Augustus 2012 mama's!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door sjorsjette, 2 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Puschel je krijgen dus een lang kindje. Wel fijn dat je nog een ectra echo krijgt.

Hopelijk valt het bij ons ook mee. Spookt wel steeds door m'n hoofd maar ben er vrij rustig onder.

2. Lien81

Lien81 Actief lid

5 jul 2006
    250
    0
    0
    Oh, wat een spannende tijd Corina! Veel succes en hopelijk valt het allemaal mee.

Ik ben sinds een dag of twee van de misselijkheid af. Wat vroeger dan verwacht, maar daar ben ik alleen maar blij mee. Wel heb ik nu behoorlijk last van een andere kwaal: rondom mijn stuitje doet het erg veel pijn doordat het allemaal losser gaat zitten. Veel afwisselen met zitten en lopen, dan gaat het nog wel.

Verder vandaag aangemeld voor kraamzorg. Vond het eerst lastig om te kiezen. Ik twijfelde uiteindelijk tussen twee (grote organisaties, ik denk dat de kans dat ze dan nog 'plek' hebben in de vakantieperiode het grootst is) en zag toen op de site van mijn zorgverzekeraar dat ik bij een van de twee de rekening niet zelf hoef voor te schieten. Dan gaat praktisch voor en dus is die het geworden. Nu even afwachten of de aanvraag goedgekeurd wordt.

3. Marik

Marik Bekend lid

21 okt 2011
    885
    0
    0
    Puschel wat fijn dat de echo verder weer oké was!
    Zegt dat iets dat te lang? Hoeft toch verder niet uit te maken? Of wel?

Corina oh dat is wel even schrikken, maar die uitslag zegt niks hoor.
    Waar hebben ze dat op gebaseerd die uitslag? Leeftijd weet ik maar verder? Ze moeten toch door iets daaraan komen dat ze denken ja dit blinkt er uit en daarom zo laag?

Lien81 wat fijn dat je een kraamzorg organisatie hebt kunnen uitzoeken.
    is dat ook geregeld!

4. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Marik, ja was wel even schrikken. De uitslag is een kansberekening, word gekeken naar de leeftijd, zwangerschapsduur, gezondheid, dikte nekplooi en uitslag van het bloed. De nekplooi was bij mij netjes 2,1 maar de bloeduitslag veranderde de berekening. Geen idee waar ze in het bloed naar kijken eigenlijk

5. Augustus baby

Augustus baby Actief lid

31 dec 2011
    371
    0
    0
    Friesland
    Hmm erg raar, krijg vandaag geen melding dat er nieuwe berichten zijn :S nog meer mensen daar last van?
    Kon me al niet voorstellen dat er de hele dag niks geschreven was ;)!

6. xfifix

xfifix Actief lid

23 sep 2008
    402
    0
    16
    @augustusbaby wat ontzettend balen van je contract! Geen idee of er mogelijkheden zijn voor een aanvullende uitkering eigenlijk...

@Corina, effe schrikken lijkt me! Maargoed, het wil natuurlijk nog niks zeggen en je moet vooral positief blijven denken! Ik heb er iig een goed gevoel over voor je!

Hier deze week al een paar keer iets vreemds meegemaakt. Bij een bepaalde beweging (volgens mij als ik mijn buikspieren aanspan) krijg ik een hele harde stoot van binnen. Het voeldt precies hetzelfde als een baby die in je buik schopt, alleen kan dat nu toch nog helemaal niet??? Het is nu al 4x gebeurd en twee keer deed het echt pijn en sprong ik er zelfs van op en vroegen de mensen die bij me waren wat met me aan de hand was... ik vind het echt eng! De 'stompen' zitten op navelhoogte, 3 keer links gehad en vanavond, toen ik met maxicosi en kind van 10kilo de trap opliep (en beetje achterover leunde) kreeg ik de 'stomp' rechts... iemand een idee wat dit kan zijn?

Morgen vieren we de verjaardag van Sonnie, heb volgens mij wat veel mensen uitgenodigd dus dat wordt morgenvroeg nog wat sta-tafels uithalen :cool:

7. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    Hai meiden,

Dank voor jullie bezorgheid en lieve berichtjes/advies... weet ff niet meer wie het zei maar Emesafene heb ik hier al liggen vanaf week 6.. werkt bij mij niet. Ben de dagen door gekomen maar heel eerlijk wel met paracetamol in de ochtend.

Het gaat verder wel goed, we zijn vooral happy met de angelsound!!! Hahaha (niet dat we dagelijks luisteren hoor)

@Augustus baby
    Ow meis wat rot over je contract e.d. Ik heb geen ervaring mee dus kan je helaas niet helpen.
    Hier ben ik ook niet zeker of ik kan blijven... wel balen die onzekerheid. Ze zijn meer dan tevree maar op andere lokaties van zijn er docenten over dus moeten schuiven...

@Corina
    Jeetje meid wat vervelend voor jullie!! Wens jou en man/vriend sterkte de komende dagen. Weet je al wanneer je langs mag in Rotterdam?

@Xfifix
    Je vroeg of er meer meiden een np zouden laten doen...
    Wij hebben ook een np laten doen, bij ons was de uitslag 1 op 10.000.

8. Augustus baby

Augustus baby Actief lid

31 dec 2011
    371
    0
    0
    Friesland
    Vandaag voor het eerst babyspullen wezen kijken samen! Even naar baby-dump geweest, viel me een beetje tegen, leek eigenlijk wel erg klein!
    Wil toch ook nog even bij babypark kijken, maar dan gaan mijn ouders mee denk ik aangezien die de wagen aan ons geven! De joolz leek ons wel mooi en is erg klein als je hem inklapt dat heb ik wel nodig met mijn kleine auto! Maar wel super duur, denk niet dat mijn ouders dat doen haha!
    Op zich wel een leuk kamertje gezien beetje donkere kleur!
    Merk dover (bij baby-dump)

Verder kwa contract mijn moeder had even de buurvrouw gebeld, die werkt er in, en die zei dat ik een aanvullende ww kan krijgen, en met het verlof gaan ze kijken naar wat ik gemiddeld het afgelopen half jaar heb verdient dus dan zal het gelukkig allemaal mee vallen, als dat dan echt zo is natuurlijk!

9. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Sjorsjette we mogen maandagochtend gelukkig gelijk naar rotterdam

10. Sweetygirl84

Sweetygirl84 Actief lid

29 okt 2011
    369
    28
    28
    NULL
    NULL
    Vandaag bij baby-dump in Hellendoorn geweest en de Maxi Cosi Mura besteld :D Wel vroeg maar tot 12 feb kreeg je er een maxi cosi bij, ze hebben wel vaker acties maar dan weet je niet of je er weer een maxi cosi bij krijgt. Scheelt toch weer 150 euro. Heb de kinderwagen ook van me ouders gekregen, helemaal blij mee :D De winkel zelf viel me wel tegen, had baby -dump ook veel groter verwacht terwijl Hellendoorn geloof ik wel één van de grootste is.

11. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    @Corina
    Ow fijn dat jullie maandag ochtend al kunnen meis!!!
    Sterkte!!! Ik duim op positiefs meid.

@Augustus baby
    dsu betreft contract uiteraard jammer maar niet zo horror als je ff dacht. Fijn wel.. tegenvallers komen nu harder aan. (te minste bij mij).

Ja babydump viel ons ook tegen.. niet alleen dat het klein was maar ook de keuze in kamertjes vonden wij echt minimaal. En dat wat er stond leek allemaal wel op elkaar. Veel strakke stijlen recht toe recht aan.. puur kleur verschillen en andere handgrepen ofzo. Ach ja ieder zn ding hoor. Ben benieuwd meis welke wagen jullie krijgen!

Babypark is wel echt groot!!! Wij zijn daar vorig weekend geweest.

@ALL
    Vandaag nog iemand de ijzers onder de voeten binden?
    Of behoefte sneeuw te boetseren :p

12. Augustus baby

Augustus baby Actief lid

31 dec 2011
    371
    0
    0
    Friesland
    Goedenmorgen!

Normaal ben ik wel van het schaatsen, maar ik durf het eigenlijk niet aan.
    Ben nu veel te bang om te vallen (ja zit tussen de oren) En dat er dan wat mis gaat!
    Dus ik blijf dit jaar lekker aan de kant staan!

Jij wel schaatsen Sjorsjette?

13. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    :) durf eink ook niet Augustus baby

14. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Ben zelf niet zo'n schaatsmens. Geloof dat ik niet eens meer schaatsen heb. Is al zo lang geleden.
    Ben wel vrijdagmiddag gelijk met de kleine man naar buiten geweest. Sleeen ging toen nog niet echt, sneeuwde veel te hard. Maar hebben flink wat sneeuw geschoven. En gistermiddag heel de middag buiten geweest met z'n drietjes met de slee. Echt heerlijk! Vind het er hier nu maar koud uit zien

15. Marik

Marik Bekend lid

21 okt 2011
    885
    0
    0
    Sjorsette welke angelsound hebben julie? En waar vandaag? Zit te kijken want wil er denk ik ook wel 1....

Corina ahh ok dus iets in het bloed. Zou niet weten wat ze dan zien daar.. Maar het zal vast allemaal in orde zijn.
    Niet het getal wat je wil horen als je die berekening laat doen, maar ook dat zegt dus niets over of het echt zo is.
    Mensen die een hele mooie kansberekening krijgen, daar kan het bij misgaan, dus uiteindelijk weet je het toch nooit!
    Succes maandag, is gelukkig al snel!

16. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Marik, i know. Probeer ook positief te blijven. En hoop ook echt zoooo dat het goed is.
    Angelsound kan je het beste online bestellen.

17. Marik

Marik Bekend lid

21 okt 2011
    885
    0
    0
    Ja online heb ik al gekeken, heb er nu 1 gezien op thuistesters.nl
    Eentje met een boxje ipv oordoppen. Maar geen idee of hèt werkt en of de site betrouwbaar is....

18. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Er staat een site bij de linken hier.
    Fa.Vos ofzo

19. Marik

Marik Bekend lid

21 okt 2011
    885
    0
    0
    Ja die had ik gezien, Maar zit niet degene bij met boxje..

20. Nrg50

Nrg50 Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.625
    0
    36
    Verkoop binnendienst
    Almere
    Mag ik van de lijst?
    Ik had gisteravond licht bloedverlies, en ben naar de verloskundige in het ziekenhuis geweest voor een echo. Het is niet goed. Het hartje klopt zacht, en kindje is niet meer gegroeid na 9 weken. Gaat een miskraam worden. :'(

Deel Deze Pagina