Augustus 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door mama079, 31 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzanne1

Suzanne1 Bekend lid

28 nov 2010
    932
    0
    0
    NB
    Hey allemaal!

Inderdaad Leeuwtje, druk druk druk!

Bijna het einde van het jaar en werk weer fulltime en weer terug naar zo'n 60 uur in de week...
    Heb alles wel meegelezen, maar geen tijd gevonden om te reageren.
    In de avond, wil ik graag 100% spenderen aan Mees en de weekenden waren ook erg druk!\

Man is jarig geweest vorig weekend en hebben we gevierd en mijn schoonouders waren het hele weekend bij ons, afgelopen weekend zijn mijn 2 nichtjes van 7 en 3 blijven slapen en hebben we lekker samen pizza gebakken en cupcakes versiert.
    Ook nog even langs de kinderboerderij.

Was doodop aan het einde van de dag aangezien de meiden van mijn man mochten kiezen waar ze wilde slapen en ze wilde graag bij Tante Suus in bed.... mijn man heeft dus heerlijk in een andere kamer geslapen en ik met de 2 meiden in het grote bed....
    De kleine van 3 heeft de hele nacht pogingen gedaan om boven op me te gaan liggen ... en om 6.00 uur voelde ik ineens wat in mijn zij porren..... Tikkie jij bent 'm! (zucht).

Maar hebben het erg gezellig gehad.

Mijn zusje heeft nu natuurlijk ook een kleintje en sms en bel haar natuurlijk vaak, (helaas ligt ze nu in het ZKH met de kleine, want die heeft een urineweg infectie, als het mee zit mogen ze vandaag naar huis).

Leuke foto's zijn er voorbij gekomen! Echt superschattig! Ook die kertkaart!

Fruithapje; Hier ook begonnen, banaan, en ze vond het HEEEEEERLIJK!
    Wij geven een fruithapje in tussen de laatste voedingen. Maar gaan nu proberen om een fruithapje te geven tussen de eerste 2 voedingen in en een groente hapje tussen de laatste 2 voedingen in.
    Pap hebben we haar nog niet gegeven... ze drinkt wel gewoon haar flessen leeg!

Hier is ze ook naar het CB geweest en weegt 6.435 Gr. en is 64,5 Cm en zit dus gemiddeld kwa gewicht, maar op de bovenlijn kwa lengte!

Ga vandaag weer proberen mee te kletsen.... :)
    Heb jullie wel gemist hoor ;) haha

Fijne dag allemaal!

2. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    maienditje, broccoli mag toch ook?

3. Leeuwtje8108

Leeuwtje8108 Fanatiek lid

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    maienditje , goed dat je gebeld hebt. die mama zei dat toen dus tja . dat kindje was toen 5 maanden.

Hier vanmorgen weer naar ha geweest. vloei nu alleen s'middags nog maar inlegkruisje is te weinig moet tampon gebruiken.
    Wou dus doorgestuurd worden. nee chemische curretage. nou ik wil naar de gyn. ja moet spiraal eruit enz. nou ik ben het zat is toch niet normaal Femm is +- 18 weken en ik heb er 6 niet gevloeid. inwendig gekeken maar er zat geen bloed. Nee weet ik begint vanmiddag rond 13.00 uur. kan de klok erop zetten. Nu moet ik vanmiddag verwijsbrief ophalen en bellen naar de gyn. welke wil je ?
    Weet ik niet , kom er nooit. Denk dat Ik maar naa Zwaan ga . Zj die heb jij ook toch ?
    Ik vond haar aardig toen .

Baal er zo van dat ik niet serieus genomen word. Nu zegt hij dat het bloeden van spiraal komt, maar ik had het vantevoren ook al. en nu zolang en dat in combi met de pil. Hebben jullie trouwens nog haaruitval. hier niet normaal. Las dat mirena daar ook invloed op kon hebben. Ben benieuwd wat gyn zegt. Voel me nu wel een beetje down hoor. Die pilkuur zou moeten helpen. En dan wou hij nu weer eerst dit doen chemische curretage , terwijl hij gezegd had als de pil niet hielp hij me gelijk zou doorsturen.
    Maar goed na traantjes deed hij het wel vind het alleen belachelijk dat dat onderhand moet voor een verwijzing te krijgen. nu was het niet moeilijk want volgens mij ben ik 1 hormoonbal. bah ben ook chagi de hele tijd word er gek van .

Je mag trouwens zeker broccoli geven. alleen koolsoorten opletten spinazie enzo mag ook niet en uien.

Ros potjes krijg je ook met 1 soort erin hihi.

Gup idd goedkoper ook en veeeel meer keus. hihi.

4. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    leeuwtje, ik heb ook giga haaruitval! Nog even en ik ben kaal:D

5. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haaruitval hier ook echt niet normaal!

Suzanne, kan me helemaal voorstellen dat je al je vrije tijd aan je meisje wil besteden. Haha, zit je echt op te wachten op 6 uur in de morgen ja: 'tikkie, jij bent m' Whahahaha!

Maienditje, wat een leuke foto's zeg, knappe vent hebben jullie! Ach, dat vingertje geneest wel weer hoor, maar je voelt je wel effe knullig.

Leeuwtje, nee dat is niet normaal nee zo lang vloeien. Hoop dat ze er ECHT eens iets aan gaan doen nu.

Vandaag weer met ons meisje naar de huisarts geweest, ze leek nog benauwder te zijn. Weer geluisterd en gekeken en wat ik al dacht, een vernauwing van de luchtwegen, dus een bronchitis-reactie op t keelvirus. Dus nu heeft ze een puffertje om haar luchtwegen te verwijden. Ze was daarstraks echt uit haar doen, is ze nooit zo. Ze huilde en wilde zelfs haar fles niet beginnen met drinken. Die heeft ze nog NOOIT geweigerd. Dus toen heeft ze eerst puje gehad, een half uurtje op mijn arm geslapen en daarna toch nog best wel wat van flesje op gelukkig. Het liefst hangt ze recht op tegen ons aan, als ze ligt is ze natuurlijk nog benauwder. Haar bedje staat nu nog hoger, dus gaat redelijk. Ze wordt wel telkens wakker van het hoesten en haar benauwdheid, hoop dat ze toch in een diepere slaap kan vallen, zodat ze lekker kan uitrusten. Tis zo zielig om te zien! Hoop echt dat ze snel weer lekker vrij kan ademen!

6. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    @Tooske achgossie wat zielig zeg, hoop echt dat je meisje zich snel weer beter voelt!

@haaruitval hier ook, echt irritant, en beebje zit soms met losse haren van mij in haar handjes en laatst ook 1tje in haar keel, had ze ingeslikt, bah (kon hem er zo weer uittrekken), ik doe mijn best om mijn haren bij me te houden :p

fruithapje vanmiddag weer banaan, ging goed, ze had meer op dan voorgaande dagen, vond het duidelijk lekker.. alleen later wel een banaan-spuugje (met stukjes banaan erin, bleh)
    nu slaapt ze lekker, zo over ca. een uurtje nog de late voeding en dan hopelijk weer een goede nacht.. morgen eind vd ochtend naar het CB, krijgt ze haar 3e prikjes (beetje laat eigenlijk maar kwam zo uit).. zielig! maar dan is het weer even voorbij

ik wens iedereen een goede nachtrust :)

7. Leeuwtje8108

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    Tooske oh zielig he zo'n pufding. hoop dat Jessi snel opknapt.

Suzanne snap dat je lekker met Mees wilt knuffelen. zeker na een lange werkdag.heerlijk :) En idd fijn om 6.00 tikkie spelen . allemaal voorbereiding op straks;)

Ros whaha haren bij je houden. Hier heeft Femm ook vaker haren geknipt haar op haar truitje ofzo. maar is onvermijdelijk met de kapsalon. Dat heb ik dus ook echt niet gemist dat haar op me. Ik probeer me altijd om te kleden maar gaat niet altijd.

Wist niet meer hoelang ik erbij Jens last van gehad heb trouwens.

Nou verwijsbrief had de dokter nog niet klaar . morgen maar weer terug.:x

op cb geweest vandaag Femm is nu 65 cm :$ en 6735 gram. alles boven de middenlijn. maar was super. heb nu schema gekregen en ik moest de groente voor de fles van 17.00 gaan geven en dan gewoon kijken wat ze nog dronk van de fles van 200 cc. deze kwam zo dan langzaam te vervallen en dan de fles van 22.00 steeds eerder geven.
    Ben benieuwd.

alleen moest om 16.40 daar zijn was om 17,15 aan de beurt en om 18.00 thuis en moest om 19.00 werken bah zo'n gejaag. En huilen met de prikjes gelukkig nu pas weer met 11 maanden.

welterusten ,,,

8. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leeuwtje nee andere vriendin en die is 2 uur geleden bevallen van een jongen.

Puf werkt echt goed hoor, maar wel consequent gebruiken hoor. Wij moesten deze 4x per dag en de laatste dan 2x achter elkaar.

Fruit kan niet wachten, nog 2 weken ongeveer

Maienditje leuke foto's hoor, heerlijk manneke

Leeuwtje zwaan is trouwens erg fijn, zou nu gewoon op je strepen gaan staan.

Voor de rest eerste dag gewerkt en het viel heel erg mee, wel weer fijn om iedereen te zien :)

Wtr allemaal!

9. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    ZJ, wat fijn dat t meeviel je eerst werkdag! Inderdaad wel weer leuk om iedereen weer te zien en met foto's van Timme te pronken natuurlijk!

Timme ook last (gehad) van zijn luchtwegen? Hier mogen we pufje 3 keer per dag gebruiken. Hoop dat t ook zo helpt als bij Timme!

10. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Timme is ruim 4 weken benauwd geweest, echt hele dag piepen en hoesten/snotteren etc. hij heeft toen na 1 week die puffer gekregen en daarna na 2 weken antibiotica, omdat het aan bleef houden. Daarna blijven puffen 10 ademhalingen per puf (hele tijd) en sinds vorige week woensdag afgebouwd. Gaat nu goed gelukkig

11. Leeuwtje8108

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    nou afspraak gemaakt bij de gyn , kan pas 6 januari terecht :$
    duurt wel lang maar was eerste mogelijkheid. balen :(

12. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo, dat is best wel lang ZJ! Had Timme ook verhoging? Fijn dat t goed gaat nu met afbouwen!

Leeuwtje, dat duurt nog even ja, jeej.

13. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    Wat sneu van die kleintjes aan de puffers maar als het helpt is het ook wel fijn.
    Je kan verder weinig voor ze doen als ze zo benauwd zijn.

Hier even rust alles ligt op bed.
    Jeremy zal zo wel wakker worden voor zijn fles, ligt er al vanaf 9uur op.

Hij houdt zich keurig aan nieuwe schema, drinkt de 3 volle flessen op en groentehap gaat erin als pap, is zelfs kwaad als het op is.

Nou ga even genieten van mijn rust.

Leeuwtje wel balen dat het zolang duurt tot je terecht kan, hopen dat het vloeien dan echt klaar is.

En zj gelukkig is je werkdag meegevallen

14. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    Ik heb advies nodig dames.

Jeremy slaapt sinds zijn geboorte al heel veel en nu nog steeds.
    Heb dit met kinderen op de opvang van zijn leeftijd gehad.
    Nu twijfel ik om het cb te bellen en na te vragen of dit normaal is.

Even op een rijtje.
    Om acht uur maak ik hem wakker voor eerste fles.
    Om negen uur slaapt hij alweer en moet hem om 1 uur wakker maken voor de fles.
    Dan gaat hij vaak half twee alweer terug en slaapt tot vijf uur, half zes.
    Hij krijgt dan een warme hap en s avonds wisseld zijn slaapje weleens.
    Gaay vaak zes uur erin en slaapt dan of maar half uur of echt tot zijn laatste fles van acht uur.
    En om negen uur gaat hij de nacht weer in.

Hij is verder wel gezond heel actief op wakkere momenten.
    En ziet er biet suf of bleek uit.
    Plast en poept goed, groeit ook goed al is het minder dan een gemiddeld kind

15. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maienditje, ik dacht dat Jessi veel sliep, maar Jeremy slaapt inderdaad erg veel. Ik denk dat het echt enorm per kind kan verschillen. Jessi wordt in de ochtend meestal tussen 8 en 9 wakker, krijgt dan 180+6. Gaat dan rond half 10/10 uur weer naar bed en is dan tussen 11 en 12 weer wakker. Dan weer 180+6. Gaat dan meestal rond 13.00 uur weer naar bed en slaapt dan tot 15/16 uur, weer flesje om 16.00 uur. Dan gaat ze meestal nog half uur tot uurtje naar bed zo tussen 5 en 7 ergens. 8 uur laatste fles 210 + 7. Dan rond half 9/9 uur naar bed de nacht in.

Hoeveel krijgt ie in zijn 3 flessen nu? Volgens mij is 210 water met 7 schepjes wel echt de max, dat vonden ze op mijn consultatiebureau al veel, dat krijgt Jessi in haar laatste fles. Verder krijgt ze nog 3 x 180 water met 6 schepjes, nog geen bijvoeding omdat ze met kma zit. Ik moet 28 december met haar voor het eerst naar diƫtiste, dan verder kijken hoe met bijvoeding te beginnen en wanneer.

Je zou zeggen dat ie juist heel goed groeit, omdat ie zoveel slaapt, dan verspillen ze natuurlijk weinig energie. Maar ook daarin verschillen alle kindjes natuurlijk weer.... Als ik het zo lees is er niks mis met Jeremy. Als ie alert is, niet extreem veel huilt en zich goed lijkt te ontwikkelen zou ik me niet te veel zorgen maken. Alleen zou ik dus wel uitkijken met heel voeding ineens geven. Weet niet of ze dat dan goed kunnen verwerken en kunnen omzetten in groeistoffen zeg maar.

Maar ik ben natuurlijk geen kinderarts!

Als het je niet vertrouwd, gewoon bellen!

16. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    Tooske hij krijgt hier 3 flessen van 250 met 120cc nutrilon en 125bv dus erg ingewikkeld haha.
    In de laatste fles doe ik vijf scheppen rijstebloem.

Leeuwtje had ook ooit gehoord dat je niet zoveel in 1keer mocht geven dus gisteren spreekuur van cb gebeld.
    Maar die zeiden dat er geen max aan de hoeveelheid voeding per keer zat.
    Als ze in 24uur maar nier meer dan een liter flesvoeding binnen krijgen das dus niet het geval.

Het was wel raar want aan de telefoon vond die vrouw dat hij echt nog vijf flessen moet maar weet niet wanneeer omdst hij zoveel slaapt en afgelopen vrijdsg op cb zelf vonden ze het goed.
    Hij deed het er goed op dus en ook met de nacht, heeft nooit voeding gehad en zit allang op 12uur tussen laatste en eerste en zij vond een fles van elf uur nog wel noodzakkelijk.

Huilen doethij hooguit vijf minuten per dag das veel

17. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    @Maienditje dat is inderdaad wel veel wat hij slaapt.. ik had een tijd terug (ca. een maand geleden denk ik) diezelfde twijfel, vond ook dat mijn kindje zoveel sliep, tussen alle voedingen, en vroeg me af; wanneer moet ze dan dingen leren en ontwikkelen?
    Maar ja, men zegt dat je kindje toch pakt wat hij/zij nodig heeft.. als hij verder niet suf lijkt zal het waarschijnlijk wel goed zijn? Maar goed, zou het bij twijfel altijd eens aan een arts/CB-persoon vragen, al is het om jezelf gerust te stellen

CB-bezoek was weer een drama vanmorgen, beebje ging al keihard huilen zodra ik haar neerlegde om uit te kleden, ze was alleen rustig als ik haar vasthield. Neerleggen voor meten: huilen, wegen: huilen, onderzoekjes bij CB ook.. ik zei al tegen die vrouw, nu maakt het ook niet meer uit met die prikjes want erger kan het toch niet.. nou dus toch wel, ze deed er nog een tandje bovenop :( zielig!! vind het dan zo irritant dat je je kindje daarna nog helemaal moet aankleden want steeds als ik haar neerlegde ging ze heel hard krijsen, is dan een heel gedoe om rompertje en kleertjes weer aan te doen..

thuis gelukkig weer wat vrolijker, ze heeft gedronken en slaapt nu al ca. 2 uurtjes. Even in de gaten houden of ze verhoging heeft o.i.d., had ze vorige keer wel.
    Gelukkig hoeft ze nu pas over ruim een half jaar weer prikjes!

ze was heel netjes gegroeid, was nu 6155gram en 61cm (hoofdje 41cm), mooi stijgend lijntje :) fijne bevestiging want ik vond dat ze de laatste tijd zo kort drinkt aan de borst, maar een paar minuutjes per kant.. maar blijkbaar krijgt ze daar toch genoeg mee

18. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    Ros hier bijna zelfde gewicht hij was op twee dagen na vier maanden en woog 6120,62cm en hoofd 41.
    Maar dan een jongen dus vandaar iets te licht.

Met prikjes vind ik het ook vervelend dat je ze niet lekker bij je kan nemen eerste half uur om te troosten.
    Tenminste bij ons is net piepklein dus zien je al aankomen.
    Kortom hier is het vaak ook na de prikken huilen totdat we echt buiten zijn.

Met slapen maak ik me niet echt zorgen dat meer kijken hoe het bij leeftijdsgenoten is en die zijn er hier genoeg.

Morgen manlief weer ouderschapsverlof en heb maar 1 opvangkindje, gaan dan lekker zwemmen met zijn alle

19. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Timme had telkens iets verhoging, maar geen koorts. 37.9 ongeveer

Leeuwtje het is idd erg druk bij gynaecologie, had het al meer gehoord.

Nou volgens mij komt hier het eerste tandje door. Hij had gisteren 5 volle poepluiers en vandaag ook alweer 4. Normaal 1x in de 3 dagen.

En maienditje is idd veel slaap, maar als hij zich er goed bij voelt is het toch goed

20. bumpie

bumpie Niet meer actief

hoi hoi,

mijn meisje is weer helemaal beter. He he eindelijk na 2 weken ziek zijn en bijna niets willen drinken. Zelfs gingen er nu 6 lepeltjes bruine bonen in normaal was ze na 3 lepeltjes al zat. :D En alle flessen weer leeg. 's morgens met rijstebloem en de laatste fles ook met rijstebloem.;)

Ze zou morgen de spuitjes krijgen maar verpleegkundige is ziek nu moet ze donderdag om 8.15. ;)

Deel Deze Pagina