Augustus 2013 buikjes!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Egeltje85, 26 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tosti

Tosti Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.941
    0
    36
    Nederland
    Vanavond heb ik een 'proefkonijn' echo (vk moet oefenen voor de echo-opleiding). Ze gaat waarschijnlijk zo'n 45 minuten kijken, dus dat is fijn! Lekker lang gluren.
    Stiekem hoop ik dat het ze het geslacht kan zien. Ze is pas net begonnen met de opleiding, dus ik moet er nog maar niet op rekenen. Maar hoop er wel op. Vl zei al dat we er dan niet te veel waarde aan moeten hechten. Stel je voor dat je de navelstreng aanziet voor piemeltje, dan is t wel een grote verassing bij de geboorte. Maar toch... ik blijf hopen!
    Ben er zelfs een beetje zenuwachtig voor! Ben dus echt aan t aftellen naar vanavond 19.45.

2. truebabylove

truebabylove Actief lid

5 dec 2012
    402
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ MiraVeel plezier altijd fijn om naar je uk te mogen kijken. En als ze wel het geslacht zou kunnen zien en er van overtuigd is alleen maar leuk.

Ik heb volgende week mijn 20 weken echo ik ben wel al gaan shoppen hoor bij de pretecho wist ze zeker te weten dat het een meisje werd

3. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Ik was zonet even bij de action voor tuinspulletjes, en ik dacht het is lekker weer dus maar even zonder jas (had een vestje aangedaan) en er waren veel mensen die inderdaad even naar m'n buik keken :p moet denk ik maar een buikband hebben met de tekst: ik ben niet dik ik ben zwanger :p
    Wel leuk die aandacht :)

@tuinieren: heb maar handshoenen aangedaan :) had gister bij de Lidl violen en andere lente dingetjes gekocht :) bij de action nieuwe bakken voor aan de balustrade gehaald en wat nieuwe potjes.. Heb voor m'n verjaardag cadeaubonnen gevraagd voor het tuincentrum waar ik werk (krijg daar zelf nog eens 20% korting) dus eind maart nog even nieuwe vaste planten halen.

@truebabylove; welkom terug :) mooi buikje :)

4. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    He meiden ben er ook weer heb helaas plat gelegen met de griep en begin nu weer op te krabbelen.

Truebabylove mooie buik.

Nathalja lekker weer het balkon zomer klaar. Wij wachten nog even tot het winter weer echt weg is. Al heb ik een vaste plant waar de roze knoppen weer in komen. Dat is altijd de eerste dat duur niet lang meer.

Mira lekker genieten van de echo. Ik mag morgen weer gluren en hoop dan ook te weten te komen wat er in mijn buik woont.

maggiemagpie hier ook geen bandenfan ben al groot en grof van mezelf dat lijkt gewoon niet.

Pff zou die spanning ooit er van af gaan om naar de vk te gaan? kan me dat bij de vorige niet herinneren. Morgen weer lekker gluren

5. FiefeR

FiefeR Fanatiek lid

10 jul 2011
    3.581
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die bestaat! :D "I'm not fat but pregnant" whaha geniaal! Ik weet nog niet zo goed wat voor tekst ik op die buikband zou willen... wil wel een beetje orgineel blijven natuurlijk hea.. ;) :D

6. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Ik heb een buikband met tekst die in hartvorm staat: "life is à series of moments, hold them"
    En eentje met: een beetje papa een beetje mama en heel veel liefde

7. Baboes

Baboes Actief lid

26 jan 2013
    252
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heey meiden,

Vandaag mijn felicitas zwangerdoos opgehaald bij de etos. Toch leuk, zo'n doos uitpakken.

Van de week op mijn werk gevallen. Daar ben ik wel even van geschrokken zeg! Was in de badkamer, ik liep met een client en die viel boven op mijn knie. Tranen met tuiten bij mij, maar gelukkig niets geks met de kleine.

Kreeg een belletje van de VK. Moet opnieuw bloed laten prikken op suikerwaarde. Zat net 0,1 boven de maximaal norm. Moet nu 2 boterhammen eten voor ontbijt. 1 zoet en 1 hartig en een kopje koffie of thee met suiker. Dan 2 uur later bloed laten prikken.

Morgen de 20 weken echo al in het ziekenhuis. Spannend! Eindelijk de kleine man weer even zien. Hoop dat alles goed met hem gaat.

Ik heb laatst bij de prenatal een leuke buikband gekocht. Zwart met 2 kleine zilveren handjes erop. Was ik meteen verliefd op.

Op mijn werk is het allemaal te zwaar geworden voor me. Heb snel last van mijn onderrug. Kan halverwege de dienst niet meer goed lopen. Hier met mijn baas over gesproken. Hij begreep het helemaal en heeft voor mij via de arbo arts geregeld dat ik 50% ziek kan zijn. Dit is wel een fijne oplossing. Zo kan ik wel gewoon aan het werk blijven, maar zijn mijn diensten gewoon de helft korter. Lijkt me niet zo fijn om al helemaal thuis te komen zitten. Woon nog niet zo heel lang hier en zou niet weten waar ik mijn dagen mee zou moeten vullen.....

Tot zover deze update van mijn kant.

8. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    baboes werk je in de thuiszorg?

hier een beetje gespannen voor de echo van morgen. ben zo benieuwd of ze het geslacht kan zien. zo maar lekker slapen hoop dat ik me morgen ook wat beter voel heb aan de griep een kop vol snot over gehouden en moet steeds niezen maar dat wil niet erg vervelend.

9. Jette 1976

Jette 1976 Bekend lid

28 sep 2012
    668
    0
    0
    Ik werk binnen de GGZ. Klinische opname afdeling.
    Brabant
    Hey meiden,
    Mooie buikjes zeg!
    Hier, even een lang verhaal heel kort: gisteren echo gehad omdat ik in mijn hoofd had zitten dat ons kleintje niet goed groeide..... Ik zag al die buiken en hier in mijn omgeving 2 mensen zwanger net zo ver als mij.... Hun hebben echt een dikke buik en ik loop nog in mijn gewone kleding.... Zat echt in mijn hoofd want verstandelijk wist ik dat het goed zat. Vk zei dat ik maar gelijk langs moest komen om te meten.... Alles goed en het groeit echt bovengemiddeld..... Vl vroeg of ze het geslacht al kon zien. Daar hebben we volgende week donderdag bij haar een afspraak voor. Ze wilde wel even zoeken.... Ze hield even een slag om de arm maar voor 95% zeker dat het een meisje word!!!! Er was geen pieletje te zien!! Wel 2 streepjes!! Whoehoeoeoe!!!! Ik was ertussen gepropt dus veel tijd had ze niet en volgende week neemt ze er echt de tijd voor.... Wat zou het leuk zijn een prinses in mijn mannenhuishouden :)

10. FiefeR

FiefeR Fanatiek lid

10 jul 2011
    3.581
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

ik heb sinds gister een beetje de angst of de kleine uk er nog wel zit..of het nog leeft enz. Is dat nou gek of hebben meerderen hier last van? De laatste echo was op de 9 maandenbeurs, dus da's alweer (voor mijn gevoel) even geleden.. ben normaal wat aantal echo's gewend omdat we ook meededen met de Predictstudie van het Erasmus, maar da's nu ook afgelopen.. 5 april hebben we de 20 weken echo pas.. dus hopelijk zien ze dan een pielemans of een muts want we willen weten wat het word, kunnen niet wachten!! 19 maart een controle afspraak bij de VK.. al hoor ik het hartje, ben ik al helemaal blij.. Zat net Kleine Baby's Grote Zorg te kijken en dan heb je toch onbewust een beetje de angst of de kleine ook zo vroeg word geboren ja of nee..heel stom..!

11. Eli1984

Eli1984 Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.583
    0
    36
    @baboes. Lekker dat je minder kan werken, eigen lichaam gaat voor alles.

@fiefer. Tuurlijk zit kleine uk er nog, alleen voel je nog niet veel van hem/haar bewegen. Dan heb je idd het idee dat uk er niet meer zit.

@kleine baby's grote zorg. Vandaag een kennisje van me bevallen die net 30 weken zwanger was. Afgelopen weekend al opgenomen in het ziekenhuis omdat haar vliezen waren gebroken, nu vandaag dus van een mini kereltje bevallen van 1520 gram. Gelukkig alles goed, maar je zit er echt niet op te wachten.

12. Jette 1976

Jette 1976 Bekend lid

28 sep 2012
    668
    0
    0
    Ik werk binnen de GGZ. Klinische opname afdeling.
    Brabant
    Je hebt onder mij gereageerd maar volgens mij niet gelezen ;) en zoals je dus kan lezen had ik ook het gevoel dat het niet goed zat...... Is dus niet raar. Dat zijn de hormonen...... Telefoontje naar de vk is zo gedaan he....

13. Upkedupke

Upkedupke Bekend lid

30 okt 2012
    611
    0
    16
    Limburg
    Hey dames,

Ben een beetje afwezig geweest hier, wel bijgelezen, maar niet alles onthouden ;).
    Afgelopen weekend heb ik hoofdpijn gekregen en die bleef maar aanhouden, ik ging er mee slapen en stond er mee op. Zondag ook maar weinig gedaan, vooral bankgehangen. Maandag gaan werken en dinsdag maar een dagje thuis gebleven.
    Ik denk dat het van vermoeidheid komt, ondanks dat ik voor mijn gevoel al een stapje terug heb genomen. Maar goed, fulltime werken, een paard, een sociaal leven en huishouden (die mijn man wel goed overneemt nu) is toch wel veel.

FiefeR, ik ken het gevoel. Heb het ook af en toe, maar probeer er niet teveel over te piekeren. Zolang dat er lichamelijk geen gekke dingen gebeuren, zal met de kleine alles goed zijn.

Heb trouwens het idee dat ik de kleine af en toe voel. Vooral als ik in de auto zit, dan voel ik vanalles borrelen in mijn baarmoeder, maar het is nog niet zo duidelijk dat ik ervan overtuigd ben dat het de kleine is.

Nog 4 dagen en dan weten wij hopelijk ook of we een manneke of een vrouwke krijgen. Ben zo ontzettend nieuwsgierig.

Ik ben er trouwens over aan het denken om toch een paar dagen borstvoeding te geven, alleen voor het collostrum. Mocht het bevallen, dan kan ik altijd doorgaan, maar anders overstappen op flesvoeding. Volgende keer bij de vk maar eens navragen hoe dat in zijn werk zou gaan. Zij stelde het zelf voor toen ik zei liever voor flesvoeding te gaan.

En ik heb de lijst weer bijgewerkt, ook met onze herintreder Truebabylove ;):

Truebabylove, 2e kindje, 31-7-2013
    Baboes, 1e kindje, 01-08-2013
    Mira77, 2e kindje, 05-08-2013
    Juutj 2e kindje, 08-08-2013
    Oermama, 6e kindje 12-08-2013
    Eli1984, 1e kindje, 13-08-2013 --> Jongetje
    Suprise, 2e kindje, 13-08-2013
    Nathalja, 1e kindje, 17-08-2013
    Copani1984, 1e kindje, 18-08-2013
    Jette 1976, 1e kindje, 19-08-2013
    Frida87, 1e kindje, 20-08-2013
    Puk1988, 1e kindje, 20-08-2013
    Heyhallo 1e kindje, 20-08-2013
    MaggieMagpie, 2e kindje, 21-08-2013
    Upkedupke, 1e kindje, 21-08-2013
    FiefeR, 1e kindje, 24-08-2013
    BabyWish91, 1e en 2e kindje, 30-08-2013
    79mama79, 2e kindje, 30-08-2013

Afspraken verloskundige / Gyneacoloog:
    Baboes, 7 maart, 20 weken echo
    Upkedupke, 11 maart, geslachtsbepaling
    Babywish91, 12 maart, echo en evt geslachtsbepaling
    Jette 1976, 14 maart geslachtsbepaling 09:00
    Surprise, 14 maart, controle vk en geslachtsbepaling
    Truebabylove, 14 maart, 20 weken echo
    Copani1984, 15 maart, controle vk
    Suprise 18 maart 20 weken echo
    FiefeR, 19 maart, controle vk
    Mira77, 23 maart, 20 weken echo
    Jette 1976, 27 maart, 20 weken echo
    Heyhallo, 28 maart, 20 weken echo + geslachtsbepaling
    Nathalja, 29 maart, 20 weken echo + geslachtsbepaling
    Upkedupke, 2 april, 20 weken echo
    Eli1984, 2 april, 20 weken echo
    Maggiemagpie, 3 april, 20 weken echo
    Copani 1984, 4 april, 20 weken echo
    FiefeR, 5 april, 20 weken echo en geslachtsbepaling
    Babywish91, 9 april, 20 weken echo

14. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Ik luister 1 keer in de week eventjes met de angelsound om de baby te checken, m'n vorige echo is ondertussen alweer een maand geleden en mis het zo om de uk te zien :( nog 3 weekjes en dan mogen we hem/haar weer bewonderen, en dan krijgen we ook te zien of we een jongen of meisje krijgen!! Zo spannend :)

Hier ook al dagen gigantische hoofdpijn, heel vervelend.. Morgen gelukkig weer een dagje vrij :)

ik hoop na mijn vakantie (15 tm 22 maart gaan we weg) mijn normale rooster weer te kunnen werken, dan werk ik namelijk de maandag 10 - 12.30 dinsdag 12.30 - 18.00 en donderdag 12.30 tot 21.00.. Op het moment werk ik van maandag tm donderdag van 12.30 tot 18.00 dus totaal geen momentjes voor me zelf..

15. FiefeR

FiefeR Fanatiek lid

10 jul 2011
    3.581
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja weet ik wel, maar zal wel mee vallen. Heb geen bloedverlies, rare krampen de hele dag en dat soort gekkigheid.. zijn idd de hormonen whaha, ben al een piekeraartje van mijzelf af en toe hoor.. best irritant whaha! Alleen als ik dus een beetje pissig ben dan wil ik nog weleens mijn banden voelen maar dan moet ik gewoon ff weer tot 10 tellen haha. Maar als ik het echt niet meer vertrouw, bel ik de VK op. Rotte is dat ze alleen op dinsdag op de locatie zitten bij ons in de buurt..

16. FiefeR

FiefeR Fanatiek lid

10 jul 2011
    3.581
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik twijfelde ook al aan de Angelsound aan te schaffen..maar dan denk ik weer "Wat als ik ff niets hoor..?" ga ik daar weer panisch over lopen doen.. Terwijl het niet nodig is weet je wel..

Ik hoop ook dat je snel weer je een prettig rooster kan werken! Wel zo fijn dat je dan even je momentjes in kan plannen!

17. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Ik merk wel dat de uk op den duur wegkruipt voor de dopler, dus soms is het even lastig een hartslag te vinden :) maar meestal vind ik hem vrij snel.
    Ik heb trouwens gigantisch last van een verstopte neus :s werd net wakker, beide neusgaten dicht dus zal vanacht wel lekker hebben gesnurkt :p

18. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Oh god!! :D zonet kwam m'n kat boven op m'n buik liggen en toen voelde ik een plopje!! :D en de kat volgens mij ook want die mauwde beledigd en liep weg :p

19. Baboes

Baboes Actief lid

26 jan 2013
    252
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha Nathalja, de kat nu al jaloers :)

Ik ben net terug van mijn 20 weken echo. Een eigenwijze jongen zit er in mijn buik. De helft van het onderzoek hebben ze kunnen doen, maar de kleine bleef zo liggen dat het aangezicht, het hartje en de voetstand niet kon worden bekeken. Volgende week terug om opnieuw te kijken. (Stiekem joepie!)
    Over het hartje maak ik me niet zo'n zorgen. Bij de vlokkentest is deze al uitvoerig bekeken.

Vandaag meteen bloed laten prikken voor de suiker. Moest een dieet ontbijt nemen. Ik ben zo slecht in ontbijten met brood.... Normaal eet ik een beschuitje met hagelslag. Nu 2 boterhammen. Goed kauwen dus maar. Wel lang over gedaan.

Zo een angelsound zou ik eigenlijk ook wel willen, gewoon om af en toe even gerust gesteld te worden. Als ik zag hoe die kleine in me beweegt, verbaasd het me dat ik er nog niets van voel.

20. heyhallo

heyhallo Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.834
    0
    36
    Vrouw
    Limburg
    Dat heb ik ook hoor. Ik ben blij als ik de ukkipuk voel duidelijk voel bewegen. :D
    Afgelopen maandag bij de poliverpleegkundige geweest en gevraagd of ze het hartje wilde laten horen. Dat heeft ze gedaan. Al koste het wel wat moeite. De kleine zwom weg of sloeg tegen de dopler aan. HAHAHA:D. Maar uiteindelijk wel duidelijk gehoord. Telkens als hij sloeg hoorde je TOK tegen de dopler.

Deel Deze Pagina