Hier intake gehad en kraamkamer gisteren ontvangen... Word deze dagen nog gebeld door de kraamZorg voor een gesprekje. Senna wat heb jij gebruikt dan? Of had je niet meer nodig hihi Joycey waar heb je zo hoes ding vandaan dan?
Intake kraam is al een paar weken geleden. Kraampakket is ook al tijden in huis. Indalen kan zeker heb er ook last van voor al s'avonds en dus afgelopen nacht vandaar dat ik om 05.00 al weer in de kamer zat. begin hier ook af en toe last van oefenweeen te krijgen. Had ik bij ridder ook. Daar al weken lopen rommelen maar niets geen echte weeen of zo hoor maar bm die zich langzaam aan klaar aan het maken is voor het echte werk. BW lekker da's weer in stad bist! IK heb ook maar es ff voor zijn waterdichte moltonhoes gekeken en valt me heel erg mee wat die kosten voor een bed van 180x220 dus denk dat ik die maar ga halen zou het jammer vinden als onze topper hier vernageld zou worden. Ja de tijd gaat nu hart tot dat we een week of 37 zijn dan gaat de tijd ineens veel langzamer.
Had niks meer gebruikt. Kans dat je vliezen eerst breken is klein en dan is het bij de meesten geen literd die er opeens uitstromen. Dus heb t erop gewaagd. Had toch geplande ks bij 38.3 weken. Hoop nu weer in week 39 ks te krijgen. zal eens overleggen met de gyn deze week.
Kraampakket is hier ook al een tijdje binnen. Kraamzorg komt 11-7 op gesprek. Op de eerste dag van mijn verlof. Oh, had ik maar al verlof..... Dezd week 4 daagjes werken. Dinsdag vrij omdat we de groeiecho krijgen en placenta lokalisatie. Ben benieuwd of ik nu een inwendige echo krijg voor de lokalisatie... En dinsdag middag belt de diabetesverpleegkundige op. Ga ik meteen vragen om minder te prikken of te stoppen.
ja, ken hier ook geen verhalen van vriendinnen waar het in bed is gebeurt.. vaak doorgeprikt bij de bevalling. maar mocht het toch gebeuren dan meteen naar de stomerij ermee, het is een topper dus dat zou moeten kunnen. duik nu toch echt mn bedje in!! heb zuidzorg gemaild wanneer de intake is en mailtje gestuurd naar iemand hier online die bij de vgz werkt of die kan nakijken wanneer mn kraampakket komt. dus afwachten nog maar even. weltrusten allemaal!
woooow kan dat nu al beginnen oefenweeen???? enneh.. hoe voelen die dan? hahaha ik heb met een opgewekte miskraam wel hevige pijnscheuten steeds gehad en mn vk toen zei dat dat weeen waren.. nou als die echt zo voelen en dat uren lang.. berg mij maar op hahaha. al schijnt t opgewekt erger te zijn als uit zichzelf zeggen ze??
Zo'n zeiltje uit het kraampakket zijn echt vreselijk inderdaad, kraakt en zweet. Ik heb een eenpersoonsmolton met waterdichte zijde aangeschaft bij de vorige zwangerschap, werkte prima. Maar eigenlijk ook niet nodig gehad inderdaad. Indalen kan prima, bij mij is t meisje al een beetje ingedaald. Kan me van vorige zwangerschap herinneren dat dat steken gaf op een lastig beschrijfbare plek. Maar zeg maar bovenin de schede bij de baarmoedermond. Dat zal ook wel bij iedereen anders aan voelen. Ik ga naar bed, morgen werken
Bij m'n zus braken eerst haar vliezen.. Ze werd wakker met het idee dat ze moest plassen en toen voelde ze iets knappen van binnen.. Gevolg: een nat bed
mira truste en werkse morgen mja t verschilt nog wel eens met dat vliezen breken.. dus denk dat ik uiterlijk week 34 vast een matje eronder leg.. heb al de hele dag een tintelende rechterhand.. vooral mn ringvinger.. heel irri.. zal wel door t vocht komen.. ik ga t ook niet te laat maken.. ben gesloopt .. kids zijn weer naar huis dus hebben de slaapkamer weer voor onszelf.. duskan weer lekker ongegeneerd in een hempie gaan liggen ipv een net nachthemd hahaha. morgen vroeg op voor t zh
Ik ga het ook niet laat maken. Morgen weer vroeg dag Ridder moet weer naar school. Nog een paar weekjes dan is het al weer zomer vakantie. Pff december dacht ik o wat duurt dat nog lang in de laatste week van de zomer vakantie bevallen en nu moeten ze nog 5 weken naar school en dan begint de zomer vakantie al of teminste in dit deel van het land. Oefenweeen hoe voelt dat. Voor mij idd de steken zoals mira beschrijft en de pijn in mijn onderbuik bij het schaambeen net of ik ongesteld moet worden. en dan af en toe en dat zal naar gelang de zwangerschap verder komt steeds vaker komen en steeds langer aan houdt, Voordeel van oefenweeen is dat ze ook wat voor werk kunnen doen. Echte weeen waar bij mij trouwens in de rug en helemaal niet in de buik. Ga morgen maar es zakjes rinse appelstroop maken dat was de vorige keer heel fijn, had ze in de vriezer liggen en die waren lekker koel en kneedbaar en gaven verlichting bij de eerste dagen na de bevalling bij de schaafwondjes onder. Ga dinsdag de eerste babywas doen. Sm komt woensdag poetsen en om me niet over de kop te werken en me toch nuttig te voelen ga ik dan zitten strijken kan ik mooi de babywas strijken
ah oke.. thx surprise.. ja hoor ook vaak mensen over rug of been weeen. maar die zijn niet weg te puffen toch? lijkt me killing. maar ach dat zien we tegen die tijd wel weer.. nu lekker slapen! trusteee
Ik heb er een aantal gekocht in het verleden in verband met een onregelmatige menstruatiecyclus - waardoor ik soms midden in de nacht werd verrast. Het klinkt goor en dat is het ook, maar daar had ik van die anti-bedplas-beschermhoezen voor. Ze kraken niet omdat ze stof aan de bovenkant hebben en waterafstotend aan de onderkant zijn. Je kunt deze ook gewoon in de was gooien. Verder heb ik iets soortgelijks gekocht voor het matras van vriendlief, in verband met lichaamsvocht van ons bruisende seksleven... Bij de Action hebben ze éénpersoonsdingen voor 8 euro. Omdat wij twee éénpersoons hebben, heb ik niet gekeken hoeveel de tweepersoons kosten, maar die hebben ze daar ook. De zeiltjes uit het kraampakket gebruik ik liever voor de autostoel, want we gaan nogal vaak de deur uit en ik wil ook niet heel de auto onder smeren. Het zou echt iets voor mij zijn als mijn vliezen spontaan breken wanneer mijn vriend iets te hard over een drempel heen gaat. Zowel de matrassen als de auto waren best wel duur De kraamzorg kwam bij mij al in week 28 of zoiets voor de intake, en die week kwam ook mijn kraampakket. Ik duik er ook in! Net mijn boek uit Truste allemaal!
Lieve Meiden, Weet even niet waar ik moet beginnen met vertellen, maar... Om 17:37 en 17:38 zijn wij na een spoedkeizersnede trotse ouders geworden van onze prachtige kleine meid en jongen. Meisje weegt 980 gram en onze mini knulletje weegt 590. Zelf weten we ook nog erg weinig door de snelheid waarmee alles is gegaan, maar morgen zal ik de precieze lengtes en gewichten even melden. Even in het kort van hoe en wat... Vanmiddag om 16:15 had ik mijn moeder en schoonmoeder op bezoek. De verpleegkundige kwam langs om te vragen of ik het erg vondt om voor de laatste keer vandaag aan de ctg te gaan zodat ik in de avond wat meer rust zou hebben. Kwam voor mij ook wel goed uit dus werdt aangesloten op de ctg, en om 16:30 kwamen ze bij mijn bed om te vertellen dat ze een daling zagen bij de meting van het jongetje en dat ze binnen een half uur de kindjes wouden gaan halen. Vriend was bij een van z'n broers langs om wat af te spreken om de auto helemaal in orde te laten maken. Ik was helemaal in paniek van de mededeling dat ik binnen een half uur op de operatietafel zou liggen. En de paniek werdt alleen maar erger toen vriendlief na 6 of 8x bellen nog steeds niet had opgenomen. Eindelijk na de 9e of 10e keer nam hij op en ik huilde het uit: je moet nu naar het ziekenhuis komen, ze gaan binnen een half uur de kindjes halen. Ondertussen stond mijn gyn aan mijn bed met 4 verpleegsters en nog iemand van de ok er omheen en werden de gordijnen om mijn bed dicht gedaan. 1 om een infuus te prikken, 1 voor magnesium door het infuus, 1 voor natriumdrankje die ik moest drinken tegen de misselijkheid en een die m'n broek uittrok en een katheter inbracht. Vriendlief kwam de kamer binnen gestormt op het moment dat ze mij net weg wouden brengen naar de ok. Om 17:00 zat ik op de operatietafel en kreeg ik de ruggenprik. (Geen aanrader, niet voor herhaling vatbaar etc. Zo'n raar en eng gevoel haha) Plat gelegd, doek erover, en vriendlief kwam binnen in een wit pakje met badmutsje en mondkapje, dus ze konden beginnen. Om 17:37 kwam ons meisje met een ontzettend lief huiltje ter wereld, ze werdt gelijk weggebracht. Een minuuut later om 17:38 is ons knulletje geboren, hebben we niet gehoord en werdt ook gelijk weggebracht. Ze ademen allebei zelfstandig, maar krijgen wel ondersteuning bij de ademhaling. Jongetje heeft infuusje in de navelstreng gekregen. Morgen gaan we weer zo snel mogelijk op bezoek natuurlijk. Met mij gaat het redelijk goed, alleen nog heel erg geschrokken en het voelt allemaal nog zo onwerkelijk. Bloedverlies tijdens keizersnede was minimaal en ben goed bijgekomen van de ruggenprik. Baarmoeder krimpt ook goed en ik vloei minimaal. Tot kwart voor 9 op de uitslaapkamer gelegen en toen mocht ik zelf even bij mijn kindjes kijken, en het meisje mocht ik zelfs even aanraken. Net 12 minuutjes aan de kolf gezeten, en vannacht om 5 uur probeer ik het nog een keer. Verder slaapt vriendlief hier in het ziekenhuis op een van de kolfkamers Hij is ook erg moe, geschrokken en heeft de laatste dagen alles gegeven van zichzelf. Ben zo ongelovelijk trots op hem dat hij zo sterk is en mij zo ontzettend goed steunt en helpt. Dat hij altijd voor mij klaarstaat en ondertussen zelf ook nog met beide benen op de grond staat om mij er doorheen te slepen, terwijl ik zie dat hij het er ook heel moeilijk mee heeft maar het niet laat zien. Zonder hem had ik er echt helemaal doorheen gezeten. De namen en details etc zet ik morgen even in prive Bedankt voor jullie lieve berichtjes dat jullie aan ons en de kleintjes denken. Liefs BabyWish
Wauw bw dat is even schrikken Aller eerst natuurlijk allebei gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje en dochtertje... Wat fijn dat ze tot nu toe goed doen.. Ga heel hard duimen dat ze blijven vechten en dat ze goed blijven doen! Doe je rustig aan dit heeft namelijk denk ik wel even tijd nodig om een plekje te krijgen en een keizersnee is niet niks! Dikke digiknuf van mij
OMG, dat is echt schrikken, ja. Ik kreeg er gewoon kippenvel van toen ik het las. Wat fijn dat het goed gaat met de kleine mini's en dat ze zelfstandig kunnen ademen. Maar wat een spanning moet dat hebben gegeven gisteren. Ik kan er niet echt bij wat voor paniek je gevoeld zal moeten hebben. Pffff. Arme schat. Ik ben in gedachten bij je en ik hoop dat het met beiden ontzettend goed zal blijven gaan en dat je snel (in goede gezondheid natuurlijk) naar huis kunt met ze! En gefeliciteerd natuurlijk
Zooo dat is nog eens een bericht om goed wakker van Te worden! Bw van harte gefeliciteerd met jullie zoon en dochter! Gelukkig dat ondanks alles het aardig goed gaat met jullie!' Denk aan jullie
@ BW allereerst gefeliciteerd met je zoon en dochter! Wat een heftige dag hebben jullie gisteren meegemaakt zeg. Krijg er kippenvel van. Gelukkig lukt het ademen zelfstandig. Hopelijk zijn ze de nacht goed doorgekomen en heb je zelf een beetje kunnen slapen meid. Kan me voorstellen dat dit voor je vriend ook een hele grote impact heeft. Knuffel van mij. @ Fief hoe was je babyshower? Leuk hoor dat ze dat organiseren. Ik verwacht er geen één, wordt in onze kringen nooit gedaan. @ Marieke, succes in het ziekenhuis, hopelijk zijn alle controles goed. @ Marszie, hoe is het nu met je dipje, voel je je weer wat beter. Wat die pijn betreft die beschrijft, kan het heel goed het indalen zijn. Op het laatst had ik heel veel last van die plek en mijn liezen en kon ik haast daardoor niet meer lopen. Dat kan wel zo vroeg hoor. @ natalja, hoe is het met je rugpijn? @ werk, moet nog 5,5 week en ben echt aan het aftellen. Aan de ene kant nog zo kort, aan de andere kant nog zo lang. Vindt het wel zwaar worden. Heb gelukkig zittend werk, anders had ik helemaal niet vol gehouden. @ Been en rugweeeen. Heb bij de oudste beenweeen gehad en dat was echt vreselijk, dat weet je haast niet op te vangen. Hoop die niet weer te krijgen. Hier gaat het wisselend, ene keer beter dan de andere keer, voel me momenteel weer erg kortademig, wat me in veel dingen beperkt. Babykamer is zo goed als af, nu maar eens gaan kijken wat ik nog aan beddengoed etc heb.