Augustus 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door mama079, 31 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leeuwtje8108

Leeuwtje8108 Fanatiek lid

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    Ja ik weet pas vanaf 4 maanden, maar nu op 4 flessen krijgt ze minder. daarom rijstebloem erbij. wel de vannille hoor. die gaat erin. ik doe 1,5 eetlepel op 1 fles. gaat goed wel met papspeen. maar Maienditje Jeremy slaapt zowiezo goed en ik heb bij Jens altijd papfles gegeven hij vond zo de pap ok niet lekker. raar he. en 6 granen toen hij die mcht altijd aan de diarree.Jens kreeg tot 1,5 s'morgens papfls. was mijn enigste knuffelmomentje namelijk. De rest had meneer er geen geduld voor. Femm was echt nog aan een fles van 23.00 gewend ook al dronk ze die niet leeg. nu geef ik de laatste om 22.00 uur.
    Femm krijgt die fles nu zo een dikke week en ze word maandag 4 maanden. Moet 12 dec naar cb ben benieuwd.

trouwens laatst vroeg iemand hoeveel uur er max. tussen mocht zitten. hier p cb zeiden ze 9 uur. dit vind ik weinig. ben wel benieuwd wat ze op andere cb zeggen.

Gup oh how cute die foto !!!

2. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    Samie snap dat je rustig moet opbouwen, kijkenhoe hij reageert.
    Ik had een proefzakje vanille, ruikt opzich lekker maar omdat hij het niet dronk heb ik later er alles bij gedaan zodat ik het met de lepel kon geven maar hij vomd het duidelijk niks.
    Dus geen rijstebloem hier en hij slaapt idd goed nog steeds schema 7.00-11.00-15.00-19.00 fles en slapen van 8.00 tot 11.00 en van 12.30 tot 15.00 en dan van 20.00 tot 7.00 uur volgende morgen.
    Leg hem s middags niet meer op bed was altijd drama en nu trekt hij het eigenlijk goed.
    Alleen moet je hem echt in dit ritme houden dan is hij het vrolijkst.

Vandaagkwam trouwens sint enpiet langs bij babyzwem dus op de foto bij sint op schoot.
    En hijkreeg een mooie bal van nijntje.

Nou ik ga slapen, morgen laaste werkdag deze week maar wel een drukke

3. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Papfles wat is nu het verschil tussen met en zonder vanille. Je hoort weer dat met vanille niet goed zou zijn, maar waarom niet?

Fysio zal je altijd zien, doet meneer het perfect. Zijn schedel is een mal van gemaakt en je zag een kleine afplatting achter. We krijgen hier over 2 weken de uitslag van, maar zij vond het niet ernstig. Wel heel veel tips gekregen over hoe hem meer op de zij te krijgen. Wel een opluchting, we moeten hem vergelijken met een kindje van 3 en halve maand ipv 5 maanden echt corrigeren.

4. Leeuwtje8108

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    geen idee waarom vanille niet goed zou zijn .:( Ik heb het Jens ook altijd gegeven.

van 1 kant alleen maar fijn dat hij het goed doet. maar idd zal je altijd zien. de ondeugd hihi.

5. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    zo nacht goed verlopen om 9 uur nog slapend 140cc gegeen en niet meer gehoord de hele nacht.

laatste werkdag is al begonnen

6. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    bumpie, hoe gaat het nu?

huh? maar max 9u tussen laatste/eerste voeding?
    l
    eeuwtje, dank je! vind hem zelf ook zo leuk!

papjes: daniel heeft eerst alleen de proefzakjes gehad. Toen hij maand of 9was sleip hij niet meer door en heeft hij tijdelijk savonds pap gehad

7. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    goeiemorgen allemaal, hier weer een fijne nacht gehad en een tevreden beebje :)
    straks komt schoonmoeder op visite dus even snel opruimen ;) en tegelijk ATWT kijken en koffietje drinken, haha.. multitasken hè als mama!

vandaag is beebje alweer 4 maanden oud, poeh! de tijd vliegt

fijne dag iedereen

8. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bumpie, fijn dat t weer beter gaat, is echt niet tof om te zien dat je beebje ziek is!

Gup, die foto is echt too cute ja!

Leeuwtje, dus jij ook al zo lang ad lek, pfff, wordt er echt niet goed van! Hoop dat t na mijn stopweek echt voorbij is!

Hier nog niks anders dan Pepti.... Volgende week dinsdag mag ons meiske weer naar cb en dan maar eens vragen hoe we over een maand tot 2 maanden mogen gaan opbouwen met bijvoeding.

Vandaag een preventieve echo van heupjes laten maken in het ziekenhuis, alles goed gelukkig! Pfff, zat wel een beetje in de stress, nichtje heeft ernstige heupdysplasie aan 2 heupjes. We zijn echt opgelucht!

9. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    wat fijn tooske dat de echo goed was, hele opluchting.

Hebben jullie trouwens wel een provocatietest moeten doen of nu alleen op voorhand. Want soms is het zo dat ze met pepti ook weer terug kunnen, omdat dat niet zo zwaar veranderd is. Wij kregen idd ook te horen pas bijvoeden vanaf 6 maanden, maar ga vanaf ongeveer 5 en halve maand papfles geven. Dat is dus al over 2 weken, gaat echt snel...

Dadelijk naar werk, stukje overdracht. Alleen mijn vervangster is zo vaak ziek geweest dat ik echt alsnog een mega achterstand heb, bah. Moet dadelijk in max 4 weken alle toetsen en so's af gaan nemen en dat van 7 klassen. Joepie docent NL zijn, is echt mega veel nakijkwerk. Moet zeggen dat mijn zin om te gaan werken door dit vooruitzicht niet echt toeneemt. Volgende week laatste week verlof, zucht...

10. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    ZJ, ik overleg volgende week op het bureau wat we gaan doen. Op de Pepti doet ze het goed wb darmpjes, geen krampjes namelijk. Maar ze heeft nog wel wat uitslag. Weet niet of ze een test krijgt.

Ik denk allemaal dat we gewoon voorzichtig opbouwen met bijvoeding en uiteindelijk ook heel voorzichtig melkproducten gaan introduceren weer. Dan weten we meteen of ze erover heen is of niet.

Wat klote zeg dat je zoveel moet inhalen, pfff. Kan me voorstellen dat je er niet echt naar uitkijkt nee....

Proficiat Ros!

11. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    tooske: fijn dat alles goed was met dr hoopjes!

bijvoeden: lydia gister en eergister gegeven, at een heel potje leeg...samen met daniel:D Vandaag even niks, het "moet" tenslotte nog niet. Maar ze kon gister wel weer poepen zonder thermometer:D

zj, succes met nakijken! (erger jij je dan niet gruwelijk aan alle taal/typefouten hier?:D)

zo, net even afspraak voor cb gemaakt. Liggen vanaf zaterdag tot minimaal woensdagavond in leeuwarden. Heb nu afspraak voor dinsdagmiddag:) Ben benieuwd hoe zwaar ze nu is!

trouwens, willen die van jullie ook steeds rechtop zitten?! mc is alleen goed als ik de beugel helemaal naar achter heb zodat ze het hoogst zit. Echt alles moet ze in de gaten houden! Zit heel aandachtig alle bruggen na te kijken:D Op de rug liggen was net alleen goed omdat daniel boven dr hoofd bezig was.

12. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    @rechtop zitten wil mijn beebje ook, als ze wat achterover zit op mijn arm of in wipstoel wil ze steeds naar voren bewegen met haar hoofdje.. maar, volgens de kinderfysio is dat nog helemaal niet goed voor haar (ruggetje) om te doen en kan de wipstoel het beste nog zo plat mogelijk en ook liever liggen ipv rechtop zetten..

@bijvoeden ik wacht iig ons volgende CB-bezoek af, over 2 weken, geloof dat ze er dan over gaan uitleggen hoe en wat.. ik dacht eerder dat bijvoeden pas vanaf 6 maanden was, maar zo te horen kan dat dus al eerder..
    de keukenmachine staat al klaar :) al vind ik het ook wel een afsluiting van een enkel-en-alleen-borstvoeding-tijdperk :p ben benieuwd wat ze ervan gaat vinden, ze is wel veel aan het happen..

@Tooske fijn dat het goed was met haar heupjes!

13. bumpie

bumpie Niet meer actief

hoi hoi,

Mirthe is weer aardig beter. Heb haar de hele dag 180/5 gegeven. Dit dronk ze bijna allemaal op. Heb haar net 180/6 gegeven en ze liet 60 cc staan. Ik geef haar nu wel 5 flessen. Gelukkig is ze nu wel weer vrolijk. Manlief gaat ook aardig beter. Morgen moet ik werken maar mirthe blijft bij manlief thuis. Lekker rustig. Ik heb zelf 's morgens 2 kindjes en 's middags 2 kindjes.:D Heerlijk

pff druk weekend voor de boeg. Zondag zelf jarig. En maandag pakjesavond.

14. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    Zo weekend hier.
    Morgen alvsast wat huishouden en naar de sint die komt in het winkelcentrum.

Bumpie fijn dat mirthe weer beter is, en alvast gefeliciteerd.

Verder mee gelezen maar weet niet veel te reageren.
    Ga lekker in bedje tv kijken

15. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    Trouwens afgelopen nacht is zarte piet hier langs geweest en alle schoentjes gevuld.
    Dus allemaal blij gezichtjes van kinderen die binnenkwamen vanochtend.

Zei 1 moeder bedank maaike maar voor het cadeau, oh nee shit sinterklaas natuurlijk.

16. Leeuwtje8108

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    had net heel verhaal getypt alles weer weg heb nu geen zin meer sorry.
    kort nachtje gehad hier. Femm vind het nu dus leuk om om om 4.00 uur tegen haar matras te gaan gillen en lachen. hmm not so funny. en daarna toen ze na 1,5 uur eindelijk weeer ging slapen. kon ik niet meer slapen.

tot morgen dames...

17. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    hier was afgelopen nacht een drama, volgens mij heeft hij helemaal niet geslapen gelukkig kan ik hem dan wel negeren.
    als ik weet dat er niks is, hij zit nu aan de fles en leg hem dan lekker terug.

echt lief man dat hij nu kan omrollen, kiest vaak zelf voor zijn buik en vindt het ook niet meer vervelend, kan hoofd heel lang ophouden.

ik had trouwens de foto's binnen van de shoot zal er zo wat plaatsen.

en vraag over voeding ik geef hier inmiddels erg ingewikkeld.
    4 flessen met 60+2 nutri h.a en dan tot 200 aangevuld met bv.
    maar merk dat ik soms dagen heb dat ik het niet meer helemaal eruit kolf.
    hoopte het tot 6 maanden te kunnen geven maar voorraad in de vriezer is ook op.
    zal ik gewoon bv geven en dan als het op is volgende week ofzo overgaan op nutrilon.

ik dacht zelf misschien omdat hij nu ook al combi krijgt bouw ik het zo op dat ik half/half geeft.
    went hij langzaamaan aan de nutrilon en kan ik misschien nog langer bv erbij geven.

bumpie als mirthe idd vaker kleine beetjes wil drinken is het fijn dat je terug bent gegaan naar 5 voedingen zeker nu ze zo ziek is geweest en moet aansterken.

tooske: fijn dat de heupjes goed zijn.

virus: het schijnt wel een heftig buikvirus te zijn wat heerst met spugen en diarree veel kindjes hier last van maar ja worden toch gewoon gebracht.
    zeggen dan als het echt niet gaat bel maar, maar dat doe ik niet zo snel.
    neem wel extra maatregelen wat betreft de hygiene want diarree is zo besmetelijk

gup: slimme opmerking of zj zich niet ergert aan alle turbo taal en taalfouten.
    ik heb een dyslexieverklaring dussuh dek mij in, en mijn telefoon doet niet altijd wat ik wil.
    zie ik dan pas na het plaatsen

18. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
  19. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010