Daar kan ik het eigenlijk wel mee eens zijn, Fief! Verstandig van je... Wat ik mij altijd afvraag in de auto is hoe ik de gordel moet doen? Dragen jullie de onderste gordel onder de buik of erboven? Ik vond dat best wel lastig omdat de baby een tijdje daar had gezeten, en bij een ongeluk wilde ik niet dat ik door de gordel met mijn volle lichaamsgewicht op de baby zou klappen. Misschien raar om daar bij stil te staan, maar misschien heeft 1 van jullie daar ook wel even twee tellen over nagedacht?
Ik rij ook geen auto meer, pas er ook niet meer tussen. Ik draai gordel onder mn buik maar trek m wel steeds los zeg maar... Heyhallo zou ook thuis blijven. Even aan jezelf en de kleine denken
Ik heb hem er sinds kort boven, omdat ik het idee heb dat de baby lager is gaan liggen en ik denk dat mijn onderkant de klap beter op kan vangen ivm de ruimte Misschien geen goede logica ofzo, maar toch... Het voelt net een beetje veiliger aan. Ik ben overigens iemand die sinds de zwangerschap al gaat gillen dat 79 km/u op een 80km-weg al veel te hard is - voor de zwangerschap had hij gerust 110 mogen rijden.
@joycey ja daarom juist ook.. ik lette ook TEVEEL op mijn snelheidsmeter (deed ik wel altijd, geen zin in een boete) maar normaal gaste ik op een 70 km weg gerust 100 ofzo.. maar nu had ik zoiets van.. ik heb wel een kleintje in mijn buik.. @gordel Toen ik nog auto reed, deed ik hem eronder, maar comfortabel zat het niet, maakte hem ook steeds losser..
He ladies. Hier was ik ook weer. Ga lekker op bed zo. Ik slaap met de nacht slechter en hou xxl er bij wakker. Ik heb normaal in niet zwangere toestand al een afwijking bij het slapen Kreunen in de slaap (catathrenie) maar nu het einde in zicht komt en buik en gewicht toenemen wordt het nog erger. Ik zelf verneem er niets van maar word er ontzettend moe van maar xxl hoort het in het begin van de nacht niet omdat ie dan zelf die slaapt maar in de hele vroege morgen kan hij er niet meer van door slapen. Dit is echt nog veel erger als snurken. En door mijn bekken kan ik alleen op mijn zij liggen maar dat doet al vrij snel weer pijn dus worstel ik me op mijn ander zij waar ik hem ook weer wakker mee maak. En ik word er zelf ook steeds wakker van. Tis dus erg gezellig hier s'nachts. XXl is dus vannacht maar op de bank gaan slapen. Vanmiddag lekker bij mijn schoonouders ge bbq ed. Met de broer en zus + fam was wel gezellig. Volgende week hebben we hier bonus papa dag. Dat houdt in dat xxl dan in de watten wordt gelegd. En als het mooi weer is gaan we dan lekker met zijn 3 nog es de bbq weer aansteken. We zijn nu zeker allemaal zo'n beetje in de 30 weken beland?
@autorijden, als ml rijdt loop ik als ik zwanger ben inderdaad ook al bij 79 te roepen dat het minder hard kan, maar had 3 weken geleden zelf een bekeuring, geflitst met 14km te hard... zo zonde van mijn geld...
Ik trek mijn gordel ook los... Gezien het feit dat ik in the middle of knowwhere woon en voor mijn werk al 45 min moet rijden kan ik mij niet veroorloven om niet meer te gaan rijden... Gelukkig pas ik nog prima in mijn auto. Hebben een lekker hoge auto gelukkig...
o ja auto rijden doe ik ook nog steeds zal ook wel moeten want anders kom ik nergen meer. Ga de 27e nog zelfstandig naar de stad Groningen ivm een afspraak voor Ridder maar dan zijn de lange afstanden voor mij gebeurd. vanaf de bouwvak zal ik zelf nog maar heel weinig rijden
@suprise: Balen dat je daar last van hebt! Ook hier veel draainachten..word er helemaal gek van..en aangezien ik zowat verplicht ben met dat voedingskussen te slapen, sleep ik dat ding ook door het hele bed.. word vriendlief ook wakker van.. Ik zelf ben nu in de 30 weken beland idd.. gister onwijs last van mijn rug.. vk is nog thuis langsgeweest, alles was gelukkig okee.. maar je baalt wel op zo'n moment.. Ook ik besef dat ik nu geen lange afstandjes meer kan lopen.. ff naar de super hier op 2 minuten vandaan is denk ik al teveel.. zit nu voor de 2e x vandaag met het kersenpitkussentje in mijn rug.. heerlijk die warmte..maar met 30 graden word dat weer minder ben ik bang..maargoed zien we dan wel weer.. Sterkte meid!!
pff veel gepraat vandaag kan niet meer overal op reageren, maar schrok wel even van Joyce dr Gordel! Je moet je gordel onder je buik dragen! ik vouw hem dubbel dat hij niet meer zo breed is, het is ongemakkelijk maar een stuk veiliger voor jezelf, je baby zit veilig in zijn vruchtzakje omringt door vruchtwater, eerlijk maak je om hem geen zorgen.. Als je je gordel boven je buik draagt, en je maakt een flinke klap tijdens een ongeluk, heb je super grote kans dat je je ribben breekt! Echt hoor! Niet doen! want dat ben je nog verder van huis! (sorry als ik een beetje paniekerig overkom is niet zo bedoeld) @autorijden; Ik rij nog wel auto, maar alleen hier in de stad, als ik de stad uit moet, dan doe ik het niet.. Volgende week zaterdag zou ik personeelsfeest hebben, en onderandere om het rijden ga ik niet.. Ik pas makkelijk nog achter het stuur hoor, dat is het niet, en ik ben nu ook wel super afhankelijk van mijn waggie omdat fietsen niet meer kan, maar vind het gewoon niet prettig meer, achter het stuur zitten ik ben ook een gefrustreerde bestuurder, en zit dus vaak scheldend en tierend achter dat stuur, niet erg goed voor de bloeddruk Maar verder rij ik dus wel naar de stad, de supermarkt, of de woonboulevard.. Verdere afstanden mag manlief lekker rijden @ego; was een drukke dag, bevorderd alle drama ook niet helemaal Vanmiddag even een uurtje getukt op de bank nadat we bij schoonpa waren langs geweest. Heb zo'n last van krampen en mijn rug doet ook zo zeer dus ga straks lekker mijn nestje in.. Trusten dames
Ja dit bedoel ik dus... Ik betwijfel dat. Heb je daar een bron van of iets van een onderzoek of redenatie zodat ik mij daar over in kan lezen? Ik heb liever dat ik mijn ribben breek (been there before, helaas ) dan dat ik de vruchtzak raak en dat die knapt of iets dergelijks. Iedereen inclusief verloskundige zegt dat de vruchtzak wel 'wat' kan hebben, maar ik weeg echt massief veel. Ik geloof echt niet dat als VL keihard op de rem moet of we een aanrijding krijgen of iets dergelijks, dat de baby bestand is tegen de klap van mijn lichaam (120+ kilo) met een bepaalde snelheid. Dan heb ik liever dat er door die klap één of meerdere ribben worden gebroken (wat ik overigens minder waarschijnlijk vind, omdat daar helaas/gelukkig ook nog een dikke laag spekvet zit dat klappen op kan vangen). Als ik dan moet kiezen tussen mijn gezondheid en de baby, dan zou ik eerder voor de baby kiezen, eigenlijk. Voor hetzelfde geldt raak je de baby door de klap en heeft hij een handicap 4 life, en probeer hem maar eens medische hulp te geven, zo jong, klein en precair Die gebroken ribben zijn prima, als het met hem maar allemaal goed is.
Wanneer moet ik de autogordel gebruiken? | Vraag en antwoord | Rijksoverheid.nl als je een rib breekt kan je je bm doorboren he, denk er even over na.. Maar je moet het uiteindelijk zelf weten natuurlijk, ik wil je alleen waarschuwen..
Ik ga eens lezen, thanks ---edit--- overigens zit de gordel niet OP mijn buik, maar er ver boven, net onder mijn borsten eerder.
oke dames als eerste jullie praten echt te veel heb ruim 20 blz moeten bij lezen als tweede ik doe mij 33 weken dansje! als derde heb mij beste weer gedaan om te reageren maar zal vast wel dingen vergeten @eli je vriendin maakt leuke taarten @nathalja mannen logica is ver te zoeken soms hoor hier ook een man die soms dingen zegt dat ik echt denk oke en het verschil is? mooi foto weer hoor hoe voel je nu na zo klote dag gisteren? @bier manlief zorgt dat hij altijd kan rijden na dat we 3 keer onverwachts voor controle naar ziekenhuis moesten @joycey i love dropbox daardoor krijg ik ook altijd sneller fotos hahaha hier kan je ook een bom laten ontploffen en manlief word niet wakker mega frusterend als die wakker moet worden... maar als hij dan gewoon door kan slapen word die soms van een auwtje van mij (die zowat niet hoorbaar is) omdat ik te snel omdraai al wakker en dan denk echt jesus jij slaapt echt maf hoor! @senna nog gefeliciteerd met je man bukken ja ik moet echt door mijn knieeen want anders voel ik alle banden en dat voelt niet echt geweldig ofso @fiefer ohw kleertjes van vroeger wat mega schattig zeg... anti depressieva werd ik echt een heel ander mens van.. ik werd echt gewoon totaal afgeflankt.. bijna geen emoties meer was echt een zombie.. had het toen de tijd wel nodig hoor maar wat een wereld van verschil was dat toen ik er mee stopte... hoe is het nu met je rug? voel je al beter? @marieke ohw die konijnen geweldig sorry maar dat soort dingen gebeuren altijd als er niemand thuis is en die mensen onbereikbaar zijn @energie level.. hier is ook duidelijk te merken dat het kleine mannetje veel energie vraagt zeg man man man... duidelijk in laatste trimester aangekomen @mira77 wat sneu dat je kleine man er best wel last van heeft wel logisch natuurlijk maar toch sneu even mijn laptop omgedraaid maar die vogeltjes zijn cute!!! @heyhallo.. ja je moet zelf weten maar als je gevoel al zegt neem een stap terug zou ik dat zeker doen @weer ja hoorde op de radio gisteren dus k heel droog dat word mij dood man zo heet... manlief wat nou jij kan lekker genieten van het weeren in de zon liggen... uhm schat als het 20 graden voorspeld is is het bij onze in de tuin al 33 graden wil niet weten hoe heet het dinsdag en woensdag dan word 0-o normaal ga ik onder de venttilator in de woonkamer zitten maar aangezien dat kreng vorige week kapot gevallen is en er nog geen nieuwe is word dat zeuren @ego hier een apart weekend gehad... auto was vorige week dinsdag kapot gegaan ( startte niet) dus daar zou vriendlief mee aan de slag zaterdag... nou die is dus overleden dus hebben we zaterdag een nieuwe auto moeten kopen zucht... heb nog nooit zo snel zoveel geld uitgegeven... maarja manlief moet toch elke dag naar zijn werk dus ja dan moet het maar... gisteren dagje hoenderdaell gedaan heerlijk genoten daarna nog even naar de ikea geweest... maar man man man ik was kapot en ik kon savonds niet op of om van de pijn iets te veel dus... ik was zelfs zo moe dat ik vannacht alleen wakker werd voor plaspauzes en niet eens wakker geschopt ben door de kleine man.. dus ik werd vanmorgen helemaal ongerust wakker want ik word altijd minimaal 3 keer per nacht wakker geschopt... dus ik hem uit dagen geeen reactie oke die slaapt diep... dus ik maar even met de angelsound geluisterd nou hart klopt wel goed en heb tot nu toe wel wat gevoeld maar ik hou het even in de gaten... gisteren niet echt veel gevoeld van de kleine man maar denk doordat zo bezig was dat niet opgeslagen heb ofso...
laptop is gecrashd. dus ben weinig online de komende tijd. alleen via mn telefoon. ding moet opgestuurd worden naar bol. com. ben hem zeker drie weken kwijt.pff
@senna: oi dat is nooit fijn @marszie: Pff, hopelijk voel je je mannetje vandaag wat beter kan natuurlijk omdat je gister druk was dat je het minder door had dat hij bewegelijk was..