker dat als je nu een pasgeboren baby ziet dat je dan pas merkt hoe groot jouw eigen baby al aan het worden is!

@oei ik groei/sprongetjes e.d. ik zie wel eens dat tv programma van Oei ik Groei, opzich wel interessant maar ook grotendeels reclame voor die boeken en e-cursus, was al benieuwd wat mensen er van vinden maar volgens mij zijn de meningen een beetje verdeeld..
    hebben jullie nog andere tips voor boeken over baby's? Tijdens de zwangerschap had ik, semi voor de gein, het 'zwangerschap voor dummies' boek gekocht, is met humor geschreven en best wel informatief. Die is er ook van 'het eerste jaar van je baby - voor dummies', overweeg die ook maar aan te schaffen

fijne dag iedereen, hopelijk kunnen jullie met jullie kleintjes genieten van het mooie weer vandaag!

17. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    ros: hier geen boekentips, heb nl geeneen boek erover gekocht:D er zat wel iets in het kraampakket maar ik hou niet zo erg van zulke boeken:D

Vanochtend met daniel en lydia in bad geweest, was echt lekker maar nu ruik ik ook helemaal naar de zwitsal:D had zwitsal schuimbad erin gegooid:D Voor de rest van de dag geen plannen, maar dagje lekekr rustig aan doen, lydia zit nog niet erg lekker in dr vel en is beetje verkouden. Maar dat was te verwachten want daniel en ik lopen ook te snotteren. Blijkbaar nog niet genoeg antistoffen in mn melk:(

18. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    even korte reactie vanaf hier.

weekend weer bijna voorbij.
    lekker het huis grondig opgeruimd en gepoetst.
    morgen weer een nieuwe werkweek dus nu nog even op de bank hangen.

hier is jeremy een beetje uit zijn doen, vast een sprongetje waar jullie het allemaal over hebben, hahah

19. Suzanne1

Suzanne1 Bekend lid

28 nov 2010
    932
    0
    0
    NB
    Haha, nou hier een de hele week al een lief meisje :) echt zo leuk! Ze is super lief als we ergens op visite zijn, maar thuis ook! Veel lachen en ze doet ons al een beetje na...als we voor haar zitten en Aaaaaaa zeggen doet ze ook haar mondje open en probeert ook Aaaaaaa te zeggen!! Zo schattig, er komt dat een aaaawr uit, net een klein leeuwtje!!

20. Leeuwtje8108

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    suzanne dan is ze ook nog een echt leeuwtje ;) hihi

Deel Deze Pagina