Augustus 2013 buikjes! deel 2

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mommysince13, 26 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FiefeR

FiefeR Fanatiek lid

10 jul 2011
    3.581
    0
    0
    NULL
    NULL
    @BW klinkt idd niet zoals je gehoopt had.. gelukkig geven je wondertjes je een hoop kracht om door te gaan he.. Fijn dat de kleine meid het nu al zo goed doet dat ze van de beademing af kan en af en toe ondersteuning krijgt! Ben ook benieuwd of je al lichamelijk contact mocht maken d.m.v. buidelen .. En klagen mag hier gewoon hoor, geen punt! Wij komen er ook nog wel aan na de bevalling inclusief mijzelf..

2. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

31 mei 2010
    2.823
    0
    0
    Vindt het heerlijk om met vriendlief samen te zijn
    Groningen
    We mogen de kindjes aanraken in de couveuse, verder nog niks.
    Over een paar weekjes zouden we mogen helpen met verzorgen als het goed is. En ze hebben babycam op de afdeling, even kijken hoe dat werkt enzo en dan kunnen we ze thuis ook volgen.

Maarja is idd zo: we hebben gekozen voor de mooie dikke buik en de schopjes en zo'n lief klein wondertje, dan moeten we ook de minder leuke kant meemaken :p
    Voordeel aan je kraamtijd is dat je lekker verwend wordt met van alles (en dat is ook zeker geen overbodige luxe)

Ondertussen terwijl ik het gehad heb kan ik naar jullie buikjes kijken die nog even een tijdje groeien.
    Vindt het namelijk wel jammer dat ik zo snel afscheid heb moeten nemen van m'n zwangerschap en dat mooie buikje en vooral dat ik graag had willen zien hoe het er bij 34 of 36 weken uit had gezien.
    (Heb gelukkig nog wel een laatste foto van m'n buik van 05-06-2013, 4 dagen voor de keizersnede)
    Maar ik had nog de laatste wens om zo'n gipsafdruk van m'n buik te maken, dat is helaas niet meer gelukt.
    Dus lieve meiden: geniet van je zwangerschap, ook de mindere momenten en als je moe bent, enkels als die van een olifant hebt of niet meer normaal kunt lopen.

3. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    @bw: Fijn dat je kleine meid het goed doet :) en inderdaad, wat iemand anders al zei de kleine man komt er ook wel :)
    Kan me wel voorstellen dat herstellen zwaar is.. pff moet er niet aan denken :p ik zou het denk ik ook wel lastig vinden om afscheid te moeten nemen van het buikje, en het getrappel.. Het hoort er helaas bij, maar bij jou was het natuurlijk zo'n directe omschakeling..

4. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

31 mei 2010
    2.823
    0
    0
    Groningen
    27 Weken, 5 Dagen

Nu ik de foto weer terug zie begin ik te janken als een labiele trut.
    Lang leve de kraamtranen :p

Bijgevoegde bestanden:

5. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    bw; tja je hebt ook niet echt de tijd of het besef gehad dat je zo snel zou gaan bevallen he, kan me voorstellen dat het allemaal niet zo doordringt.
    het herstel na de keizersnede herken ik wel hoor. ik liep de eerste dagen ook als een 80 jarige oma, helemaal krom van de pijn. en na een halve ziekenhuis gang kon ik een beetje overeind. en dan naar de wc pfff dat doet gewoon zeer. vond het na een dag of 5 een stuk beter gaan. en na ruim een week kon ik al een stukje wandelen.
    lekker gewoon paracetamol pakken hoor!

fijn dat de kleintjes het zo goed doen, ok wel 1tje aan de beademing maar goed ze zijn ook nog zo klein he!
    hopen dat ze geen infecties krijgen en snel goed groeien.

iig dikke knuffel vanuit hier.

6. marszie

marszie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.018
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kraamzorg is volgens mij hier met maand 5 langs geweest en zo weer tussen 32 a 35 weken bellen of er nog dingen veranderd zijn of andere wensen...

@bw fijn dat je kleintjes het na omstandigheden goed doen...
    en dat klinkt echt niet fijn zo wandeltje naar de wc maar hoort er allemaal bij wat je al zei.. maar zeuren mag altijd hahaha
    heel fijn dat er bij hoort maar als zeer doet mag je dat ook gewoon vertellen vind ik...

@box hier beetje mis rekening gedaan dus we moet 2 kastjes naar boven verplaatsen waarschijnlijk hahaha dus daar kijken we vanavond weer naar lol ga in iedere geval al een poging doen om de kasten leeg te ruimen aangezien ze niet gevuld naar boven kunnen natuurlijk...

@ego ik heb mezelf op mijn flikker moeten geven en manlief heeft dat ook even gedaan,... gisteren stom weg veelste gedaan
    ( sommige zeiden hier al doe je rustig aan) ik dacht dat ik wel ging redden met genoeg pauzes nou ik heb gered maar ik kan nu helemaal niks meer... elke cm die beweeg doet zeer gewoon 0-o
    en ben zo moe maarja zo gek is dat niet....

7. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    @marszie; Foei! wel aan jezelf denken he!! (ik doe het zelf ook niet hoor :()

8. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

31 mei 2010
    2.823
    0
    0
    Groningen
    @marszie: idd, foei..
    Het is dat ik m'n been niet ver genoeg omhoog krijg om je een schop onder je kont te geven whahaha :p (Grapje hoor)

Geldt ook voor jou Nathalja :p

9. marszie

marszie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.018
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja was gisteren duidelijk even zat dat ik zo weinig kan de laatste tijd en was daardoor echt mega koppig... maar nu baal ik echt mega van mezelf... dus lekker mezelf vervloeken want is gewoon dom je weet dat je stapje terug moet doen... maar ik ben niet gewend om zeg maar gevoelsmatig 50 stappen terug moeten doen dus was lekker opstandig gisteren haha... nu moet ik dat ontgelden eigen schuld dikke bult

10. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    :) sorry bw :( zal t niet meer doen :p
    vandaag alleen met vriendin lekker lunchen :) de rest laat ik lekker aan manlief over :)

11. Tosti

Tosti Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.941
    0
    36
    Nederland
    BW; het lijkt me ook vreselijk moeilijk om zo onverwachts en zo vroeg afscheid van je buik te moeten nemen. Je was er toch vanuit gegaan dat ze nog even zouden blijven zitten. Daarbij lijkt het me ook gek dat je wel mama bent, maar niets met je kleintjes kan doen omdat ze nog in de couveuse liggen. Ik vind jou wel erg stoer en de kleintjes erg dapper!! Vooral als je hoort dat ze hoe klein ze ook nog zijn het heel goed doen.

@hier; zoonlief heeft verhoging en is huilerig, hou hem (heel pedagogisch) rustig met mijn Iphone. Hoop alleen niet dat het doorzet want hij wordt vrijdag geopereerd en dat wordt uitgesteld als hij koorts heeft. Zie het nu al niet zitten om met mijn buik een dag in het ziekenhuis te hangen, laat staan over een paar weken.

12. marszie

marszie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.018
    0
    0
    NULL
    NULL
    @mira dat is balen van je zoontje...
    hier ga hard duimen dat het gewoon even 1 dagje is!!

13. FiefeR

FiefeR Fanatiek lid

10 jul 2011
    3.581
    0
    0
    NULL
    NULL
    @BW: Ook ik kan me er wat bij voorstellen dat je ineens helemaal om moet schakelen en ineens dat gevoel van zwanger-zijn kwijt bent.. dus snap wel dat je dat mist, ondanks de ongemakken die er soms bij komen.. Ik vind je ook zo'n stoere meid die niet bij de pakken neer zit (moet ook niet, dus goede instelling!) ondanks dat het me zo moeilijk lijkt om nu mama te zijn en je kleintjes niet te kunnen vast houden.. Je mag zeker trots op je wondertjes zijn, want het zijn nu stuk voor stuk al bikkeltjes!

@Mira: Balen van je zoontje..hoop dat de verhoging niet al te lang duurt..!

@Nathalja: Gezellig! Geniet van je lunch! Hopelijk word het een beetje mooi weer..hier in Rotterdam is het bewolkt.. :(

@hier: Vandaag gaan we even kijken of de luchtbellen uit de muurstickers te krijgen zijn.. I hope so..!! En ff de kinderwagen in klappen en een plekje voor verzinnen.. WEET ME GOD NIET WAAR..ARGH! Dacht eerst in de kofferbak van de auto.. maar is ook niet echt slim..want hoor de laatste tijd steeds meer verhalen dat auto's in de fik vliegen.. ben ik ook meteen mijn kinderwagen kwijt.. dus word toch hier ergens in huis neerzetten.. berging is geen optie, A geen ruimte B. blijf je de trap op en neer gaan.. C. vochtige ruimte..dus gaat het lekker muffig ruiken blegh! Balkon is ook geen optie, buitenlucht plus gevaar voor diefstal.. (woon op de 1e dus kan je zo op het balkon klimmen als je lenig bent) Iemand tips? We wonen op 55 vierkante meter.. niet heel groot.. extra kamer hebben we niet.. en we hebben ook nog 2 katten hier rondlopen die overal en nergens op gaan liggen..vind het zelf niet zo fris als ze in de reiswieg gaan liggen.. op zich kan je wel bijv. n vuilniszak eromheen doen..maar toch.. op een kast leggen of iets is ook niet handig..want als vriendlief er eens niet is, zie ik mijzelf niet dat ding van een kast af tillen.. ZUCHT.. hatelijk soms hoor om klein te wonen :(

14. FiefeR

FiefeR Fanatiek lid

10 jul 2011
    3.581
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor de mensen die interesse hebben in een voedingskussen: Kreeg net een mail dat de Kruidvat ze weer heeft voor 15 euro :) (Geloof alleen wel via de webshop te bestellen)

15. Tosti

Tosti Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.941
    0
    36
    Nederland
    Fiefer, kinderwagen op t balkon met een hangslot vast aan t hek? Maar denk je echt dat ze op een balkon klimmen om de kinderwagen eraf te halen?
    Zou t ook niet weten anders, als t kindje er is, is het wel handig als ie altijd voor t grijpen staat. Mijn ervaring is dat je er dagelijks vaak meerdere keren gebruik van maakt.

16. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    wij leggen de wagen gewoon in de auto..

17. Joycey

Joycey Niet meer actief

@Fief; soms zou ik wel eens een plattegrond van jullie huisje willen zien. 55 m2 is te klein, hoor ik je zeggen. Ik kan mij daar echt geen voorstelling van maken - voor mij zal het echt het Walhalla zijn. Met mijn vriend, 3 katten een baby en ikzelf redden wij het op 29m2, dus ik vraag mij serieus af hoe jullie huis ingedeeld is en of er niet een mouw aan te passen valt.

Stapelen, stapelen, stapelen, tot aan het plafond als het moet, planken ophangen, grote kasten, opslagbakken voor beddengoed onder het bed, opslagbakken op de kledingkast, iedere hoek vol zetten en dan moet het toch lukken? :p Oké, wij hebben een hometrainer in het midden van de kamer staan en zijn waarschijnlijk niet het beste voorbeeld, maar goed.

De kinderwagen op het balkon zetten zou ik zelf niet doen ivm de weersomstandigheden. Dadelijk verregent hij of iets dergelijks, en dat is echt zonde. Waar bergen jullie de stofzuiger op? Misschien kan hij daar ingeklapt staan?

@Ego; ik ben een beetje bijgeslapen en weer minder chagrijnig/somber dan gisteravond. Ik begrijp soms niets van mijn moodswings. Ik werd een half uur geleden wakker en mijn ene ooglid zat gewoon vastgeplakt door traanvocht. En een last van mijn rug dat ik nu heb!!! Ik lag te lang, haha. Maar mentaal gaat het gelukkig prima.

Ik denk dat de zwangerschapscursus te heftig was; daar hadden we het namelijk over de bevalling. Sommige dingen die verteld worden in het kader van de voorlichting komen bij mij binnen als een donderslag bij heldere hemel. Ik ben direct beduusd.

Normaal gesproken ben ik vrijwel nooit uit het veld te slaan, maar op de één of andere manier vind ik het bevallen en dergelijke toch wel behoorlijk spannend. Als je al die verhalen hoort met die multiple scenario's en zaken die eventueel zouden kunnen gebeuren, dan vraag je je echt af hoe het komt dat de wereld zo overbevolkt is. En waarom vrouwen dit zichzelf aan doen.

Ik uitte mijn zorgen tegenover mijn vriend en vertelde daarbij dat er al 3 dames op cursus zaten die al een kindje hadden gehad en hij zei doodnuchter: oh, ze leven nog, dan moet het wel goed komen. Tjongejonge, hij weet soms echt de verkeerde dingen te zeggen op het verkeerde moment.

18. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    #4058 Mommysince13, 12 jun 2013
    Laatst bewerkt: 12 jun 2013
    Dit is een plattegrond van een huisje, die exact hetzelfde is als die van ons :p

Stek - Wonen met zekerheid | Woongoed & M2 Makelaars

De slaapkamer rechts is van de baby, de linkse van ons
    En wij hebben de muur tussen de woonkamer en keuken er tussen weg gesloopt

19. Tosti

Tosti Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.941
    0
    36
    Nederland
    Ik vind het wel een grappige opmerking, maar voor jou denk ik niet op dat moment.
    Bevallen is ook super spannend. Je doet het niet heel vaak en er kunnen inderdaad ook dingen mis gaan. Maar bij de meesten gaat het goed!!
    Spreek het ook uit de bij de vk en vraag eens aan bekenden hoe de bevalling was. Ik vond mijn bevalling heftig, vind het nu weer super spannend, maar heb er stiekem ook wel zin in.
    Het einde van de bevalling is het allermooiste moment dat je je kunt voorstellen. Dat is namelijk een heel klein warm zacht babietje dat op je buik wordt gelegd en dat moment is niet te beschrijven! Probeer je dat ook voor ogen te houden. De beloning is alles waard!!
    (en ondanks dat is het superspannend en doodeng omdat je niet weet wat er gaat gebeuren....)

20. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Ik zie helemaal niet op tegen de bevalling, maar kan me wel voorstellen dat mensen het niet zien zitten.. Maarja er is er nog nooit 1tje blijven zitten :)

ik zei gisteren nog voor de grap, zie het helemaal gebeuren, heb ik 4/5 cm ontsluiting op naar het ziekenhuis breken mn vliezen midden in het portiek.. Hangen we er een briefje bij:

PAS OP! VRUCHTWATER!!
    Morgen beschuit met muisjes

Deel Deze Pagina