Augustus 2012 mama's!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door sjorsjette, 2 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Meiden...... we hebben een prachtige echo gehadd.
    Beebje zat volop te zwaaien en te bewegen.

2. littleshorty

littleshorty Actief lid

2 jan 2012
    124
    0
    16
    Utrecht
    Oooh wat fijn zeg!!!
    Ben echt blij voor je, weer een beetje gerustgesteld?
    Fijn dat je dan donderdag weer mag :)

3. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Augustusbaby, heel herkenbaar hoor. Je hormonen vliegen alle kanten op. Natuurlijk is donderdag gewoon alles goed bij je en heb je een mooie echo

Sher, fijn dat het goed ontvangen is op je werk en je er nu gewoon over kan praten

De echo was goed, alleen was er een verdikte nekplooi te zien. Nu hoeft dat nog niets te betekenen omdat ik volgens de echo precies 11 weken zou zijn en meestal is het pas officieel te meten vanaf 12 weken. Het zou dus nog weg kunnen gaan maar het kan ook verdikt blijven. Met andere woorden dan heb je meer kans op afwijkingen. Dus ze houden het even in de gaten. Had eerst de echo uitwendig maar die was niet echt duidelijk. Daarna inwendig en die was super duidelijk.

4. Sher

Sher Fanatiek lid

14 jun 2011
    1.297
    0
    0
    Corina, fijn dat je een goede echo heb gehad!
    Maar willen jullie een combinatietest laten doen?
    En zegt de echospiste altijd als ze een verdikte nekplooi te zien is?

5. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    In principe willen we geen test doen omdat het veelal kansberekeningen zijn. De nekplooimetingen zijn ook pas vanaf 12 weken vandaar dat ze het voorzichting aankaarte omdat ik nog maar net 11 weken ben. Het kan zijn dat het volgende week wel goed is. Dus het hoeft niets te betekenen. Misschien dat ze donderdag al meer kunnen zien.

6. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Corina: fijn dat het beebje zo mooi naar jullie zwaaide, wel balen van de verdikte nekplooi. Hopelijk blijkt dat allemaal mee te vallen.

Nog geen nieuws van Sjorsette?

7. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Laurie, hoop ook dat het mee valt

8. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Zie trouwens dat Sjorsette helemaal niet meer online is geweest na de echo....

9. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Laurie, oei dat is geen goed teken lijkt me.....

10. littleshorty

littleshorty Actief lid

2 jan 2012
    124
    0
    16
    Utrecht
    Ik hou het ook steeds in de gaten en idd is Sjorsjette niet meer online geweest :(

Ik hoop zo dat ze gewoon druk was om naar familie/vrienden te gaan om het te vertellen en dat ze nu gewoon aan het werk is.

Corina, donderdag krijg je gewoon goed bericht over de nekplooi! :)

11. Marik

Marik Bekend lid

21 okt 2011
    885
    0
    0
    @Little shorty, ja ik ga zeker shoppen. Kan niks meer aan.
    Loop er niet leuk bij pfffff heel slordig omdat ik aan doe wat lekker zit haha. Normaal zie ik er tiptop uit. Verschrikkelijk nu hahahaha
    Dat je de kamer al besteld hebt joh! Ik kan ook echt niet wachten!
    Waar heb je het gekocht?
    En welke kinderwagen?
    Oooohhh ik zie je antwoord al! Wij gaan waarschijnlijk ook bij babydump
    Wij vinden Chicago een heel mooi kamertje

@sjorsette ik heb inderdaad ook droge lippen en ik heb ook hele droge keel. Zo erg dat ik er soms niet van kan slapen, en niks helpt!

Verstopte neus
    Heb ik elke nacht. Overdag nergens last van.
    Verschrikkelijk! Maar neusspray mag niet toch?
    Ja behalve zoutoplossing, dat helpt niet

12. Marik

Marik Bekend lid

21 okt 2011
    885
    0
    0
    Corina, wat super dat je al een echo had! En donderdag dus je termijnecho?

Sjorsette niet gehoord nee........
    Ben benieuwd..spannend hoor, hoop dat er niks ernstigs is!

13. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Wij gaan wel de nekplooi meting doen. Zag op de nekplooi meting echo van mijn buurvrouw een hele duidelijke NUB. Dus hopelijk krijgen wij die dan ook goed te zien. Leuk om alvast een gokje te kunnen wagen t.a.v. het geslacht.

14. littleshorty

littleshorty Actief lid

2 jan 2012
    124
    0
    16
    Utrecht
    Marik

Chicago kamertje is ook ERG leuk J jaaa we hebben het alvast besteld, dan is dat maar geregeld. Weer iets om naar uit te kijken toch ;)
    Ik was in week 6 heeeel erg verkouden en kreeg totaal geen lucht zonder neusspray. Heb bij de apotheek gehaald (geen zout oplossing want dat werkt NIET). En daar nog met die vrouw de bijsluiter bekeken, mag gewoon maar niet langer dan een week. Als ik thuis ben zal ik eens kijken voor je hoe het heet, werkt echt super.

@ Nekplooi meting:
    Wij doen het niet, het is maar een berekening.
    Collega van mijn man had wel meting laten doen en die hadden 1 op 1200, dan denk je nou is gustig, maar zij waren dus die ene en kregen een doodgeboorte L

Ik heb mn leeftijd mee en als het syndroom van down heeft is het alsnog heel erg welkom J dan heeft het zo moeten zijn.
    Maarja het is voor iedereen heel persoonlijk en ik vind dat je moet doen wat jij vind en niemand je moet proberen om te praten.

15. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Wij wachten donderdag af en misschien dat we die week er na nog een echo krijgen. Ben ook niet zo voor de nekplooimeting. Maar goed.... als hij nog vergroot is wil ik denk ik toch meer weten

16. Sas1983

Sas1983 Actief lid

6 dec 2011
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemiddag dames,

Hier is het weer een spannend dagje. Vanavond tweede echo en voel toch weer veel spanning vandaag.

Fijn dat vele van jullie al weer een goede echo hebben gehad. Hoop dat ons kleintje vanavond ook lekker rond "springt".
    ik ben zelf nog steeds niet zo heel actief met reageren maar lees wel alles mee!

Ondanks alle spanning hebben wij ook al de kinderwagen en babykamer besteld. Kinderwagen hadden we tussen kerst en oud en nieuw al op laten schrijven, was toen nog 2011 prijs en actie met gratis maxi cosi autostoel en verzorgingstas. Scheelde bijna 300 euro :$. Geen aanbetaling hoeven doen en mocht er iets mis gaan kunnen we kostenloos annuleren. Inmiddels dus ook de babykamer bij de bon op laten zetten.
    Vanmiddag een stoel gekocht voor op de babykamer, was nu met 30% korting :D

Zijn er nog meer dames die de MvM flessen helemaal zat zijn? Ik weet dat het voor een goed doel is maar ik ben die flessen nu al helemaal zat. Mag nog tot 24 feb mee doen maar weet nog niet of ik dat nog wel zo lang ga doen.

Merk dat ik toch wel regelmatig last krijg van mij rug nu. Jaren geleden bij cesar therapie gelopen die vertelden mij toen al dat mijn bekken heel zwak is. Lijkt erop dat ik daar nu al klachten van krijg :(

Gelukkig ben ik niet meer zo misselijk, ´s morgen met opstaan af en toen nog maar verder niet meer. Wel nog ontzettend moe..... vanavond toch maar even met de VK over hebben.

Fijne dag nog.
    Groetjes

Enne mocht ik vanavond niet gelijk reageren ga er dan maar van uit dat ik gewoon lekker in mijn bedje lig ;). Vrijdag ben ik weer een dagje extra vrij van het werk dus reageer dan in ieder geval wel even :)

17. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Sas succesvanavond. Zou nu al therapie bij cesar gaan doen voor je rug

18. littleshorty

littleshorty Actief lid

2 jan 2012
    124
    0
    16
    Utrecht
    Sas, succes vanavond!! :)

19. Bloemie80

Bloemie80 Actief lid

1 aug 2008
    452
    0
    0
    Hi dames,

Vandaag tweede echo gehad, alles zag er goed uit, drie dagen vooruit gezet (vooralsnog), maar mag over 2 weken weer komen om de termijn te bepalen, dus dan zal ik mn banner etc aan gaan passen. Echt super om te zien dat het weer zo gegroeid was, nu was het ineens al een mensje, zo anders als de eerste echo!

Hoop voor iedereen weer op goed nieuws!

Ben niet zoveel aanwezig hier, ben zo misselijk, gisteren niks binnen kunnen houden bah, vandaag gaat het alweer beter, maar nog steeds erg brak...

20. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    :$Whaaaaaaaaa meiden.. :x grrrrr had ik uitgerekend gister GEEN INTERNET!!!!! :(
    Heb ook geen internet op me mobiel en op me werk vandaag echt GEEN gelegenheid gehad… dus nu maar gauw we nieuwsssss…

Onze echo was :DGE-WEL-DIG:D!!!! Ons frumpje groeit prima! We hebben ook een mooie hartslag mogen horen en de uitslag van de nekplooi meting was ook top.
    Kans 1 op 10.000. Verder heb ik morgen weer een controle, bloeddruk en bloeduitslag.. ze waren de vorige keer bij bloedprikken vergeten de standaard zwanger-bloedtesten te doen.. (hadden dus alleen voor de combinatietest gedaan) dus gister laten prikken en morgen die uitslag.

Nou na tranen van blijdschap en ongeloof… begint het nu dan toch echt in te dalen :);) dat we ECHT een baby krijgen :p hihihi. Ik doe zo de echo foto’s uploaden en in me album erbij.

Nou spannend zo lang wachten… Excuusssszzzz

Liefs Sjors

Deel Deze Pagina