@babywish: Fijn dat jullie zo genoten hebben van de echo! Jammer dat 1 van de 2 er niet goed bij ligt. Maar hoop dat dat nog goed gaat komen met draaien.. !
Hoi, Ik lees zo af en toe mee. @cmvmens: ik wilde je even feliciteren met je zoon! Wat moet dit een intense tijd zijn, de hele tijd op en neer.. Hopelijk kun je ondanks dat genieten van je kindje!
hahahahaha XD ik zit mezelf echt even hard uit te lachen Ik ben kussenhoesjes aan het maken voor op de bank, op de 3-zits komen 6 kussentjes (2 groen, 2 bruin en 2 printje) en op de 2-zits komen 4 kussentjes (2 groen en 2 printje) maar ik had maar 7 kussentjes liggen (lagen er 6 op de 3zits en 1 op de 2zits) dus ik gisteren nog binnenkussens bijgehaald, en dus 2 bijgekocht.. in de veronderstelling dat ik er dus 8 had Ben ik nu bezig kom ik er achter dat ik een binnen kussen te kort kom.. DOMDOMDOM
@marieke ja je schijnt best van slag kunnen raken van die medicijnen tegen een te hoge bloeddruk... dat heb teminste van paar kennisen gehoord... rustig aan dus meid... @nathalja niet al te scherp dus hahaha... @hier in eens weer dood moe dus zometeen ff op tuk denk zomaar want ik kan niet meer voor mijn gevoel
Ik moest lachen om Nathalja's kussens. Maar nu ben ik weer boos op mijn vent - hij kan in de kraamtijd niet eens een paar dagen vrij nemen omdat zijn collega's er zogenaamd niet zijn en vakantie hebben. Vlieg op man, je krijgt een kind. Als jij het werk belangrijker vind dan je eerstgeborene, dan blijf je maar weg ofzo. Hoe hij het doet, doettie het maar - maar het wordt geregeld, punt. Hij is elders nodig. En zelfs wanneer die andere collega's vrouw ook op punt van bevallen staat, heb ik voorrang want zij heeft er al twee, dus ze weet hoe het werkt. Laat mij voor 1x eens maximaal kunnen genieten van de levensvreugd en voor 1x alles 'normaal' verlopen zoals bij ieder ander in plaats van mij altijd die uitzonderingspositie als zijnde 'niet belangrijk' geven. Ik ben wél belangrijk. Ook al vind de rest van de wereld dat niet. Ook al krijgen duizenden mensen per dag kinderen - die ene van mij is voor mij het allerspeciaalst! Ik snap gewoon niet waarom mijn partner de hele geboorte niet serieus neemt ofzo. Alsof het allemaal vanzelfsprekend is en niks bijzonders of wat ook. Hij doet altijd maar net alsof het hem geen klap interesseert. BAH! Hij is niet bij de groeiecho's, niet bij de verloskundige, niet bij de kraamzorg, iedere cursus of afspraak moet ik maar alleen doen - nou lazer verder ook maar op dan. Jemig, wat heb ik er verder nog aan? En ja, ik weet wel dat ik overemotioneel reageer op dit moment en dat hij er heus wel is voor mij, de baby en de babyuitzet. Maar op dit moment steekt de kraamtijd dus even. Fijn dat je geen tijd in je drukke werkschema vrij kunt maken om bij de geboorte van je kind en de periode daarna te zijn! :x
@Nathalja: Whahaha snuggerrrr! @Joycey: Da's niet leuk nee.... Snap wel dat je er dik van baalt! Ik heb soms ook het idee dat het vriendlief geen reet interesseert..... Kan me er ook behoorlijk over opwinden.. ! Ik zou er toch (maar dat doe je vast wel of heb je al gedaan) nog even goed met hem over praten en eventueel op zijn werk vragen hoe en wat, maarja ligt er ook maar net aan hoe goed je daarmee contact hebt.. en hoelang hij er werkt enzo.. Sterkte meis.. komt vast goed..!
Hij heeft een vast contract, werkt er al jaren, altijd goede beoordeling, echt NOOIT ziek, altijd aanwezig, altijd op tijd, geen klachten, etc. Ik heb het er net met hem over gehad via de e-mail en hij zegt: sowieso krijg ik 2 dagen vrij met de geboorte en voor de rest zien we het wel, toch? Waarop ik boos heb geantwoord met: ja fijn, whatever. Dat is altijd zijn standaard antwoord op alles wat hij NIET regelt: we zien het wel. En wanneer puntje bij paaltje komt, doet hij er toch niks aan. En ik vind dat gewoon ontzettend teleurstellend en daarbij krijg ik spontaan zin om zijn hoofd als voetbal te gebruiken. Drie collega's zijn exact vrij tijdens/rond mijn uitgerekende datum en daardoor kan hij onmogelijk vrij krijgen. Nou, hij regelt het maar en is hij er niet - kan hij lekker wegblijven. Ik ben er klaar mee! Dan maar zo, als hij die druk uit zichzelf niet voelt.
Dat is toch ook een beetje gek.. bij mijn man zijn er ook 12 van de 20 collega's met vakantie met/rond mijn uitgerekende datum vakantie hebben.. (tja dat risico heb je als je in de bouwvak bent uitgerekend) Maar ja, hij heeft inderdaad 2 dagen vrij (vaderschapsverlof) na de bevalling,, Ligt trouwens net aan welke CAO je hebt, want mijn man heeft maar 1 dag vaderschapsverlof. Mijn man heeft afgesproken met zijn baas dat hij dan de dag(en) van bevalling vrij is (dat is logisch) en de 2 dagen er na, de rest van de kraamperiode wil hij minder werken dacht dat hij 6 uur p/dag heeft geregeld ipv de 8 die hij normaal werkt, dit ook omdat er hier toch kraamhulp zal zijn de hele dag, dus heb hem niet 10 dagen aan mijn zijde nodig. vanaf 3 september heeft hij 4 weken vakantie staan.. Probeer er met hem over te praten, en als hij echt niet een paar dagen kan opnemen van zijn werk, kan hij toch een paar uur eerder stoppen met werken elke dag? Zodat hij wel optijd bij jou en de baby is? Heeft een van jullie al gemerkt dat de baby de hik heeft? Ik heb af en toe het idee dat ze de hik heeft, omdat ik dan een heel ritmische beweging in mijn buik voel/zie om de paar seconden
dames ben ik weer. Nou vanmiddag na 3 uur gelegen te hebben toch de vk maar weer gebeld en door gestuurd naar het ziekenhuis. bloedverlies is idd een adertje wat gesprongen is. Ik heb ruim 2 uur aan de ctg gelegen en daar uit is gekomen dat ons meiske haar hartslag niet helemaal goed is. We zijn dus doorgestuurd naar het umcg waar we morgen een extra echo hebben om te kijken of het hartje van ons meiske verdere afwijkingen heeft. T was volgens de gyn gewoon uit voorzorg en hoefde ik me nog niet druk te maken
hihi go joycey! ben t wel met je eens hoor.. ik vind ook dat de man de eerste dagen thuis moet zijn.. zeker bij een eerst geborenen. ook vind ik dat een man mee moet naar afspraken. ik had een ex die zn werk belangrijker vond dan afspraken en ik moest dus veel alleen doen.. heeft me veel verdriet gedaan. mn vriend nu gaat gelukkig altijd mee, oke nu is hij ook werkloos maar toch.. ik snap hoe je je moet voelen.. zooo niet leuk. en t ergste is nog dat de mannen t dan werkelijk niet begrijpen waar wij vrouwen ons dan zo druk om maken nathalja ik had het van de week.. steeds t zelfde geplop achter mekaar moest er erg om lachen jeetje suprise dat is toch wel even schrikken.. wel goed dat je gelijk doorgestuurd bent joh.. hopen dat t meevalt! wist helemaal niet dat die bloeddrukverlagers zon invloed konden hebben joh.. zit echt als een dwaas erbij joh. net boodschappen gedaan maar was er echt niet bij.. dit gevoel heb ik eerder gehad toen ik net begon met mn antidepressivia vorig jaar (ben ik alweer van af hoor) toen was ik ook zon zombie en dwaas.. maar die zijn wel wat sterker dan dit..
Tja, het gaat mij niet eens echt om die afspraken. Tja, leuk is het niet, maar daar kan ik wel tegen; ik bedoel - hij kan niet om ieder wissewasje vrij nemen en vijftien jaar geleden waren er lang niet zoveel controles als tegenwoordig - en van alle echo's is hij er toch zeker bij 3 mee geweest (mijn optiek de belangrijkste echo's). Maar telkens die verantwoording moeten afleggen waar mijn partner is en waarom ik alleen ben - omdat schijnbaar heel mannelijk Nederland om de haverklap vrij kan nemen behalve mijn eigen vent, vind ik gewoon erg vervelend. En ik wil hem zeker in de kraamtijd niet moeten missen vanwege dat stomme piep-werk! En hij mag wel wat meer 'druk' voelen of net doen alsof hij inlevingsvermogen heeft of iets.
Hmm.. ja dan zou je denken dat het wel makkelijker geregeld kan worden dan wanneer je er net werkt........ en als je nooit ziek bent enz. mag die baas ook wel een beetje moeite doen hoor..! Anders is hij dan toevallig ZIEK..
ik ken t gevoel.. ik lag alleen een kind te verwekken (doormiddel van dus een behandeling) terwijl mijn vriend toen alleen even zn zaad kwam brengen en er vandoor ging omdat de klanten wachtte.. het idee van iedereen kan het maken dus waarom hij niet herken ik dus ook zo goed. het is zeker niet leuk. mijn kerel doet ook soms net of alles maar de normaalste zaak van de wereld is. dan denk ik; hallooo het is mijn eerste hoor ik weet niet alles en voor mij voelt alles voor het eerst. maar denk dat mannen gewoon heel anders erin staan of zich niet durven te uiten ofzo..wat erg jammer is.. want zo komen ze soms over als lompe boeren die t idd geen f*** boeit. maar aan de andere kant, als ik een kerel zou zien staan met babykleertjes oid en hij staat oooooo aaaaaaaahhh snoeeeziiigggg koetiekoetiekoet dan denk ik ook ; die is niet goed!!!
hier trouwens na een week of wat eindelijk ontrafelt waarom mn vriend jurkjes niet leuk vind!!! ik kon er gewoon niet mee leven dat hij dat niets vind hahahaa maar nu blijkt dat hij het niet leuk vind bij kinderen die net uit de luier zijn, dus dat je de onderbroekjes zo snel ziet enzo. dus ik zei: en als je er dan een legging onder doet of maillotje? ja dan was het natuurlijk wel goed pfffff opgelost!!!
@Suprise: Jeetje dat is wel even schrikken! 'Gelukkig' was het een gesprongen adertje, maar dat van de hartslag is weer minder.. hopelijk is het niets om je zorgen over te maken als je de uitslag hebt.. maar heel begrijpelijk dat je je toch niet helemaal lekker voelt daarbij.... Sterkte meis en doe rustig aan!
Haha die van mij komt geregeld met kleertjes voor de kleine thuis whaha maar dat koetiekoetie boeboe doet ie er niet bij hoor