Ik vond het ook al zo voorbarig. Een collega van mij had het ook in haar bevallingsplan opgenomen...... Ik hoop het zonder pijnstilling te klaren en gewoon mijn mama - oerkracht te gebruiken.
Ja dat is wel tricky hoor, want ik heb verschillende dingen gehoord. Op het ene moment hebben ze het over vrijwillig poliklinisch bevallen en dat je wél je bed uit mag en zelf weten wat je doet en de seconde daarna hebben ze het over dat je op bed moet blijven omdat ze minstens een uur lang die band van de CTG aan je lichaam willen binden of elektroden op het hoofd van je baby zetten, omdat dat puur voorzorg is. Omdat ik twee/drie verschillende dingen gehoord heb en daarbij een verpleegkundige had die lief glimlachte en verzekerde dat er wel rekening gehouden zou worden met jouw wensen TENZIJ je een medische indicatie had, ben ik erg wantrouwig geworden. En natuurlijk vind ik het prima dat je de hartslag van de baby en weeënactiviteit van de baarmoeder wilt meten, maar ik vind het echt onwijs apart dat ze je urenlang aan zo'n ding willen laten zitten in bed, terwijl je zelf weeën hebt, onrustig bent en uit bed wilt om bijvoorbeeld tegen de muur aan te leunen. En dat ze je gewoon een katheter inbrengen, als je te vaak moet plassen tijdens de scans. Terwijl een ander zegt dat het ding 'verrijdbaar' is, zeggen ze in het ziekenhuis dat dat niet zo is. Ik wil liever zonder pijnstilling bevallen als dat mogelijk is, en weet nu al dat ik na vier uurtjes bed liggen vanzelf wel om pijnstilling ga vragen in verband met rugklachten. Sowieso vind ik het stom dat dikke vrouwen weer in de uitzonderingspositie zitten vanwege de stigmatisering. Omdat er is bewezen dat dikke vrouwen zoals ik een groter risico lopen op problemen tijdens de bevalling, gaan ze alles checken, dubbelchecken en blijven ze net zolang graven totdat ze ook maar iets hebben gevonden. En het feit is dat ze bij mij nog niks vinden en dat zowel de baby als ik in perfecte gezondheid zijn en daar balen ze van. Ik heb nu tig echo's gehad, maar omdat ZIJ de baby niet kunnen voelen als ze op mijn buik voelen in verband met een dikke speklaag (terwijl iedereen de baby voelt wanneer hij flink van zich afschopt, hartslag perfect is en er niks afwijkends is te zien op de echo), moet ik wel 10 extra checkups en groeiecho's en gesprekken aangaan, enkel zodat zij gerustgesteld zijn. En dan zou ik ook nog eens niet mijn eigen bevalling mogen indelen in zoverre dat ik plat moet liggen en de weeën niet zelf op mag vangen. Ik ben gewoon veel te wantrouwig en eigenwijs; wanneer ik niet de juiste informatie krijg of er bepaalde aspecten worden opgeleukt of worden verzwegen, ben ik er klaar mee. Nou, en dan gooi ik mijn abnormaal grote kont tegen de kribbe en dan bepaal ik zelf wel wat ik doe... Ik zie ook écht niet op tegen de bevalling, de pijn en moeite en uitputtingsstrijd die je moet leveren, maar puur tegen het ziekenhuisbezoek op. Dat je zolang moet blijven en dat anderen gaan beslissen over wat je wel en niet moet doen. Ik heb daar (ook in verband met mijn verleden) een beste aversie tegen. Er is toch altijd wel gebleken dat ik het zelf het best leek te weten en dat ik vooral niet naar anderen moet luisteren in tijden van nood. Ik heb dat vertrouwen helaas ook gewoon niet.
ja dat vind ik ook je kan altijd nog besluiten pijnstilling te nemen.. ohja eli, ik ben volgens mij wat grieperig, voel me niet heel erg fit..
@marieke: hoe is het met de voetjes ? @joycey: ik had gezegt tegen mijn vriend als hij wou gaan gamen: als je het ook maar flikt om aan die laptop te komen tijdens de bevalling sta ik op tussen m'n weeen en slinger ik dat ding naar buiten. Zou er heel slecht tegen kunnen als hij zou gaan gamen, je kind komt eraan, je zit niet te wachten op een pakketje ofzo.
Morgen! Surprise ben benieuwd hoe t is als ik Echt echt op t eind ben dan pff haha. Gaat dat vocht niet vanzelf weg dan???? Bw wat super dat ze het zo goed doen! Hoop dat je ondanks alles lekker geniet Senna ben net op dus enkel is nu redelijk te vinden hahaha over een uur is die weer pleite denk ik. Yay nog maar paar uurtjes werken en dan heb je verlof!! Nathalja dat is niet fijn. Denk dat t ook door de warmte komt want ik ben ook weer misselijk en diaree enzo Hihi joycey ik wilde m voor Mezelf meenemen als ik zou worden ingeleid ofzo.. Dat kan eeuwen duren en dan zou ik dvd meenemen. Maar mijn vriend speelt geen spellen dus dat scheelt. Anders had ik dat ook niet gedaan hahah De rest lees ik zo.. Zo terug...
ik had gister dus diarree, en ik vrees dat dat komt doordat ik een vreetbui had smorgens, had om half 11 al de eerste portie kipnugets op En vervolgens heb ik nog een nectarine gegeten, maar die was nog wat aan de harde kant.. (dus niet helemaal rijp) en toen ging ik dus aan de dunne
Bevallen.. Geen idee wanneer ik moet bellen en naar wie en wanneer ik dan naar t ziekenhuis moet gaan. Dat hoor Ik maandag allemaal als t goed is. Eli mannen!! Soms heb je er ook niks aan. De Mijne liep gister te zuchten en steunen en als ik m iets vroeg ging t met moeite.. Kom zeg! Moet je zien hoe ik erbij zit soms!!
Met mn voetjes gaat t aardig nu. Voor zolang t duurt. Ben alleen niet van mn koppijn afgekomen.. Hihi vreetbuien heerlijk! Maar hoor meer mensen over diaree met dit weer dus is niet super vreemd .. Al is t wel vervelend
Morning ladies! Hier goede nacht gehad, begon wel plakplak, maar gelukkig koelde het af .. @Nathalja: Balen dat je je niet lekker voelt, kan idd door het weer komen of door de combi kippenpootjes en nectarine Heb zelfs soms ook van die rare combi's hoor.. @Zwangerschapsdementie: heb ikke nooit last van.. (765325799744 x op een dag .. WEL dus whaha) @Marieke: Is het niet mogelijk dat je nu al iets homeopatisch kan nemen tegen je vochtvoetjes? Maar dat moet natuurlijk wel kunnen ivm zwangerschap, dus zou eerst ff goed voor laten lichten wat wel en niet mag.. @bevalling met pijnbestrijding: Ik doe het ook als ik het niet meer trek, ga niet bij voorkeur zeggen : IK WIL PIJNBESTRIJDING.. want ik ga er ook vanuit dat een vrouwelijk lichaam op zo'n moment zoveel kracht heeft dat het ook wel lukt. Voor hetzelfde geld gaat het snel.. en is het amper nodig.. maar kan me voorstellen als je lange dagen weeen op ligt te vangen en je pijn je rug krijgt, dat je wel om pijnbestrijding vraagt. Dus hangt er in mijn ogen helemaal van af hoe het verloopt. Hoe pijnlijk het is etc. Iedereen heeft weer een andere pijngrens. Ik hoop ook snel weer thuis te zijn na de bevalling, want hou ook niet van ziekenhuizen. Ik denk dat je een aantal uur aan de CTG ligt omdat ze willen zien/weten hoe de 'structuur' is van de hartslag van de baby en/of van jou in een bepaalde situatie. @Suprise: Gaat het al beter met je tintelende/prikkende benen? Hoop dat je nog een beetje hebt kunnen slapen.. @Babywish: Goed dat je kleintjes aankomen! Kleine stapjes vooruit in de goede richting, jullie mogen trots zijn op de kleintjes! @Joyce Ik vind het ook onzin dat ze dikkere mensen ineens in een 'risicogroep' gaan plaatsen.. bedoel niet iedereen is het zelfde.. en als ze bij jou al tig onderzoeken hebben gedaan en er komt niets uit, dan zie ik daar ook geen reden voor. Als je nou bepaalde complicaties hebt bijv. hartklachten zoals bij Senna, dan begrijp ik het nog. @Laptop: Ik denk dat ik hem misschien ook meeneem voor mijzelf, maar misschien ook niet, tegen die tijd heb ik een nieuwe foon dus kan daar dan spelletjes op spelen. Vriendlief speelt alleen op de Playstation, maar die staat hier thuis aangesloten op van alles en nog wat dus meenemen kan ie vergeten Maar denk dat hij daar niet eens aan denkt op zo'n moment. Want hij is zo om mij bekommerd soms iets TE.. maar da's wel lief. Maar mensen inclusief hij zelf, moeten niet aan mijn kop gaan zeuren of mij aan gaan raken ofzo want dat kan ik soms bloedirritant vinden.. @foto's achter: denk ook dat het album openbaar stond, bij mij staat alles prive. En als je ook nog lid bent van een andere club, dan kunnen zij denk ik ook reageren en staat het onder 1 foto. @hier Vanmiddag 2e groeiecho! Ben superbenieuwd.. ! Gisteravond en vanmorgen was ze aan het bouncen zeg.. dacht echt van: Jemig wat heb jij op .. Speed ofzo? Had gisteravond wel 4 mini raketijsjes op.. dus niet zo vreemd whaha. Hebben jullie dat ook dat ze dik een half uur/uurtje aan het bewegen is.. jeetje.. je zou bijna vragen is dat wel gezond.. maar iedere beweging die je voelt is gezond maar toch
Uit alle testen is gebleken dat ik in uitermate goede conditie ben, dat ik gezonder ben dan mijn (dunne!) partner. Dat ik geen lichamelijke klachten of afwijkingen heb die mogelijk een risico kunnen zijn voor de bevalling en dat ik een sterk lichaam heb. De baby groeit goed, bloeddruk, suiker, ijzer, bloedgroep, inentingen en weetikveelwatalnietmeer is allemaal gecheckt en oké bevonden. De hartslag van de baby is goed. Alle echo's zijn normaal en het kind ligt exact op het gemiddelde qua groei, beweegt goed en is overduidelijk aanwezig. Het zal wel verder aan mij liggen, maar wanneer jij dan je handen op mijn buik plaatst en in mijn spekregio grijpt en het liefst had gewild dat je de baby-billetjes had gevoeld, is dat gewoon een persoonlijk gemis (voor mij namelijk ook!) en niet medisch onverantwoord. Het is nota bene de schuld van de verloskundige dat ik weer zo dik ben geworden doordat ik mijn medicatie niet mocht slikken tegen de hormonenbom die door mijn lichaam gaat - en het ziekenhuis achteraf zegt: ja, misschien had je ze wel mogen slikken. En dan moet ik daar bevallen. Grrrrr Als ik ze gewoon had geslikt - was ik nooit een medisch geval geworden. Geval van dik-meisje-pesten.
Fief had ik al naar Gekeken maar mag niet ivm de kleine of T vruchtwater ofzo.. Helaas.. Neem jij niet eens de Playstation mee voor je kerel? Be lache lijk!! Suc6 vanmiddag!
Joycey zo jammer dat je in een hokje word gestopt omdat je wat meer aan de maat bent.. Zeker omdat alles juist zo goed gaat! Ik wilde sowieso al on t zh willen bevallen dus voor mij is t nu fijn dat t medisch moet. Scheelt me centjes haha
Ja het scheelt hier ook centjes, maar weet jij hoe het zit met het uit bed komen en weeën opvangen en het hele proces daarvan? Die CTG's maken duurt altijd wel even en in de tussentijd mag je niet uit bed omdat zij je in de gaten willen houden. Die worden standaard gemaakt wanneer je een medische indicatie hebt, zoals Fief zegt: om er een peil op te kunnen trekken. Ze gaan eerst die band op je buik doen, zelfs nog voordat er gekeken wordt of je ontsluiting hebt of weeën wegpuft. Je mag verder niets in de tussentijd. That's not fair
@Joyce: Ja dat bedoel ik..bezopen toch.. gaat helemaal nergens over dit.. want ze kunnen niets bij je vinden om je 'medisch indicatie' te behouden.. ! @marieke: Nee joh tuurlijk niet.. lijk wel gek.. whaha! Dank je wel! Ik wilde ook in het ziekenhuis, werd verteld dat je daar dus een medische indicatie voor moet hebben. Maar geboortecentrum is een stukje van een ziekenhuisafdeling wat ingericht is als soort van 'huiskamers' maar wel met de medische apparatuur aanwezig en artsen mocht het nodig zijn. Mijn eigen vk is er ook bij.
Er is heel veel mogelijk wordt er gezegt in het ziekenhuis als je het maar vraagt of aangeeft zijn ze bereid er rekening mee te houden. ZEGGEN ZE ..... dus of het klopt daar kom ik dan tijdens de bevalling wel achter. Heb het wel tegen vl gezegt dat ik rond wil lopen en niet plat op bed wil blijven liggen. Ook omdat men zegt dat het helpt om de ontsluiting te vorderen als je loopt/staat. Het is de natuurlijke gang van zaken. En je krijgt hulp van de zwaartekracht. Maar met persen wil ik wel liggen.
Kun je niet gewoon poli klinisch bevallen bij jullie dan????? Lijkt me wel fijn een geboortecentrum. Denk dat het ook heel huiselijk is.
Nee tenzij je een medische indicatie hebt Geboortecentrum is inprincipe hetzelfde, maar dan in huiselijk sfeer, de vader kan dan ook blijven slapen mocht het nodig zijn, want er staat een extra bed. Ook heb je een eigen douche/wc/bad Voor de nieuwsgierigen onder ons check dit even, kan je foto's zien : Geboortecentrum • Rondleiding
Dit dus! @Heyhallo; ik heb ook het bevalcentrum gezien Het zat bij de tour en het is inderdaad huiselijker. Er hing bij ons een muurschildering/schilderij-achtig iets van bloemen, er stond een relax-sofa voor de partner (tevens uitklapbed), en al het medisch apparatuur was weggewerkt in kastjes. Het bed is overigens ook wat huiselijker opgemaakt (maar is wel hetzelfde bed). Oh en er hing een flatscreen en stond een koelkastje, eigen badkamer/toilet, haha. Maar dat heb je hier op de normale verloskamers ook in het ziekenhuis (aan de overkant van de gang).