@upkedupke, mag ik ook bij op de lijst? Baboes, 1 augustus,1e kindje, 7 maart 20 weken echo @all, Afgelopen woensdag controle gehad bij de vk. BM zit nu 3 vingers onder de navel bij mij. Hartje klopt prima. Moet echt van de neusspray af gaan blijven.
Ik zit ook telkens met de neusspray. Wordt helemaal knetter gek als mijn neus dicht slaat! Gelukkig gebruik ik hem 1x per dag. Vooral voor het slapen gaan.
Terug van de 9maandenbeurs.. Tassen vol gratis spulletjes heb niet zo heel veel gekocht, enkel van dermocare een woezel en pip pakketje met shampo badgel en olie, 2 shirtjes en die jonge ouders bon, met zo'n lief tas erbij.. Van m'n zus nog de woezel en pip knuffel uit het boekje gekregen super lief 😄 Ohja en nog een bedel armband met 2 bedels voor mezelf
Krijg je een woezel en pip kamer? Is wel schattig! Is die tas van lief wat? Zitten er leuke dingen in?
Hier ook terug van de 9 maandenbeurs! Wat een dag! Maar wel gezellig en zeer goed geslaagd! Best veel gekocht ook, maar niet mijn 160 euro uitgeven, dus da's mooi Wel kinderwagen besteld van Mutsy Evo, helemaal blij, want naast de Maxi Cosi en de luiertas kreeg je nu speciaal op de beurs ook nog eens de voetenzak erbij Jippiiiiiee! Voor de nieuwsgierigen onder ons.. Hier een foto van mijn (kleine ahum..) aankoopjes Let niet op mijn poezenkind .. die zit te kijken van Hell nooooooo..wat een troep!
@heyhallo: niet specifiek een woezel en pip kamertje, vind ze super schattig die lief tas was niet veel bijzonders, rol cadeaupapier, rompertje en een notitie boek verder wat tijdschriften.. Naar mijn idee niet echt 45 euro waard. De shirtjes die ik gekocht had zijn wit met zilveren tekst; eentje : ik ben papa's kanjer en eentje: ik ben mama's knuffel super schattig!! Hier foto van alle tassen
Ik gebruik ook enkel voor het slapen gaan. Heb vanmiddag zo een vicks inhaleer stick gekocht met een menthol geur. Ook een zoutwateroplossing. Ik hoop dat deze combinatie me van de verslaving af helpt. @all, wat leuk, die spullen van de dikke buiken beurs. Ik heb de puf niet om te gaan. Zoveel mensen op een hoopje, ik word daar altijd heel chagerijnig van. Ontdekt op de hhb jaren geleden. Heb me vandaag samen met mijn moeder goed voor laten lichten over verschillende dingen bij babyland. Heerlijk rustig was het daar 😉 Ben wel een beetje erg verliefd geworden op de joolz day. Ook de aerosleep topper gaat er komen hier. Nu enkelnog zoeken naar de beste prijs.
Weet iemand trouwens wat het beste moment is om je buik op te meten? Met wegen kan je beter 'smorgens na het legen van de blaas en darmen en dan met nuchtere maag op de weegschaal gaan staan.. maar met het opmeten van de buik is denk ik precies hetzelfde? (Als je eet word je tijdelijk wat dikker..?)
Hier ook nog een foto van onze aankopen van gisteren. Wel eeen beetje jammer dat mn foto op zn kop wordt gezet terwijl hij recht stond.
@oermama; Ik heb vanochtend mijn baarmoeder eens goed gevoeld. Hij zit bij mij nu ten hoogte van mijn navel. Ik ben wel iets verder volgens mij (16+5), maar hij zit toch wel hoger dan ik gisteren dacht. Ik hoop dat het meevalt met de echo maandag! @Fiefer; geen idee heb mijn buik nooit gemeten. je kunt wel je baarmoeder voelen als je plat op je rug ligt. Dat voelt als een soort bal en dan kun voelen tot hoe hoog hij komt. Mijn verloskundige meet ook op die manier.
Ik heb net ook m'n bm gevoeld, mijn Vk legt 2 vingers op m'n buik en klopt daar dan op met 2 vingers van andere hand, als het hol klopt zit daar niks en als je een doffe klop hoort is dat je bm. Ik heb 2 vingers onder m'n navel nog hol en daaronder niet meer, dus bm zit nu 3 cm ongeveer onder m'n navel. Ik meet m'n gewicht altijd op zaterdag rond 11 uur, ook m'n buikomvang. Heb dan al wel gegeten maar de kleine en grote boodschappen zijn dan meestal wel gedaan op het toilet Maar zo zie je wel je curve
Ik had gisteren iets bijzonders in bed! Ik lag na een vermoeide dag ff lekker op mijn rug.. wilde gaan slapen.. en toen voelde ik een soort 'plopjes' luchtbelletjes achtig gevoel..heeeeeeeeeeele lichte tikjes.. dus dacht ligt het aan mij ofzo.. maar vriendlief voelde het ook.. dus volgens mij was die kleine lekker druk aan het zwemmen ofzo.. op de echo op de beurs was hij/zij ook al druk! Volgens de verloskundige van Friso is dat kind 14 cm groot.. maar dat geloof ik niet zo..want op internet staat overal dat je ongeveer in je 14e week de lengte hebt van 8 a 9 cm..
@suprise: nog gefeliciteerd Ik hoop dat diegene die naar de beurs zijn geweest goed geslaagd zijn (zo te zien wel). En wens diegene die nog gaan heel veel plezier toe. Ik vindt het zo balen dat ik niet kan Vooral omdat het mijn eerste zwangerschap is en een tweeling wordt, leek het mij wel heel bijzonder om ook eindelijk naar de 9 maandenbeurs te kunnen. Maarja, helaas... Is niet anders
Ik heb op de beurs wel een beetje vals gespeeld je kon natuurlijk ook voor de felicitas en Prenatal doos, en dan kreeg je daar een gratis goodiebag bij. Ik had ze allebei al aangevraagd (zelfs de felicitas al in huis) maar heb me gewoon nog een keer ingeschreven.. ik zal wel niet de enigste zijn geweest, heb wel extra gratis spulletjes gehad nu
Ja dat wilde ik dus ook nog doen! Zie je wel..wist wel dat ik wat vergeten was.. stom!! Krijg je als je vent gaat zeuren.. haha. Wat waren de verrassingen?
Sorry, even een tijd afwezig geweest maar zal proberen om weer meer mee t schrijven. Wauw wat een leuke spulletjes van de beurs! Ik heb bij woepies zo'n totaal pakket gehaald. Hele leuke spullen Zonet weer even het hartje gehoord met de angelsound. Wat een fijn geluid. Ik merk dat het alweer een stukje hoger zit. Sinds een paar dagen voel ik ook de plopjes in mn buik. Ben nu toch wel overtuigd dat het de kleine meid is. Hoe is het met jullie "klachtjes" Bij mij gaat het eigenlijk heel goed. Geen last van gekke dingen. Meiden een fijn weekend en voor degene die nog naar de beurs zijn veel plezier.
Uhm, bij de felicitas kreeg je een tasje met een een paar boekjes (hoe kan t ook anders) dacht valsspeeltjes van difrax, een shirtje (maat 80) en een voorleesboekje.. Bij de prenatal kreeg je een dikkie dik tas met 2 tijdschriften en nog iets was niet heel veel.. Maar ik heb zoveel gratis dat ik allemaal niet meer weet wat in welke tas zat Had je bij Nuby ook de speen gekregen?
Ja hoop reclamezooi pff.. heb een hele doos vol! Wil ik nog eens op mijn gemak doorkijken..maar hoop kan weg denk ik Ja bij Nuby zat die 'wiebelspeen' erbij, best leuk ding! Heb er nu toevallig 1 in het roze en 1 in het blauw whaha. Ik heb namelijk ook zo'n startersflessenset bij hen gekocht. In die tas na de voorlichting over borstvoeding zat zelfs nog zo'n extra fles bij, helemaal leuk, dus heb nu iets van 7 flessen, kan dan wel ff vooruit whaha! Bij Nestle noemden ze het een babybag..daarbij denk ik aan minstens 3 materialistische dingen... nee alleen het slabbetje en een lepeltje wat geen drol woog whaha ach jaaaaaaa niet zeuren denk ik dan.. het is gratis In die Baby Be Good doos zat veel! Romper, rammelaartje, afwasmiddel, wat boekjes, bodywash.. en nog wat meer dingetjes geloof ik..
Dames even een vraag..als je je buik meet op navelhoogte..zit je dan goed om de curve/groei van je buik bij te houden? Zoja, dan zit ik nu op 105 cm
Ik meet mn buik altijd net iets onder mn nafel, op het dikste gedeeltje van mn buik. Zat vorige week zaterdag op 71 cm deze week op 74.. geloof helemaal voor mn zwangerschap dat ik op 65 cm zat.. Ik ben mn buik pas sinds vorige week dus week 14 gaan meten. qua gewicht begon ik op 46 kg, na al het spugen op zn laagst op 43,2 ofzo, zit nu vandaag precies 15 weken op 45,4 dus sinds de kotsperiode 2,2 kilo aangekomen. Gewicht meet ik vanaf week 6 standaard elke zaterdag