Augustus 2013 buikjes! deel 2

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mommysince13, 26 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FiefeR

FiefeR Fanatiek lid

10 jul 2011
    3.581
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Even een vraag.. het verschilt blijkbaar per gemeente.. ik wil een douchekruk/stoel lenen omdat ik niet lang meer kan gaan staan tijdens het douchen.. wil ik mijn haar nog wassen bijv. is dat al teveel gevraagd..

Ik heb net mijn zorgverzekeraar opgebeld, Plus van VGZ, die zegt dat zij er niets mee te maken hebben, omdat thuiszorg onder WMO valt ofzoiets.. dus dat dat via de gemeente gaat.. nou prima.. ik vriendlief ff de gemeente laten bellen, want ze zijn weer amper te verstaan natuurlijk.. Blijkt dat ik 8!!!!! weken moet wachten eer dat ik dat ding in huis heb uberhaupt..ten 2e moet ik ervoor gaan betalen.. is dus niet gratis.. ten 3e val ik dus niet onder de lage inkomens (nee zelfs als je allebei in de WW zit dus niet) De vk die hier eergisteravond was, zei dat het door de meeste zorgverzekeraars vergoedt word en heeft geen woord over de gemeente gerept.. Toevallig moet ik morgen naar de vk, dus ga ik het even aankaarten .. want vind het wel vreemd..

2. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    hier kan ik dat soort dingen bij de vegro huren of kopen maar voor alles moet betaald worden. Zie dat in de thuiszorg ook, Alles is inkomen gerelateerd. De dagen dat je die dingen gratis kreeg zijn voor bij

3. ik vind het belachelijk!
    vallen rolstoelen en krukken om te lopen enzo dan niet onder dezelfde catogorie? hier krijg je dat gewoon allemaal nog gratis.. misschien dan weer een voordeel van niet in de stad wonen?

4. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik had daar ook naar geïnformeerd en zou het gratis krijgen - maar enkel omdat mijn vriend en ik op papier niet samen zijn en zijn inkomen dus inderdaad niet meetelt... Inderdaad hele stomme regels en ik zou toch wel de verzekering met klem terugbellen en hen adviseren, want als jij dit hulpmiddel nodig hebt, dan is dat zo en hebben ze het maar te regelen. Je betaald bijna 120 euro per maand aan verzekering - dat ze er maar eens iets voor terug gaan doen!

5. bianca1374

bianca1374 Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.221
    74
    48
    @ Fief, hebben jullie geen thuiszorgwinkel? Ik werk zelf bij een organisatie waar we die dingen uitlenen en dat is gedurende 6 maanden gratis. Inderdaad bijvoorbeeld Vegro. Dat gaat via de AWBZ uitleen. Via wmo moet het inderdaad aangevraagd worden en dan zit er een inkomensafhankelijke bijdrage aanvast. Hetzelfde geld voor een po en klossen als je die onder je bed moet. Alleen de loophulpmiddelen, zoals krukken etc vallen niet meer onder de uitleen, dus die moeten gekocht worden.

@ suprise, gelukkig is het met je kies weer verholpen.

Bij huisarts geweest. Puffers zijn verhoogd! Hopelijk gaat dat beter.
    Net telefonische intake kraamzorg gehad.

6. bianca1374

bianca1374 Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.221
    74
    48
    Als je het via de verzekering zou aanvragen, moet je echt een machtiging van de huisarts hebben. En een douchestoel valt niet onder de verzekering maar onder de wmo, dus daar schiet je niets mee op.

7. bianca1374

bianca1374 Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.221
    74
    48
  8. Eli1984

Eli1984 Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.583
    0
    36
    Zo even de ochtend en middag druk geweest...

Fief. Heb je niet een tuinstoel waar je zittend op kan douchen. Deed ik ook toen ik geopereerd was aan mijn knie en het niet nat mocht worden. Werkt ook prima en kost niks....

@weer. Hier warm, maar bewolkt en lekker met een stevig windje dus goed uit te houden. Ben alleen benieuwd hoe het morgen en overmorgen is, pffff maar lekker weinig doen denk ik.

Vanmorgen vk geweest en alles was weer prima in orde. Bloeddruk 120-80 en ijzergehalte 8.7 dus lekker zo doorgaan.
    Hij is ook al een klein beetje ingedaald dus de landing is voorzichtig aan begonnen.

9. heyhallo

heyhallo Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.834
    0
    36
    Vrouw
    Limburg
    Nou ik ga me morgen idd ziek melden. Gaat ze echt niet blij mee zijn! Maar dan heeft ze pech. Ben blij dat het via de telefoon kan en dat ik haar ...kop niet hoef te zien! Zeikwijf!

Ik blijf lekker de rest van de week thuis en dan bel ik a.s. maandag weer als ik bij de gyn ben geweest en dan ga ik zeggen dat ik de overige 2 weken ook lekker thuis blijf.

Hier heeft het zojuist heel hard geregend en ge-onweerd.
    Onweer is af en toe zo onwijs lekker!

10. Eli1984

Eli1984 Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.583
    0
    36
    Girlpowerrrrrrrrrrrr!!!!!!!
    Goed zo meid, denk aan jezelf en de kleine.

11. FiefeR

FiefeR Fanatiek lid

10 jul 2011
    3.581
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb wel een tuinstoel, maar deze is niet van kunststof.. mijn ouders net gebeld want dacht me te herrineren dat zij zo'n 'voetenbank/tafeltje' hadden, maar is weggegooid omdat ze een nieuwe tuinset hadden aangeschaft vorig jaar (als ik dat had geweten verd*mme..) Belachelijk dat je krukken moet kopen..want je hoopt toch wel dat je die ook niet je leven lang nodig hebt.. !

Ik heb op het balkon een voetenbankje/opstapje staan, maar da's veels te laag.. dan glij ik echt uit..

Ik ga morgen even naar de thuiszorgwinkel...

Vind wel dat je gelijk hebt hoor Joyce.. betaal idd iets van 120 euro per maand plus dat verdomde eigen risico nog.. en dan valt dit er niet eens onder..behalve hulpmiddelen als een bril en hoortoestel..BEZOPEN!

Kraamzorgbureau gebeld, die hebben geen leenartikelen.. althans Kraamzorgbureau Rotterdam & Omstreken niet (kan natuurlijk nog verschillen)

Maar sowieso.. betaald of niet betaald.. je laat iemand niet 8!!! weken lang wachten! BELACHELIJK! Kan me er echt kwaad om maken..

@Suprise: Fijn dat je je nu beter voelt.. is nooit fijn om kiespijn te hebben..!

@bianca: Hopelijk helpt die verhoging! Bedankt voor je tip, zal eens kijken :)

@heyhallo: Goed dat je je ziek meldt hoor.. valt me echt op dat mensen soms echt totaal geen idee hebben hoe een zwangere zich voelt.. pff.. merk het aan vriendlief soms ook.. zeg ik : Ja ik heb last van mijn rug.. en dan zegt hij heel koel: Ja ik ook.. maar doe toch alles.. ARGH! Ja maar jij hebt geen buik die in de weg zit.. ACH JAAA LEKKER LATEN GAAN..

12. Goed dat je je ziek meld.
    Lekker thuis blijven.

Ik kan hier
    Mn voeten niet meer buigen.. Niet grappig

13. FiefeR

FiefeR Fanatiek lid

10 jul 2011
    3.581
    0
    0
    NULL
    NULL
    Balen marieke..en dan moet t ergste qua hitte nog komen :( Wij hebben het zo zwaarrrrrrrrrrrrrr ik heb het bloedjeheet hier.. ik ga zo ff ijsklontjes maken..dan overleef ik morgen en overmorgen nog hoop ik soort van..

14. Hier is t binnen heerlijk. Raam wagenwijd los en maar waaien.. Maar ben niet lekker.. Moe, last van mn buik en voeten en handen.. Heb de nuilzak aan ;)

15. FiefeR

FiefeR Fanatiek lid

10 jul 2011
    3.581
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zag je voet op fb! Wow! Wat heb je aan? De Nuilzak? Wasda?

16. Joycey

Joycey Niet meer actief

Hahahahaha de nuilzak :D Dat mag als je zwanger bent :D Die hebben we allemaal wel eens aan. *checkt FB*

17. FiefeR

FiefeR Fanatiek lid

10 jul 2011
    3.581
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ow je bedoeld vochtpoot? :p Sorry hoor beetje traag van begrip vandaag LOL Ik ga nu een poging wagen om te douchen en benen te scheren.. hebben jullie ff 3 uurtjes ofzo? :D

18. Joycey

Joycey Niet meer actief

Nuilen, drammen, zeuren, mokken, zaniken... :D Douchsse!

19. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    sorry meiden dat ik niet zo actief mee reageer vandaag, voel me weer ongelofelijk beroerd..nogsteeds erg veel hoofdpijn.. en sinds een paar uur begint mn rug ook weer op te spelen.. Harde buiken zijn er ook nogsteeds en worden steeds pijnlijker naar de dag vordert.. :( ook heel erg last van indalingspijn.. Laat het maar snel augustus worden

20. Hahaha nee wij zeggen nuilen tegen zeuren.. Dus als je de nuilzak aanhebt dan ben je flink aan t zeuren hihihi

Jaaa mooie voeten he!!! Pfff hahaha

Nathalja geeft niks.. Is ook beroerd als je je
    Zo voelt.. Ik
    Had t vanmiddag ook. Nu gelukkig wat beter omdat de
    Buikkrampen weg zijn

Deel Deze Pagina