Augustus 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door mama079, 31 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    @guppekop gelukkig had Lydia geen koorts meer.. en wat voor uitslag is dat?

mijn beebje heeft volgens mij een erg gevoelig/droog huidje, had allemaal droge, rode plekken op haar armpjes en beentjes, smeer nu met vaseline (lanettecreme van apotheek), dat helpt wel goed.. alleen ze heeft op haar buikje ook een beetje uitslag, rode bultjes, geen idee wat het is.. als het niet overgaat ga ik ff langs huisarts ermee

@sint wij vieren het zondagmiddag bij mijn ouders, met familie.. maandagavond voor het eerst met ons mini-gezinnetje, hebben iets voor elkaar en voor beebje gekocht allebei :) ook al snapt ze er zelf nog niks van

nog een tip: wisten jullie dat je je beebje lid kan maken bij de bibliotheek, dat heet 'boekstart', is gratis en je krijgt een leuk koffertje met een knisperboekje en een liedjes-/verhalen cd erbij. Heb ik laatst gedaan met beebje, is een leuke hoek in de bibliotheek waar ze babyboekjes uitlenen, ook opvoedboeken en mama-tijdschriften e.d. Als het goed is heeft elke bieb dat.

2. Leeuwtje8108

Leeuwtje8108 Fanatiek lid

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    ros als je het niet vertrouwd gewoon naar de ha gaan . Heeft ze geen koorts ? Gup ja zou wel kunnen 5de ziekte. Hier op de creche heerst het trouwens de 6de ook. ros ja leuk he dat dat kan bij de bieb. Alleen jammer hier gaat hij waarschijnlijk op 1 januari dicht. Het kidsgedeelte zouden ze proberen om in de school te gaan doen. Maar daar is geen plaats. Echt jammer nu mss met een container oid. Nou ik ga nog een uurtje liggen .. Vl heeft jens naar creche gebracht. Femm slaapt nu mama nog hihi

3. Leeuwtje8108

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    oh sorry alles bij elkaar maar kan eindelijk via de telefoon reageren update gedaan op dat ding . Alleen maakt hij er dus geen aparte regels van !

4. bumpie

bumpie Niet meer actief

hoi hoi

pff wat een morgen:( Manlief ziek echt alles onder gespuugd. En moest net met mirthe naar cb. Heeft ze daar ook alles ondergespuugd:( dus ook de buikgriep te pakken :(:(

Heerlijk:( Hopelijk knappen ze alle 2 snel op. Als ze morgenmiddag nog spuugt moet ik huisarts bellen. Maar ze is er wel gewoon vrolijk onder. en geen koorts

5. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    @ros: als ik kijk naar plaatjes zelfde uitslag als bij de 6de ziekte. Maar het is alweer weg:)
    @bumpie, beterschap oor allebei!
    @ben sinterklaasliedjes aan het downloaden:)

6. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ros, wij kregen hier met de post een uitnodiging van de bieb dat je gratis boekjes op kunt halen inderdaad en dat je kindje tot 18 jaar gratis lid is van de bieb. Wel erg netjes vind ik! Ga ik binnenkort even ophalen, lekker met de wandelwagen.

Hier ook een droog en rood huidje, maar dan met name op het bolletje. Ga ook die lanette creme maar eens halen, al meer goede verhalen over gehoord.

Mjam, hier staan runderlappen lekker te sudderen in jus en rode wijn, kruidnagel en laurierblad.... Heb de achterdeur opengezet, zodat de hele buurt gaat watertanden haha!

Heb het idee dat beebje hier wat onrustiger is, denk een sprongetje, en dat zou precies kloppen met het boek oei ik groei. Vannacht was ze een uurtje wakker, huilen en de tut niet willen, wel in bedje laten liggen en zo getroost. Op den duur even laten huilen en toen is ze alsnog zelf in slaap gevallen weer en werd ze om 8 uur weer wakker. Vanmorgen ook maar uurtje geslapen, normaal 2 tot 3 uur. Nu is ze wel lekker in slaap gevallen, was echt moe.

Beterschap voor alle zieken, zeker voor die kleintjes is het zo sneu.

Sint vieren we hier zaterdagavond bij mijn ouders en zondagoverdag bij mijn schoonouders. We gaan dit jaar niet zelf ook nog eens aan sinterklaas doen, ze begrijpt er toch niks van is denk ik blij als ze gewoon lekker op tijd naar bed kan na zo'n druk weekend :D

Maienditje, wat lekker maar 2 daagjes werken deze week, geniet ervan hoor, vandaag is het in ieder geval heerlijk weer, heb vanmorgen al uurtje gelopen met dochter- en hondlief :)

4 flessen gaat nog steeds super hier. Vraag me eigenlijk af hoe degenen dat doen die op 5 x 200 zaten. Zitten jullie nu op 4 x 235? Anders krijg beebje toch veel minder binnen? Ik zat op 4 x 165 en 1 x 200, nu 3 x 200 en 1 235.

As dinsdag weer naar het bureau, alweer prikjes, vind dat zo zielig! Hoop dat ze er net als de vorige keren daarna niet veel last meer van heeft.

7. bumpie

bumpie Niet meer actief

hoi hoi,

ze heeft sinds half 1 niet weer gespuugd. ze slaapt nu lekker. Echt zo sneu. Hopelijk knapt ze snel op. Ik heb het liever zelf dan zij.

Ik geef nu maar flesjes van 180/6. En dan meer flesjes. anders is het zo fles vol. en dit drinkt ze net op.

8. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beterschap voor alle zieken!

Volgens mij heeft Timme ook een sprongetje, hele onrustige nacht en nu ook de hele tijd aan het dreinen...

Vanmiddag komt de fysio ben benieuwd, zal je altijd zien vanmorgen tilde meneer zijn hoofd opeens perfect op haha

9. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bumpie, fijn dat ze nu lekker slaapt! Verstandig ja om wat minder per fles te geven, kans misschien kleiner dat ze daarna spuugt.

ZJ, oh dus Timme ook al! Jessi slaapt normaal gezien echt goed, is echt uitzonderlijk zo in de nacht wakker en huilen. En dat ken ik hoor, Jessi vertikt het telkens op het bureau om haar hoofd op te tillen, ze doet het er gewoon om :D Wordt ze op haar buik gelegd en dan kwakt ze haar hoofd neer zovan jaja, die til jij maar op, maar ikke nu dus mooi niet haha! Ik moet zeggen dat ze wel nu in een week tijd ineens veel sterker is geworden in haar nekje, hebben ook veel geoefend. Hopelijk doet Timme vanmiddag bij de fysio wel gewoon zijn best :p

Zijn jullie beebjes ook zo aan de brabbel? Jessi is echt aan het gillen en kraaien en meestal als ik haar in bed leg geeft ze een hele serenade weg, die we dan mooi door de babyfoon kunnen beluisteren :D Daarna valt ze vaak ook snel in slaap. Misschien een eigen verzonnen slaapliedje?

10. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben trouwens nu in de stopweek van mijn pil, en dus ondertussen al 3,5 week ongesteld, das toch niet normaal????

11. Leeuwtje8108

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    nee niet echt maar hier idem dito . :(

sprongetje had ik ook al gedacht bij Femm die heeft eergisternacht zo gedaan . maar ik heb het boek niet. hihi.

dadelijk naar sint van de buurtvereniging.

flessen hier 4 x 235 maar drinkt ze niet helemaal op. laatste met rijstebloem. die gaat trouwens wel helemaal op. smaakt haar goed.:) en s. mrgens fruit.

12. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    @tooske, lydia is ook erg bezig met dr stem.

@buikoefenen: lydia wil in de box niet meer op dr rug, dan kan ze ons niet in de gaten houden. Ligt nu bijna de hele dag op dr buik, zei al tegen dr: je krijgt nog eens een platte neus ipv afgeplatte achterkant:D Ze heeft trouwens de spiegel in de box ontdekt, zo grappig! ligt ze allemaal te lachen tegen dr eigen:D

@Wat je wat ik nu zo heelrijk vind? dat ik lydia wakker in bed kan leggen en dat ze dan zelf in slaap valt. Daniel deed dat pas heel laat (of met een fles in zn mond).

13. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
  14. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    Wat lief gup.

Leeuwtje mag rijstebloem al want dan ga ik nog snel halen voor de laatste fles van 7uur.
    Ik dacht pas met 4 maanden dat is hij volgende week zondag pas.

Reageee later meer

15. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Maienditje, Ik geef Kyan al rijstebloem vlak voor hij 3 maanden werd omdat hij op een gegeven moment 's nachts om de 2 uur kwam!
    Zowel de kinderarts als de CB hebben toestemming gegeven.
    Nu ben ik gister bij CB geweest en omdat Kyan zo hard groeit, hij laat zien dat hij behoefte heeft aan bijvoeding en hij honger blijft houden ben ik sinds gister in overleg gestart met een paar hapjes fruit :D

16. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Guppekop, leuke foto! Doet Kyan ook altijd zichzelf in het spiegeltje van zijn speeltje bekijken, ik heb precies zo'n foto!

17. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    leuk is dat he! heb er van daniel ook zo 1 en ook van rond dezelfde leeftijd

18. bumpie

bumpie Niet meer actief

hoi hoi

Het lijkt hier iets beter te gaan. om 6 uur gaf ze aan dat ze honger had. dus had ik 90cc + 2 schepjes gemaakt. Zonder nutriton. En dit heeft ze heerlijk opgedronken. Toen wou ze nog meer dus nog een keer het zelfde gemaakt en dit heeft ze ook opgedronken. Ze ligt nu lekker te slapen dus het zit er al bijna 2 uur in. Hopelijk gaat het de goede kant uit. Moest vanmiddag zo ff huilen vond het zo zielig.

19. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    Bumpie gelukkig gaat het beter.

Sammie, kyan was toch ook al een flinke boy snap wel dat ze dan snel de fles beu zijn.
    Alleen zuigen geeft geen voldoening.

Rijstebloem geen succes helemaal drama hij liet alles er naast lopen.
    Nog verder verdikt tot pap maar hij vond de smaak echt vies met als resultaat te moe om nog een normale fles te drinken.
    Nu gewoon zo als gewoonlijk in bed gelegd en als ik zo naar bed ga probeer ik er nog wat in te krijgen anders komt hij vast vanacht.

Weet ook eigenlijk niet waarom ik rijstebloem wou, vind het leuk om straks de laatste fles als pap te gaan geven maar hij slaapt nu ook al 11uur op zijn laatste fles en er zot 12uur tussen de flessen.

Ik deed trouwens eerst 5x150 en nu 4x200.

Ik ben ook al lid van de bieb geworden maar kreeg er niks bij hoor.
    Oh gt/st begint weer

20. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Maienditje, je had wel rijstebloem naturel gegeven en eerst 1 theelepel?
    Want je moet het rustig opbouwen.

Deel Deze Pagina