Augustus 2012 mama's!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door sjorsjette, 2 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Jammer is dat hè Puschel dat je het overzicht zo snel kwijt raakt. Dat komt ook omdat er nu steeds meer bij komen. Maar meestal blijft niet iedereen mee kletsen. Tenminste dat was bij ons bij de april2008 mama's ook. En je gaat elkaar toch wat beter leren kennen natuurlijk in de loop der tijd.
    Hihi... idd nog 22 nachtjes slapen. Zal eens een aftelkalender voor mezelf maken. Doen we voor m'n zoontje meestal als we met vakantie gaan.

2. Marik

Marik Bekend lid

21 okt 2011
    885
    0
    0
    Je leert straks de meiden wel qua naam kennen, ken er nu al een aantal die veel reageren en die. Ik veel voorbij zie komen.
    Vind het erg leuk dat jullie allemaal ong. net zover zijn als ik ben.

3. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Marik, precies als je iedere dag ff reageert ken je het 'vaste kliekje' al wat beter. Er zit idd niet veel verschil tussen bij de meesten

4. Marik

Marik Bekend lid

21 okt 2011
    885
    0
    0
    Nee leuk is dat hè! Kun je je ervaringen en bevindingen een beetje doorkletsen, helemaal leuk!
    Iedere dag even een berichtje ja...
    Ik zal je zeggen dat ik al zo verslaafd ben dat ik sowieso elke dag wel een keer ZP open

5. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Haha... ik ook. Werkt verslavend hè. Was er bij m'n zoontje ook altijd veel te vinden. Na de bevalling word het dan weer een stuk minder. Maar toch hebben we nog een leuk clubje en delen lief en leed met elkaar. Hoop dat het hier ook zo'n leuk clubje word. En bovendien.... dat we allemaal bij de augustus2012 mama's mogen blijven

6. MamavanDaan

MamavanDaan Bekend lid

27 sep 2009
    811
    141
    43
    Achterhoek
    Pffffffffffff heel verhaal getypt, is alles in 1 keer foetsie!! dan maar opnieuw:
    Ik lees veel mee en wil wel reageren op iedereen maar ben dan weer kwijt wie wat gezegd heeft :D vroege zwangerschapsdementie??
    Ik wacht tot dinsdag met de vk bellen, ben ook bang dat het alsnog misgaat. Met Daan kwam ik er na 7 weken pas achter dat ik zwanger was, meteen een mooie echo gehad en helemaal geen onzekerheid!
    Nu wil ik het liefste het al aan iedereen vertellen maar ben zo bang dat het misgaat.
    Ik wil me wel aanmelden bij Moeders voor Moeders, ik neem toch aan dat ze niet met opvallende auto's de urine ophalen? De hele buurt hoeft het idd (nog) niet te weten.
    Ik heb weinig klachten, wel moe, rugpijn, gevoelige borsten en af en toe bandenpijn.

7. MamavanDaan

MamavanDaan Bekend lid

27 sep 2009
    811
    141
    43
    Achterhoek
    Wat me nog opvalt: ik had intake en 1e echo tegelijk bij mijn 1e zwangerschap maar zie bij sommige dat dit niet tegelijk is?

8. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Oh irirtant is dat MamavanDaan, heb het ook nogal eens.
    Vond het ook vroeg om te bellen maar anders zit je met de feestdagen er weer tussen. Dus toch gisteren maar gebeld.
    Wil het ook liefst aan iedereen vertellen. Ben zo blij, maar heb echt m'n mond op slot zitten haha
    Volgens mij kan je er ook voor kiezen om het zelf ergens af te geven. Meestal hebben ze zo'n speciaal punt van MvM.
    Hier ook nog echt niet veel klachten. Af en toe zere borsten, gerommel in m'n buik. Voel van alles maar kan het allemaal nog niet zo plaatsen.

9. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Niet iedere verloskundigebureau maakt zelf de echo's denk ik. Tenminste hier niet. Moet nu eerst naar de gyn

10. marielle82

marielle82 Bekend lid

15 feb 2008
    615
    0
    0
    Zo weer een paar pagina's verder gekletst;).

Wat betreft die moeheid.ik heb het 'sochtends vooral.Dan wil ik alles achterelkaar doen,de kinderen en het huishouden,maar dat helaas niet meer. Dat herken ik wel weer van mijn zwangerschappen.

Zwangerschapsdementie, haha, dat had ik zodra ik een positieve test in handen kreeg,hahaha. Doe zulke stomme dingen.

Tja,ik had me gister aangemeld voor Moeders v Moeders, maar mnouders komen morgen oppassen, iehhhhhhhhhh.
    Stekker uit de telefoon maar halen??....Oeps...
    Aangezien er iemand zou bellen..

Hoe voelt iedereen zich?
    Ik voel niets.....:cool:

11. Marik

Marik Bekend lid

21 okt 2011
    885
    0
    0
    Hi meiden,

Net iemand van moeders voor moeders geweest.
    Ik kan vanaf dinsdag beginnen met urine opvangen want ik heb me heel vroeg aangemeld, maar dat vinden ze alleen maar fijn.
    Ik kreeg een armband, tijdschrift en een heel mooi boek: geboortehuis. Echt heel mooi!
    Ze ging toch nog een hcg test doen die veel meer hcg moet opsporen dan de gewone testjes in de winkel. Dus ze drukte me op het hart dat als het streepje heel licht is, dat normaal is.
    Nou de urine liep erin en wat een knaller weer pffffff zo donker!!!
    Stond er eerder dan de controle streep.
    Ze komen het met DHL busje ophalen dus je ziet niet waar het van is...

Doe ik weer wat goeds voor de wereld

12. Sweetygirl84

Sweetygirl84 Actief lid

29 okt 2011
    369
    28
    28
    NULL
    NULL
    Maandag de eerste echo! Deze dan met 7 weken en 2 dagen. Heb hem zelf aangevraagd omdat ik toen ik 2,5 was een buikvliesontsteking heb gehad waarbij 4 keer alle organen zijn gespoeld en de kans heel groot zou zijn op verklevingen, maar dat heb ik dus niet want het was gelijk raak! Gelukkig! Al die jaren zo druk over gemaakt........maar toch blijft het knagen zal het daar binnen wel goed zitten. Is het raar dat ik daarom heb gebeld voor eerder een echo? Krijg hem wel vaginaal.....wat zou ik kunnen zien/horen bij zo'n echo? De vk had het erover dat ze alleen kan zien of horen dat het hartje klopt?

Hoop zo dat er een teken van leven is! En dan 27 december intake en 9 januari termijnecho! Spannend allemaal! Kan niet w88 tot het maandag is.

13. MamavanDaan

MamavanDaan Bekend lid

27 sep 2009
    811
    141
    43
    Achterhoek
    Mijn eerste echo (1e zwangerschap) was ook inwendig, maar ik was iets verder dan jou. Wij konden alles heel mooi zien.

14. MamavanDaan

MamavanDaan Bekend lid

27 sep 2009
    811
    141
    43
    Achterhoek
    Ik wil graag mijn test van vandaag nog even showen:

15. MamavanDaan

MamavanDaan Bekend lid

27 sep 2009
    811
    141
    43
    Achterhoek
    Fijn om te horen dat ze van MvM de urine ophalen met DHL. Ik heb niet altijd een auto thuis dus dan laat ik het ophalen.
    Ga me nu aanmelden!

16. LovelyBrunette

LovelyBrunette Actief lid

11 dec 2011
    353
    0
    0
    NULL
    Maassluis
    Goeiemorgen meiden!

Mn broertje kwam in het ziekenhuis terecht, daar ben ik gister de hele dag geweest. Met een pasje had ik toegang ook buiten bezoeksuren. Dus ik liep even een dag achter met lezen hier, en ik kan maar 1 ding zeggen: wat begint dit een gezellig clubje te worden!!

Oh, met mn broertje gaat het goed hoor. Na 3 dagen mocht hij terug naar huis! Dus alles is weer goed.
    (en jeetje wat was het moeilijk om mn mond te houden!! hihi)

Ik probeer me zo rustig mogelijk te houden.
    Me niet bezig te houden met dingen die stress op kunnen leveren.
    En ook al is het moeilijk, het is voor een goed doel! :)

Wat betreft gevoel....
    Ik weet wel dat ik mn buik voel, een ander/vreemd gevoel,
    weet niet zo goed hoe ik dit moet beschrijven eigenlijk.
    Maar soms bepaalde druk, lichte krampjes of steekjes.
    Niet pijnlijk, maar ik voel het wel.
    Ben vrij snel moe, gewoon op! Herkennen jullie dat ook?
    Dat je de normale dingen op een dag niet meer zo goed aan kan
    als normaal gesproken?

En hoe gaat het met jullie buikjes?
    Zie je al verschil? Hebben jullie al eerste foto's gemaakt?
    Bij de blokker zag ik in het krantje zo'n hartje waar je met
    krijt op kan schrijven. Mn vriend haalt dat vandaag na zijn
    werk op. Die gebruiken we voor de buikfoto's, op het hartje
    schrijven we de aantal weken op....

Ik moet zeggen, ik vind het echt fijn om met meiden te kunnen kletsen die ongeveer even ver als ik zwanger zijn.... :)

17. MamavanDaan

MamavanDaan Bekend lid

27 sep 2009
    811
    141
    43
    Achterhoek
    Fijn dat het met je broertje goed gaat!
    Raar gevoel in mijn buik heb ik ook wel, sneller moe ook maar dat is misschien ook omdat Daan rond 5/6 uur wakker is.
    Ik ben met mijn 1e zwangerschap 20 kilo aangekomen en dat is er nog niet helemaal af dus je kunt bij mij nog niet echt wat zien. Kan ik het tenminste nog even voor me houden dat ik zwanger ben! Het liefste wil ik het al tegen iedereen zeggen mar wacht rustig de 1e echo af.

18. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Marik, komen ze van MvM de urine op vaste tijden ophalen dan of niet? En dagelijks?
    Je bent dus gewoon hartstikke zwanger. Heerlijk weer even die bevestiging hè

MamavanDaan: super duidelijke test!

Lovely Brunette, ja is al een gezellig clubje hè.
    Hier ook inderdaad een vreem gevoel in m'n buik. Dan weer gerommel van m'n darmen, dan weer wat steken. Er word al genoeg werk verricht daar haha.
    Hier nog geen foto's gemaakt. Ga ik pas doen na de 3 maanden denk ik.

Hier bij Jochem ruim 25 kilo aangekomen. Heb op het laatst niet meer gekeken, was in elk geval heel veel vocht. Kon geen schoenen meer aan. Ben bang dat het nu weer zo zal zijn, zeker omdat het in de zomer is. Ben de afgelopen 1,5 jaar bezig geweest met afvallen en trainen voor m'n rug/bekken en daar zo'n 20 kg kwijt geraakt. Voel me nu dus wel fit. Alleen begint m'n bekken nu alweer op te spelen. Gelukkig wel in mindere mate dan bij Jochem

19. MaaikeW

MaaikeW Lid

25 nov 2011
    91
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Ik was op het ergste voorbereid, en waarschijnlijk komt dit ook uit. Vanochtend naar de gynaecoloog geweest. Daar kreeg ik een inwendige echo. De vruchtzak was te zien, alleen het vruchtje kon de gynaecoloog niet vinden. Ze denk voor 75% zeker te weten dat ik een miskraam heb gehad, maar wil graag dat ik over een week nog een keer terugkom om te kijken of er dan toch wel wat te zien is. Dan zou ik bijna 8 weken moeten zijn. Maar ik ga ervan uit dat er dan geen verandering te zien is.

Ik weet niet zo goed hoe ik me moet voelen. Mijn man en ik zijn erg nuchter en wisten dat het fout kon gaan. We zijn vooral erg teleurgesteld, je stelt je er immers al op in, maakt in je hoofd plannen voor volgend jaar. Alles kan nog anders zijn volgende week, maar als ik me erop voorbereid dat het nieuws hetzelfde is als vanochtend, kan het alleen maar meevallen.

Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes MaaikeW

20. LovelyBrunette

LovelyBrunette Actief lid

11 dec 2011
    353
    0
    0
    NULL
    Maassluis
    Maaike, neeeee !!! Meis jeetje wat een naar bericht.
    Ik hoop en duim tòch met jullie mee dat het gewoon niks aan de hand blijkt te zijn, en jullie gewoon kunnen blijven genieten :)

Heel veel sterkte!

Deel Deze Pagina