Ik ga alleen naar de vkcontrolles. Echos is hij wel mee geweest maar ook voornamelijk dat ik die afspraken aanpaste aan zijn werk dus voor namelijk savonds. Verder doer mijn vent ook luchtig maar zo is hij nou eenmaal ingsteld. Hij werkt in de bouw en heeft dus 4 weken vrij begint op mijn uitgereknde datum
@joyce: Vk afspraken snap ik wel, ik ga ook steeds alleen (alleen de 1e 2 is man mee geweest, en de afspraak nadat ik in het ziekenhuis had gezeten) de rest hoeft ook niet.. Maar kraam intake is toch ook belangrijk voor hem? Net als de echo's, man hier die zou het liefste elke dag naar dochtertje kijken. Wel duidelijke taal je mail, precies goed weergegeven hoe jij je voelt.. Je bent zwanger van de eerste, en dat is onwijs bijzonder. En dat je vriend zoveel mist is gewoon jammer, lijkt inderdaad alsof het voor hem minder belangrijk is als voor jou. Maar het is ook zijn kind! Ik snap het niet, ik ken het ook niet want man is hier heel betrokken (gelukkig) Probeer je niet te veel op te winden, is niet goed voor je bloeddruk probeer er straks met hem rustig over te praten. En geloof me, zodra hij straks zijn kindje ziet is hij verkocht en liggen zijn prioriteiten bij jou en de kleine!
ooo echt koopt hij die zelf voor de kleine? dat vind ik dan wel weer uberschattig!!! dat doet de mijne echt niet hoor.. ja we waren laatst aan t shoppen en toen kwam hij wel met een shirtje naar me toe wat hij dan leuk vond. dat hebben we dus ook gekocht.. maar hij zal zelf niet gaan shoppen voor de kleine ofzo.. true ja is ook wel logisch aan de ene kant dat je alleen gaat naar controles hoor!! zou ik ook doen als mn vriend werk had denk ik haha. alhoewel.. ik heb 4 miskramen gehad en bij de 2e keer ging ik ook gewoon voor controle.. en toen was ineens het hartje gestopt met kloppen.. dan zit je daar alleen.. dan voel je je echt niet happy. hahaha jaaaaa joycey kan weer lachen
Nathalja; het is zijn verlies, uiteindelijk. Jammer dat hij het zelf enkel niet kan overzien. Maar goed... Zijn beslissing. En mijn bloeddruk is en blijft altijd goed! No problemos. Maar dat kleding kopen; dat mag best!
@suprise: fijn dat het toch maar een gesprongen adertje is. Alleen minder dat je onzekerheid hebt over de hartslag van de kleine meid. Ik heb morgen ook een afspraak in het umcg, om 09:00 voor een groeiecho. Veel succes morgen in het ziekenhuis. @hier: 3D echofoto's staan in privegedeelte.
Mijn man heeft net een nieuw naambordje voor bij de deurbel beneden besteld! Staat nu M R... En N S..... En hij heeft er een besteld met Fam. R..... Helemaal leuk hij kwam ook helemaal met een grijns thuis met: schaatttt.. Ik heb een nieuw naambordje besteld!! Hij doet ook altijd als hij thuis komt mij een kus geven en daarna even z'n hand over m'n buik en ook een kus geven
Ja het is niet zo dat hij zegt: ik ga ff naar de stad, ff shoppen voor de kleine.. " Maar dan moet ie voor zichzelf, maar dat vind ie dan bijv. niet.. en dan loopt ie toevallig langs zo'n babyafdeling en dan gaat ie toch kijken.. en dan komt ie thuis met setjes en dan smelt ik gewoon whaha.. We wonen op 10 minuten a kwartiertje lopen van de stad en dan belt ie me alsnog op met: Ja ik heb wat leuks voor onze kleine meid gekocht !! Hele verhalen.. en die meiden in de winkels vonden dat helemaal leuk blablabla.. Ik zo: Ach jee begint nu al..laatstaan als je met dat kind in zo'n draagzak loopt..
Hier begint vriendlief al te vluchten als hij het woord babyshoppen hoort Dus samen shoppen voor babykleertjes, nee, dat wordt 'm niet. Maar als we gewoon door een winkel lopen en ik zie babykleertjes dan merk ik dat hij er stiekem ook wel naar kijkt, en af en toe wijst hij zelfs wat aan als hij iets moois ziet hangen.
Zo zeg, even een dagje werken en ik heb +/- 7 pagina's terug moeten lezen. @vriendlief: die van mij heeft 4 weken vakantie als de kraamzorg weg is. Verder is hij gelukkig wel erg betrokken bij alles. Lijkt ook niet meer te kunnen wachten tot augustus. Maar desondanks snap ik heel goed dat de reactie van jou vl Joycey en zijn werk niet leuk is. Ik zou er ook boos over zijn hoor en zelfs wat tranen over gelaten hebben! @echo; ik zal zo even kijken. @suprise; wat naar, ik hoop dat ze niets ernstigs kunnen vinden morgen. Altijd makkelijker gezegt dan gedaan denk ik altijd als er wordt gezegt maak je maar geen zorgen. @ego; ik heb vandaag definitief de kinderopvang geregeld. De opvang die wij eerst hadden gaat niet open (is in de bouw) en onze tweede keus heeft geen plek. Dus dan maar de derde keus. Wij hebben namelijk flexibele opvang nodig en die is nou eenmaal moeilijker te regelen. Het badje is binnen en de gordijnen zijn ook klaar! jeeeehhh. Ben vast en zeker nog van alles vergeten.
Ik vind de opvang moeilijk... Nog niet geregeld dus.. Dit omdat vriend dus werkloos is.. Dan kan ik t niet eens naar kdv doen want dan moet ik de volle mep betalen.. En dat is onzin als hij thuis zit. Dus vind t lastig..
Snap er niks van.. Krijg ik net een berichtje van mn ex dat er een pakketje voor me is geleverd.. Nu kunnen we goed samen hoor dussat scheelt. Dus stuurde die een foto is t de felicitas zwanger doos.. Die heb ik allang opgehaald. Zo raar dat ie bij hem nog eens word bezorgd..
Tja, ik huil gelukkig niet zo snel. Hij is thuis en we hebben erover gepraat. Hij bood overigens gelijk zijn excuses aan voor het feit dat het overkwam alsof het hem niks kon schelen. Het kon hem hartstikke veel schelen, ook al was hij dan erg slecht in dat te laten merken. Wij staan volgens hem op de eerste plaats. En hij gaat mee naar de groeiecho van 32 weken. Hij heeft ook nog een e-mailtje naar zijn baas gestuurd met daarin zijn (lees: mijn) wensen voor de kraamperiode. En voor de rest is hij nu druk bezig met planken halen om op te hangen in de babykamer boven de commode, plinten voor de vloer en dat soort dingen - want hij wil dat de afwerking van de vloer en dat soort zaken perfect is. Dat heb ik dan eigenlijk echt totaal niet. Ik wil dat al het noodzakelijke voor de baby zelf meer dan voldoende aanwezig is en goed is. Die plinten doen mij dan weer niks. Ik leg daar namelijk geen baby in, maar voor hem is het van levensbelang. Maar goed, het is dus weer in orde Carry on! Wat betreft opvang; tja, dat vind ik ook best wel moeilijk. De kinderopvang hier in de buurt heeft geen wachtlijsten en daar kun je bij wijze van spreken om 08:00 's ochtends aanmelden en om 08:05 je kind daar achterlaten. Dat vind ik wel 'fijn' om te weten, en schoonmoeder is hoe heet dat ook als weer... Ik ben de naam weer eens kwijt... Gastouder. Dus dat is misschien ook nog een optie. Goed dat jullie het erover hebben, daar moet ik ook nog achteraan! Ik heb overigens net het eerste boekwerk van de kraamzorg gelezen. Daar stonden een hoop dingen in waar ik nog niet bij stil gestaan heb. En dingen waarvan ik nog niet weet wat het inhoudt. Zoals rooming-in. Dus daar ga ik zo eens naar Googelen, want ik weet niet wat dat is. Het stond in het gedeelte van het slapen, dus het zal ongetwijfeld belangrijk zijn Nja, de baby slaapt in ieder geval op onze kamer... Eerst maar even koffie zetten, Googelen en de rest van het borstvoeding-boekje doornemen.
gelukkig hebben jullie erover gepraat! ik huil ook niet zo heel snel.. ook niet altijd goed hoor rooming in? nooit van gehoord haha ik wacht mn kraamzorg boek wel af 14 juni haha ik heb t koud!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Rooming in is in het ziekenhuis dat kindje 24/7 bij jou op de kamer is Dus denk ik thuissituatie dat er bedoeld word dat ze op je op de slaapkamer liggen
Ik vond dit: Rooming-in | Geboortecentrum Wonderwereld Inderdaad het op de kamer slapen - maar er staat nog wel meer. Ik vind het een beetje een vreemd begrip; bij mij valt het gewoon onder 'het normaal opvoeden van je kind en zijn/haar communicatie en denkwijze leren kennen en ontdekken'. Maar het zal wel aan mij liggen
oooo oke.. nou ik denk als ik een zware bevalling heb gehad en ze vragen of de kleine bij mij moet slapen of dat ze het meenemen dat ik misschien wel kies om even bij te slapen.. of is dat heel raar??? denk dat t ook pas op dat moment te beslissen is.. hoe ik me voel enzo.. maar nu denk ik, ik kan die rust misschien beter gebruiken als dat ik de hele nacht naar mn kindje ga staren.. maar aan de andere kant, ben ik dan een ontaarde moeder als ik het dan meegeef aan de verpleegkundigen omdat ik kan slapen??
rooming in is idd dat de kleine bij jou op de slaapkamer slaapt. Pff wat een dag zeg. XXl komt vanavond deze kant op om morgen met me mee te gaan naar het umcg. Probeer niet te piekeren maar goed zeg maar es teen iemand dat ie niet aan een roze olifant mag denken en bingo hij denkt aan een roze olifant. Hoop op een goede uitslag morgen. Hoorde net van mijn moeder dat zij die tik ook in het hart heeft en nog nooit klachten heeft gehad dus daar hou ik me dan maar aanvast. Maar geloof dat mijn kans op een thuisbevalling wel klein is geworden maar goed alles voor de kleine meid