Augustus 2012 mama's!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door sjorsjette, 2 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaaikeW

MaaikeW Lid

25 nov 2011
    91
    0
    0
    NULL
    NULL
    #921 MaaikeW, 13 jan 2012
    Laatst bewerkt: 13 jan 2012
    @ Littleshorty nog bedankt voor je reactie!

Ik ben ruim 10 weken zwanger en heb eigenlijk heel weinig klachten. Ben eigenlijk alleen rond de 8 weken misselijk geweest, hopelijk blijft dat weg! Vooral de vermoeidheid heb ik last van, maar ik merk de laatste dagen dat ik pas veel later op de avond begin met knikkebollen, dus dat gaat de goede kant op :). Waar ik wel sinds de laatste paar dagen last van heb, is een hele vieze smaak in mijn mond. Ik neem continu een Tic Tac, maar dat helpt niks helaas. Een raar iets, die hormonen...!

Verder pas ik al mijn broeken nog gewoon. Ik merk wel dat ik ietsje dikker ben geworden bij mijn buik, maar zolang alles nog niet strak zit wacht ik nog wel even met shoppen naar positiebroeken.

Ik rookte al niet en dronk al amper, dus wat dat betreft hoef ik weinig af te kicken. Wat ik wel minder eet is drop, en dat vind ik heel jammer! Vanwege een hoge bloeddruk moet ik nu extra oppassen met zoethout en zout. Maar alles voor het goede doel he!

2. marielle82

marielle82 Bekend lid

15 feb 2008
    615
    0
    0
    Tsjoh,er zijn al dames die positiekleding geshopt hebben.
    Nou, hier nog niet hoor,gelukkig. Shoppen is wel leuk natuurlijk,maar moet er niet aan denken dat ik nu al dikker zou worden.

Hebben jullie dat trouwens ook,als je 'savonds in bed ligt,dat je buik een beetje als een ballon aanvoelt?

Weinig klachten hier,'sochtends wat sneller moe, na het trappen lopen. En rare eetgewoonte's.
    Einde van de middag een behoefte aan zout/hartig.
    'savonds bedtijds naar bed.

Kijk zo uit naar maandagavond. Of het allemaal okay is. En de precieze datum...??

Nou,fijne dag allemaal!

3. littleshorty

littleshorty Actief lid

2 jan 2012
    124
    0
    16
    Utrecht
    @ Xfifix: Goed dat je gestopt bent met roken, volhouden hoor het is voor een goed doel J
    Ik was toevallig 2 weken gestopt toen ik erachter kwam dat ik zwanger ben. Misschien is het wel intuitie geweest. Mijn man is ook tegelijk met mij gestopt, hij heeft het er soms nog wel moeilijk mee. Ik totaal nergens last van gelukkig. Een goede stok achter de deur zwanger zijn J

4. littleshorty

littleshorty Actief lid

2 jan 2012
    124
    0
    16
    Utrecht
    Ja herkenbaar :) net of het een beetje strak staat je buik heh...

5. LovelyBrunette

LovelyBrunette Actief lid

11 dec 2011
    353
    0
    0
    NULL
    Maassluis
    Ik ben er minder geweest omdat ik voornamelijk op bed of op de bank lig, maar ik lees veel mee....

Wat goed dat er vele van jullie zijn die stoppen met roken.
    Ik rookte ook nooit, dus ik hoef niet af te kicken hihi.
    Mijn vriend rookt wel, maar buiten.... ;)

6. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Heej LovelyBrunette fijn om hier even weer even wat van je te horen. Ik denk aan je hoor. En als je jezelf weer beter voelt zien we je vanzelf weer wat meer.
    Hier ook geen roker en drinker dus hoef niet af te kicken. Wel van tevoren medicijnen afgebouwd.

7. Puschel

Puschel Actief lid

5 dec 2011
    352
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Lauri en Xfifix:

Ja, zo'n beslissing is niet gemakkelijk maar uiteindelijk hebben wij heel bewust voor een vruchtwaterpunctie gekozen ongeacht de uitslag van een combinatietest. En daarom doen ze de combinatie test dan ook niet.

De reden waarom wij hiervoor hebben gekozen is mijn leeftijd (41). De combinatietest (bloedtest en nekplooimeting) zijn alleen maar kansberekeningen. Dus je hebt geen zekerheid. Ook is je prognose gunstig (> 1:200) kan het toch zijn dat je net die 1 bent en niet onder die 199 valt.

Wij willen zo zeker mogelijk zijn dat wij geen kind krijgen met ernstige afwijkingen omdat wij vinden dat wij gezien onze leeftijd er dan niet lang genoeg goed voor ons kind kunnen zorgen als dat wij jonger zouden zijn.

Ik hoop natuurlijk dat ik minstens 89 wordt, maar wij kunnen ook eerder wat mankeren. Natuurlijk kan er ook wat gebeuren als je 32 bent maar de waarschijnlijkheid is kleiner.

De risico's van een miskraam door de punctie (bij het Erasmus ligt die bij een vwp bij 0,3%) proberen wij zo veel mogelijk te verminderen door aanvullende acupunctuurbehandelingen.

Ik ben zelf jarenlang acupuncturiste geweest en ken de mogelijkheden (en onmogelijkheden) van het vak en weet dat er op dat gebied veel te doen is.

8. Sas1983

Sas1983 Actief lid

6 dec 2011
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemidag dames,

Net even alles bij gelezen. Wat is het toch een gezellig clubje bij elkaar!

@ Onzekerheid. Nooit gedacht dat ik zo onzeker zou zijn.... Ben altijd nogal nuchter maar nu dus totaal niet. Voor de 1e echo al erg onzeker (toen mijn vriend die dag thuis kwam uit het werk heeft hij maar niks meer tegen mij gezegd tot we bij de VK waren :)) Zat maar te denken wat als ze helemaal niks vinden, of als het hartje niet klopt. Het was een goede echo, hartje klopte maar nu begint die onzekerheid toch weer toe te slaan. Wil er niet aan toegeven dus tel "rustig" af naar de volgende echo! (Nog maar 11 dagen te gaan ;))

@ positiekleding. Uuhhh bij mij zaten de broeken bij 5 weken al niet lekker meer :) Als ik 's avonds thuis kwam uit het werk had ik een hele zere buik, echt het gevoel alsof die broek helemaal in mijn buik was gedrukt. Ben toen overgestapt op de positie broek, en niet meer uit gedaan ook ;) Heb er inmiddels 4 waarvan ik in 2 zo ongeveer woon :D Heb ook in de uitverkoop 2 leuke shirtjes gescoord met korte mouw, zijn dus ook straks goed door te dragen.

@Babyuitzet. Ben eigenlijk wel benieuwd of jullie al spulletjes hebben gekocht / besteld / gekregen. Wij hebben hier in de buurt een grote verstiging van Babypark. Zijn daar al een paar keer wezen kijken. Ook al even bij de babydump wezen snuffellen maar kunnen ons ei daar niet kwijt. Al teveel leuke dingen gezien en weten eigenlijk al precies wat we willen :). Vooral vriendlief is moeilijk weg te krijgen bij alle babyspullen.

@ Kwalen. Gelukkig wordt vooral de misselijkheid stukken minder de laatste week. Met vlagen nog maar niet meer de hele ochtend en middag. Gaat de goede kant op dus ;) Nog wel ontzettend moe. Kwart over 9 gaan slapen is nog steeds heel normaal voor mij. Volgende week moet ik een dag van 9 tot 9 werken, ben dan pas om half 11 thuis :( Als ik er nu al aan denk vraag ik me echt af hoe ga ik het redden die dag :(

@ dingen die je niet mag eten. Wow wat heb ik al weken zin in een broodje filet american met een gekookt eitje :) Verder nog geen dingen die ik echt mis. Net wel bijna een foutje gemaakt. Was een cake aan het bakken en dan snoep ik altijd wel een beetje van het beslag. Morste net een beetje op mijn vinger en merk dat mijn vinger al onderweg was naar mijn mond. Hoezo automatisme :( Toch maar even snel mijn vinger onder de kraan afgespoeld.

Ik ga me hier in huis nog even nuttig maken.

Fijne middag nog! :)

9. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Sas1983 erg hè die onzekerheid. Terwijl je allemaal dingen in je hoofd haalt die er niet zijn. Is volgens mij gewoon jezelf indekken ofzo. Hihi.... rustig aftellen dus nog naar de volgende echo
    Ben hier ook altijd gewend om m'n vingers af te likken bij cake bakken. Heb net sprookjesboom muffins gemaakt met m'n zoontje maar ik heb mezelf nu goed in kunnen houden.

10. Sas1983

Sas1983 Actief lid

6 dec 2011
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die onzekerheid is soms met vlagen zo erg dat je je gaat afvragen, hebben ze het allemaal wel goed gezien op de echo, of waren het nog de beelden van de vorige echo. Erg dom om dat te denken natuurlijk maar vind het ook zo onwerkelijk nog dat er echt een mensje in mijn buik aan het groeien is! Komt misschien ook wel omdat het de 1e is.

11. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Sas1983 heel herkenbaar hoor.
    Voor ons is het de tweede maar bij de eerste heeft het bijna 2 jaar geduurd inclusief 5 ronde met Clomid en is voor mij nu ook heel onwerkelijk dat het na 3x gewoon al spontaan raak is

12. Augustus baby

Augustus baby Actief lid

31 dec 2011
    371
    0
    0
    Friesland
    Nou had ik heel leuk opgeschreven dat het beter ging NOU NIET DUS pfff, vanmiddag maar naar huis gegaan, hele dag hoofdpijn en een zwevend gevoel in mijn hoofd, en helaas het eten niet binnen gehouden :(
    Dus helaas de misselijkheid weer terug.
    @ onzeker: Word wel steeds minder onzeker, weet dat het nog steeds mis kan gaan, of misschien wel geen hartje, maar heb het gevoel zolang ik geen bloeding heb dat het wel goed (ook al weet ik dat het geen garantie is)
    Gelukkig komt de echo steeds dichter bij over 2 weken weten we het!
    Vandaag vriendin gebeld, en ze snaptte het wel gelukkig!
    Vertel het al wel aan meerdere mensen, want wil niet liegen over het ziekzijn.
    @ positiekleding: Dit draag ik nog niet, heb lage broeken aan, en soms de knoop open en vast met een elastiekje. Moet nog zolang erin lopen, en wil daar toch echt wel mee wachten tot de echo!
    @babyuitzet: wij kijken af en toe even op internet, maar nog niet in winkels gekeken dat doen we meteen het weekend na de echo denk ik haha heb er nu al zin aan!
    Hoe is jullie dag verlopen? Hoop wat beter dan die van mij ;)

13. Marik

Marik Bekend lid

21 okt 2011
    885
    0
    0
    @corina, goh maar gelukkig was alles goed joh!
    Ben blij voor je, heb je toch weer extra echo moet je maar denken
    Stom hè dat we allemaal zo onzeker blijven! Elke keer als ik iets voel denk ik iets en ben zo bang voor bloeding of zo

@xfifix wat goed joh dat je gestopt bent met roken! Super!

14. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Puschel bedankt voor je reactie. Ik ben ook al 40 vandaar mijn twijfel over wat te doe. Ben er nog niet uit.

15. Lien81

Lien81 Actief lid

5 jul 2006
    250
    0
    0
    @ positiekleding: ik heb al wel wat rondgekeken, maar ben er nog niet aan toe om nu al positiekleding te gaan kopen. Ik heb wel vandaag een paar shirtjes gescoord die wat wijder uitlopen, dus die kan ik nog een tijd aan. Veel broeken zitten niet meer lekker, maar ik heb een aantal superstretchbroeken en een paar heel fijne leggings, die ik nog wel goed aan kan. Verder vandaag wel een nieuwe bh gekocht, want de meeste die ik heb zitten te krap... Moet je nagaan dat ik nog niet eens op de 8 weken zit, waar moet dat naartoe? ;)

@ onzekerheid: het gaat bij mij heel erg goed, ik ben nu vrij relaxed. Ik heb gelukkig geen erge buikpijn meer. Zat wel verstopt, maar ook dat komt nu langzaam op gang met gewoon veel vezels en heel veel water. Kwaaltjes heb ik wel wat. Ergens in de middag word ik misselijk, maar niet zo erg dat ik moet kokhalzen of erger. Gewoon niet lekker voelen. Is balen, maar ik kan mezelf goed dwingen om steeds te blijven eten en dat helpt. Misselijkheid van een lege maag dus. Verder erg moe. Vandaag pas na 10 uur opgestaan en net nog een tukje op de bank gedaan. Gelukkig werk ik geen 5 dagen per week, dat zou ik echt niet volhouden.

@ Intake: ik heb maandag ein-de-lijk mijn intake bij de VK. Er wordt helaas nog geen echo gemaakt. Weet iemand of de VK wel luistert of ze het hartje hoort? Ik wil er zelf wel om vragen. We hebben over twee weken namelijk een perfecte gelegenheid om het nieuws met de familie te delen (een verjaardag, dan is iedereen bij elkaar), maar ik wil wel eerst een bevestiging dat het (maandag iig) goed zit. We wilden eigenlijk wachten tot 13 weken, maar deze gelegenheid kunnen we echt niet laten lopen. Nu alleen nog een leuke manier verzinnen om het te vertellen. Iets met een leuke opa-en-oma opdruk ofzo? :)

Fijn trouwens dat er zo veel mooie echo's voorbij komen! Ik ben benieuwd hoe lang ik na maandag nog moet aftellen voordat ik ook zo'n fotootje heb. Ik gok zelf op vier weken. :(

16. Marik

Marik Bekend lid

21 okt 2011
    885
    0
    0
    Hoi Lien, ik had afgelopen dinsdag 10 januari de intake.
    Ze vroeg hoe het ging.
    Toen zeiden we dat ik heel onzeker was en zo baalde dat de echo later is en dat ik weinig symptomen meer had en dat ik nu onzeker was of het wel goed zat.
    Toen heeft ze voor mij een echo gedaan! Helemaal top en zo onverwacht. Nu mag ik volgende week weer! Die gaat gewoon door!
    Dus misschien dat het helpt?

17. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    @Xfifix
    hier ook een voorheen roker.. ik rookte iedere zwangerschap niet.. en iedere keer weer als het mis ging begon ik weer :( heel zwak van mezelf want ik had nooit moeite te stoppen! Verder eerders ook 2 jaar niet gerookt! Gedurende de eerste iui's wel gerookt en na de laatste ma echt gestopt :D ben er erg blij mee!

@Puschel
    Duidelijk meis je uitleg ver vwp.
    Wij doen trouwens wel een np.. realiseer me idd wel dat het een kansberekening is maar heb ook zo m'n redenen waarom ik het wil doen/laten doen.

@ALL met een mooie echo TOP TOP TOP!!!

Nou meiden tis een gezellige bepboel hier! We boffen maar zo met ons aug 2012 mama clubje. Lekker allemaal blijven hangen in deze positieve flowwww!!! :D

18. Lien81

Lien81 Actief lid

5 jul 2006
    250
    0
    0
    Wie weet Marik, ik hoop het!

Zo, nu weer lekker onderuit op de bank en TVOH kijken...

19. littleshorty

littleshorty Actief lid

2 jan 2012
    124
    0
    16
    Utrecht
    @ Sas1983: ERG herkenbaar de trek in een lekker broodje filet american met gekookt eitje, komkommertje en gesnipperd uitje J. Is denk ik het aller eerste wat ik ga eten als ik eenmaal bevallen ben ;)
    Babyuitzet zijn wij ook al helemaal uit J volgend weekend gaan het allemaal maar vast bestellen. Mocht het nog fout gaan kan je altijd kosteloos annuleren.
    Ik ben vandaag nog op pad geweest voor een positie broek (had er al 1) maar ben helaas niet geslaagd L ik moet waarschijnlijk echt de stad in hiervoor… Ga morgen ochtend vroeg eerst nog even bij Prenatal kijken, hoop dat ik slaag.

@ Augustus baby: Wat vervelend zeg dat je je toch niet goed voelt. Aan de andere kant wel een goed teken dat er zeker iets in je lichaam gebeurd. Hou je daar aan vast J.

@ Lien81: Misschien heb je maandag wel net zoveel mazzel als Marik J zou fijn zijn om heel even een kijkje te kunnen nemen. Het hartje kunnen ze nog niet horen. Meestal is dit vanaf 12 weken als je mazzel hebt. Ligt er ook helemaal aan of de beeb vooraan ligt of helemaal tegen je wervelkolom.

Ik heb vandaag mijn intake gesprek gehad. Alle erfelijke aandoeningen in de familie besproken, wat zo klaar was want die zijn er niet gelukkig J. Verder vroeg ze of ik tot nu toe alle echo’s al gehad had, waarop ik antwoordde: helaas wel L. Vervolg afspraak heeft ze over 4 weken gepland ipv 6 weken J. Moet zeggen dat ik steeds zekerder begin te worden.

Allemaal een fijn weekend!!

20. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Hebben zeker een super leuk clubje.
    Hopelijk vallen er geen meer af.

Hier ook lekker onderuit voor TVOH

Deel Deze Pagina