Augustus 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door mama079, 31 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    @zj superleuk die foto, wat een blij hoofdje :)

en leuk dat shirtje, ik heb ook zoiets in het groen met lief! erop, in maatje 68 maar die ziet er dus ook niet zo groot uit, ik ga de maatjes 68 maar af en toe proberen want is ook zonde als bepaalde kleertjes al niet meer zouden passen tegen die tijd

en lijkt me zeker relaxt in de buggy wat meer om je heen kunnen kijken, vanuit de kinderwagen zien ze toch vooral de lucht en ons hoofd, wordt na een tijdje ook saai denk ik ;)

2. Leeuwtje8108

Leeuwtje8108 Fanatiek lid

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    sow lekker rustig hier .;)

vandaag op cb geweest. Femm weer helemaal goedgekeurd.
    6340 gram en 62 cm . :)
    Mocht 4 flessen proberen. maar doe het denk ik va het weekend. stel ze word s'nachts wakker .;)

verder krijste ze natuurlijk ontzettend zo zielig hé. :(

Ze begon wel over dat ze een rond hoofdje had en goed op haar buik lag. en sterk was. liggen ze jou veelop de buik ? zei ze tegen Femm. Ik zeg ja ze slaapt op haar buik. toen keek ze me aan met een blik va dat mag niet, maar zei niks. :D:D

dus alles was oke met de meid. en verder tja gewerkt , dat was het zo'n beetje.

Iedereen gewerkt vandaag ofzo ???

3. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    Hier lekker weekend.

Wijziging in de voeding deed ik ook altijd voor de zekerheid vanaf vrijdag proberen.

Hier is hij vandaag 14 weken kan nog niet omrollen zoals de meeste hier maar wel helemaal zelfstandig zijn fles leeg.
    Maar hij mag natuurlijk nog wel lekker op schoot hem drinken even momentje samen is dat.

Krijg zaterdag mijn nieuwe oolf pas en doe alles op de hand maar doe er langer over en krijg kramp in hand.
    Morgen anders dagje flesvoeding want hij doet echt niks meer maar ja is hij niet gewend.

Nou ik ga tv kijken

4. Suzanne1

Suzanne1 Bekend lid

28 nov 2010
    932
    0
    0
    NB
    Zo dames, even bij gelezen, gelukkig was het niet heel druk geweest met geklets!

Ik ben nu helemaal zielig alleen nu :( Mijn man is 4 dagen weg. Ik werk gewoon weer fulltime (en is ook wel erg druk op mijn werk).
    Mees is dus uit logeren bij opa en oma!
    Ben na mijn werk bij mijn ouders gaan eten en Mees geknuffeld en in slaap gewiegd en op besje gelegd, daarna naar mijn eigen huis en de honden lekker lang uitgelaten! (krijgen zij ook lekker wat aandacht). Morgen ga ik na mijn werk Mees weer ophalen! Kan niet wachten!!!!!!!!

Wat een leuke foto's zag ik voorbij komen! wat groeien ze hard zeg!

Zelfstandig de fles drinken??? Serieus? hij houdt hem zelf vast? (of lees ik he verkeerd)? Als het wel zo is vind ik het echt heel knap van m! :) echt stoer!
    Hier kan ze ook alleen omrollen met een beetje hulp al begint ze het wel heel leuk te vinden!!

Verkouden, gelukkig voelt ze zich alweer wat beter, (ze was er gewoon een beetje sago van haha), maar heb een ui doormidden gesneden en onder haar bedje gelegd, (wat een loeft ;) maar hielp wel om vrijer te ademen!
    Nu niest ze alleen nog een beetje, maar is niet meer zo benauwd en hoest ook veel minder.

Zozo lekker aan het wii-en lees ik! Sinds ik weer werk en enorm lange dagen maak, heb ik er geen tijd en puf meer voor! Zodra ik thuis kom wil ik met de kleine knuffelen en spelen en probeer om om 22.00 uur op bed te liggen (om 06.00 uur gaat het wekkertje weer),

Nou heb 22.00 uur niet gehaald vandaag, dus ga nu snel naar mijn mandje!

Ps. ZJ, jullie alweer een beetje opgeknapt?

5. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gisteren hele dag naar Nijmegen geweest, Timme is ontzettend verwend door mijn nicht. Alleen was het misschien niet zo handig, voel me nu nog zieker (39 gr koorts net) en Timme blaft, niest en snottert ook nog alles bij elkaar :(

Vanmiddag komen er een aantal collega's op kraambezoek, zit nu te twijfelen afbellen of niet. Vind het ook wel weer heel gezellig hoop dat ik me straks gewoon weer beter voel...

Rollen, nou maienditje Timme heeft niet eens door dat hij dat zou kunnen en hoofd optillen doet hij ook nog steeds niet echt goed en hij is nog wel de oudste hier ;), maar bij het cb zeiden ze ook al, daarin merk je dat hij prematuur was.

Ga weer ff tukken

6. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    @zj wederom beterschap, doe het rustig aan hè!

@suzanne ahh zo zielig alleen, je hebt Mees zeker wel gemist. Fijn dat je haar straks na je werk weer op kunt gaan halen :)

@leeuwtje fijn dat Femm weer helemaal is 'goedgekeurd' :) en prikjes blijven zielig en vervelend, bah! en wat mooi dat haar hoofdje zo mooi rond is, zo zie je maar dat het echt door het rugliggen komt al die voorkeurshoudingen en bijkomende narigheid..

ik heb in het begin veel te weinig geoefend met haar op haar buikje leggen omdat ze steeds zo ging huilen en haar nekspiertjes opzich al best sterk waren, alleen begreep pas bij fysio dat het ook voor verdere ontwikkeling goed is dus hebben nu een inhaalslag gemaakt, bij elke verschoning geoefend en nu leg ik haar iig elke dag een tijdje op haar buik op een kleed op de vloer. Ze kan ook al zelf omrollen 1 kant op, andere kant nog beetje oefenen.

Beebje ligt nu lekker te slapen na de ochtendvoeding en straks nog een keer omkleden en voeden en dan gaan we gezellig met het gezin op visite bij een collega van mijn man en zijn kindjes, gezellig :)

fijne dag iedereen!

7. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    So, er kunnen al babies rollen, zelfstandig fles drinken hier! Ons meiske is volgens mij niet een van de vlugsten, ook niet met haar hoofdje omhoog houden, oefenen we wel elke dag op haar buik, maar is ze snel beu.... Nou ja, elk kind neemt zijn eigen tempo, maar tis zo leuk als ze weer iets meer kunnen vind ik. Jessi kan al wel met geluid schaterlachen, oh ik kwam niet meer bij!!!! Helaas doet ze het niet op commando en heb ik het niet opgenomen....

Oh Ros, ga ik ook maar eens bij elke verschoning doen ja....

Ze is dan ook heel makkelijk en niet veeleisend, heb ook begrepen uit Oei ik groei dat veel eisende babies vaak ook vlugger zijn in de ontwikkeling.

Heb trouwens mijn eerste echte ongi momenteel. Dus op de eerste dag begonnen met de pil. Alleen ben ik nu na 11 dagen nog steeds ongi, das toch niet normaal! Nog nooit gehad! Iemand ook ervaring mee?

8. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Suzanne, snap dat je je meiske mist ja! Ik heb haar hier gistermorgen weggebracht en ga haar vanavond weer ophalen, hadden personeelsfeest en vandaag moest ik werken. Ik kan ook niet wachten!!!!

Femm weer goedgekeurd, mooi!

Ah Timme ad de snotter en nog beebjes lees ik hier. Echt zielig is dat voor die kleintjes he....

Jessi heeft weer wat meer uitslag trouwens, echt een schuurpapierhuidje op haar wangetjes en hoofdje. Heb nu hele vette creme van Weleda gekocht en alles wat ik verder gebruik ook ongeparfumeerd. Hopelijk wordt t snel weer babyzacht :)

9. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    hallo! ben ik ook weer een keer! zijn van maandag tot gisteravond weggeweest ivm dopen van lydia en we lagen met het schip in mannheim (zuidoostduitsland) dus vonden we te ver om 2x op een dag te doen. Was wel ff lekker. Ga nu bijlezen en zal dan nog ff spammen

10. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh, hoe was de doop Gup?

Superleuke foto's komen er ook weer voorbij ja! Kun je toch niet genoeg van krijgen van die kleine schatjes :D

11. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    @zwemmen: dinsdag voor het eerst met lydia gedaan, ze vond het heerlijk! Lag lekker in de swimtrainer al arm/handsabbelend rond te kijken. (moest verplicht een band om). Na 10/15minuten was ze het zat en viel in slaap. Toen we haar daarna uit de box pakte gloeide ze helemaal, is dat normaal? Toen we in het huisje waren getempt, maar was 37,4 dus netjes

@fles: hier gaat er met beetje geluk 150cc in... Maar meestal heeft ze aan 120cc genoeg

@ledikantje: gaan we binnenkort neerzetten, na sinterklaas denk ik

@maienditje: leuke foto's!

@leeuwtje, leuke foto's! en leuk, dat canvas!

@buggy: hier een duitse maar die is nog nodig voor daniel soms, denk niet dat we er nog 1 gaan kopen, wil de buggy straks alleen ff meer voor meisje maken... roze voetenzak ofzo denk maar:D

@bumpie, knuf!

@62 ligt hier al lang in de kast, moet nu op zoek naar 68, vooral rokjes/jurkjes. Woensdag wel naar gekeken maar die ik leuk vond waren er niet meer in de goeie maat telkens:(

@leeuwtje: met mij is alles goed hoor! liggen waarschijnljk over 2weken weer in maasbracht, weer al repareren, word er knettergek van!:x

@buikliggen: is hier favoriet.

@tooske: leuk is dat he als ze met geluid gaan lachen! was hier pas ook! Mijn eerste ongi na daniel was ook heel lang (en heftig!), nu ben ik nog wel een goeie week zoet ermee, maar tis niet veel, dat scheelt

zal eens even proberen foto's te plaatsen maar heb slechte verbinding:(

12. Suzanne1

Suzanne1 Bekend lid

28 nov 2010
    932
    0
    0
    NB
    Wat een leuke foto's gup! echt een meisje meisje vergeleken bij haar stoere broer!

Hier Mees opgehaald vanaf mijn ouders :) Wat heb ik haar gemist!!
    Ze is wel een beetje jengelig, maar we hebben het vermoeden dat haar tandjes een beetje gaan doorkomen, ze blijft maar kauwen op haar handjes en op mijn vinger!

Ze ligt nu lekker te slapen in haar bedje :)

Ik ga nu the voice of holland kijken

fijne avond!

13. Leeuwtje8108

Leeuwtje8108 Fanatiek lid

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    Gup , wat een luke foto's super, fijn dat alles goed is ! hihi
    Balen dat jullie alweer reparatie nodig hebben !:(
    Leuk dat je dan in de buurt bent !:)
    Maarre ik snapte wel de canvas niet ?
    Hoe was de doop ?

Suzanne gelukkig is je meisje weer lekker thuis bij jou ! Lekker knuffelen nu

Tandjes , Bij Jens had ik met 4 maanden echt zoiets nu komen ze. luiers met sterk ruikende poep , rode billetjes en kwijlen. eigenlijk alle tekenen. maarre meneer kreeg zijn 1ste pas met 13 maanden. :D en moet nu nog 1 kies. Was zo lastig met hapjes hij heeft het heel lang echt gemalen gekregen omdat hij niet goed kon bijten.
    Ben dus benieuwd wanneer Femm begint. zelf was ik 5 maanden. Het enige voordeel was dat Jens er eigenlijk bijna geen last van had. Alleen hoge koorts. Laatst ook zelfs 40,1 volgende dag was de kies door.

Tooske balen dat je ongi zo heftig is. Ik ben echt aan het sukkelen. Ga maandag weer naar de ha. want het klopt echt niet. En ik hebhele erge buikpijn de hele tijd.maar heb dat al een paar x verteld hier Hoop dat ze me nu echt doorsturen.

Nou hier is het weekend kermis. echt zo'n mini met 3 atracties haha. maar we hebben weleens goed weer gelukkig. vorig jaar ben ik niet gegaan. waasdoodmoe. hihi toen as ik net zwanger. Zo raar als je daar aan denkt. Nu ligt er al een meisje van 3,5 maand lekker in har bedje te slapen.

Leuke foto ZJ , fijn dat je een keuze hebt kunnen maken !

Fijn weekend meiden !

14. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    ja is gewoon handig om er dan zo aan te denken even te oefenen, doe dat gewoon op het verschoonkussen

sterkte met de ongi!
    hier nog geen ongi te bespeuren.. weet dus niet wat normaal is, alleen heb wel van meer gehoord dat de eerste ongi weer even heftig kan zijn..

15. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    @guppekop leuke foto's!
    volgens mij krijgen kindjes vaak rode wangetjes en warm als ze moe zijn, zal wel van het zwemmen gekomen zijn denk ik. wel leuke ervaring zo te horen!

ik wil binnenkort ook met beebje zwemlessen gaan doen maar werd vorige keer zo raar aangekeken dat ze haar nog zo klein/jong vonden, ben beetje afwachtend nog even nu :p

16. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    @suzanne: ik kleed haar vaak ook echt als meisje, vind het heerlijk als die jurkjes etc! vind broekjes helemaal niet leuk staan. Woensdag ook nog 2 haarbandjes gekocht voor dr:D

@leeuwtje: doop was fijn:) al zit het me nog steeds dwars dat mn ouders niet zijn geweest en ook nog niet hebben gebeld ofzo hoe het was...
    Jij had toch zo´n canvas schilderij gemaakt voor je vriend?
    Tja, ik zou liever blijven varen maar als we dan toch stil moeten is maasbracht niet echt verkeerd, heb je tenminste winkels in de buurt, al is die ene wel zeeeer gevaarlijk aangezien lydia nog kleren er bij moet hebben...arme portomonee:D

@tandjes:daniel kwijlde vanaf 2 maanden alles bij elkaar, volgens schoonpa kreeg hij tandjes, nou, dat duurde ook nog wel een paar maanden. Maar ja, schoonpa heeft 8kinderen dus "die weet het wel" Vreselijk vind ik dat! en heb medelijden met het kind van mn schoonzusje dat het daar moet opgroeien de eerste tijd...

@huh leeuwtje, alweer kermis? doen ze daar in limburg ook nog weleens wat anders:p

@ros: ja zwemmen was echt lekker:)

zo, nu eens heel rap aan de was en kamer stoffen en zuigen. Vanmiddag als we stilliggen op flesvoedingjacht. Ben er bijna doorheen, was het vergeten te kopen in Nl. Hoop dat ik nu weer de goedkope kan vinden:D bij daniel had ik pakken voor 3.50 (gewoon 800gr), vind ik heel wat leukere prijs dan in NL

17. bumpie

bumpie Niet meer actief

hoi hoi,

Mirthe is nu ongeveer denk ik 66 cm. En ze past dus bijna niet meer in de wagenbak. Als ik haar erin leg is het krijssen, krijssen krijssen:(. Ze kan dan ook amper bewegen. Zo zielig:( Dus nu net eens even mijn wandelwageninzet bekeken. DEze kan helemaal plat. Zou ik haar daar al eventueel in kunnen leggen met een voetenzak? Natuurlijk niet in de zitstand.

Ik heb een mutsy 4rider.

18. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow bumpie dat is wel heel snel dat ze niet meer past, past ze dan nog wel maat 62 kleertjes of zit ze daar ook al in 68. Volgens mij zeggen ze zolang het past in de bak en anders idd helemaal liggend, succes!

Deel Deze Pagina