Dat vind ik het fijne van een forum. Er is altijd wel iemand met de zelfde ervaring die je gerust kan stellen of waar je je ervaring mee kan delen. Pff ik heb een beetje moeite met het feit dat ik niet zo mobiel ben en dan ook nog het grijze weer bah. Ik verlang naar de zomer lekker buiten zitten en genieten. Ik moet zo op boodschap maar zie er tegen op dat is met mijn bekken steeds zo'n opgave maar ja het moet gebeuren.
Klopt, als 't kindje er eenmaal is, is een koortslip wel weer link.. je kan het dan overdragen. Je bent dan verplicht om van die pleistertjes eroverheen te plakken en geen kusjes te geven dat soort dingen. Verschonen zou je wel moeten doen, maar ook hierbij dus weinig contact met de besmette plek en het kind. Ik hoop ZO erg dat ik het niet krijg op het moment dat dat kind er net is..want dat wil je volop knuffelen natuurlijk !
Trouwens, mijn eerste afspraak in de lijst staat geen datum bij. Maar dat is 12 maart. Dus dat moet er alleen nog ff bijgezet worden. Ben zo blij dat ik mijn duowalker heb, met voetenzakken en regenhoes. Alleen de reiswiegjes nog. Buik is ook alweer wat gegroeid
Ik heb n koortslip gehad toen mijn baby 10 a 14 dagen oud was (ongeveer), kon geen kwaad volgens de huisarts, zolang je maar geen kusjes geeft. Dat is inderdaad een hele opgave! Verder kun je wel gewoon alles doen, mits je maar goed je handen wast. Ik kon ook gewoon borstvoeding geven en alles. Op de site van het RIVM staat een duidelijke uitleg. Het kan alleen kwijt als je als moeder nog niet eerder een koortslip hebt gehad: Herpes labialis (koortslip) en zwangerschap - Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu Tijdens de zwangerschap kan t geen kwaad, inderdaad goed voor de antistoffen!
wat een rust hier. zijn we allemaal nog moe van de negenmaandenbeurs of zo Ik heb hier een ziek mannetje in huis heb hem vanavond maar met een zetpil op bed gedaan hoop dat ie zich morgen weer wat beter voelt
Ja vond ik ook al! Denk dat we allemaal gesloopt zijn van de 9maandenbeurs idd haha. Ik heb vandaag in mijn uppie het ledikant en de commode in elkaar gezet.. pff..wat een karwei..vriendlief is een beetje grieperig..dus ik ken hem..dan heb ik niets aan hem en als ik ergens mee bezig ben wil ik het af maken.. dus ben nu ook best wel gesloopt.. ligt nu lekker in bed tv te kijken, doe niets meer pff.. ! Ben moe en voel mijn rug.. ! Maarrrrrr de babykamer is klaar wat betreft de meubels en het schilderwerk! Nu alleen nog opruimen en schoonmaken en dan kan het inrichten beginnen
Baboes, 1e kindje, 01-08-2013 Mira77, 2e kindje, 05-08-2013 Juutj 2e kindje, 08-08-2013 Oermama, 6e kindje 12-08-2013 Eli1984, 1e kindje, 13-08-2013 Suprise, 2e kindje, 13-08-2013 Nathalja, 1e kindje, 17-08-2013 Copani1984, 1e kindje, 18-08-2013 Jette 1976, 1e kindje, 19-08-2013 Frida87, 1e kindje, 20-08-2013 Puk1988, 1e kindje, 20-08-2013 Heyhallo 1e kindje, 20-08-2013 MaggieMagpie, 2e kindje, 21-08-2013 Upkedupke, 1e kindje, 22-08-2013 FiefeR, 1e kindje, 24-08-2013 BabyWish91, 1e en 2e kindje, 30-08-2013 Afspraken verloskundige / Gyneacoloog: Upkedupke, 25 februari, controle vk Eli1984, 27 februari 16 weken echo + geslachtsbepaling Mira77, 1 maart, controle vl Baboes, 7 maart, 20 weken echo Upkedupke, 11 maart, geslachtsbepaling Babywish91, echo en evt geslachtsbepaling Jette 1976, 14 maart geslachtsbepaling 09:00 Copani1984, 15 maart, controle vk Suprise 18 maart 20 weken echo FiefeR, 19 maart, controle vk Mira77, 23 maart, 20 weken echo Jette 1976, 27 maart, 20 weken echo Heyhallo, 28 maart, 20 weken echo + geslachtsbepaling Nathalja, 29 maart, 20 wkn echo + geslachtsbepaling Maggiemagpie, 3 april, 20 weken echo Babywish91, 9 april, 20 weken echo Even mijn afspraak van de 20 weken echo erbij gezet Hebben jullie allemaal al een buikje? Bij mij zie je overdag werkelijk niets! 's avonds een beetje...... Ik ben benieuwd wanneer je het bij mij echt gaat zien. Gisteren vertelde ik tegen iemand dat ik zwanger ben en die zei goh je weet het nog maar net dan? hoe ver ben je? Een week of 8?:x
@surpise: inderdaad wat rustiger hier iedereen is druk bezig denk ik ik heb best een druk weekend gehad, vrijdag natuurlijk beurs zaterdag moest ik werken en zondag ben ik wezen lunchen met vrienden daarna met ml de stad in en 's avonds film.. Gister weer gewerkt en gister avond bij m'n moeder geweest @jette: bij mij al wel een buik te zien, op m'n werk zie je het niet omdat m'n werkkleding (zoals de meeste werkkleding) oversized is, dus ik zwem in m'n trui @hier: merkte de afgelopen dagen dat al een aantal van jullie de beeb al voelt? Hier helaas nog niet (denk ik) 15 maart gaan we een weekje naar centerparcs en verheug me er enorm op! Heb er echt zin in! Wij hebben besloten dat we zelf het geslacht van de beeb willen weten, maar het verder aan niemand vertellen. Mijn moeder en m'n zus vinden dit niet leuk, heb gister avond aangegeven dat ik het ook echt niet zou waarderen als ze gingen lopen zeuren om achter het geslacht te komen.. Nu maar hopen dat ze dat ook doen Ik kan ook niet wachten tot we het geslacht weten! Dan kunnen we de babykamer afmaken, en kleertjes ed kopen heb er zin in
Zo lijstje weer bijgewerkt: Baboes, 1e kindje, 01-08-2013 Mira77, 2e kindje, 05-08-2013 Juutj 2e kindje, 08-08-2013 Oermama, 6e kindje 12-08-2013 Eli1984, 1e kindje, 13-08-2013 Suprise, 2e kindje, 13-08-2013 Nathalja, 1e kindje, 17-08-2013 Copani1984, 1e kindje, 18-08-2013 Jette 1976, 1e kindje, 19-08-2013 Frida87, 1e kindje, 20-08-2013 Puk1988, 1e kindje, 20-08-2013 Heyhallo 1e kindje, 20-08-2013 MaggieMagpie, 2e kindje, 21-08-2013 Upkedupke, 1e kindje, 22-08-2013 FiefeR, 1e kindje, 24-08-2013 BabyWish91, 1e en 2e kindje, 30-08-2013 Afspraken verloskundige / Gyneacoloog: Eli1984, 27 februari 16 weken echo + geslachtsbepaling Mira77, 1 maart, controle vl Baboes, 7 maart, 20 weken echo Upkedupke, 11 maart, geslachtsbepaling Babywish91, 12 maart, echo en evt geslachtsbepaling Jette 1976, 14 maart geslachtsbepaling 09:00 Copani1984, 15 maart, controle vk Suprise 18 maart 20 weken echo FiefeR, 19 maart, controle vk Mira77, 23 maart, 20 weken echo Jette 1976, 27 maart, 20 weken echo Heyhallo, 28 maart, 20 weken echo + geslachtsbepaling Nathalja, 29 maart, 20 weken echo + geslachtsbepaling Upkedupke, 2 april, 20 weken echo Maggiemagpie, 3 april, 20 weken echo Babywish91, 9 april, 20 weken echo
Gisteren controle gehad bij de vk. Helaas geen echo, maar wel hartje geluisterd. Was helemaal goed. Uitslagen van het ziekenhuis van de comibtest waren ook binnen. Bloedgroep helaas wel rhesus negatief, dus moet extra bloedprikken bij 27 weken. Combitest uitslagen: Down 1:3300 andere 2 trisomiën 1:>5000 Dus allebei helemaal blij dat alles goed is met de beeb. Ik heb wel al een buikje. Gisteren vroeg een collega heel voorzichtig, want ja, zoiets hoor je eigenlijk niet aan vrouwen te vragen, of ik soms wat was aangekomen, want hij meende wat te zien. Ja dus, plaatselijk wat aan het groeien hihi. Gisteren toch ook wel moe geweest van de 9 maandenbeurs, maar helaas moet ik gewoon werken, het liefst was ik op de bank gekropen onder een dekentje. Heb ook alweer 2 dagen flinke koppijn. Maar vind nog steeds dat ik niks te klagen heb wat betreft kwaaltjes. Er zijn dames die het een stuk moeilijker hebben.
Awhhh.. vriendlief was zo lief vanmorgen! De babykamer is klaar.. en hij was vroeg wakker omdat ie niet meer kon slapen.. en toen is ie alle spulletjes wat we hebben (en da's best al veel! Wow.. :O ) in de babykamer gaan zetten en kleertjes had ie opgevouwen (nouja.. wat mannen netjes opvouwen noemen dan tenminste ) en heeft ie in de kast gelegd hihi. Leuk om hem dan zo bezig te zien ! Ben echt trots op ons kamertje! Als alle accesiores een beetje hangen en het ook een beetje opgeruimd is, maak ik een foto en post ik hem hier!
Pff, even terugkomend op m'n koortslip.. Vannacht is hij open gebarsten en er zit nu dus een korst op, normaal gesproken zit m'n blaar altijd in het midden onder m'n onderlip dus zie je het niet zo, maar hij zit nu links op m'n onderlip zelf, dus je ziet nu zo'n hele grote pusgele korst zitten!! Echt een goor zicht! Nu weet ik uit ervaring dat je van die korstjes af moet blijven ivm genezingsproces maar, heeft iemand een tip hoe ik hem een beetje moet wegmoffelen? Kan moeilijk foundation op m'n lip smeren, die plijstertjes heb ik wel alleen blijven nooit zitten :S
Up hier ook rhesus negatief dus moet ook met 27 weken weer bloedprikken. Vriend is ook rhesus negatief dus ga er van uit dat ik deze keer geen prik met 30 weken en gelijk na de bevalling moet. Zoon was rhesus positief daar moest het dus wel en toen hadden ze ook nog niet de mogelijkheid om de bloedgroep van het kindje aan de hand van mama's bloed te bepalen. Ook bij mijn mk's heb ik altijd die extra spuit moeten hebben. Valt wel mee gaat in de bil en daar zit meestal wel een speklaagje. zoon is dus echt ziek. Ligt nu lekker op de bank cars2 te kijken. waar normaal het kwebbeltje geen moment stil staat is het nu zo stil. Hoop dat ie snel weer opknapt Oja over de koorstlip ik zag gisteren in een drogisterij reclame een goedje wat de genezing bevordert en tegelijk camoufleert misschien is dat wat
Ja het is idd geen gezicht... weet het ook zo gauw even niet.. heb geen ervaring met die pleistertjes, maar als ik de reclame mag geloven, kan je zo je lippen stiften......... Als ik je wel een tip mag geven..dat deed ik altijd.. als ik niet weg hoefde, eerst goed reinigen met bijv. dettolzeep ofzo..en dan een dikke klodder koortslipcreme erop..en dat blijven herhalen.. ik was er binnen een paar dagen dan vanaf.. alleen als je weggaat is zo'n witte klodder niet echt netjes whaha ! Succes!
Ik zal is kijken vd week bij de drogist.. Ik heb alleen crème die de genezing versneld, maar die camoufleerd niet.. Ik heb net al knal lippenstift geprobeerd, dan zie je het gele niet, maar valt wel op dat er een blaas(je) zit dus ook niet echt een oplossing.. @bloedgroep, ik ben O positief, lekker makkelijk dus
Die pleistertjes blijven nooit zitten bij mij, vind het ook niet erg lekker zitten.. Ik smeer inderdaad continu koortslip crème er op, lekker dik Vrees dat ik weet hoe ik er aan kom, heb zondag geluncht met vrienden en vrees dus dat ze de glazen niet goed afgewassen hebben.. Als ik op vakantie ben was ik ook altijd eerst al het bestek en alle glazen af lekker neurotisch.. In restaurants haal ik ook altijd eerst een servet langs het bestek en de glazen, en dat heb ik dus zondag niet gedaan.. Klink echt nu alsof ik super neurotisch ben, maar blijkbaar werkt het wel..
Tikkeltje last van smetvrees? Maar het werkt blijkbaar wel whaha! Ja ik heb juist het idee dat het door die pleistertjes extra opvalt..juist omdat het los gaat zitten.. word je juist zo scheef aangekeken zo van: "Heb ik iets op mijn gezicht..?"
Bij mij is het buikje nu ook goed aan het groeien. Ik hoop wel dat de poli verpleegkundige a.s. maandag ook nog naar het hartje luisterd of een echo maakt. Anders zit er 6 weken zonder controle tussen. En ik voel het Beebje ook nog niet. Dus dit vind ik erg lang! Anders moet ze op mijn verzoek maar een gyn erbij halen. Heb er nog extra voor gebeld met de vraag of zij ook controlles doet en het antwoord was ja. Ben dus benieuwd. Ben me er nu al helemaal over op aan het fokken! Moet ik niet doen. Ze zal het vast wel op mijn verzoek doen. Toch?
Maak je geen zorgen, volgens mij wordt er bij elk bezoek naar het hartje geluisterd en misschien omdat je bij de gyn loopt zelfs nog wel een echo? Ik heb vandaag het afhaalbewijs voor de blije doos al gehad. Was daar wel verbaasd over omdat ik dacht dat dat met 7 maanden was. Maar met 17 weken ben ik daar nog lang niet! Ik ga hem donderdag ophalen, ben nu al nieuwsgierig!