Augustus 2012 mama's!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door sjorsjette, 2 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. channie1987

channie1987 Niet meer actief

ik ben 1 augustus uitgerekend :)
    wij hebben ook een klamboe gekocht van nijntje :) staat echt zo schattig. alleen zodra ze gaan rollen moet de klamboe wel weg, dan kan het namelijk gevaarlijk worden.

2. Elogtie

Elogtie Lid

8 jul 2012
    6
    0
    0
    NULL
    gelderland
    Hoi Allen,

Ookal zijn we al ver in de zwangerschap, ik kom ook nog even meekletsen. Ik ben 22 augustus uitgerekend. Al wordt de baby ongeveer met 38 weken ingeleid. Omdat ik zwangerschapssuiker heb. Opzich niet zo'n ramp, want ik heb wel superzin om ons kleintje in de armen te hebben. En in de zomer 2 weken over lopen, is volgens mij ook geen pretje. We weten niet of we een jongen of meisje krijgen, dus ook daar zijn we wel heel benieuwd naar:)

Het begint lekker dichtbij te komen... Zien jullie op tegen de bevalling? Zijn jullie er al helemaal klaar voor?
    Hier mag het iig komen. Wij zijn er klaar voor:)

Over het klamboe verhaal. We hebben het kindje eerst bij ons op de slaapkamer in een ouderwetse kinderwagen. Hierover kan gewoon een klamboe van en kinderwagen, mochten er muggen zijn.
    Een klamboe kun je overigens niet lang boven het ledikantje hangen, omdat de baby al behoorlijk snel dingen gaat grijpen, en dan moet de klamboe weg. Ik vind het wel erg mooi staan.

Nou suc6 allemaal!

3. xxfayxx

xxfayxx Lid

12 jul 2012
    6
    0
    0
    Groningen
    Gefeliciteerd allemaal!!! en het is al bijna zo ver hé!!
    Kwam met 23 weken erachter DAT ik zwanger was,,, dus even schrikken, Heel leven staat op zijn kop maar nu zou ik nietmeer zonder hem willen!
    kan niet wachten tot het moment! gelukkig komt het al aardig dichterbij =D! 21 aug. uitgerekend van mijn 1ste zoontje!

4. Little91

Little91 Lid

12 dec 2011
    91
    0
    0
    Cassiere!
    Gelderland
    Ik zat even te neuzen of dit clubje er al was.. en ja hoor..
    Dus ik kom graag met jullie mee kletsen over de laatste loodjes..
    Morgen nog 4 weken, Spannend!! Laat maar komen..
    Ben zoooo benieuwd naar wat er al die tijd in mn buikkie zit/zat..

5. MaaikeW

MaaikeW Lid

25 nov 2011
    91
    0
    0
    NULL
    NULL
  6. Little91

Little91 Lid

12 dec 2011
    91
    0
    0
    Cassiere!
    Gelderland
    Nou inderdaad.. hele stille bedoeling hier..
    Bedankt voor de tip.. Dan ga ik daar eens even een kijkje nemen..
    En ik zie dat het bij jou ook niet zolang meer kan duren..
    Ook heel veel suc6 met de laatste loodjes!!

7. Veer85

Veer85 Actief lid

15 feb 2012
    124
    0
    0
    Ik ben de 26e uitgerekend en heb vandaag mijn eerste verlofdag! Allemaal veel succes met de laatste weken!

8. Netje89

Netje89 Actief lid

4 okt 2011
    104
    0
    0
    Jammer inderdaad dat het hier zo stil is. Ik ben 29 augustus uitgerekend en zou graag kletsen over de (soms toch erg zware) laatste loodjes met jullie. Maar ik las iets over een facebook, dat lijkt mij ineens niet zo privé meer, aangezien ik onder mijn gewone naam op facebook sta.. En helemaal besloten vind ik inderdaad ook niet nodig.. Zijn er hier nog meiden die dit topic nieuw leven willen inblazen? Ik doe graag mee!

9. meerie

meerie Actief lid

30 apr 2011
    391
    0
    0
    Hoi Netje89,

ja hoor;)
    Hoe gaat het bij jou? ben je het al zat?
    Hier lekker 3e verlof week in. Ben benieuwd wanneer de kleine komt, heb al regelmatig buikpijn en rugpijn en slaap slecht enzo. Maar voor de rest sla ik me redelijk goed door de zwangerschap heen, bekkenklachten die ik had vallen ook mee.
    Het aftellen is begonnen haha;)

10. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Hier gaat alles nog prima. Vanmiddag weer controle. Ik word over twee weken ingeleid. Komt dus wel dichtbij nu !

11. Netje89

Netje89 Actief lid

4 okt 2011
    104
    0
    0
    Heey Meerie fijn dat je meedoet ;)!

Het gaat op zich redelijk goed hoor. Gelukkig gaat met de kleine alles helemaal super, dat is het belangrijkste! Zelf loop ik inmiddels bij een fysiotherapeute omdat de rugpijn die ik had, en waarvan ze steeds bleven zeggen 'dat het er nou eenmaal bijhoort' er blijkbaar in deze mate niet bijhoort. Kwamen ze mee toen ik ruim 33 weken zwanger was hihi.
    Verder heb ik licht gekneusde ribben. Het zit allemaal niet meer helemaal lekker, dus ja, ik begin het zat te raken haha!

Jij? Je bent net wat verder zag ik. Fijn dat je kan genieten van verlof!
    Zelf zit ik in de ziektewet, maar het UWV heeft me een opleiding cadeau gegeven. Omdat ik een stuk sneller zwanger raakte dan we hadden verwacht (vrijwel meteen) is het nu haasten om alles op tijd af te ronden. Ik zie het niet gebeuren dat ik die studie afmaak met een baby in huis. Nu dus aan het leren voor mijn examen morgen. 7 augustus heb ik het laatste examen. Hopelijk slaag ik voor beide, anders heb ik een probleem haha!
    Na het laatste examen heb ik nog 3 weken en 1 dag te gaan tot de uitgerekende datum. Maar van mij mag hij eerder komen hoor! Als die studie maar klaar is. Studeren terwijl je (hoog)zwanger bent valt niet echt mee, maar ik ben blij dat het waarschijnlijk af komt voordat ik moet bevallen.

Maar ik sluit me bij je aan, het aftellen is begonnen!

Laurie, fijn dat alles goed gaat. Hopelijk is je controle goed gegaan? Spannend hoor, langs de ene kant kan ik niet meer wachten, langs de andere kant vind ik het allemaal heel spannend ook!

12. TSCM

TSCM Actief lid

13 jun 2010
    306
    97
    28
    Noord-Brabant
    Ik wil ook weer meepraten hoor :)

Hier gaat alles zijn gangetje. Ben wel onwijs aan het aftellen naar de 37 weken. Wil echt heel graag thuis bevallen, dus hoop dat ie nog even blijft zitten.

Daarnaast zijn we nog aan het verbouwen... Gelukkig nu de afwerkdingetjes, maar ik kan mijn tijd nog heel goed gebruiken, zeg maar!

Iedereen succes met de laatste loodjes!

13. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Gister bij de controle was mijn bloeddruk 150/90 en eiwit in urine. Medicatie is verhoogd en donderdag weer controle. Maakt het wel even weer spannend ( onze dochter is gehaald ivm hellp)

14. N80

N80 Actief lid

23 mrt 2011
    364
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik doe ook weer mee. Ben ook blij dat er weer wat dames zijn die mee gaan praten. Ik heb namelijk geen facebookpagina,

Ik voel me nog steeds prima, alleen last van maagzuur maar dat is te overzien.

Bij de 20 wekenecho hebben ze bij mij een septum geconstateerd. Dit is een tussenschotje in de baarmoeder. Hierdoor is de kans op een vroeggeboorte verhoogd, een groeiachterstand bij de kleine of een stuitligging.

Inmiddels heb ik de 34 weken gehaald en is het geen groot risico meer als de kleine zich aan dient. Verder is de groei boven het gemiddelde dus dat is ook geen probleem. Helaas ligt de kleine nog met het hoofdje naar boven . Nu gaan ze maandag een echo maken en als het nog steeds niet goed ligt gaan ze kijken of ze het uitwendig kunnen draaien. Hopelijk gaat dit dan lukken. De kleine ligt namelijk vanaf week 25 al zo en ik zit niet te wachten op een keizersnede of stuitbevalling.

Nu dus flink aan het duimen dat het gedraaid kan worden.

Het belangrijkste is dat de kleine in orde is dus al het toch anders loopt dan moet ik dat maar accepteren. De gezondheid van de kleine gaat voor alles!!!

IK wens iedereen die last heeft van de warmte de komende dagen veel sterkte.

15. Puschel

Puschel Actief lid

5 dec 2011
    352
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn, er is weer leven op dit forum ;)

Vandaag controle gehad, alles goed (bloeddruk, eiwit etc.). Ik heb alleen ontzettend veel last van vocht vasthouden. Het zit in mijn hele benen, lopen lukt alleen nog naar de auto en terug.

De kleine groeit goed .... te goed .... weegt nu waarschijnlijk al 7 pond.
    Volgende week gaan ze kijken of ze gaan strippen en evt. in overleg met de gyn.

Zo Netje, nog druk aan de studie. Welke studie ben je aan het doen?
    Succes met je examens.

16. meerie

meerie Actief lid

30 apr 2011
    391
    0
    0
    Jeetje Puschel strippen, dan gaat het nu echt opschieten heh!

ik vind het zo raar joh...het is echt aftellen nu...ben zo benieuwd wanneer de kleine komt...hoe het gaat beginnen en dergelijke..

Pfff heb behoorlijke vochtvoeten met dit weer helaas:( maar lekker in de tuin met de voetjes in een badje is het prima uit te houden. Merk wel dat als je zwanger bent, je het gewoon zwaarder hebt met dit weer. Dus gewoon lekker rustig aan.
    Succes weer meiden! X

17. Netje89

Netje89 Actief lid

4 okt 2011
    104
    0
    0
    Leuk dat er meer meiden mee komen kletsen nu! Blijkbaar toch nog interesse voor dit topic; leuk!

TSCM, ik help je hopen dat ie bij jou nog lekker blijft zitten dan! Ik snap voor een deel wel wat je bedoelt hoor, bij mij mag hij ook echt niet voor de 37 weken komen, de dag voordat ik 37 weken ben heb ik mijn laatste examen. Zou zo zonde van de studie zijn als ik die niet kan maken.. Maar eerlijk gezegd kan het me daarna niet meer deren; begin het zwanger zijn beu te raken!

Laurie, is inderdaad even spannend dan. Hopen dat het morgen allemaal goed zit bij controle..

N80, hopen dat de baby indien nodig inderdaad gedraaid kan worden! Zelf heb ik vrijdag de liggingsecho! Volgens mij ligt ie prima zoals hij hoort te liggen, maar het is nooit een straf om een keer naar de kleine te kunnen kijken! Jammer dat je bij een 'gewone' zwangerschap via de VK maar zo weinig echo's hebt :(. Vriendin is ook zwanger en loopt bij de gyn. Is elke keer maar kort, maar toch mag ze elke controle heel even de kleine zien.. Lijkt me heerlijk!

Puschel, ik ben heel benieuwd... Vind je het een eng of juist een fijn idee dat ze je misschien gaan strippen? Dan komt het ineens zo dichtbij lijkt me. Ik hoop dat ze vrijdag bij de echo weer een schatting kunnen maken wat hij ongeveer weegt nu. Stiekem hoop ik niet dat ik de 40 weken uit loop. Zeker met dagen als deze. Ik gun heel Nederland het zomerse weer hoor, maar ik ben er even minder happy mee. Heel benauwd en inderdaad ook flinke pootjes inmiddels.
    En dankjewel :)! Ik studeer voor medewerker personeelszaken. Ik heb gisteren examen 2 van de 3 gehad. De eerste (loonadministratie) heb ik na een herexamen gelukkig gehaald. Gisteren (arbeidsrecht en sociale zekerheid) ging het volgens mij best goed dus ik geloof best dat ik geslaagd ben hiervoor. Dan 7 aug. alleen nog personeel, organisatie en communicatie. Als ik daarvoor slaag ben ik gelukkig klaar. Nog even de laatste loodjes.

Meerie, ik kan er echt nachten van wakker liggen (haha en van buik in de weg, rugpijn, ribbenpijn noem maar op) over heel die bevalling. Inderdaad, hoe het begint, waar ik dan ben... Straks breekt mijn water middenin de supermarkt of zoiets genants... Ben ook best bang voor de pijn eigenlijk. Maar pijnbestrijding ben ik nog niet helemaal aan uit wat ik wil en of ik het wel wil...

18. MaaikeW

MaaikeW Lid

25 nov 2011
    91
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Ik ben een juli mama geworden! Afgelopen vrijdag hadden we een controleafspraak bij de gynaecoloog en toen bleek mijn bloeddruk te hoog. Heel de zwangerschap is die goed geweest, dus dit hadden wij niet verwacht. Ik ben toen aan een hartfilmpje en bloeddrukmeter gelegd voor een half uur en mijn bloed en urine zijn getest om te kijken of er sprake was van zwangerschapsvergiftiging. Dit bleek niet het geval, maar de gynaecoloog wilde alle risico's uitsluiten dus vertelde mij dat ik de volgende dag ingeleid zou worden. Dat was even schrikken, we hadden dat niet aan zien komen! Ik was toen 38 weken zwanger.

Uiteindelijk zijn in de nacht van zaterdag op zondag mijn vliezen gebroken en is zondag 22 juli om 14.44 uur onze zoon Sep geboren! De bevalling was moeizaam maar dit ben ik alweer helemaal vergeten door het mooie ventje wat we ervoor terug hebben gekregen. Mijn herstel verloopt goed en de borstvoeding verloopt ook boven verwachting, dus ik ben best trots op mezelf :).

Ik wens jullie allemaal veel succes met de laatste loodjes! En geloof me, alle clichés zijn waar ;).

Groetjes, Maaike

Bijgevoegde bestanden:

• Sep.jpg
      Sep.jpg
      Bestandsgrootte:
      19,4 KB
      Weergaven:
      27
  19. Netje89

Netje89 Actief lid

4 okt 2011
    104
    0
    0
    Maaike: GEFELICITEERD!!!! Wat een droppie! Super dat het allemaal goed verloopt qua herstel en borstvoeding, en natuurlijk mag je apetrots zijn op jezelf!

Ik wens je heel veel geluk met jullie prachtige zoon, het is een mooi ventje zeg!

20. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Mooi ventje Maaike!!! Gefeliciteerd!

Hier bijna aan de 37 weken, of ik de 40 weken ga halen (of 42...) weet ik nog niet. 2x per week controle bij de verloskundige nu vanwege hoge bloeddruk. Nog niet super hoog (vandaag 130/95 en 130/90) maar wel zo dat ze het extra controleren. Ene keer wel wat spoortjes eiwit in de urine, vandaag weer niet. Het wisselt wat. Als het donderdag weer te hoog is (95 of hoger) gaan ze me waarschijnlijk doorverwijzen naar de gynaecoloog, en mogelijk bloeddrukmedicatie en extra controles/ onderzoeken. Zie ik wel een beetje tegenop, vooral omdat ik me eigenlijk nog prima voel. Eigenlijk mag de baby van mij nog wel een paar weekjes blijven zitten! Ze wordt ook niet super groot geschat, ook niet te klein hoor, maar ik wil dat ze zo goed mogelijk op gewicht is voordat ze wordt geboren...

Deel Deze Pagina