Augustus 2013 buikjes!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Egeltje85, 26 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FiefeR

FiefeR Fanatiek lid

10 jul 2011
    3.581
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja leuk he? (met alle respect!!) maar iedereen heeft al Disney of Woezel & Pip enz. dus we wilden wat orgineels hihi. Gelukkig vind vriendlief ze ook leuk en mijn moeder helemaal, die's al jaaaaaaaaren fan van uilen, dus is helemaal in haar nopjes dat haar kleindochter zoiets op de muren krijgt whaha

2. MaggieMagpie

MaggieMagpie Niet meer actief

Ik heb deze:

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      26,6 KB
      Weergaven:
      7
  3. Tosti

Tosti Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.941
    0
    36
    Nederland
    Wij hebben ook iets anders, behang met vogelhuisjes, verder wordt de kamer wit en lichte kleuren.Het begint steeds meer vorm te krijgen, hoop dat het eind mei af is. Dan zijn alle meubeltjes en alles geleverd. Heerlijk, bij de eerste ging ik elke avond even in het kamertje zitten om rond te kijken. hahah, mijn man verklaarde me telkens voor gek!

4. Tosti

Tosti Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.941
    0
    36
    Nederland
    Die is ook leuk!

5. oermama

oermama Actief lid

9 nov 2012
    125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, helemaal waar. en dat het voor jullie 3tjes (4tjes met man erbij;) een mooie ervaring en kennismaking mag worden.

:)

6. oermama

oermama Actief lid

9 nov 2012
    125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, stijlloos zeg! zo eentje had ik er ook in onze praktijk, zelfde leeftijd ongeveer, maar die komt niet meer in de buurt van mijn bevalling! Zowiezo he, mochten jullie je met iemand niet op je gemak voelen, dan kun je/mag je aangeven dat je haar niet bij de bevalling wil. Je moet ene klik hebben met iemand en je op je gemak voe3len, anders is dit nadelig voor het bevallingsproces met alle gevolgen van dien. Bij de eerste wist ik dit ook niet hoor en liet alles over me heenkomen, maar hield er wel een rotgevoel aan over. Nu weet ik wat mijn rechten zijn en wat voor mij het beste werkt (om te bevallen) en durf ik nu eerder aan te geven hoe ik het wil.

Liefs

7. FiefeR

FiefeR Fanatiek lid

10 jul 2011
    3.581
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die is ook erg leuk! Onze muren zijn ook die kleur, dus moeten goed kijken dat het goed gaat matchen.. heb jij het al opgeplakt? Zoja, hoe is je ervaring daarin?

Is het niet makkelijk eraf te pulken door zo'n klein kotertje wat straks nieuwsgierig gaat worden........ Ik was vroeger ook van het behang trekken namelijk haha

8. FiefeR

FiefeR Fanatiek lid

10 jul 2011
    3.581
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja mijn '1e verloskundige' van het hele rijtje wat ik tot nu toe heb gehad bij controles (volgens mij gaan ze iedereen af omdat men niet 7 dagen per week werkt......) vond ik niet zo'n fijne tante.. die had ik bij de intake.. zo'n betweterig persoontje weet je wel.. Dus ik denk dat ik dat de volgende keer wel aan ga geven, met de rest had ik op zich geen problemen maar er is er 1 die ik wel heel erg aardig en spontaan vond, gelukkig schrijven ze hun namen op dat controle formulier whaha

9. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

31 mei 2010
    2.823
    0
    0
    Vindt het heerlijk om met vriendlief samen te zijn
    Groningen
    Ik ben wel een klein beetje teleurgesteld dat mijn 2e kleine meid toch een jongen blijkt te zijn :(

Maarja, denk dat het even een paar dagen gaat duren voordat ik er aan gewend ben, maar dat komt vanzelf wel hoop ik.

10. FiefeR

FiefeR Fanatiek lid

10 jul 2011
    3.581
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waarom dan meis als ik vragen mag?

11. Tosti

Tosti Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.941
    0
    36
    Nederland
    Ik begrijp het wel, je stelt je toch in op 2 meisjes. Is toch even omschakelen en totaal onverwachts. Vooral als er eerder geen twijfel leek te zijn.
    Neem je tijd er even voor, je mag er best even aan wennen, toch?

12. oermama

oermama Actief lid

9 nov 2012
    125
    0
    0
    NULL
    NULL
    "Oermama wat speciaal dat je tweeling thuis is bevallen, ik dacht dat je dan altijd naar het ziekenhuis 'moest', maar dat is wel erg fijn. Heb jij al je bevallingen thuis gedaan?[/QUOTE]"

Nee, de eerste moest volgens protocol in het ziekenhuis omdat er een beetje meconium in het vruchtwater zat. Achteraf echt onnodig en heeft onnodig veel stress bij mij opgeleverd en de boel daardoor enorm vertraagd. De tweede thuis met een kenau van een verloskundige, die vrouw waar ik het in een vorig mailtje over had. Zo lang in het vak, dat ze meer als een object zag dan als mens, maar goed. Ik realiseerde me toen pas goed hoe delicaat het bevallingsproces werkt. De bevalling ging als een trein, maar toen ze binnenkwam stopte de zeer heftige weeën abrubt. Ze deed het licht aan, was druk bezig met spullen klaarzetten, allemaal standaard en begrijpelijk maar funest voor de weeën. Als ze dan de kamer uitging kwamen de weeën weer heftig en ik kreeg al persdrang, die ik natuurlijk zoveel mogelijk wegzuchtte, maar als ze dan weer binnenkwam, verdwenen de weeën weer . Ik weet nog dat ik me schaamde dat ik haar kennelijk voor niets had laten komen. Verder ga ik niet op deze bevalling in, want het maakt me nog kwaad, hoe ze daarna gehandeld heeft. Maar na de bevalling wist ik dat bij een eventueel volgende kind ik het heel anders wilde. Ik heb me verdiept in de fysiologie van het bevallen, hoe de hormonen werken en kreeg meer begrip en inzicht in het hele proces. Kwartjes vielen en bij de derde in aantocht heb ik niets meer gedaan of toegelaten wat me tegenstond of waarvan ik wist dat het nadelig van invloed zou zijn op de bevalling. Hoe rationeel je dingen ook kunt vinden en benaderen, onderbewust werkt je lichaam heeel anders en navigeert meer op oerinstinct dan op hersens, meer op dierlijk niveau. Je hoort ook wel eens zeggen toch, dat je bij je bevalling in de weeën moet duiken, of in een soort trans komt? dat is ook echt de bedoeling. Nadenken werkt dan juist averechts. Niet nadenken dus, is mijn tip, maar voelen en doen wat je instinct zegt. Al lijkt het nog zo gek wat je doet. Zo mocht ik in het ziekenhuis niet van bed, want lag aan een monitor. Ik lag dus grotendeels op mijn zij de weeën op te vangen en dat deed zo'n pijn! het liefst wilde ik opstaan en voorover gebukt staan op de bedrand of zo. nu weet ik dat dat ook veel beter werkt. Je kindje kan dan veel beter voor de bekkenuitgang komen, veel natuurlijker manier van bevallen. Veel minder pijn dan ook. Steeds van houding veranderen als het niet lekker voelt of zit. Als het echt pijn gaat doen dan hielp bij mij dus om van houding te veranderen. Met name op handen en knieën of voorover leunend op de bank, tafel, badrand enz voelde veel fijner.
    Bevalling 4 en 5 dus ook thuis en helemaal zoals IK het wilde met iemand bij me waar ik me helemaal mee op mijn gemak voelde, die ook rekening hield en begreep hoe het bevallingsproces optimaal kon verlopen. Ze liet me zoveel mogelijk met rust, praatte zachtjes en zat zo min mogelijk aan me. Kaarslicht en zachte muziek waar ik van ontspande (zachte zeegeluiden op de achtergrond) Ik mocht helemaal mijn gevoel volgens en eenmaal persdrang liet ik mijn buik als van zelf wat meedrukken (was ook niet tegen te houden hoor) rustig doorademend tussen de persweeën door en zuchten op het moment dat het hoofdje bijna geboren was (ging van zelf want je voelt instinctief aan dat het beter is om niet door te persen dan, geloof me ;)
    En voor ik het wist pakte ik zelf mijn meisje uit het water en bracht haar tegen mijn borst (was eerste badbevalling) Ze deed het gelijk zo goed, huilde niet veel maar was alert en ademde goed en keek rond, roze en stevig; man wat voelde ik me toen geweldig! De natuur had zijn werk perfect gedaan en ik had het vertrouwen kunnen opbrengen daarin. De tweeling ging net zo en je snapt dat ik bij dit meisje weer zo'n zachte landing wil voor haar. Voor iedereen werkt het anders, daar ben ik van overtuigd, maar je op je gemak voelen en een rustige omgeving, angst en stress verbannen, dat zijn wel de voorwaarden voor een optimaal proces denk ik.

13. oermama

oermama Actief lid

9 nov 2012
    125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou dat is een verrassing! Zeker tweeeïg dus. ;)

Echt leuk een jongen een meisje samen, superschattig hoe die van mij met elkaar omgaan :D

14. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Goeiemorgen :)

Ik sta heel posi tegenover m'n bevalling, kan met alle 4 de Vk's van de praktijk goed praten en voel me bij allen goed op m'n gemak.. Ik heb jaren op yoga gezeten (denk wel 5 of 6 jaar) tot ik 18 werd, toen werd het met werken en school en huishouden te druk.. Heb in die jaren goed geleerd wat betreft ademhaling, en hoop dat ik dat en de ontspanning straks met weeën opvangen kan toepassen. Ik zie wel hoe het loopt en laat het allemaal maar over me heen komen, miljoenen vrouwen gaan me voor dus kan ik het ook :)

Nog even iets heel anders wat me behoorlijk frustreerd (heeft niks met zwanger te maken)

Ik ben behoorlijk pist op de regering (dit is ook niet de regering waar ik voor gekozen had) ze smijten met ONS geld also het niks is, hop naar het buitenland.. En ondertussen korten ze op ons Nederlanders, we moeten meer voor zorgverzekering betalen, krijgen er minder zorg voor terug. Btw is verhoogd dus alles is nog net een tikkie duurder. Bejaarden moeten betalen voor het verzorgingstehuis, wat dus betekend als ze dat niet kunnen de kinderen voor de zorg van hun ouders moeten opdraaien.
    En dan niet eens te bedenken hoe met de toekomst van ONZE kinderen, toeslag voor kinderopvang word minder, wat betekend dat veel al zouden werken om Kdv of bso te kunnen betalen (de helft van mijn loon gaat al op aan Kdv voor 1 dag!) op het moment word basis en middelbaar onderwijs vergoed, maar hoe lang gaat dat nog duren?
    Er gaat een tijd komen dat je dat moet betalen, en je je kind niet meer onbezorgd naar school kunt laten gaan, maar ze zijn wel tot hun 16e leerplichtig.
    Het geld wat niet naar het buitenland gaat, word in uitkeringen gestopt, uitkeringen die sommige mensen (ik weet fiefer dat jij er een hebt, maar jij wilt wel werken) niet verdienen, omdat ze gewoon te lui zijn! Denk aan de buitenlanders die net een verblijfsvergunning hebben maar wel in een 4 slaapkamer woning kunnen wonen en in een dikke BMW rondrijden.
    Mijn zus is ontslagen toen ze 3 maanden zwanger was van haar dochter, zij krijgt met thuiszitten 2x serieus 2x zoveel inkomen als dat ik krijg door 24 uur keihard te werken!
    Haar dochter is nu 6 maanden, maar de regering gaat pas na 7 jaar achter d'r aanzitten om te werken omdat ze alleenstaand is! Dat is toch belachelijk!! Waar ik keihard moet werken voor een mooie toekomst van mijn kinderen, krijgt zij het zonder er iets voor te hoeven doen..
    Ik woon in een flatje van 80m2 met een hypotheek van 500 euro PM terwijl zuslief nu op zoek is naar een eengezinswoning met royale achtertuin om te huren.
    Ml en ik verdienen samen 2400 euro schoon in de maand, hij wekt 40 uur en ik 24, en een hogere hypotheek voor een huis duurder dan 140.000 krijgen we niet, huis verkopen gaat op het moment niet.
    Ik snap het niet? Waarom moet hard werkend Nederland gestraft worden? Want zo voelt het ondertussen wel..

15. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Oh en nog iets vergeten!
    Waarom moeten kinderen met kanker Nederlanders smeken om steentjes voor een mooi ziekenhuis! Maar krijgt een voetbalclub van de staat zomaar een nieuw stadion!?
    Het ziekenhuis word naar prinses maxima genoemd, maar koopt zij steentjes? Natuurlijk niet!
    Dat is toch belachelijk

16. truebabylove

truebabylove Actief lid

5 dec 2012
    402
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames ff jullie mening of jullie wat kunnen zien op een foto.
    Een vriendin van mij heeft maandag haar nod en heeft vandaag een testje gedaan.
    Ik zie op de foto en zij ziet in het echt een streepje. Willen jullie meekijke ?

Bijgevoegde bestanden:

17. Copani1984

Copani1984 Actief lid

1 dec 2012
    330
    0
    16
    NULL
    NULL
    Truebabylove: lastig. Kan het op de foto niet echt zien... Is beetje wazig :( lijk wel vaag een streepje te zien, maar weet niet zeker. Voor de zekerheid over 2 dagen ofzo nog maar een keer testen...?
    Succes! Spannend voor je vriendin!

18. truebabylove

truebabylove Actief lid

5 dec 2012
    402
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel ja ze gaat zaterdag een nieiw testje doen

19. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

31 mei 2010
    2.823
    0
    0
    Vindt het heerlijk om met vriendlief samen te zijn
    Groningen
    Ik ben natuurlijk blij dat ze allebei gezond zijn.

Maarja, vrienlief en ik hebben het al 4 weken over onze prinsesjes en bezig met 2 meisjesnamen enzo.
    Dus ja, even omschakelen, maar dat zal wel even duren.

Misschien helpt het als ik snel wat blauws ga shoppen :p

20. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    goeiemorgen..

truebabylove ik lijk ook een streepje te zien. zaterdag idd nog maar es testen. Spannend.

Nathalja. Breek me de bek niet open. Uitkeringen is voor mij een heikelpunt. Heb heel veel moeite moeten doen om dat voor elkaar te krijgen om dat ik met mijn beginners leerlingsalaris maar 600 euro verdiende en dus een aanvulling moest hebben toen ik alleen woonde. En ex wil niet krijgt alles voor elkaar. Wbt je zus. Laat haar er maar niet van uit gaan dat ze 7 jaar klaar is. Ze wordt gewoon achter de broek aan gezeten en als het systeem er bij jullie is straks gewoon te werk gesteld.
    En ja de zorg is helemaal een punt. VInd het zo verdrietig. Gisteren even op de afdeling geweest en daar wordt ik af en toe heel verdrietig van als ik niet meer kan doen. Maar goed normaal als ik werk doe ik elke dag mijn best om mijn bewooners de liefde en aandacht te geven die ze nodig zijn. WIj zijn heel erg bezig met warme zorg

Pff t wordt steeds lastiger om snachts lekker te liggen

Deel Deze Pagina