Hi allemaal, ik ben op zoek naar een aantal gezellige meiden om mee te mailen, te kletsen en misschien wel om elkaar eens in de zoveel tijd te zien. Ik woon in Amsterdam, 35 jaar en nu zwanger van de eerste (12 weken). Lijkt me gezellig om ervaringen uit te wisselen! Groetjes Juul
Ik weet niet of ik gezellig ben, maar woon wel vlak bij A'dam. Jij bent alleen een weekje langer zwanger dan ik (en een paar jaar ouder)
Ik woon ook niet echt ver van Amsterdam! Wij hebben hier een hele mooie boot waarmee we zo in 1x naar Amsterdam kunnen Ben 16 weken zwanger en 26 jaar.
Hey leuk meiden!! Hoe voelen jullie je? Spannend allemaal he! Of t gezellig wordt merken we vanzelf haha! Hopelijk komen er nog meer meiden! Groetjes Juul
Ik voel me super! Geen enkel kwaaltje gehad al die weken. Behalve de vermoeidheid. Die is enorm! Maar hier is vooral een leuke tijd aangebroken, de tijd van langzaamaan voorbereidingen treffen. Heerlijk! Hoe voel jij je?
Oh dat wil ik ook ook!!! Maar fijn dat jij je goed voelt! Hier gaat het helaas niet helemaal zorgeloos. Ik ben al op absolute "rust" gezet en kan eerlijk gezegd ook niet veel doen, dus verwelkom deze rust ook wel. Sta onder controle van de gyn. ivm de gehele gezondheidstoestand. Maarrrrrrr met de hele kleine uk in mij, gaat het voorlopig hardstikke goed, en dat is toch het belangrijkste! Voel mij soms zo naar, dat je jezelf er echt even aan herinneren moet, dat we ook hardstikke blij zijn.
Hi riverr here the Same! Behalve vernoeidheid nergens last van. Wat n geluk en blijkbaar sterk gestel?😃 X
Haha ik denk het! Ik hoop dat het zo blijft maar dat weet helaas niemand. Heb wel als ik op mn werk veel doe ik vervolgens last krijg van mijn stuitje. Maar das dan ook het enige. Zijn jullie al voorzichtig inkopen aan het doen?
Nog niet echt. Dat is gedeeltelijk omdat ik echt te beroerd ben om de deur uit te gaan en omdat ik ook op doktersadvies zoveel mogelijk rust. En daarnaast willen we ook een beetje wachten tot de 20 wk echo. We zijn, door omstandigheden, tamelijk voorzichtig. Maar een paar koopjes heb ik via mijn luie stoel al gedaan En ik verheug mij er best wel op. Jullie al een duidelijk idee van de meubels die je wilt hebben, kleur en inrichting kinderkamer?
Ik was ook voorzichtig, heb voor deze zwangerschap een miskraam gehad en durfde er in het begin geen vertrouwen in te hebben. Dat is nu wel over want als ik nu onzeker ben dan luister ik even naar het hartje en dan is het gelijk over. Hier wel aan inkopen aan het doen maar dat komt vooral omdat ik die dingen zo goedkoop kan kopen. Heb de kinderwagen al en een kastje wat ik omtoveren tot commode en de box en een boxkleed. Allemaal voor een prikkie dus dan is de keuze snel gemaakt en uiteraard al een stapel kleertjes. Hier weten we ook al precies hoe het kamertje gaat worden! Wat rot dat je je zo beroerd voelt trouwens. Waar heb je precies last van?
Heb je even?? Er zijn eigenlijk een heleboel dingen waar ik last van heb, maar in grote lijnen toch nu vooral: -Een vorm van reuma met veel pijn -Extreme zwangerschapsmisselijkheid -Toename van bestaande klachten (allergie en eczeem) -Doordat ik met medicatie moest stoppen, niet alleen een toename, maar een hele explosie (dus breng mijn dagen, jeukend, niesend en krabbend door) -Bekkeninstabiliteit en instabiele scoliose En daarnaast de gewone dingetjes, waar denk ik bijna alle zwangere vrouwen wel in meer of mindere mate last van hebben. Hoe blij we ook met deze zwangerschap zijn (elf lange jaren op gewacht en hiervoor en miskraam), soms moet ik mezelf echt even herinneren aan deze blijdschap. Maar leuk joh, dat je al wat meubels hebt en een idee van de kinderkamer. Wij weten nog niet eens welke kamer er leeg moet worden gehaald Na de 1e echo hebben we een knuffel gekocht en dat was eigenlijk onze eerste echte aanschaf. Nu heb ik een stapel rompertjes van iemand overgenomen, een doosje met speelgoed en mijn moeder is driftig aan 't handwerken. O ja, en ik heb katoenen luiers overgenomen, genoeg voor 't 1e jaar. Dus meer eigenlijk de kleine dingetjes, en idd ik ben ook aan 't rondkijken of ik ergens een beetje goedkoop de spullen op de kop kan tikken (ons budget is niet zo ruim). Maar voor sommige dingen wil ik toch graag even de deur uit, het zelf zien, testen etc. en dan moet ik toch echt eerst opgeknapt zijn.
He Ladies, Ik meld me ook aan voor dit clubje! Ben 26 en woon naast A'dam, werk in zuidoost en verwacht in mei onze eerste baby! Gaan jullie op zwangerschapscursus, yoga of iets? Ben benieuwd of jullie een aanrader hebben in of rondom A'dam. Fijn weekend!
Ben ook aan het rondkijken. Maar ga ook even met mijn therapeute overleggen of het handig is (heb best al last van BI). Op dit moment voel ik zelf het meeste voor Zwanger en Fit (voor dat FIT haha)
Wij bevallen dan in dezelfde maand! Wat leuk! @ hopefulltimes jeetje klinkt erg heftig allemaal. Snap dat jij er niet zo maar even op uit kunt om flink te shoppen @ zwangerschapscursus ik heb mij opgegeven voor 100% zwanger. Maar eigenlijk niet omdat zo'n cursus mij zo leuk lijkt maar meer voor de sociale contacten.
@Hopefultimes: Heftig allemaal zeg! Hoop dat je snel wat beter gaat! Zodat je misschien wat meer kunt genieten van je zwangerschap! Zwanger en fit nog nooit van gehoord! Ga zo ff googlen! @River: Wat leuk! 100% zwanger ken ik ook al niet. En de sociale contacten lijken mij ook leuk met een cursus. In onze vriendenkring hebben nog maar weinig vrienden kinderen.
Zwanger en fit wordt (bij ons in elk geval) via de GGD georganiseerd. Het is een beetje een combi van ontspannen, voorlichting, praktisch advies, een partneravond en nog een paar avonden na de bevalling. Dus lijkt me best heel leuk en nuttig, al ben ik normaal niet zo van de "groeps" dingen, ik merk dat ik nu toch een beetje behoefte aan zoiets heb. Ook omdat het allemaal niet zo makkelijk en vlekkeloos verloopt en ik hoop gewoon dat het delen van (leuke) ervaringen ook wat gaat afleiden (oeps dat klinkt een beetje alsof ik de cursus soort van wil misbruiken) van de grijze wolken die bij elk gyn. bezoekje nog een tikje worden aangedikt. En het lijkt me gewoon heel leuk om de "normale" dingen, zoals groeien, eerste schopjes, etc. met iemand te kunnen bespreken. Dat kan ik zelfs niet met mijn man bespreken, want die ervaart het natuurlijk allemaal heel anders. Hebben jullie al een kraamzorgbureau uitgezocht?
Zwanger en fit klinkt ook leuk! En ik snap helemaal wat je bedoelt hoor. Daarom is het ook fijn dat er cursussen zijn. Ik ben aangemeld bij allerzorg. Op de agis website kon ik mijn postcode invoeren en kreeg toen de dichtstbijzijnde kraamzorg bureaus. Ze zijn ook super aardig!
Hi! Het leek mij nog niet zo heel druk dus ik vroeg me af of ik ook nog kan aansluiten? Ik ben 29 jaar en woon in Amsterdam. Ik Ben nu bijna 19 weken zwanger en uitgerekend in mei. Ook ik heb al een kraamhulp gevonden en ze zijn zelf al langs geweest. Ik zag wat leuke cursussen voorbij komen. Zijn jullie inmiddels al begonnen ?
Was al bijna bang dat er niemand meer was. Ben zelf nog niet begonnen aan een cursus, weet ook niet of ik het ga doen. De cursus die ik wil, is ruim 4 km van ons huis en ik heb geen auto. Met OV slecht bereikbaar, dus daar baal ik wel een beetje van. Wat leuk dat de kraamzorg al is langsgekomen! Heb mij wel aangemeld, maar ze komen pas ergens rond de 5-6e maand.