Marieke ik zou even afwachten met die truitjes. Beebje moet altijd een laagje meer dan jijzelf. Vooral in het begin moeten ze lekker warm zijn aangekleed en groeien ze super snel. Dus dan zou ik eerder in de volgende maat wat korte mouwtjes doen. Die babykleertjes, zou niet weten waarom ze niet bij andere kleding kunnen. Je kunt toch niet telkens maar wachten tot je een trommel vol hebt? Alleen wasverzachter kun je niet gebruiken voor de kleertjes voor het risico op huidirritatie, verder lijkt het me overdreven. Ik heb zelf wel eens ergens gelezen dat je na het wassen moet strijken en daarna in afgesloten plastic zakken zou moeten verpakken. Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt. Kraamzorg heeft geen haast! Voor elke dag ziekenhuis gaat er een dag kraamzorg af. Dus na een week ziekenhuis is de kraamzorg ook al op. Bevallen: ik zit opeens te twijfelen of ik toch niet in het ziekenhuis ga bevallen. Ik blijk een bed op de eerste verdieping te moeten hebben, dat heb ik niet. Wordt een heel gedoe om dat te regelen. Maar het lijkt me echt niet tof om halverwege de bevalling, met weeën, in de auto te moeten en naar het ziekenhuis te moeten gaan. Daarbij was de eerste er in 3,5 uur, dus misschien heb ik niet eens tijd om naar t ziekenhuis te gaan... ML is bang dat de vk bv te laat is omdat het bij de 2e vaak sneller gaat dan bij de eerste. Ik zit wel eens te denken, bij de eerste heb ik 3 minuten geperst, als de 2e sneller gaat dan valt het kind er gewoon uit. Dan hoef ik er niet meer veel voor te doen.
Mira ja dat is waar maar we krijgen een kleintje dus ga we vanuit dat t wel even in 56 zit haha.. Jij bent al bevallen dan eer je in t zh bent joh hahaha.. Zo snel gegaan bij de eerste ja! Zo kan t dus ook! Ja wel lastig dan. Al snap ik nog altijd niet dat je niet gewoon in eigen bed mag bevallen
ja, ik vind het ook onzin. Wij slapen op de 2e verdieping, maar ze hebben liever dat je op de eerste verdieping bevalt omdat je dan in geval van nood makkelijk met een ambulance afgevoerd kan worden. We moeten dan dus een bed bij mijn ouders halen om dat op de eerste verdieping te zetten. Tijdens de kraamweek wil ik in mijn eigen bed in mijn eigen slaapkamer liggen. Dus ga echt niet mijn bed naar beneden halen voor alleen een bevalling... Voor hetzelfde geld beval ik op de baarkruk en heb ik dat hele bed niet nodig...
Ik ben net weer thuis van zwangerschapscursus, en ik ben me toch moe. Het is echt totaal niet normaal meer, ik kan zo omvallen. Wat heb ik nu weer?
Vermoeid heb ik ook, gisteren en vandaag gewerkt, beide avonden zo moe dat ik amper rechtop kan zitten.
Ik had het vandaag ook inderdaad, gewoon vermoeid Argh die kleine meid heeft het voorzien op m'n ribben! En ik heb mega last van het zuur, en dan nog is die spit en harde buiken straks lekker m'n bedje in
Dat had ik gisteren .. Vroeg naar bed dus dames Vandaag ineens veel Energie.. Hoop gedaan.. Ben ik wel blij mee.. Al ben ik nu ook wel bekaf
Nathalja, wat zegt jouw vk eigenlijk over de kans dat je vroeger bevalt als je zoveel harde buiken hebt? Is de kans dat het kindje voor 40 weken komt dan groter of maakt het niet uit?
Ze kan makkelijk gezellig tot 42 weken blijven zitten, het maakt dus niks uit.. Maakte me er in het begin heel veel zorgen om dat ze te vroeg zou komen, dus gelijk gevraagd.. De kans is net zo groot als bij ieder ander
Ik ben niet moe maar kan s'avonds niet meer zitten dan voel ik steken onderin en voel ik de kleine meid echt in mijn bekken wringen en dat voelt niet fijn. Ga zo dus ook lekker liggen. Rond deze tijd komt de vermoeidheid ook ook weer op opzetten. Ik geef er weinig of niet aan toe maar ik heb vanavond mezelf getrakteerd op een mcwrap en een mcshake kokos yum yum
lekker surprise!!! ik heb ook wel druk onderin sinds paar dagen.. dus denk echt idd in combi met de menstruatie krampen dat ze aan t indalen is
@joycey: komt door de warmere dagen, en je zwangerschap. Alsof je de marathon gelopen hebt, ook al heb je de hele dag niks gedaan. Zo voelde het voor mij iig wel. Ik heb niet eens een proefdruk voor een geboortekaartje, en nog steeds geen tijd voor gehad om een uit te zoeken *schaam* Heb ook net pas een mailtje van kraamzorg, maar ik ga uitgestelde kraamzorg aanvragen zodat ik hopelijk kraamzorg voor de kindjes kan krijgen als ze thuis zijn.
bw is ook nogal hectisch geweest bij jullie.. dus kan me voorstellen dat je nog geen kaartje hebt! hoe is het verder met jou en de kids?
@BW logisch natuurlijk! Jullie hebben een hectische tijd meegemaakt en nog steeds.. het is allemaal veel eerder gekomen dan gepland was .. ! Viel me nog mee dat je al namen had..! Ik heb nog steeds geen doorslag.. zeg elke avond: "Ja morgen ga ik er weer even voor zitten" Maar dan vergeet ik het weer..stupid me..! @Moeheid: Ik denk ook dat dat komt door de warmte... ik merk nu dat ik amper rechtop kan zitten.. als ik bijv. ff naar voren zit met mijn ellebogen op mijn knieeen, dan hou ik dat misschien net 5 seconden vol..want dan voel ik die kleine er drukken.. Dus wie weet is ze nu ook wel aan het zakken.. ze was net weer lekker een spelletje aan het spelen met d'r papa.. 'zoek de hand, gevonden? Snel weer wegwezen, zodat pa gek word' heet dat spel @was: Ja zoals ik al zei, is ze echt een pietje precies hoor over dr kindje.. zo waren we op de verjaardag van D van het weekend.. en vriendlief was met haar zoontje wiiiieeeeehooee aan het doen op schoot, beetje kind heen en weer laten 'vliegen' zeg maar maar niet overdreven ofzo.. gewoon op schoot..kind gierde het uit van het lachen.. had er heel veel lol in. Zij zei meteen: Ja ondersteun je zijn ruggetje wel??!! Beetje panisch af en toe.. Alsof vriendlief dat niet weet whaha! Geloof dat ik nu weer een aantal mensen vergeten ben..sorry daarvoor ! *schaam*
Pff, wat een herstelperiode ook.. Het opstaan uit bed gaat net zo langzaam en moeizaan als een 90 jarige dat ongeveer zou doen. Daarna moet ik eerst overeind gekrikt worden. Dan begint het ergste loopje van je leven (nog erger dan waggelen) Eerder zoiets dat je langs de snelweg strompelt nadat je bent aangereden ofzo. Je laten zakken op de wc pot dat gaat nog, daarna verkrampt je hele buik alsof je de ergste menstruatie van je leven gaat krijgen. En daarna je fluit afvegen... Daar is bijna geen positie voor te vinden. Voor de eerste keer ontlasting, daar wil je bijna alleen al een verdoving voor want dat voelt als een marteling. Maarja, voor de rest is het zwaar maar valt nog te doen. Hierover even klagen.. Heerlijk, wat een opluchting. Hoort er ook bij, i know, maar leuk is anders he
Met de kindjes gaat het verder goed. Meisje is weer van de beademing af, die is weer terug bij lichte ondersteuning. Jongetje had toch wat meer moeite en die ligt nu aan de beademing. Voor de zekerheid krijgt hij ook antibiotica
Klinkt niet echt lekker bw.. Hopen dat dat allemaal snel wat beter gaat.. Fijn dat je kleine meid het zo goed doet.. En t kereltje komt er ook wel.. Even wat meer hulp nodig en dan komt T vast goed! Heb je de kleine meid al vast mogen houden? Met buidelen of is het daar te vroeg voor?