Augustus 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door mama079, 31 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    leeuwtje, jij bent ook dus nog steeds moe maar ik roep ook al ik had anders nog verlof gehad.
    2 weken na de keizersnee en een nieuw leven werkte ik alweer fulltime maar dat gaat echt reuze goed maar naast dat hou ik weinig puf over voor andere dingen.
    mijn man gaat er misschien een beetje aan onderdoor.

ik werk net zoveel als voor mijn verlof mijn kdv is open van ma t/vr van 7.30-17.30 dus dat komt neer op 50 uur werken per week en dan elke dag nog half uurtje schoonmaken/opruimen en wel eens de administratie van nieuwsbrieven en facturen maken en boekhouding doen.

bedankt voor jullie reactie over de kraamzorg, ik dacht ook dat je niks verplicht was maar zei al tegen haar dat ze wel eens handige tips hebben
    kijk ik wist heel veel over kids door mij werk maar hoe het werkte met de voeding ophogen heb ik van haar geleerd.
    hier kwamen de kinderen al als ze op de standaard 180cc zitten.

babydozen: was er achter aan gegaan bij de felicitas was wat mis gegaan dus die krijg ik nu toegemaild de afhaalbon dan
    en prenatal krijg je pas als je kind 3 maanden oud is bericht van.

op wie lijken: veel mensen zeggen dat je nu in jeremy ook steeds meer papa gaat zien. ik vind het zelf altijd zo moeilijk te zeggen bij kinderen.

Bumpie welk boek heb jij van sonja vind je het leuk als ik met je mee doet.
    evt. dat we elkaar privebericht kunnen sturen weet niet of jij iets van een smartphone hebt zodat we kunnen whats appen

ik wilde eigenlijk 1 nov beginne met sonja haar eerste boek.
    maar mischien is samen het doen leuk.
    ik weeg nu 100 kil0 net als voor mijn zwangerschap maar 2 jaar geleden was ik met mijn trouwen afgevallen naar 80 baal eigenlijk dan wel van mijn zelf dat ik het weer ben aangekomen, maar ben ook eerlijk vind alles lekker en kan slecht volhouden.

nu wil ik weer terug naar 80 als ik uit ga van 2/3 kilo per week dan hoop ik toch sept. 2012 een eind te zijn.

ik ga nu nog even kolven en dan naar boven

2. Leeuwtje8108

Leeuwtje8108 Fanatiek lid

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    graag gedaan , maar ik vind het echt.:) ( heb Wim dan nog nooit gezien . )

ja iedereen zegt van het misstaat je niet. maar ik moet nu allemaal nieuwe kleren kopen. ook leuk alleen als ik naar de stad ga slaag ik wel voor de kids en niet voor mezelf :D en ik vind het zo'n zonde van de kleren die in de kast :( en idd dat buikje moet wat platter en de sinaasappelhuid op mijn billen en benen weg , maar ik denk dat dat die 6 kilo zijn :D:D:D

ja ik vind dazt ook van mam maar ja ze is dan zo snel beledigd en heb geen zzin in gezeik. lastig lastig. kijken wat ze vrijdag doet met hem.

Nou Bumpie ook afvallen , gaan we hier allemaal samen er tegen aan .:)

3. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    maienditje, raar dat ik die doos al wel kon halen dan?

sonja bakker: buren van mn moeder deden het ook, mama om af te vallen en zoontje van 6 om goed te eten. Als moeder zei dat het van sonja moest deed hij het wel:D

4. Cindy80

Cindy80 Bekend lid

15 apr 2008
    769
    0
    0
    Woonbegeleider
    Zwijndrecht
    Hier ook nog een peuter van 2jaar10maanden en hier precies hetzelfde! Thijmen was altijd het lieve jongetje die bijna altijd luisterde en altijd heel vrolijk was. Natuurlijk wel ondeugend, maar niet zo als op het moment. Hij is brutaal, luistert voor geen meter en hij is mega-druk! Sinds dat Noah een week of 6 was is het zo'n beetje begonnen.
    Nu heeft Thijmen ook een "vriendinnetje" en zij is 3 dagen ouder, maar heeft precies hetzelfde.
    Zou het niet ook gewoon aan het weer liggen + de leeftijd....
    Ik hoop wel dat het snel stopt en dat Thijmen weer het "oude" jongetje wordt....;)

5. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    Ja vreemd van die doos dan gup.

Ennu sonja heeft het goed voor elkaar dat mensen haar advies opvolgen, maar het werkt wel en ik vind dat je nog veel mag eten.
    Mijn struikelblok is om acht uur onder gt/st.

Leeuwtje succes met je eigenwijze moeder maar jens zijn gedrag zal een combinatie zijn van maar is ook te witen aan zijn leeftijd.
    Hij merkt ook dat je het nu druker hebt met femm erbij en wilt daar gebruik van maken. Consequent blijven, niet toegeven en duidelijke grenzen aangeven is eigenlijk zoals altijd heel belangrijk nu.

Ou jeremy slaapt inmiddels horen we niet meer tot morgen zes uur.
    Ik lig al op bed maar ga nu onder de wol.

Goede nachtrust iedereen toegewenst

6. Cindy80

Cindy80 Bekend lid

15 apr 2008
    769
    0
    0
    Woonbegeleider
    Zwijndrecht
    Ik had morgenmiddag eigenlijk een afspraak bij de psych., maar gisteren door de secretaresse gebeld. Hij is ziek, dus hij belt weer voor een afspraak als hij beter is. Duurt nog ff dan denk ik.

Omdat ik mijn baan kwijt ben en mijn bevallingsverlof 25 oktober stopt moet ik ww aanvragen. Maar als je ziek bent, moet je je ziek melden.
    Nu wil ik me eigenlijk ziek melden. Ik heb nog verschrikkelijke last van mijn gewrichten, ben supermoe (hb is te laag) en zit niet lekker in mijn vel door zwangerschap en bevalling. Nu had ik bedacht dat als ik de psych achter me heb staan dat ik dan sterker sta of zal dat wel meevallen? Wat zouden jullie doen?

7. Leeuwtje8108

Leeuwtje8108 Fanatiek lid

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    ik denk idd de leeftijd en combinatie van niet meer alle aandacht krijgen. maar wij als goede moeders slaan ons er wel doorheen. :)

consequent blijven idd maienditje, maar is soms wel moeilijk.

dat brutale vind ik nog het ergste vooral tegen mijn moeder. maar weet wel dat dit overgaat. zij paste altijd op hem buiten 1 dag kdv. en nu is hij er 3 maanden niet geweest zeg maar en zij zijn ook nog vaak op vakantie gegaan in die tijd. denk dat hij toch effe zijn plaatsje moet zoeken. zowel thuis als daar, want bij hun moet hij ook opeens weer delen met Femm waar hij anders alleen was. tja opvoeden blijft een kunst hihi

8. judithvdc

judithvdc Bekend lid

1 dec 2010
    836
    0
    0
    Gelderland
    Mag je Sonja Bakkeren als je borstvoeding geeft? Weet dat je dan niet streng op dieet mag....

9. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    nou, dat word nachtje zitten voor mij. We liggen vast, maar wel op zand ipv op touwen:( Tis laag water en wim stuurde iets te vroeg bij, liggen met achterschip echt muurvast. Heb wim maar naar bed gestuurd want die heeft afgelopen nacht maar 3uurtjes op bed gelegen.

10. Suzanne1

Suzanne1 Bekend lid

28 nov 2010
    932
    0
    0
    NB
    vervelend gup... zo'n klein stuurfoutje ;) of moet ik zeggen roerfoutje ;), hoop dat het snel vloed wordt ;)

Geen idee of je mag sonja bakkeren met BV? Ik ben inmiddels zo goed als opgedroogd.... kolf alleen de druk er nog af nu 1x per 2 dagen, Mees drinkt nu FV en 2x BV van wat ik nog in de vriezer heb liggen en gaat erg goed.
    Hoop dat mijn tieten een beetje aan de maat blijven :)

succes voor diegene die aan de SB gaan (helemaal tijdens GTST ;) )

Hier weer lekker ge wii-ed, heb echt spierpijn. hopelijk helpt het, ben nu wel 1 kg kwijt sinds vorige week... langzaam komen we er wel ;)

Kwijlt jullie kleintje ook zoveel?
    En zijn er meer die geen speentje willen? Ze is meer een friemelaar en zit heel de tijd mat haat vingertjes overal aan te friemelen en te aaien.... maar de speen wil ze echt niet...

11. Suzanne1

Suzanne1 Bekend lid

28 nov 2010
    932
    0
    0
    NB
    "mat haat" = met haar ;)

12. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    Zo een nieuwe werkdag weer heerlijk geslapen vanacht.

Ik vindt sonja niet echt onder lijnen vallen je eet juist heel gevarieerd en veel momenten op de dag.
    Ik geeft wel nog fulltime afgekolfde bv.
    Maar dieeten waar je geen koolhydraten mag zoals dokter frank vind ik pas lijnen.

Ik heb hier ook de wii fit laat ik daar maar eens iedere dag half uur mee beginnen voor de beweging en conditie.

Gup heb je de nacht overleefd, zitten je nog vast? En wim weer goed uitgerust.

Nou ik ga hier weer kolven.

Oh ja suzanne hier wel een speen maar vindt zijn knuistjes soms ook lekker gaat dan niet gepaard met kwijlen

13. bumpie

bumpie Niet meer actief

hoi hoi,

Lijkt me leuk samen de strijdt aan gaan tegen de kilo's. Heb alleen geen smartphone. Misschien kunnen we hier topic openen of via pb?

Nou mijn werkdag is aangebroken :( Heb hele nacht slecht geslapen. Heb last van de wond, duizelig hoofdpijn:( pfff hopelijk is het halfje dagje snel voorbij.

De kids vinden het wel helemaal geweldig als ik er weer ben vandaag dus gaan er gelukkig nog wat met plezier naar school;)

Nou hopelijk kan ik vanmiddag als ik thuis ben bericht typen. Als ze me weg laten gaan om 12.15. Anders moet ik mijn man bellen en belt hij erheen waar dit wel niet op slaat;)

14. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    Bumpie heel veer werksterke toegewenst laat je niet gek maken.
    Ik zou nu ook zeggen dat je je eigen kind van op de opvang moet halen, is toch goede smoes.

Maar ik stuur je vanmiddag wel een pb.
    Kan je alleen nog zeggen welk boek je gaat doen

15. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    Dan kan ik me boodschappenlijstje gaan maken, haha

16. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    trouwens het shoppen bij de hema was gelukt.
    eigenlijk heeft hij genoeg kleren gekregen maar vind wat kopen ook wel leuk.
    maatje 56 gekocht, dingen uit de folder waren en niet meer in zijn maat, keek voor de velourse pyama.

maar wel omkeerbare vestjes gekocht die aan 2 kanten te dragen zijn

gisteren gelijk hiermee zijn 2 maandenfoto gemaakt kijjkt.

zo hier zijn alle kinderen gebracht een meisje van 3 maanden ligt naast me te krijsen, zo moet ze zich zelf standaard in slaap krijgen.
    niet om aan te horen zo hard ben dan zo blij dat die van mij rustig in slaapt zelf.

17. Cindy80

Cindy80 Bekend lid

15 apr 2008
    769
    0
    0
    Woonbegeleider
    Zwijndrecht
    Wat een lekker ding zeg!

18. Cindy80

Cindy80 Bekend lid

15 apr 2008
    769
    0
    0
    Woonbegeleider
    Zwijndrecht
    Goedemorgen allemaal,

Vannacht heeft Noah van 20.45uur - 06.00uur geslapen!!! Ik heb hem om 06.00uur maar even wakker gemaakt.... ;)
    Het enige wat ik vervelend eraan vind is dat de avondfles erg laat is terwijl hij normaal gesproken rond 20uur zijn fles krijgt en dan daarna naar bed en slapen maar.. En als ik dan de fles oversla heeft hij nog maar 4 flessen en dat is volgens mij veel te weinig! Hoe zouden jullie dat doen?

19. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    @Guppekop oei vervelend, is het inmiddels opgelost?

@Cindy jammer dat je afspraak bij de psych niet door kon gaan.. ik zou me overigens ziekmelden als ik jou was bij het UWV, je voelt je toch ook nog niet oke om te kunnen werken? en zodra je dat wel voelt kan je in de WW

@Leeuwtje volgens mij gezien de leeftijd, gezinssituatie en het niet-slapen is het helemaal niet zo gek dat Jens moe en daardoor wat ' vervelend' was.. ik vind dat je moeder zich hoort te houden aan wat jij voor hem belangrijk vindt, een slaapje 's middags, en beetje kort door de bocht om gelijk te zeggen dat hij met dat gedrag niet meer hoeft te komen

en: joepie, kleine meid slaapt nu al een week supergoed door! gisteravond zelfs van 5 tot 11 geslapen, badje en voeding om 12 uur en toen weer tot 8 uur geslapen, echt heel fijn :D

en dan zelf nog wel gestresst enzo maar kom in ieder geval aan mijn nachtrust toe :)

fijne dag allemaal!

20. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    @ Cindy jeeej hij heeft ook lekker doorgeslapen, fijn hoor!

@bumpie sterkte vandaag, doe het rustig aan en hopelijk is de (werk)dag snel voorbij

@maienditje leuke foto weer, volgens mij lijkt Jeremy echt op jou, al schreef je dat hij ook meer op papa begint te lijken?

kleine meid lijkt nog steeds niks op mij :( zelfs mijn moeder herkent niks van mij erin.. meer papa (bayfoto's iig) en zijn kant van de familie. Schoonfamilie (en man) is Russisch, ze heeft ook echt een oost Europees koppie soms. had gehoopt ook iets van mezelf te zien, missch komt dat nog.. maar is ook niet zo belangrijk, vind haar sowieso de allermooiste :)

Deel Deze Pagina