Augustus 2012 mama's!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door sjorsjette, 2 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marik

Marik Bekend lid

21 okt 2011
    885
    0
    0
    Wat gaaf littleshorty! Ik ben zo benieuwd wanneer ik het eindelijk ga voelen! Heel spannend!
    Ik voel af en toe "steekjes" links en rechts onderin.
    Dat zijn denk ik je banden? Geen idee.....
    Ik had al heel snel een buikje.
    Ben nu 16 weken en het is niet meer te verbergen. Iedereen ziet het.
    En ben normaal heel slank van mezelf dus dat zegt niet altijd wat....

2. littleshorty

littleshorty Actief lid

2 jan 2012
    124
    0
    16
    Utrecht
    Die steekjes heb ik ook gehad en nogsteeds weleens hoor...idd je banden denk geen zorgwekkende dingen.
    Mijn buik is ook echt enorm naar mijn idee hahaha je kan er iig niet meer omheen...heb toevallig gister een nieuwe foto geupload van 18 weken en 5 dagen...

Misschien ligt je placenta wel aan de voorkant, moet je eens aan je vk vragen, dan duurt het langer voordat je de beeb gaat voelen

3. MaaikeW

MaaikeW Lid

25 nov 2011
    91
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow littleshorty inderdaad al een flinke buik! Met 15 weken was die zelfs al duidelijk zichtbaar. Zo zie je maar, bij iedereen is het weer anders.

Ander onderwerp: Ik zat laatst even te lezen in het onderwerp januari 2012 mama's. Hier kwamen steeds de updates binnen over wie er bevallen was, met de namen van de kindjes erbij. Leuk om te lezen. Bij ons duurt dat nog wel even, maar ik hoop dat wij dat tegen die tijd ook kunnen doen!

4. Marik

Marik Bekend lid

21 okt 2011
    885
    0
    0
    Dat is wel een goeie ja, zal het vragen aan de verloskundige!
    Ze heeft er niks over gezegd...
    Ze zei dat m'n baarmoeder perfect was...Maar of dat ook iets zegt over de placenta.
    Ja zag je foto! Prachtige buik heb je al meid!!!

5. littleshorty

littleshorty Actief lid

2 jan 2012
    124
    0
    16
    Utrecht
    Niet normaal toch!? haha ben wel blij hoor dat het te zien is, lekker van genieten :)

Uiteraard na de bevallingen doorkletsen toch?! Lijkt me gezellig en wel fijn om dan ook onze ervaringen te kunnen delen...

6. Puschel

Puschel Actief lid

5 dec 2011
    352
    0
    0
    NULL
    NULL
    LitlleShorty: Je buik is geen shorty in elk geval. :D Mooi hoor!

Maaike: Ja, ik denk toch dat we gewoon door blijven kletsen met elkaar. Lijkt mij iig leuk.

Beeb voelen: Ik weet het niet, soms een raar pijntje rechtsonder, maar of dat de beeb is? Is ook nog vroeg bij mij.

Wat een weer. Zucht, wordt er niet vrolijk van. Gelukkig morgen weer droog.

7. Danielle27

Danielle27 Actief lid

5 feb 2009
    264
    0
    0
    Wilde even laten weten dat we vandaag bij de pretecho te horen kregen met overtuigende zekerheid dat we een jongetje kunnen verwachten :D Ben er echt super blij mee! (was ik met een meisje ook geweest hoor!)
    Enige mindere nieuwtje dat we te horen kregen was alleen dat de placenta echt midden voor de uitgang ligt. Zo ontzettend ervoor als maar kan, zeg maar =] Geen idee hoe groot de kans is dat ie dan nog opschuift naar de zijkant, maar dat zal ik over 3 weken bij de 20 weken echo wel horen!

8. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Danielle: wat fijn een jongen! en over het nieuw over de plancenta bij mij is die ook nog volledig voorliggend. Geloof dat er uiteindelijk maar 1% over blijft die op het eind ook nog volledig voorliggend is, die kans is dus niet zo heel erg groot. In de meeste gevallen verschuift de plancenta met het groeien van de baarmoeder iets mee omhoog.

Jammere is wel dat je dan een stuk later je kindje gaat voelen dan bij een placenta die achterliggend is.

9. Marik

Marik Bekend lid

21 okt 2011
    885
    0
    0
    Oh wauw, gefeliciteerd!!!

En inderdaad, we hebben nu al leuk contact en straks gewoon na de bevalling ervaringen delen e.d.
    Gaaf als we straks stuk voor stuk gaan bevallen, spannend tot dat we dan weer wat horen van elkaar en namen....

10. MaaikeW

MaaikeW Lid

25 nov 2011
    91
    0
    0
    NULL
    NULL
    30/7 Littleshorty: 25 jaar, eerste kindje, meisje
    02/8 Sjorsjette: 30 jaar, eerste kindje, ik twijfel nog of ik het geslacht wil weten en delen
    03/8 MaaikeW: 29 jaar, eerste kindje, 15 maart 20 weken echo, wil geslacht weten en delen
    04/8 Jessica, 23 jaar, eerste kindje, 20 maart 20 weken echo, wil geslacht weten maar blijft helaas geheim
    06/8 Sweetygirl84, 27 jaar, eerste kindje, 19 maart 20 weken echo, wil geslacht weten, weet nog niet of geslacht wil delen
    08/8 Sher: 26 jaar, eerste kindje, 22 maart 20 weken echo, meisje
    08/8 Sas1983: 28 jaar, 1e kindje, 15 maart GUO, wil geslacht niet weten
    09/8 mama26aug: 26 jaar, eerste kindje, 22 maart GUO, wil geslacht niet weten.
    11/8 Puschel: 41 jaar, eerste kindje, 27 feb. vwp, wil geslacht weten
    16/8 Danielle27: 30 jaar, eerste kindje, 29 maart 20 weken echo, jongen
    21/8 Laurie, 40 jaar, tweede kindje, 29 maart 20 weken echo, wil het weten.
    24/8 TSCM, 26 jaar, eerste kindje, ? 20 weken echo, nog niet zeker of we het geslacht willen weten
    24/8 Phietje, 27jr vierde kindje, ? 20 weken echo, wil geslacht niet weten.
    27/8 watwordhet
    28/8 Lien81, 31 jaar, eerste kindje, ? 20 weken echo, wil geslacht weten en delen

11. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Het ligt er ook weer aan waar je placenta precies vooraan ligt, voor het voelen van de baby. Bij mij lag hij ook voor, maar wel hoog, dus onderaan zou ik wel dingen moeten kunnen gaan voelen in de komende weken. De afgelopen dagen denk ik soms wat gekriebel te voelen, maar het is zooo zacht en onduidelijk... Voor het zelfde geld is het niets :D

12. Puschel

Puschel Actief lid

5 dec 2011
    352
    0
    0
    NULL
    NULL
  13. MaaikeW

MaaikeW Lid

25 nov 2011
    91
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank voor de link, kan inderdaad handig zijn! Pff, wat een hoop spullen moeten we aanschaffen. Alles voor het goede doel :). A.s. donderdag hebben wij de 20 weken echo en horen dan wat het wordt, vanaf dan gaan we helemaal los :).

Heerlijk weer inderdaad gisteren. We hebben al lekker zonder jas in onze tuin kunnen zitten. Ook lekker veel opgeruimd dit weekend, de grote voorjaarsschoonmaak is van start gegaan!

14. littleshorty

littleshorty Actief lid

2 jan 2012
    124
    0
    16
    Utrecht
    EINDELIJK alle troep uit de babykamer weg, dus een balzaal aan ruimte :D

We kunnen gaan beginnen!!! :D

15. Puschel

Puschel Actief lid

5 dec 2011
    352
    0
    0
    NULL
    NULL
    LittleShorty,

succes en veel plezier met het opknappen van de balzaal.
    Moet je veel doen?

16. littleshorty

littleshorty Actief lid

2 jan 2012
    124
    0
    16
    Utrecht
    Valt mee, hebben pas dubbel glas gekregen dus de kozijnen ff schilderen en 1 muurtje behangen, dan kan de kamer komen :D :D kan niet wachten!!! Ben zoooo benieuwd of mijn idee ook echt zo wordt als ik in mn hoofd heb hahahaha.

Over 8 weken komt het kamertje, moet dus nog ff geduld hebben

17. MaaikeW

MaaikeW Lid

25 nov 2011
    91
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag de 20 weken echo gehad. Alles zat erop en eraan, goed nieuws dus. We hebben zelfs 3d beelden gezien, erg apart. We krijgen een zoon!

Bij deze het lijstje bijgewerkt:

30/7 Littleshorty: 25 jaar, eerste kindje, meisje
    02/8 Sjorsjette: 30 jaar, eerste kindje, ik twijfel nog of ik het geslacht wil weten en delen
    03/8 MaaikeW: 29 jaar, eerste kindje, jongen
    04/8 Jessica, 23 jaar, eerste kindje, 20 maart 20 weken echo, wil geslacht weten maar blijft helaas geheim
    06/8 Sweetygirl84, 27 jaar, eerste kindje, 19 maart 20 weken echo, wil geslacht weten, weet nog niet of geslacht wil delen
    08/8 Sher: 26 jaar, eerste kindje, 22 maart 20 weken echo, meisje
    08/8 Sas1983: 28 jaar, 1e kindje, 15 maart GUO, wil geslacht niet weten
    09/8 mama26aug: 26 jaar, eerste kindje, 22 maart GUO, wil geslacht niet weten.
    11/8 Puschel: 41 jaar, eerste kindje, wil geslacht weten
    16/8 Danielle27: 30 jaar, eerste kindje, 29 maart 20 weken echo, jongen
    21/8 Laurie, 40 jaar, tweede kindje, 29 maart 20 weken echo, wil het weten.
    24/8 TSCM, 26 jaar, eerste kindje, ? 20 weken echo, nog niet zeker of we het geslacht willen weten
    24/8 Phietje, 27jr vierde kindje, ? 20 weken echo, wil geslacht niet weten.
    27/8 watwordhet
    28/8 Lien81, 31 jaar, eerste kindje, ? 20 weken echo, wil geslacht weten en delen

18. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Super leuk Maaike

19. Puschel

Puschel Actief lid

5 dec 2011
    352
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Maaike,

Gefeliciteerd met de babyboy!
    En uiteraard fijn dat alles goed was.

20. MaaikeW

MaaikeW Lid

25 nov 2011
    91
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1600 MaaikeW, 16 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 16 mrt 2012
    Dank je Corina en Puschel!

Hier een foto van de 3d beelden die zijn gemaakt, plus een echofoto. Ik vond de 3d beelden bewegend wel leuker om te zien, zo'n stilstaand beeld vind ik zelfs een beetje eng :). Ontzettend leuk de 20 weken echo, het duurt langer dus je kan rustig alles bekijken. Ik was van tevoren wel nerveus, want je weet natuurlijk niet wat ze gaan aantreffen. Maar al snel had ik door dat alles ok was en kon ik ontspannen naar de beelden kijken. Ze konden één bepaald onderdeel niet goed bekijken omdat de jongeman niet wilde draaien, dus over 2 weken moet ik nog een keer terugkomen. Dan kunnen ze gelijk kijken of hij goed gegroeid is. Krijg ik lekker nog een echo kado :).

Deel Deze Pagina