@marieke : Jemig word je ook lekker wijs van zeg! Ja hij was vorig jaar al depressief, had daar ook antidressiva voor.. maar punt is.. mensen zeggen hem dat ie niets kan.. word ie alleen maar onzeker van.. Mijn pa schijnt op de babyshower tegen hem gezegd te hebben dat ie WEER dikker geworden is.. dat soort dingen.. op het reintegratiebureau word ie ook de grond in geboord.. ik heb al vaker tegen mn ouders gezegd dat ze dat niet moeten zeggen, want dan word ie helemaal gek..en hij is geen prater, behalve tegen mij dan.. maar hij verteld me ook niet alles.. dus ik ga vragen aan de huisarts of ie weer antidepressiva voor schrijft of iets.. @marszie Thanks voor je knuf!
@Fief; wat lijkt me dat soms vermoeiend om mee om te moeten gaan! Ik hoop dat hij snel weer wat beter in zijn vel komt te zitten, want zo op deze manier trekt hij jullie beiden een negatief spiraal in - en dat is niet goed voor allebei. @Marieke; weet je al iets?
Marieke ik zou gewoon alsnog je vk bellen, jij voelt je er niet lekker onder dus gewoon doen, zal ze ook wel snappen. Fief. Hele dikke knuff voor jou. Frustrerend als je vriend zo met zichzelf in de knoop zit. Jij zit juist te wachten op hulp/steun en alles. Hoop dat jullie eruit komen en je vriend heeft nu ook steun nodig, dus steun elkaar knuff.
Fiefer wat moeilijk vooral nu. Alleen tabletten helpen tijdelijk, combinatie met therapie geeft een langduriger resultaat. Het is ook niet niets om afwijzing na afwijzing te krijgen. Ik ben nog nooit werkeloos geweest, maar het lijkt me vreselijk. Flinke deuk in je zelfvertrouwen en het is belangrijk om dat weer langzaamaan op te bouwen.
@iedereen Thanks voor de knuffels! Net huisarts gebeld, na 16u kan ik een cremetje ophalen voor de buitenkant en soort van vaginale zetpillen voor de binnenkant (want die jeukt soms ook als een malle..! Vooral s'avonds..damnz! Herkenbaar voor sommigen?) Godzijdank hoeft hij niet mn muts te zien Ook verteld over vriendlief.. hij heeft hem ook ff aan de foon gehad, moet weer antidepressiva gaan slikken, heeft nog maar 10 pillen.. maar hij vind alles te duur blablabla.. geld vind ie belangrijker dan zijn gezondheid.. Zegt ie net:Er staat nog een afwas he.. ik zo: JA LEUK! Doe ik zo wel.. pff.. is pas 13.50 doe ff relax.. ! Was ie die pillen aan het zoeken in de tafellade, flikkert ie zo een doosje weg waar mn hoortoestelbatterijtjes in zitten.. dus ik word boos want ik heb dat netjes in zo'n doosje zitten, want die batterijtjes zijn zo klein.. Nee dat zat er niet in dit dat.. Ik zo JAWEL EN NU TERUGLEGGEN GODGLOEIENDE..! En toen kreeg ik een harde stoot van het kind en stak d'r kont of weet ik veel wat naar buiten.. :'( Kan wel janken..! God heb het helemaal gehad met hem vandaag.. ! @marieke: Weet je al wat meer meis?
Psychologische hulp hebben we al naar geinformeerd, maar betaal je een godsvermogen aan eigen bijdrage PER behandeling Dus dat is momenteel niet haalbaar voor ons.. Snap wel dat dat niet leuk is dat je afgewezen word, maarja meer dan je best kan je niet doen toch? Half Nederland is werkloos, inclusief mijzelf.. maar ik denk Het komt allemaal wel weer goed op een dag.. Maar hij voelt de druk omdat het kindje er straks is en dat eten enz. nodig heeft..maar het meeste hebben we al in huis..
sterkte fief en marzie. Dikke knuffel voor jullie. Joycey laat de bevalling lekker over je heen komen dat is echt het enige wat je kunt doen. Marieke ik zou gewoon je vk nog ff bellen. T ziekenhuis maakt zich er wel heel makkelijk af. Verder ben ik het even kwijt. schonemoeder is geweest en huisje is weer lekker schoon en netjes. Nu ga ik ff lekker op de bank liggen en verder met lost kijken heb weer veel te veel gedaan. Heb het idee dat mijn heel onderkant gekneusd is. Hoort dat nou bij de bi of is dat wat anders? Zal het morgen even vragen bij de vk
Thanks suprise.. zit hier naast hem te janken doet hem geen ene flikker.. nee de playstation gaat maar weer aan... TUURLIJK!
fief klote joh! zeker nu ook voor jou omdat je natuurlijk minder mobiel bent. klinkt idd alsof de depressie weer opspeelt. praat hij wel met een psych of maatschappelijk werkster? en idd dan maar weer aan de med, mijn vriend zit helaas al 4 jaar aan de paroxitine. ik heb er vorig jaar ook even aangezeten, zelf mee gestopt.. dat mag nooit natuurlijk maar goed.. ik kan me indenken hoe hij reageerd.. zwaar en kut voor jou.. maar als je idd echt in een depressie zit boeit je ook werkelijk niks meer..zelfs dus blijkbaar niet dat je papa word.. dus heel verstandig dat je hulp ervoor zoekt.. knuff meis! hier niks verder gehoord, alleen dus dat ik meer moet drinken. urine was net gelukkig weer aardig normaal, dus wacht het even af tot morgen.. en als het dan toch weer zo rare kleur is of t niet goed voelt dan bel ik alsnog mn vk. net even op pad geweest.. hoorde dat de buurman hier gaat verhuizen.. is een eengezinswoning.. dus die wil ik! en ze geven m me maar! zo punt! hahaha maar goed die muts achter de balie van de woningbouw die werkte er net 2 weken (ja zal ook eens niet als ik info wil!! wat is dat toch vandaag?) dus die kon weinig vertellen.. morgenochtend dus even bellen. desnoods vraag ik urgentie aan.. gaan straks toch even bbqe.. ook al is t weer niet zo geweldig.
marieke; hmmm, tja als je het niet vertrouwd dan toch maar de verlos bellen of de huisarts. al kan het wel zijn dat het idd komt door te weinig vochtinname en dat je dan ureum kristallen uitscheid die oranje achtig worden in je urine. fiefer; jeetje wat een situatie.pfff sterkte ermee meid! heb er geen ervaringen mee dus kan je er niet mee helpen. maar lijkt me niet fijn zoals je vriend nu is. suprise; fijn dat ze gepoetst heeft dat scheelt toch weer een hoop werk en energie. nu lekker rustig aan doen. dat je gekneust aanvoelt zou goed door de bi kunnen komen, maar zou het gewoon navragen.. dikke knuffel voor iedereen die het kan gebruiken. hier; heb de laatste paar dagen veel harde buiken, denk een stuk of 20 per dag. vooral savonds en als ik een bh aan heb. net alsof die drukt op de bovenrand van mn baarmoeder en dan huppakee weer een harde buik. en ik doe het al zo rustig aan. morgen weer naar de gyn om 2 uur. even informeren over de ks en of ze al een datum willen prikken maar dat zal pas rond de 34 weken worden gedaan denk ik zo. ik kan deze keer op de kraamafdeling verblijven ipv de hartbewaking dus dat is wel fijner. al krijg ik dan wel monitoring op afstand voor mn hartritme. das wel minder want dan lig je nog aan de kabels, maar kun je iig wel je bed uit.
Senna dat ken ik! Ik heb ook meer last als ik een bh aan heb! Miss toch het drukken erop.. Nu ik meer bh's aan heb zonder beugel gaat t beter.. Wel fijn dat je nu daar kan verblijven dan!
zo ik heb bijgelezen vanmiddag gezellig met een vriendin op stap geweest @fief, jeetje wat een rotsituatie zeg gelukkig krijgt hij weer anti-depresiva hopelijk gaat het dan snel weer wat beter.. kan je er nu niet bij hebben natuurlijk.. Dikke digiknuff @Marszie; Ook een dikke digiknuff voor jou!!! @Upkedupke: fijn zo'n goeie echo @Senna; Lekker rustig aan doen dan maar ik heb met strakke shirtjes, en BH's ook sneller last dus als het even kan heb ik losse kleren aan.. Heb ook bh's zonder beugel inderdaad hele opluchtig @Marieke; hoe is het nu?? Anders gewoon de VK bellen hoor xx @ego; morgen ochtend mogen we bij de kleine meid spieken JEEJ!! Groeiecho, en placenta lokalisatie Ohh ja! mijn broertje is geslaagd voor zijn VMBO JEEJ super trots
Wat een dag vandaag voor iedereen! @Fief: je zou inderdaad verwachten dat je vriend gelukkig zou zijn nu hij vader wordt. Helaas is een depressie sterker dan dat gevoel... Hopelijk gaat het beter met de juiste medicijnen. Het zou voor hem ook wel een goede opsteker zijn als hij een leuke baan zou vinden... @BW: wat ontzettend sterk en positief ben jij! Goed hoor... Ondanks dat je je dagen in het ziekenhuis slijt, zijn je berichtjes erg grappig en positief... Dat komt helemaal goed met die hummeltjes van jullie. Senna: balen van die harde buiken... Als je inderdaad een beetje weet waar ze vandaan komen, kun je in ieder geval proberen of je ervoor kunt zorgen dat ze wat afnemen. Ook spannend of ze al een datum willen prikken. Lijkt me heel gek om nu al te weten wanneer de baby komt... Hier heeft de kraamzorg gisteren gebeld. Was alleen na mijn bezoek aan het zkh vergeten mn mobiel terug aan te zetten, dus die oproep heb ik gemist. Ze zouden nog terugbellen, maar tot op heden niets gehoord. Was trouwens gisteren in het zkh voor een groeiecho. De kleine lijkt qua groei een beetje bij te buigen, ook het buikje buigt een beetje af gelukkig. Nog wel op schema voor een 9 ponder... maar hoor ook van meerdere mensen dat er regelmatig verkeerd gemeten wordt... dus ik denk dat het allemaal nog wel los zal lopen. En ondanks dat 9 pond me echt mega lijkt en niet fijn voor een bevalling, schijnt het ook nog zo te zijn dat een grote baby niet per definitie een zwaardere bevalling is... maar ja,... het idee hé?!
Hey meiden....Eindelijk reageer ik ook weer eens.... Ik heb me een tijdje afzijdig gehouden want naarmate de controles opgevoerd worden en de tijd verstrijkt worden we steeds onzekerder over hoe het ons meisje zal vergaan als ze is geboren.... Inmiddels denken ze aan: Rechterniertje cysteniertje Hydronefrose door reflux van urine aan beide nieren Cyste in de blaas Aan beide kanten een dubbele aanleg van ureters..... Waarvan er 1 door de blaas loopt en onduidelijk is waar die uitmondt. Buikje zit ook aan de bovenkant van de curve en dit komt was door de te grote nieren en de cysten..... We hebben net een mail naar de kinderuroloog gestuurd vol met vragen over wat er gaat gebeuren als ze eenmaal is geboren... Op internet zoeken word je erg ongelukkig van. Bij alleen cysteniertjes is het een heeeel somber vooruitzicht. Veel kindjes overlijden na de geboorte als ze de zwangerschap overleven.... Nu maar aan hem gevraagd of dit klopt.... Al met al worden we nu erg bang. Hebben we de juiste keuze gemaakt om door te gaan? Je weet het gewoon niet.... Ik heb geprobeerd terug te lezen maar het is onmogelijk om op iedereen te reageren, jullie hebben zoveel gekletst.... BW, jij in ieder geval gefeliciteerd en wat een prachtige namen!!! Van mij even een buikfotootje van vandaag 30 weken, 2 dagen.
Jeetje Jette. Kan me voorstellen dat je je dan even afzijdig houdt. Alleen wel wat vraagjes, weet niet of je het erg vind als ik ze stel. "Hydronefrose door reflux van urine aan beide nieren" wat houdt dat precies in?" "Aan beide kanten een dubbele aanleg van ureters....." En hoe moet ik me dit voorstellen. De rest is me duidelijk en dat is dus gewoon even zwaar kl*te Kan me voorstellen dat jullie twijfelen of jullie er wel goed aan gedaan hebben. Denk wel dat als de artsen ed er geen hoop hadden ingezien ze het ook aangegeven hadden bij jullie. Maar dat neemt je twijfels en angsten niet weg. Dikke digi knuff...
@jette; Begrijpelijk dat je je wat afzijdig houd.. Wat een rotsituatie zeg En wat een onzekerheid.. Hopelijk kan de kinderneuroloog jullie wat meer duidelijkheid geven xx heel veel sterkte toegewenst xxxx Mooie buik trouwens
@iedereen over m'n vriend: Het is soms best moeilijk.. maar ben er wel voor hem en toch is ie daar blij mee.. was net ff naar de apotheek om medicatie op te halen voor dat muts-probleem daaronder.. maar kwam toen een schoolgenootje tegen met wie ik op de basisschool gezeten heb, dus dan raad je het al...kletsen en nog eens kletsen..dik anderhalf uur verder.. (apotheek zit om de hoek, dus ben normaal in 5 minuten terug haha) dus zag hem bezorgd naar buiten komen want had mn mobiel niet bij me, die lag in de lader.. En toen zei ie heel lief: "Ik maakte me zorgen om JULLIE.. vooral dat JULLIE vond ik erg lief klinken want hij geeft toch wel om zijn meisje hihi. Ik heb het aangekaart bij de dokter en hij mag die antidepressiva weer slikken dus dat ga ik in de gaten houden.. maar het is gewoon alles bij elkaar.. het auto ongeluk waardoor ie af is gekeurd voor het schildersvak.. geen werk kunnen vinden, het reintegratiebureau dat hem niet helpt zoals het zou moeten.. het moeilijk zwanger worden van toen.. ik die ook zonder baan zit.. dus hij is heel erg van 'wat als we straks zonder geld zitten?" en dat wil ie juist voorkomen omdat ie zich nu 'verplicht' voelt om voor zijn vrouwtje en kindje te zorgen...dus ene kant ook wel lief.. maar hij vind het moeilijk sommige dingen positief te zien.. en dat herken ik wel, want steeds maar afgewezen worden word je ook een beetje moe van.. @Jette: Begrijpelijk dat je even niet aanwezig was op het forum hoor.. het blijven onzekere tijden..en logisch dat het jullie bang maakt.. ik hoop dat je antwoord krijgt op je mail.. op internet staan ook heel veel horrorverhalen dat je gewoon niet meer durft te kijken, maar snap ook heel goed dat je 1 en ander erover wilt weten.. Dus ik hoop dat die arts jullie snel antwoord geeft..dan heb je het ook zwart op wit..kan je het nog eens rustig na lezen en op je in laten werken. Wel mooie buik hoor meid! Sterkte de komende tijd voor jullie! Knuff! @marieke: Fijn dat je urine nu wat normaler oogt, zou het ook even in de gaten houden en dan alsnog vk of huisarts bellen als je het niet vertrouwt. @copani: Handugggg Nee hoor in een ziekenhuis doe je dat gewoon niet, vergeet het zelf ook zo vaak dat ik dat ding weer aan moet zetten. Hopelijk belt ze nog terug! Wel fijn dat je al contact hebt gehad. @Nathalja: leuk dat jullie morgen weer even mogen spieken! Gefeliciteerd met je broertje! @harde buiken: heb er nog geen ervaring mee in de zin dat als een bh erop drukt dat ik dan meer last krijg.. maar wat niet is kan nog komen natuurlijk.. wel vervelend meiden Gelukkig bestaan er ook nog beugelloze bh's maar dat zal voor mij heel erg wennen zijn denk ik! Maar op dat moment is het alleen maar een verlichting Vandaag ook een 'tasje' binnengekregen van het Erasmus, dat is voor het opvangen van navelstrengbloed en de placenta ofzo.. of ik dat mee wil nemen in mijn vluchttas.. Vriendlief dacht: wat is dat voor bom bij de post? Wel grappig dat dat naar de zelfde afdeling word gebracht als waar ik toentertijd alle bloedbuisjes/urinemonsters enz weg bracht toen ik nog op de KNO werkte.. whaha!