volgens mij is het 70 cm voor de hoogte van je bed.. die van ons is 50 cm, maar is massief hout zonder poten maar gewoon uit 1 stuk maar hij is dus zo zwaar dat je hem dan op 8 klossen zou moeten zetten anders ben ik bang dat hij gaat doorhangen.. Onmogelijk is het niet maar niet echt handig.. Als het niet verplicht is en inderdaad voor alleen voor het verschonen van het bed dan doe ik het niet, manlief kan het bed ook wel verschonen
Heb vgz vanochtend gebeld. Kraampakket komt 6 wkn voor de uitgerekende datum. En de kraamzorg bij ons steld bedklossen wel verplicht. Maar volgens mij verschilt het per organisatie. Kraamzorg komt hier rond de 30 week ofzo. Tussen de 6 en 7 maanden zwangerschap.
Kraamzorg: hier ook nog geen bericht gehad. Ook geen idee wanneer ze precies zullen komen. Ik wacht nog ff rustig af....(totdat ik t in mn kop krijg en ze ga stalken met telefoontjes als ik t te lang vindt duren... Haha). Wat mooi geworden, nathalja, die box! Ik ga hem nog niet in elkaar zetten o staat in dozen op zolder), want als ik hem binnenzet, wil ik ook dat de kleine er meteen in komt te liggen, Van het weekend wel ledikantje, kast en commode in elkaar gezet. De basis van de babykamer is nu klaar. Nu nog accessoires en inrichten (en dat is het allerleukst!) Hier heeft de kleine mijn ribben volgens mij gevonden! Gelukkig nog niet heel hard, maar dat gaat vast niet lang meer duren! Voel ons meisje steeds vaker bovenin. Ben trouwens ook iets van 10 kilo aangekomen! Blijg die weegschaal confronterend vinden!
Bedje en commode komen hier woensdag. Dan kan ik komend weekend de boel eens rustig in elkaar gaan zetten samen met ml. Vandaag bij de vk geweest. Moest bloedprikken, maar ze kon mijn aderen niet vinden. Dus beiden armen misgeprikt, mag ik morgen alsnog naar het lab. :-S. Verder alles goed, baarmoeder precies volgens schema, waarschijnlijk veel vruchtwater, ze kon nog niet zeggen hoe groot de kleine meid is. Dus over 3 weken weer! Vandaag alweer 28 weken, nog maximaal 14 weken en dan is ze er!! Het gaat zo snel!
Geloof dat het 70 a 80 cm hoog moet zijn vanaf de vloer tot bovenkant van je matras..... maar misschien verschilt dat per organisatie idd.. @Nathalja: dan gaat het inderdaad hangen omdat die bedden er niet voor gemaakt zijn om op klossen te staan (welk bed wel?) onze boxspring bijv. zit aan het hoofdbord vast dus dat gaat ook ongelijk hangen/staan denk ik.. vandaar dat ik dat niet aandurf voor 1 weekje en bed heeft hoop geld gekost en loodzwaar.. dus vriendlief moet maar vaker kijken hoe t bed verschoont word hier door mij, voorlopig lukt dat me nog aardig en vraag soms of ie ff wil helpen, maar dan vind ik het weer te lang duren.. dat ik het toch weer alleen doe.. whaha!
heyhallo jeetje dat is minder dat ze dat verplichten..is dat ook niet of je thuis of zh bevalt?? maar vind het wel een beetje vreemd.. oke als je thuis bevalt dan vind ik het niet meer dan logisch ivm de verloskundige enzo.. maar ik ga hoe dan ook in t zh bevallen dus ze kunnen t me wel gaan verplichten.. maar dan hebben ze lekker pech hahaha.. ik voel de kleine nu ook voornamelijk bovenin en niet meer onderin.. net de hele tijd een stekende pijn links onder mn borst gehad.. dus misschien ook mn ribben ofzo.. niet echt fijn
@Fiefer, jij ging toch naar te geboortehuis ook in de kraamtijd? Dan is het toch helemaal niet nodig om het thuis op klossen te hebben? Trouwens in de kraamtijd wilde ik ook niet dat de kz elke dag het bed verschoonde. Dat vond ik echt overdreven.
Klopt ik ga naar een kraamhotel, maar dacht dat t ivm bed verschonen toch nodig was en heb dus navraag gedaan, maar toen zei ze dat het niet nodig was dus ik blij whaha. Elke dag bed verschonen vind ik ook tikkeltje overdreven, nu doe ik het eens per week. Kijk als ik bijv. onverhoopt restjes bloed verlies okee.. maar dan nog niet eens het hele bed maar alleen het hoeslaken bijv. waar het bloed op zit.
ja dat hoeft van mij ook idd niet hoor.. elke dag verschonen.. flauwekul.. oke als t vies is dan wel maar anders.. kom zeg hahaha..
Ja plus ik heb geen droger.. en mocht t wat slechter weer zijn dan hangt t hier elke dag over de deuren heen, fijn als je kraambezoek krijgt zeg.. ! Dus nee.. alleen als t nodig is verschonen, anders niet.. Kost me dalijk nog mijn wasmachine ook qua waterrekening en electra whaha! In het ziekenhuis verschonen ze het bed van patienten ook om de dag.. overdreven als er geen zichtbaar vuil op zit zeg..zo blijf je bezig..!
nou idd.. haha nee begin ik ook niet aan.. ik vergeet t nu vaak.. mijn streven is om het 1 keer in de 2 weken te doen.. maar ik vergeet t soms.. en dan kom ik savonds boven en dan denk ik .. verdorie!!! en dan heb ik geen zin meer haha. nu moet ik het ook nog opmaken.. dus dat word strax pas als we naar bed gaan denk ik..
Wij hebben dit bed: MALM Bedframe, berkenfineer - berkenfineer - 160x200 cm - IKEA Elke dag bed verschonen is wel heel overdreven ja! Snap best dat je het een keertje extra verschoont maar elke dag.. Nee bedankt. Zonet kreeg ik een sms'je van mijn moeder dat m'n broertje met een big smile binnen kwam omdat hij z'n nichtje had voelen schoppen! Zo leuk oh en donderdag middag is alleen voor mij.. M'n mam heeft gezegt dat ze maar een keer thuis moet blijven
hihi leuk is dat he nathalja! hier vond de zoon van mn vriend het in t begin maar niks dat ik zwanger ben.. hij was bang dat t dan veel te druk zou worden (heeft al veel broertjes en zusjes bij zn moeder) maar nu is hij toch wel heel blij.. afgelopen keer zat ie toch stiekum aan mn buik te voelen of hij het voelen kon.. vond ik zo schattig.. maar helaas was de kleine meid eigenwijs en sliep ofzo. hier echt steeds steken in mn linker boven zij. heel irritant.. net of je na veel gegeten te hebben ineens gaat rennen.. zou t t groeien zijn ofzo?
Ja, is echt verplicht bij ons die bedklossen. Staat in het kraamzorgboekje wat ik heb gekregen. Heeft te maken met het verzorgen van de moeder en dat ze eventuele hechtingen kunnen verzorgen. Dus helaas wij moeten ze eronder zetten. Heb het ook nog nagevraagd bij de thuiszorgwinkel waar je die dingen moet halen. Ik moet ook een po in huis hebben. Ik moet in het zkh bevallen heb een medische indicatie. Ziekte van crohn en medicatie gebruik. Er is idd geen bal op de tv. Ben naar die onzin op rtl 5 aan het kijken met patty bij gebrek aan. Ga zo lekker naar bed.
Ik kreeg vandaag een bericht van mijn oma van 90 op facebook (ja hip he..) dat ze de foto had gezien van het setje wat vriendlief gekocht heeft en dat ze het erg leuk is dat hij zo begaan is enzo met de zwangerschap en dit soort dingen doet. Dus vriendlief heel droog: Ja maar da's toch logisch? Ik: Ja maar er zijn helaas genoeg mannen die dat niet doen hoor.. vergis je niet.. ! Maar vond het wel erg lief dat zij dat zo tegen me zei en vriendlief reageert ook soms zo superlief met zijn opmerkingen hihi. Ik zit nu Medics on call te kijken op tlc ook omdat er geen moer op tv is, maar dit is best heftig.. is een stel uit een autowrak gehaald na een ongeluk.. pooeh het zal je maar overkomen..
zo dames jullie kleppen goed door. Bed ons bed is sowieso al 78cm hoog en kraamcoach heeft vanmorgen gekeken en ook al beval ik thuis en boven in dat bed hoeft ie niet op klossen. Hier in huis is alles al hoog en groot dus het bed ook hahahaha. Bed verschonen doe ik wekelijks en de vorige keer verschoonde de vk wel mijn bed elke dag maar dat wass omdat ik een pas verschoond bed heerlijk vind hahahha. Bed verschonen kan ik al een poosje niet niet meer dus dat doet xxl. Er is trouwens sowieso geen klusje in huis wat hij niet kan. Hij was 17toen hij in een internaat kwam voor zijn opleiding en van af toen altijd op zich zelf gewoond dus qua huishouding kan hij alles en pakt in het weekend ook alles van me over. Heerlijk Verder komt vanaf donderdag mijn sm 1x per week poetsen. dame is vandaag rustig maar dat heb ik idd het idee dat ze om de zoveel tijd een paar dagen rustig is en dan weer een groeispurtje heeft
hm nou ben benieuwd wat ze hier zeggen.. t grappige is wel dat ik nu de kraamzorg ga krijgen van t bedrijf waar ik zelf dus voor 10 jaar geleden.. wat zeg ik.. 12 jaar geleden.. heb stage gelopen hihi. dus als t niet veranderd is dan komt dat wel goed.. ben stiekum wel benieuwd of ik nog een bekende krijg. al lijkt me dat stug na al die jaren.. fiefer wat gaaf je oma op fb hahaha.. wij hebben nog wel eens clienten die achter internet zitten.. de oudste was toen 101 hihi. zo grappig.. gaat de kraamzorg je hele huis door??? ik houd er niet van hahaha... tuurlijk is fijn voor na de bevalling maar heb zon hekel aan mensen die mn huis komen keuren..