Augustus 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door mama079, 31 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    maienditje: vind ik wel erg vroeg hoor! nu al gaan bijvoeden...

ros: ik hou het niet echt bij hoevaak ze drinkt op een dag maar denk dat het wel goed zit. Ze is vrolijk, plast, poept en groeit:D

2. Cindy80

Cindy80 Bekend lid

15 apr 2008
    769
    0
    0
    Woonbegeleider
    Zwijndrecht
    Noah draait ook al een tijdje van zijn rug op zijn zij en hij heeft zich ook al 3x van zijn zijn naar zijn buik gedraaid....

3. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Timme zit nu net eigenlijk in maat 62, maar heel veel ook nog in maat 56. Morgen weer wegen, schat zo rond de 5750 (hoop ik ook, want dan is hij weer aangekomen) En heel leuk zijn haren beginnen te groeien.

Ros Timme drinkt ook zoveel als hij zin heeft. Zit nu ook op 4 tot 5 flessen per dag en dan 2x 180 en 3 tot 2x 150

Kwijlen ah nu snap ik waar dat vandaan komt, Timme is natuurlijk al 3 maanden.

Rollen haha tja wat zullen we zeggen. Hij ligt het liefst op zijn rug, lees wil niets anders. Op zijn buik hebben we een sirene en op zijn zij draait hij heel snel terug naar zijn rug.
    Dus hoofd op tillen wil hij ook nog steeds niet, oefen lukt ook niet omdat hij zo hard krijst en gewoon zijn adem inhoudt dus echt maximaal 5 minuten en dan hebben we een knalrode Timme met heel veel tranen :(

4. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    thanks voor de reacties over het aantal voedingen.. ik denk ook dat zolang ze goed slaapt, poept, plast, groeit en ze tevreden is zal het wel goed zijn :)

@maienditje is het niet zo dat zijn darmpjes fruit of ander eten nu nog niet goed aankunnen? zou zielig zijn als hij daar last van krijgt, ik dacht dat men daarom pas rond 4-6 maanden met fruithapjes e.d. begint omdat dan de darmpjes er pas klaar voor zijn

5. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    Het fruitmoment was ook 1malig hoor en 4hapjes van een babylepel.
    Mijn moeder vind het wachten wel onxin ik kreeg ook vroeger met 6 weken potjes.

Maar het stond al op mijn vragenlijst wat de reden is om pas na vier maanden bij te voeden.
    Met gluten en tarwe kan ik het me indenken is wat zwaarder.
    Maar na deze keer wacht ik zoiezo tot 3maanden, maar dat hij het lekker vind is duidelijk.

Over aantal voedingen ik vind ook al je kind er tevredem en gezond uit ziet krijgt het echt genoeg.
    Maakt dan ook niet uit dat ze soms een dag minder drinken

6. Suzanne1

Suzanne1 Bekend lid

28 nov 2010
    932
    0
    0
    NB
    Hier kan ze nog alleen omrollen als ze op haar zij ligt, hoofd omhoog houden kan ze al vanaf haar geboorte, erg sterk nekje zeiden ze toenail ze haar Eruit haalde en haar op mijn borst legde haha held gelijk haar hoofdje iets omhoog :) Maar omrollen kan ze nog niet.... Hier ook brullen als ze te Lang op haar buik ligt ( 2 min. Houdt ze net vol )

7. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    @maienditje ja ik begreep ook dat kindjes vroeger vaak al eerder roosvicee en fruithapjes kregen, mijn moeder vond 4-6 maanden best laat ook, geloof ik... maar ik begreep dus dat het met de ontwikkeling van de darmpjes te maken heeft, al is dat misschien voor elk kindje ook een beetje anders wanneer het er aan toe is

@nekspiertjes leggen jullie de beebjes vaak op de buik om dit te oefenen? het is hier steeds drama als ik dat doe, heel eventjes gaat het wel maar na een minuut ligt ze keihard face-down te huilen, doorgaans.. ik doe het dus niet zo vaak :S grappig wel dat ze bij het CB vonden dat ze het supergoed deed vorige keer! Als ik haar op mijn borst leg of tegen mijn schouder na het voeden beweegt ze nl ook veel haar hoofdje/nekje, blijkbaar was het toch al flink sterk geworden op die manier

morgen hebben we een bruiloft en komen mijn schoonouders op de kleine passen in ons huis.. vind ik wel even moeilijk want ben nog niet zo lang van haar weggeweest (we komen wel om de paar uur even terug voor de voeding maar zijn wel van 's ochtends tot 's avonds voornamelijk weg).. hoe vonden jullie dat de 1e keer?
    ik ben nog niet langer dan ca. 3 uurtjes van haar weggeweest en toen had ik haar ook echt gemist, en nu zo'n hele dag...
    ik vind het leuk voor mijn schoonouders en vertrouw ze ook wel met haar maar ik vind het toch moeilijk dat zij haar dan moeten verzorgen en troosten e.d. en weet niet precies wat ze dan allemaal doen.. steekt me toch een beetje in mijn hart ..maar moet daar maar aan wennen, denk ik, sommige mensen laten hun kindjes ook al logeren e.d. daar zou ik echt nog niet aan toe zijn

jeej, mooi weer vandaag, mooi herfstzonnetje.. als beebje straks wakker wordt even lekker wandelen :)

8. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    buikliggen: hier altijd tijdens het slapen en overdag leg ik dr 2/3x op de buik. Wat ze heel fijn vind is over een kussen "hangen", ligt dan lekker rond te kijken, maar dr eigne ook omhoog te trappen dus moet er wel bijblijven

9. luusje84

luusje84 Actief lid

16 nov 2010
    356
    0
    0
    hallo allemaal,

imay zit nu op andere voeding (hypo alergie) en ze slaapt gelukkig al at meer als anders.
    ze moet 5 flessen eigenlijk op 1 dag maar s'avonds rond 20:00 uur een fles en ze slaapt door tot 06:30 dus maar even het cb bellen hoe of wat want als ik haar wakker maak voor de laatste fles dan komt ze dus s'nachts

ik ben nog steeds niet ongesteld , ik ben bij de dokter geweest en die zei dat ik de pil gewoon moest in gaan nemen dus dat heb ik vanacht gedaan ik had gezegd tegen hem dat ik wel onveilig sex heb gehad en hij zei dat het dan geen kwaad kan als ik t dus wel zou zijn. 3 dagen geleden liep ik in de winkel en toen dacht ik ow ow snel naar huis volgens mij ben ik het geworden niet dus!!! ik kijken en was het allemaal rose slijm???? daarna niks meer en nog steeds niks. pfff wordt er nerveus van want ik weet ook niet wanneer je kan testen :( ik heb 3 okt onveilig sex gehad, dan kan ik het toch nu al niet zien ?

pffffff

10. bumpie

bumpie Niet meer actief

@ luusje: voordat ik ongi werd had ik ook veel roze slijm. Ik zou als ik jou was gewoon een test doen

11. luusje84

luusje84 Actief lid

16 nov 2010
    356
    0
    0
    kan dat nu al?

12. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    tis vroeg, 10dagen. Normaal gaan ze uit van 14dagen. Maar je kan het proberen en evt volgende week nog 1? als het dan nog negatief is kanj e er haast wel zeker van zijn dat je niet zwanger bent

13. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    oei, spannend luusje.
    heeft bij jullie de vk niet gewaarschuwd dat je mogelijk al direct (zeer) vruchtbaar bent na je bevalling? ik zou het niet durven om onbeschermde seks te hebben.... (tenzij je graag snel een 2e kindje wilt)

maar zo te lezen kan het ook goed een voorbode van aankomende menstruatie zijn

hier nog niks te bespeuren overigens maar geloof dat dat met borstvoeding ook best een tijd kan duren

14. Suzanne1

Suzanne1 Bekend lid

28 nov 2010
    932
    0
    0
    NB
    Ik had ook roze slijm en werd daarna ongesteld, na 7 weken met bv.

15. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    hier ook alweer menstruatie gehad ookal geef ik bv kortom die fabels dat het dan weg blijft heb ik ook al van mijn lijst.
    alle voordelen volgens mij van bv, tieten worden nog niet kleiner en buik niet sneller weer strakker.
    en kleine heeft ook gewoon eczeem zou hij niet goede antistoffen binnen moeten krijgen.

hier was het vanmiddag ook opeens heel mooi weer.
    zit nu te kolven en ga dan slapen me op maken voor de 1ste prikjes morgen maar dat gaan we allebei wel overleven.

16. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Soooo wat hebben jullie weer flink gekletst!

Hier ook zo'n kwijlert!

Knap meiden dat er een aantal gaan Sonja Bakkeren. Ik wil weer gaan sporten, voel me dan veel energieker.

Wij maken ons meiske trouwens wakker voor de laatste voeding, anders heeft ze er maar 4 en dat is nu nog te weinig volgens mij. Hier laatste keer bij consultatiebureau 56 cm en 4912 gram. Zit nu in maatje 62. Hier een echt douchekonijn, vind ze heerlijk! Veel lekkerder dan in bad. En met aankleden zorg ik er altijd voor dat ze goed toegedekt ligt met handdoeken, dan gaat ze niet krijsen haha.

17. Suzanne1

Suzanne1 Bekend lid

28 nov 2010
    932
    0
    0
    NB
    Hier drinkt ze nu sinds deze week volledig FV (bv ui de vriezer vind ze niet lekker meer en ze heeft na een volle fles bv na 1 uur alweer bere honger).
    Ze drinkt nu iedere 3 uur 120+4 ( krijgt ze net op of net niet) en rond 23.00 de laatste fles dan slaapt ze tot 08.00 uur door!
    Dus krijgt ze totaal 6x 120+4, probeer naar de 5x 150+5 te gaan.

18. bumpie

bumpie Niet meer actief

hoi hoi,

pff me lichaam beetje van slag. Buikpijn, koud enz. enz. denk dat de spanning er nu uit komt.

En mirthe heeft er weer een vriendinnetje bij. EEn vriendin van ons is bevallen van een gezonde dochter Renske.

zondag dopen en kraamfeest :D Heb er echt zin in. Vandaag en morgen beetje spullen klaarzetten. Maandag manlief lekker vrij en mirthe gaat half dagje wennen op kdv.

Morgen kan ik de 4 foto's en een sleutel hanger ophalen bij prenatal. Was toen een shoot met de mama mazzeldagen.;)

19. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bumpie dat hebben wij ook gedaan, was echt een enorme tegenvaller. Sleutelhanger echt de allerslechtste lelijkste foto en de 4 foto's zijn kleiner dan een pasfoto. Ze hadden ons en andere mensen ook hele andere beloftes gemaakt. Je zou een fotovel met 2x 10x15 krijgen, nou dus niet. Als je er ver voor moet rijden is het absoluut niet de moeite en je wordt boos aangekeken wanneer je niet het hele pakket van 4 echt slechte foto's koopt a 130 euro minimaal. Wij hebben er een klacht over ingediend bij prenatal en dat doe ik echt niet snel. Maar voor iedereen Beautiful People On Tour is belabberd slecht en het woord service hebben ze nog nooit van gehoord!

20. luusje84

luusje84 Actief lid

16 nov 2010
    356
    0
    0
    nou ben het nog steeds niet nog wel buikpijn (rommelig) dit nu al de 5e dag, heb nu echt zoiets van zet door ........

Deel Deze Pagina