Augustus 2012 mama's!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door sjorsjette, 2 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. onzichtbaremama

9 aug 2011
    49
    0
    0
    personeels administratie
    Zeist
    Wat leuk zeg allemaal leuke reacties!
    Wij wachten even tot de 12week.
    Kan zelf niet wachten om het eindelijk hardop te zeggen tegen iedereen :D

Corina, schrikken zeg!
    Hopelijk was het gewoon een adertje wat is gesprongen.
    Het is allemaal veel meer doorbloed nu immers

2. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Joepie vandaag precies 12 weken.

3. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Feli Corina!

Wij hebben vanmiddag weer een controle en echo bij de gyn!

Ik dacht gisteren dat ik het kindje heb gevoeld. Kan volgens mij toch echt nog niet? Herkende het gevoel zo van mijn eerste zwangerschap.
    Even gegoogled, vanaf 11 weken komt het wel vaker voor, zeker als er een keizersnede is geweest waardoor de buikwand gevoeliger is.

4. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Huh Laurie.... jij dus ook al het idee dat je 't gevoeld heb. Heb ik dus ook al een paar keer gehad, dat gekriebel. Heb ook een keizersnede gehad. Maar wist niet dat je het al kon voelen.
    Succes vandaag bij de gyn.

5. littleshorty

littleshorty Actief lid

2 jan 2012
    124
    0
    16
    Utrecht
    Yeeehhjj!!!! :D Wat een lekker gevoel heah!! Een mijlpaal behaald, ga je nu ook proberen te genieten ;)

6. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Littleshorty, wow jij alweer 14 weken.
    Ja ga zeker proberen te genieten.
    Heb toch maar een angelsound besteld, hopelijk neemt die het laatste beetje onzekerheid weg en kan ik eindelijk volop genieten

7. littleshorty

littleshorty Actief lid

2 jan 2012
    124
    0
    16
    Utrecht
    Jaa Corina, vanmorgen dacht ik: over 6 weken ben ik al op de helft!!!! Het gaat nu ineens snel lijkt het wel...die eerste 12 weken kruipen (achteraf gezien niet).

Ben wel blij dat ik morgen middag ff naar de VK kan ivm die krampen. Toch voor mn eigen gerustheid ff hartje luisteren :)
    Vanmorgen weer urine ingeleverd, na 12 uur moet k bellen. Ben benieuwd!

8. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Littleshorty, ja dan gaat het nu toch ineens hard he. Heb je nu dan nog steeds van die krampen?

9. littleshorty

littleshorty Actief lid

2 jan 2012
    124
    0
    16
    Utrecht
    Jaa nogsteeds :( het is naar mijn idee nu wel iets minder, volgens de vk is het echt bandenpijn. Het voelt als een soort menstruatiekrampjes en af en toe een echte steek erbij (met plotselinge bewegingen of hard hoesten enz.)

Kijk wel uit naar morgen, toch ff hartje luisteren en met de vk bespreken.

Wij gaan trouwens vóór de 20 weken echo een geslachtsbepalings echo laten maken :) kan vanaf 17 weken...mijn man is ZOOOO nieuwsgierig dat hij dat toch wel ERRUG graag wil hahahaha (ik vind het best ;))

Moet jij nou donderdag voor de np meting?

10. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Littleshorty, vervelend hoor. Herken het wel, want voel ook zoveel in m'n buik dat ik er ook onzeker van word. Maar in principe is het alleen maar een goed teken denk ik dan want er word van alles klaar gemaakt in onze buik voor de baby. Wel fijn dat je langs mag komen bij de vk.
    Hier kan de geslachtsbepaling al met 15 weken. Dus over een paar weekjes weten we hopelijk het geslacht al. Hihi... kunnen we gaan shoppen. Ja ik moet donderdag weer voor een echo voor die nekplooimeting

11. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Geslachtsbepaling doen ze hier al vanaf 14 weken. Vind het ook erg vroeg, maar bij een forumkennisje waren ze ook erg zeker van hun zaak bij 14 weken.

De krampen die jij omschrijft bij plotselinge beweging, hoesten etc zijn denk ik ook echt je banden. Ik herken dat zeker.

12. Puschel

Puschel Actief lid

5 dec 2011
    352
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Corina, van harte meid met de 12 weken.
    Ja, ik denk dat je veel plezier en geruststelling zult krijgen met de Angelsound.

Als bij mij donderdag (termijnecho bij vk) alles in orde is, dan bestel ik er ook een.

littleshorty:
    Sterkte met de krampen. Het klinkt echt als bandenpijn, maar de vk kan je morgen weer geruststellen.

Laurie: Succes met de echo en de controle.
    Spannend dat jij de kleine al voelde! Lijkt me zo bijzonder de eerste keren.

Kilotjes erbij: Hoe veel zijn jullie al aangekomen?

Bij mij lijkt het minimaal 5 kg, maar het zijn er (gelukkig) maar 2kg.

13. xfifix

xfifix Actief lid

23 sep 2008
    402
    0
    16
    Bij Sonnie wist ik het geslacht al met 13 weken! Ze hebben het bij de nekplooimeting verteld, super vroeg al dus!

Kilootjes... Uhh net even op de weegschaal gesprongen en... pas 2 kilo erbij!!!!! Bij Sonnie was ik nu al een kilo of 5/6 bijgekomen!!! Jeej :)

14. Michellenoord

25 nov 2011
    66
    0
    0
    helpdesk medewerker
    Maarssen
    Hey Meiden,

Ik heb totaal geen zin om te werken, dus dan maar even hier neuzen.

@Corina, Jeej de 12 weken grens is bereikt!!!!!! Ik ben morgen 12 weken, en achteraf is het echt heel snel gegaan. Ik merk dat mijn onzekerheid een heel stuk minder geworden is sinds ik gister met de angelsound het hartje heb gehoord. Was meteen gerustgesteld.

@Littleshorty, ik herken het wel hoor, stekende pijnen en vooral als ik moet niezen of verkeerd zit, word ook steeds meer, af en toe zak ik echt door de grond. Hoop dat je morgen door je vk gerustgesteld word.

@gewicht, volgens mij ben ik een kilo of 2 aangekomen, vrij netjes al zeg ik het zelf.

Nou ik denk dat ik maar weer iets moet gaan doen, (of iig doen alsof) Ben blij dat ik morgenmiddag vrij ben. Dan ga ik ook meteen de kraamzorg en mijn zorgverzekering bellen. Hebben we dat ook maar weer gehad.

15. Sher

Sher Fanatiek lid

14 jun 2011
    1.297
    0
    0
    Ik heb sinds een paar dagen toch last van mijn rug/kont vooral al ik start met een beweging! Eerst was het meer mijn rug, nu is het meer rond mijn kont zeg maar. (hoop echt dat ik een spier verrekt heb en dat het niet iets ernstigs is)

@Kilo's ik weeg nog precies hetzelfde, maar heb al best een (opgezet)buikje.

16. Barfro

Barfro Nieuw lid

30 jan 2012
    1
    0
    0
    Oudenbosch
    Hier ws nog een aug 2012 mama..
    Het is de 3de en niet echt gepland.. We zijn er behoorlijk van geschrokken!! Morgen ga ik voor de 1ste echo naar de verloskundige, ben benieuwd wanneer ons 3de wondertje gaat komen!!!

Iedereen hier trouwens heel erg gefeliciteerd met de zwangerschap :D

17. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Hier schommelt m'n gewicht steeds heen en weer. Door de weinige eetlust bij mij is er nu nog niets bij gekomen gelukkig. Maar als ik mezelf weer stukken beter voelt, wil ik mezelf wel een beetje inhouden qua snoepen. Anders vliegen de kilo's er zo weer aan.

Puschel, jij gaat toch ook overstag voor een angelsound. Bij m'n zoontje heb ik het niet gedaan. Maar ben nu een stuk onzekerder als toen

xfifix, oh had jij ff geluk dat je het geslacht al bij de nekplooimeting wist. Zal donderdag dan ook maar eens goed opletten wie weet....

Michellenoord, idd is de tijd achteraf vrij snel gegaan. Maar als je er midden in staat lijkt het eeuwig te duren.

Sher... oei goed in de gaten houden. Klinkt niet fijn

Barfro welkom en gefeliciteerd ondanks dat het niet gepland was

18. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Echo gehad, alles goed. Een mooi spartelend kindje :D

Heb de drie dagen die bij de vorige echo's misten weer ingehaald en ben dus toch weer 21 augustus uitgeteld (vandaag 10+6).
    Afspraak voor de nekplooimeting gemaakt voor volgende week.

Bloeddruk helaas wel te hoog, krijg andere medicijnen.

19. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Laurie, fijn dat je echo goed was.
    Balen dat je bloeddruk te hoog was. Heb je daar altijd al last van of niet? Hopelijk zakt ie snel met de nieuwe medicijnen

20. littleshorty

littleshorty Actief lid

2 jan 2012
    124
    0
    16
    Utrecht
    Barfro: WELKOM en gefeliciteerd!!

Laurie: SUPER!! Fijn weer een goede echo!
    Balen van je bloeddruk, had je hier al last van?

Deel Deze Pagina