Augustus 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door mama079, 31 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    zo dames even achter de laptop onder het kolven om weer wat bij te kletsen hier.

allemaal weer zieke kindjes en papa's/mama's hier, beterschap allemaal.
    als moeder heb je geen tijd om ziek te zijn he word er wel eens gezegd.
    maar je kindje zo ziek zien is ook niks.

daniel blijft dan ook echt rommelen met steeds weer koorts.
    en hoop dat mirthe snel weer lekker gaat drinken, evt o.r.s gaan gebruiken als ze ook nog aan de diarree is(weet iet of dit het geval is)

zj : maandag begint je werkt dag weer toch, heel veel werkplezier ondanks alles wat je invaller achter heeft gelaten.
    zag dat hij ook fulltime werkt nog, gaat timme alle dagen naar de opvang of niet.

kerst: altijd een leuke tijd vooral de gezelligheid en iedereen buiten zijn huis versierd.

hier blijft het kaal dit jaar omdat we toch weg zijn van 20 dec t/m 2 jan.
    normaal staat heel het huis buiten in de lichten en die laten we vaak heel de winter hangen maar manlief heeft niet zo zin dit jaar om een hele dag op de ladder te staan.

dat vind ik ook wel een nadeel alles achter schot vandaan halen en dan later alles opruimen.

burootje: nou afgelopen vrijdag naar het bureautje geweest hier.
    prikjes gingen weer goed hij was een stoere jongen en net zoals bij de andere prikken niks aan hem gemerkt dat hij er last van had.
    hij blijft heel fanatiek met zijn benen trappelen dus dat scheelt, kan niet stijf worden.

hij woog 6120 gram en was 62 cm, nog verder onder de middenlijn gegaan.
    dus omdat ook zijn eczeem goed gaat moest ik groentenhap gaan geven.
    wilde eerste tot 6 maanden enkel bv vol houden maar ja hij kreeg toch al gemengd met nutrilon.
    ik dacht wel dat er eigenlijk altijd met fruit begonnen werd maar ze zei dat lusten ze toch wel vandaar dat er geadviseerd werd om groente te geven.

ik wilde vers dus vrijdagavond hier 10 sperzibonen op het vuur maar ja het was te weinig om met het keukenmachine te pureren,
    nou uit eindelijk gewoon een olvarit potje wortelen gegeven die ik had uit een babydoos.
    het ging er in als pap mond deed hij steeds open en hij werd driftig als het te langzaam ging.
    ik moest 4 dagen hetzelfde geven zodat je evt goed kan zien of hij er een reactie op komt.

dus nu al 3 dagen wortelen op, denk dat ik nu toch potjes geef in het begin en de komende tijd er rekening mee hou als ik groente kook al extra meekook en invries.
    maar potjes zijn toch ook wel makkelijk.

maar hij zat dus op 4 flessen van 200 maar door die warme hap laat hij een fles staan.
    dus ja voor het aankomen werkt het niet.

heb nu sinds vrijdag dit ritme maar aangehouden en werkt goed.

7.30-8.00: fles met 120+4 nutrilon en daarbij 130 bv
    8.30-12.00: slaapt hij altijd
    12.30-13.00: fles 120+4 nutrilon en daarbij 130 bv
    13.30-16.00/16.30: slaapt hij weer
    17.00: warme hap
    20.00: fles 120+4 nutrilon en daarbij 130 bv en dan nog 5 schepjes (schepje van nutrilon) rijstebloem erdoor.

rond 9 uur gaat hij de nacht in, en hij drinkt zijn flessen nu ook leeg en zo blijft hij toch die 800 cc binnen krijgen.
    had wel gevraagd of de bv nog nut had omdat ik het meng maar ze zei zolang je het kan combineren blijf het geven dan krijgt hij nog heel wat antistoffen binnen.

hier is hij trouwens ook wel wat verkouden, je hoort hem s nachts goed hoesten af en toe maar gelukkig word hij er nog niet wakker van of dat hij onrustig slaapt.

mijn zus heeft trouwens wel de kerstboom opgezet en daar f alvast foto's met jeremy gemaakt in verschillende kerstoutfits.
    zal zo weer eens wat plaatsen

2. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    leeuwtje: snap de drukke tijden bij jou , iedereen wilt mooi de kerst in.

ennu ros hier vanochtend voor het eerst jeremy pijn gedaan.
    zijn ramelaar gooit hij zelf ook steeds tegen zijn kop dus ja dat doet hij zelf maar ging zijn nageltjes knippen.
    doe ik 3 keer in de week want groeit als kool en hij krauwt zich echt open.
    maar bij de laatste vinger ik weet niet wat ik of hij deed maar begon opeens keihard te bloedde.
    ik twijfelde echt of ik de huisartsenpost moest bellen want na een half uur zat ik met een kind die het allemaal wel best vond en niet moest huilen maar wel een vinger had wat nog steeds hard doorbloeden en hij smeerder ondertussen ook onder.
    in bed lagen al 5 tissues vol met bloed.
    pleisterspray of dichtknijpen hielp ook niet.
    uiteindelijk mijn moeder gebeld die heeft verband dat werkt bloedstollend.
    en hij is gewoon heerlijk gaan slapen had na 4 uur wel zoiets het zal toch wel gestopt zijn straks ligt hij leeggebloed in bed, maar ging kijken en hij had nog genoeg kleur, gelukkig

hij vond het pleister wel bereninteressant er naar kijken en proeven, dus hebben wel leuke foto's erbij voor zijn plakboek.
    en hij zelf vond het helemaal niet erg dus had gelukkig ook geen schuldgevoel daar door.

3. bumpie

bumpie Niet meer actief

Ik heb het idee dat mirthe ook naar 3 flessen wil. Ik mocht dat van het cb niet. Ze eet nu een half potje groente en fruit per keer. Hoeveel krijgt hij maienditje?

Vandaag gaan de flessen weer beter. Heb er nu 5 uur tussen gelaten ze dronk toen 200 ongeveer en vanochtend helemaal leeg:D:D

Maar mag je al naar 3 flessen met 4 maanden?

4. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    bumpie ik weet niet of ik al naar 3 flessen mag maar ja kan er niet inproppen wat hij niet wilt.
    hij kreeg 4x200 en om hem extra aan te laten komen moest ik een groetenhap geven, hij eet een heel olvarit potje op binnen 5 minuten.
    ik geef nog geen fruit.
    vandaar dat ik wel mijn flessen verhoogt heb om 8.00 en 12.30uur drunkt hij 250cc
    en om 20.00uur krijgt hij 300cc. dit drinkt hij wel echt allemaal op
    zo zit hij nog steeds op de 800 maar dan anders verdeeld.

en ik luister niet zo naar bureau of ze het nu wel of niet mogen ik doe gewoon mijn eigen ding.

nou hier komen nog wat foto's

5. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    oh kan niks meer uploaden moet ik eerst delete, nu ff geen zin in ben moe
    sorry dames

6. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maienditje omdat mijn man nog steeds geen werk heeft blijft hij nu even thuispapa en ga ik idd full time werken. Bah

Oud op nieuw hebben we hier een vol huis, vieren het altijd met een groepje buren/vrienden en dan zijn we met ongeveer 14 mensen en dat is dit jaar bij ons. Eerst gezellig eten (denk gourmetten) en daarna langzaam het nieuwe jaar in.

Verjaardag vandaag was super Timme heeft veel gelachen en heerlijk bij iedereen op schoot gezeten en daarna lekker in zijn wandelwagenbak in de kamer geslapen. Ging echt super, heerlijk als dat zo gaat.

Nou zag dat ik morgenvroeg meteen een hele pittige klas heb dus ga me maar eens voorbereiden, heb pas sinds vrijdagavond de boeken dus mmmm.

En spannend vriendin van mij zijn ze nog steeds bezig om genoeg ontsluiting te krijgen voor inleiden, al sinds donderdag bezig, hoop zo dat het nu eindelijk lukt. Ben zo benieuwd naar haar kindje en zij natuurlijk ook ;)

7. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, Jessi piepte begin van de avond zo dat we effe naar huisartsenpost zijn gereden. Ook had 38 graden en dronk ze haar flessen steeds minder.

Ze heeft een virus infectie op haar keeltje, heel klein beetje slijm op haar longetjes. Verder niets mee gekregen voor haar, maar moeten het wel even goed in de gaten houden. Als ze koorts blijft houden, minder blijft drinken of minder actief wordt moeten we met haar naar de huisarts.

Plat liggen wil ze absoluut niet, dan kan ze haar slijm natuurlijk ook helemaal niet goed kwijt. Dus haar bedje nog wat hoger gezet aan de hoofdkant. Haar keeltje doet ook echt pijn, als ze hoest begint ze daarna wat te miepen en ze moet ook vaak echt kokhalzen als ze hoest, zo zielig!

Dus ik ga vannacht niet goed slapen dat weet ik nu al! Vinden jullie het overdreven als ik mijn wekker zet om vannacht even bij haar te gaan kijken? Ik ben zo bang dat ze in haar slijm stikt....

8. Leeuwtje8108

Leeuwtje8108 Fanatiek lid

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    druk weekend achter de rug,
    gisteren verjaardag van mijn nichtje die werd 4 . grote meid ineens. En vandaag doopsel ander nichtje die is 7 maanden.

Gup zieke boel daaro. Hier zijn ze ook alletwee verkouden zielig.

Tooske jij ook al met Jessi beterschap.

Maienditje krijgt hij nu niet teveel in 1 x. Had laatst een mama hier die gaf 270 per x. ook met bv en fv gemengd. Raden ze haar sterk af op cb omdat het teveel voor de niertjes zou zijn die hoeveelheid dan he niet de combi . dat kon hij dan niet verwerken. zou superslecht zijn.

Femm drinkt ook minder de laatste tijd , maar kan me nog herrinneren bij Jens toen dat het nog wel even duurt voor ze op 3 flessen kunnen.
    Bumpie je zegt dat ze niet goed drinkt maar dan zoveel in 1 x gaat ze mss nog meer spugen ??
    Of spuugt Mirthe nu niet meer ?

Morgen cb ben benieuwd wat Femm haar gewicht is aangezien ze ook 2 weken zeker 50 tot 70 cc in de fles liet. Maak me er niet zo gauw druk om . Als ze gewoon vrolijk is eigenlijk.
    Ze had wel duidelijk last van sprongetje. Hoorde trouwens als ze tandjes krijgen dat ze ook slechter drinken. Jens kreeg de 1ste pas met 13 maanden dus niet echt eerder gemerkt. Ben benieuwd wanneer Femm haar 1ste krijgt.

Maienditje dat heb ik eens gehad met Jens knipte ik in zijn vinger ipv de nagel. Heb het daarna lang mijn moedeer laten doen , vond het eng . Met Femm vind ik het ook al eng. Doe ik altijd samen met vl nu .:D

Zj succes morgen op je 1ste wekdag ! Enne je vriendin is toch niet die wat ik ook ken ? Ze moet nog effe tyoch. Haar man dacht rond oud en nieuw dat beeb geboren zou worden . hihi

Femm krijgt nu alleen nog fruit. Morgen eens vragen naar een schema. kreeg wel 1 van nutricia maar zit dan met die middagfles. als ik groentega geven en heb geen idee meer hoe ik dat met Jens gedaan heb.

Ik pak ook potjes. Wel van hipp in duitsland. smaken beter en ruiken in ieder geval al beter. Ze zal niet alleen potjes krijgen hoor maar ik vind het wel makkelijk. als ik vrij heb kook ik gewoon. maar vind niet dat ik mijn moeder kan verplichten ook al deed ze dat bij jens wel. bij de kids van mijn broer gaf ze altijd de potjes.och Jens is niet vaak ziek en altijd goed gegroeit en er zit alles in wat ze nodig hebben.

Bumpie gebruik jij trouwens rijstebloem. Ik doe Femm in die fles van 12.00 en 17.00 uur een theelepeltje rijstebloem erin. voor de smaak want ze wou ze niet meer en die laatste met rb wel. even foppen en deze gaan nu goed. mss heb je er wat aan.

Suzanne hoe is het met jou ??? druk druk ?

9. Leeuwtje8108

Leeuwtje8108 Fanatiek lid

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    Och Tooske arme Jessi , nou als jij je daar fijner door voelt om even te gaan kijken vooral doen .
    Anders ben je toch niet gerust en slaap je toch niet. niks mis mee hoor. Beterschap voor je meissie ! knuf !

10. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    leeuwtje fijn dat je het aangeeft van de hoeveelheid voeding
    zal straks even het spreekuur bellen, ik ben dit zelf maar zo gaan geven omdat ik dat hij moet aankomen dus meer eten maar als hij er daardoor juist 200cc laat staan heeft die groente geen nut, in een fles zit dan meer denk ik.

ik laat het hier weten wat hun zeiden.

moet vandaag om 8 uur beginnen heb maar 2 kindjes.
    zit nu te kolven, krantje erbij zo aankleden en kleine jongeman eruit halen na half acht.

zal mij nog eens verdiepen in foto;s

11. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    mijn pietje.

en papa wakker maken

12. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    mijn worteltjes zijn heerlijk.

en he wat trek ik nou uit mijn mond?? een speen

13. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    visjes kijken

14. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    mijn eerste pleister

kleine kerst(b)engel

15. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    laatste twee om alvast meer in de kerststemming te komen.

16. bumpie

bumpie Niet meer actief

leuke foto's!!! Ik zal ook eens een keer weer iets plaatsen.

17. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    Zo kleine uit bed gehaald.
    Hier knort het ook goed geef voor iedere fles maar neusspray.
    Gelukkig slaapt hij er nog wel goed door en drinkt zijn flessen ook lweg.
    Kleine vreetzak is het werkelijkwaar. Alles gaat ook zijn mond in, vingers,speelgoed,kleding

18. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    @leeuwtje: In duitsland is het ook nog eens goedkoper en meer keus;) ik ga ze ook daar halen voor de dagen wat wij macaroni ed eten. Met groente wil ik dr gewoon mee laten eten.

@he maienditje, ook al zo;n intresse in visjes! hier ook! vanuit de box, ze draait zo dat ze kan kijken
    en leuke foto;s!

@schema: bij daniel deed ik zo: fruit als wij brood aten, groente als wij warm aten, gewoon tegelijk met ons. Maar meneertje werd altijd wakker als wij gingen eten en moest er dan perse bij zitten. Lydia probeer ik ook zo snel mogelijk in ons ritme te krijgen met eten

@zaterdag is lydia voor het eerst van rug naar buik gerold! Twas wel uit kwaadheid, maar toch:D en dat ging bijna fout...In de stuurhut hebben wij verhoging waar ik altijd opzit, zo 2,5 bij 1,20m. En daar lag ze op, rolde er bijna af!

@nog ziek:(

19. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    @zieke mama's en kindjes: beterschap voor iedereen!

@Maienditje ohhw wat zielig, het nagelknip-incident.. gelukkig had hij er zelf niet zo'n last van maar je schrikt je wel rot natuurlijk. Heelt het wel weer mooi?
    Groentehapje kan je idd ook prima mee beginnen ipv fruithapje.
    wat een schattige foto's weer!! Die met de worteltjes, haha, echt heel leuk!

@hapjes ik maak ze graag zelf, vind ik fijner dan uit een potje geven (ook gewoon leuk om te doen) maar opzich schijnt de kwaliteit van hapjes uit potjes ook gewoon goed te zijn, alleen ik las dat daar vaak meer gemengde smaken in zitten waardoor ze minder leren wennen aan één smaak per keer..
    ik rasp nu een appel klein of prak een banaan, dat is heel goed te doen. Zo schattig, volgens mij vindt ze het echt lekker! En doet ook echt haar best om het binnen te krijgen, zo met tongetje in- en uitsteken, gaat alleen nog niet heel soepel ;)

@zj84 spannend je vriendin, is er al bevallingsnieuws?

beebje gisteren rond 23 uur gevoed en ze slaapt nu nog :) rustig begin van de dag dus.. straks voeden en dan ATWT met een koffietje erbij

20. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    nou heel verhaal gedaan op de telefoon, loopt hij weer vast grrr.

gup: goed van lydia zeg het omrollen hier doet hij het ook weer nadat hij een week deed alsof hij het niet kon.

eten: ik wil ook echt alles vers maken. pureer voor de opvangkindjes ook het fruit vers en wilde dat ook met de groente doen.
    maar kwam opeens dat hij mee mocht eten dus nu houdt ik rekening ermee dat ik wat meer groente meekook en invries
    alleen op cb zeiden ze dat hij nog niet alles mocht enkel wortel,sperzibonen en bloemkool.
    en dan 4 dagen hetzelfde om te kijken hoe hij er op reageerd.
    nou poepen doet hij goed alleen je merkt dat het hem iets meer moeite kost , ontlasting word toch vaster.

dus ik dacht voor het gemak begin in met potjes en ga straks over op vers.

vinger: nu er een korstje op zit zie ik pas hoe groot stuk vlees ik van de vingertop heb gehaald.
    gelukkig pulkt hij er natuurlijk nog niet aan dus geneest vast mooi.

net even spreekuur cb gebeld maar maakt niet uit zulke grote flessen als je binnen 24 uur maar niet meer van een liter fv geeft.
    nou hij krijgt 360cc aan fv voeding binnen op een dag dus het was geen probleem.
    ze vond 3 flessen eigenlijk wel weinig en 12 uur tussen de voedingen vond ze ook wel veel mocht eigenlijk max 10 zijn.
    maar ik zei ook kan er niks in proppen hij slaapt nog veel en op cb hebben ze er nooit een opmerking over gemaakt .

nou hier zitten de kids aan het fruit, ze spelen lief dus zo even de boekhouding van nov. gelijk afronden.

Deel Deze Pagina