Augustus 2012 mama's!

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by sjorsjette, Dec 2, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. marielle82

marielle82 Bekend lid

Feb 15, 2008
    615
    0
    0
    Tsjoh,ik zat zojuist op het 1000ste bericht!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Op naar de volgende 10000!!

Stelletje kletstante's...haha.

2. Corina

Corina Fanatiek lid

Jan 25, 2006
    4,881
    0
    0
    Marielle82, hier helaas ook veel misselijk. Ben jaloers op je dat je nergens last van hebt. Spannend vandaag naar de vk, is het een intake of niet? Moet ook nog steeds veel aan spring denken.

3. Corina

Corina Fanatiek lid

Jan 25, 2006
    4,881
    0
    0
    Hihi... idd wat zijn we toch een stelletje kletskousen

4. Augustus baby

Augustus baby Actief lid

Dec 31, 2011
    371
    0
    0
    Friesland
    Spring houd een blog bij op haar pagina, daar schrijft ze veel in wat haar oplucht.
    Erg sneu om te lezen, dus als jullie het willen weten zou ik dat even lezen, en volgens mij waardeert ze het erg als je wat achterlaat!

5. Sweetygirl84

Sweetygirl84 Actief lid

Oct 29, 2011
    369
    28
    28
    NULL
    NULL
    Hier gelukkig ook nergens last van. Als ik vrij ben kan ik wel heel erg lui zijn en niks doen, zo was ik voor me zwangerschap echt niet. Misschien onbewust toch wat minder energie. Merk wel dat me borsten hard gegroeid zin en zwaarder worden, en zijn gespannen.

Hoop dat ook dat ik vanaaf gewoon weer dat mooie wondertje zie net als vorige week, denk het wel maar heb gewoon die bevestiging even nodig nu.

6. Michellenoord

Nov 25, 2011
    66
    0
    0
    helpdesk medewerker
    Maarssen
    Net een gesprek gehad met mn werk en verteld dat ik zwanger was, want ik heb zoveel last van misselijkheid en moeheid en andere kwaaltjes dat ik het niet meer kan verbergen. Ik was doodsbang hoe ze zouden reageren, dit omdat mijn vorige manager op deze functie altijd heeft geroepen, ik had liever geen vrouw aangenomen omdat deze zwanger kunnen raken en dan uit de roulatie en zijn door zwangerschapsverlof en misschien ook nog minder dagen willen gaan werken. Maar mijn angst was ongegrond want we hebben sinds begin dit jaar een nieuwe manager (een vrouw) en iedereen was heel erg positief en als ik in de toekomst minder wil gaan werken dan was dat te bespreken, allemaal geen probleem.
    Voor deze week afgesproken dat ik vandaag en morgen thuis blijf en woensdag weer ga beginnen voor iig deze week halve dagen en dan aankijken hoe het volgende week gaat. Ik ben zo opgelucht, weer een last van mijn schouders afgevallen.

7. Corina

Corina Fanatiek lid

Jan 25, 2006
    4,881
    0
    0
    Fijn dat de nieuwe manager zo reageerde en je alle begrip kreeg. En nog lekker tot woensdag thuis.

8. Laurie

Laurie Fanatiek lid

Feb 29, 2008
    2,188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Michelle: wat fijn!

Hier net een echo gehad en alles goed, was mooi drie dagen gegroeid en we konden het hartje nu ook super goed horen.
    pijn is ook goed te verklaren, mijn gekantelde baarmoeder is door de groei deze dagen een stukje terug gekanteld en dat verzoorzaakt de pijn. Is op echo foto ook duidelijk te zien dat het nu een kwartslag gedraaid lijkt te zijn.
    Daardoor doet het aan de buitenkant van mijn buik ook pijn bij aanraking, alles is daar nu weer wat opgeschoven en vandaar ook de vele ontlasting van vandaag.
    Nou ben erg blij dat we zijn gegaan, anders blijf je toch piekeren en nu hoeft dat niet!

9. Corina

Corina Fanatiek lid

Jan 25, 2006
    4,881
    0
    0
    Pfff... gelukkig Laurie dat alles goes was. Beter een keer extra controle dan je zo zorgen te maken. Je hebt ook netjes uitleg gekregen super hoor

10. Laurie

Laurie Fanatiek lid

Feb 29, 2008
    2,188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Ben denk ik wel drie dagen minder ver, vorig en huidige echo scheelt drie dagen met mijn eigen berekening. Eerste echo scheelde het trouwens 4 dagen, dus misschien "halen" we het ergens nog in. Ik wacht nog wel even met banner en uitgerekende datum aanpassen tot de echo van over 2 weken.

11. Lien81

Lien81 Actief lid

Jul 5, 2006
    250
    0
    0
    Fijn dat je een goede echo had Laurie!

Ik heb vanmorgen mijn intake gehad. Geen echo, niet luisteren of er iets te horen valt. Hun verklaring was op zich wel logisch. Ten eerste vergoedt de verzekeraar maar twee echo's (termijnecho en 20-wekenech), ten tweede is op een echo tussen 11 en 14 weken veel meer te zien (ook vanwege eventuele nekplooimeting). Ze raadde af om te proberen het hartje te horen omdat de kans dat dat zou lukken erg klein was en dat alleen maar onzekerheid kon geven.

Bloeddruk en gewicht waren prima. Nu op 27 februari terug naar de VK en deze week even bellen voor een afspraak met het echocentrum (deze 1e doen ze niet zelf). Moet voor ik bel nog wel beslissen of ik een combinatietest wil of niet. Ik neig naar niet, want het is 'maar' een kansberekening. Bij Down zou ik de zwangerschap niet laten afbreken en de kans op andere afwijkingen is zo klein dat ik me liever niet druk wil maken over of het misschien toch zo is.

Ik heb een hele stapel leesmateriaal meegekregen, dus daar ga ik nu eens lekker in duiken. Ik zal de lijst nog niet aanpassen, dat doe ik wel als ik een datum voor de echo heb.

12. Marik

Marik Bekend lid

Oct 21, 2011
    885
    0
    0
    Naaaaah lien wat stom!!
    Ik kreeg het ook gewoon en ik heb er morgen weer 1.
    Morgen is de officiële termijn echo.
    Ik had wel bloedverlies, dus misschien dat ze het daarop gooien en dat je dan recht hebt op extra? Nu snel naar je echo! Kan je nog wachten?

13. Augustus baby

Augustus baby Actief lid

Dec 31, 2011
    371
    0
    0
    Friesland
    @ Michelle, wat fijn dat je zulke goede reacties kreeg, en natuurlijk fijn dat je meteen rustig aan mag doen.
    Ben heel benieuwd hoe ze bij mij verder reageren, nog anderhalf week dan weten we of het goed zit, en zal ik het vertellen.
    Contract loopt een maand later af dus is echt afwachten.

@ lien, en heb je al een afspraak gemaakt? Ben benieuwd wanneer je mag.

Owwww hier nog anderhalf week, word wel steeds spannender, haha nu al!

14. Sweetygirl84

Sweetygirl84 Actief lid

Oct 29, 2011
    369
    28
    28
    NULL
    NULL
    Als het op indicatie van de vk is krijg je het wel vergoed. Weet niet of ik die van straks vergoed krijg maar dat maakt me niks uit. Beter dan met een onrustige gevoel rond te lopen. Iets in me zegt dat het goed zit, maar heb gewoon even die bevestiging nodig. En denk dat ik onbewust nog wel wat angst mee draag van toen ik 2.5 was. Heb toen een geperforeerde darm ontsteking gehad. Zeiden ze ook dat er niks aan de hand was, hebben ze me 2/3 weken mee laten door lopen tot dat het echt spoed werd was er toen bijna niet meer geweest.

15. Lien81

Lien81 Actief lid

Jul 5, 2006
    250
    0
    0
    Ik heb geen enkele indicatie, dus ik zal nog geduld moeten hebben. Ik ga morgen bellen voor een afspraak. Manlief en ik hebben net besloten de combinatietest niet te doen.

Ik had bij de stapel leesvoer wel een folder van een echocentrum meegekregen waar je zelf heen kunt (tegen betaling), dus als ik echt niet meer kan wachten bel ik daar gewoon heen. :)
    Maar goed, zij geven alleen het plaatje mee en zeggen dus niets over hoe het eruit ziet.

16. Laurie

Laurie Fanatiek lid

Feb 29, 2008
    2,188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Met deze termijn kunnen ze alleen maar meten en kijken of hartje klopt. Meer kan een Vk of gyn ook nog niet. Dus wat dat betreft is een pretecho wel een goed alternatief als je niet kunt wachten. Dan weet je in elk geval zeker dat er een hartje klopt

17. Jessica3

Jessica3 Actief lid

Nov 16, 2011
    173
    0
    0
    Hoi iedereen!

Het is zo'n 60 pagina's geleden dat ik voor het laatst gekeken heb geloof ik. Ik had er even genoeg van. Ik ga ook niet al die pagina's terug lezen.. maar zal vanaf nu weer aandachtig meelezen.

Nu de tweede echo gehad, dus vind het toch wel leuk om even wat te laten horen.

En ben vooral heel benieuwd hoe de echo bij anderen geweest is of nog gaat komen.

Die van ons wou echt niet stil liggen (op 11 weken 2 dagen). De flos had er moeite mee om hem op te meten. Precies toen ze wou meten draaide hij met zijn rug naar de 'camara'.

De uitgerekende datum is nu 4 augustus. Blijkbaar had ik een dag misrekend want hij is wel precies zo oud als ik al dacht.

groetjes!

18. marielle82

marielle82 Bekend lid

Feb 15, 2008
    615
    0
    0
    Nou,ben net terug!

Alles in orde.

Was wel zoeken en schrikken, want ze kon niets vinden onder vandaan. Toen is ze buiten vandaan, via buik, gaan zoeken, nou blijkt het kleintje net achter mijn buikwand te zitten.pffft. was wel schrikken zeg.

Vandaag precies 10 weken!
    Ben uitgerekend op 13 augustus.

Over 2 weken weer een echo.

19. Corina

Corina Fanatiek lid

Jan 25, 2006
    4,881
    0
    0
    Super Marielke82. Hij speelde nu al verstoppertje

Leuk om weer wat van je te horen Jessica

20. Sweetygirl84