Augustus 2013 buikjes!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Egeltje85, 26 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tosti

Tosti Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.941
    0
    36
    Nederland
    Dat is inderdaad voor hele kleine baby's, maar laten we hopen dat we die allemaal niet nodig hebben. Daarbij, als je allemaal maat 2 koopt, dan groeit ze daar vanzelf in. Ik zou inderdaad ook een combi doen van 1 en 2.
    Bij mijn eerste dacht ik dat maat 1 misschien te klein was, maar die heeft hij nog best een aantal weken gedragen. Vooral in het begin gaan er heel veel luiers doorheen, dus op gaan ze wel.

Wij gebruiken trouwens altijd kruidvat eigen merk, daar blijft zl droger in dan in pampers. Scheelt ook flink in prijs. Wij gebruiken de pampers voor de eerste dagen. Er zit op de luiers een heel handig 'plassstreepje' zodat je zeker weet dat de kleine geplast heeft.

2. FiefeR

FiefeR Fanatiek lid

10 jul 2011
    3.581
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja maar je baby word toch niet in 1 a 2 weken zoveel kg. zwaarder of vergis ik me nou heel erg ;) (dat je daarom maat 2 nodig hebt)

3. Tosti

Tosti Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.941
    0
    36
    Nederland
    haha, nee geen kilo per week, maar in het begin gaat het wel hard, net zoals die kleding in maatje 50/56, daar zijn ze echt zo uit gegroeid.
    Ik weet t niet precies meer.

4. FiefeR

FiefeR Fanatiek lid

10 jul 2011
    3.581
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja idd, gaat zo mega hard.. Geloof dat in die blije doos van prenatal ook maat 1 zit dus in feite heb ik al 2 pakken plus nog wat losse luiers van de 9 maandenbeurs dat als beste getest is van etos huismerk.. Dus haal sowieso 1 & 2 :)

5. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

31 mei 2010
    2.823
    0
    0
    Vindt het heerlijk om met vriendlief samen te zijn
    Groningen
    Ik heb hier in totaal 4 pakken pampers maat 1 en 1 pak maat 2.

*Ja, typisch geval van: Ik kan niet slapen, dus ik plaats mijn reactie ff om 4 uur in de nacht :p*

6. Copani1984

Copani1984 Actief lid

1 dec 2012
    330
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi dames, gisteren nog even mogen spieken naar de kleine dmv een pretecho. Het is nog steeds, en overduidelijk, een meisje!
    3 mei hebben we maar direct een afspraak gemaakt voor een 4d echo, zo leuk!

Fiefer, ik snap je verwarring over de maten. Ik heb dat zelf ook, met luiers, maar ook met kleertjes! Ik heb gisteren een mega doos met kleertjes van een vriendin gehad! Ben ik super blij mee! Ik zie hier dat veel dames zelf nieuwe klrertjes willen shoppen, en dat snap ik ook. Vind ik zelf ook erg leuk, maar mn vriendin heeft echt super leuke kleertjes... Sommige dingen zijn niet, of maar 1x gedragen... Deze vul ik gewoon aan met eigen geshopte kleertjes. In principe zou ik nu dan voorzien zijn tm maatje 68 ongeveer...

7. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    Goeiemorgen. Hier gaat het gelukkig iets beter. Had de laatste dagen veel last van mijn bekken en zorgen om Ridder. Het gaat niet goed op school maar hij is nog te jong om een diagnose te maken. Maar na 2 jaar groep gaat het nog niet goed en waarschijnlijk heeft hij een zware vorm van dislecxtie en calculextie maar dat is helaas pas te testen als ie een jaar 7 a 8 is. Nu is dus de vraag wat we moeten doen of hier nog een jaar of 2 door modderen of naar een andere school. pff

Kleertjes ik heb van alles wat 2e handsgekregen 2hands gekocht nieuw gekregen en nieuw gekocht. Kleine meid heeft al zo'n grote garderobe dat ik een koop verbod heb hahahaha omdat ze anders heel veel kleertjes niet of nauwelijks aan zou krijgen. Alleen het eerste pakje nog.

Niet kunnen slapen ja daar heb ik ook steeds meer last van. Als ik op mijn linkerzij ligt doet mijn heup zeer op mijn rechtzij mijn schouder op de rug helemaal plat ligt niet fijn met een hoop kussens in de rug belast ik mijn stuit weer en bij het omdraaien van die fijne steken die bij de bi horen bah bah bah

8. FiefeR

FiefeR Fanatiek lid

10 jul 2011
    3.581
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Copani: Ja ik moet nog oppassen dat ik niet teveel in 56 ga kopen..want wat ik al eerder zei..de ene 56 is de ander niet.. en hoe gaat het eruit zien na het wassen, ook al was je het misschien niet altijd heet? enz enz.. Voor mijzelf is het soms ook weleens even een andere maat pakken omdat een M'metje te klein valt bijv. maar met zo'n kleintje wat er nog niet is, is het wat lastiger maargoed.. Luiers zal ik nog even kijken maar denk dat ik sowieso maat 1 en 2 neem van die pampers, heb ik dat alvast in huis, wel zo makkelijk. Ook brengen we meteen die meegroeistoel terug van Bambino, gelukkig kon dat zonder problemen, heb net weer even gebeld voor de zekerheid, had van de week al gebeld en was geen punt, maarja toen overleed mijn oom.. dus kwam er weer even niet van, logisch natuurlijk. Maar vond ze geen probleem.

@Suprise Wat vervelend van je zoontje.. mijn ouders hebben vroeger iets soortgelijks meegemaakt met mij.. ze kwamen er achter dat ik de lessen niet kon volgen, dit had te maken met het feit dat ik slechthorend ben (en rechts geheel doof) dus moesten ze op zoek naar speciaal onderwijs maar alles is sowieso nieuw.. en speciaal onderwijs helemaal.. de 'normale' scholen hebben ze met mijn broer nog eens meegemaakt die 3 jaar ouder is, maar speciaal onderwijs moet je net weer even wat nauwkeuriger kijken heb ik het idee. Je wilt toch dat de docenten het geduld hebben om goede les te geven aan je kind in het tempo wat hij/zij wenst. Toentertijd was er geen internet, dus ik weet niet hoe ze zich hebben laten voorlichten..denk heel veel rond gebeld, introductiedagen meegelopen enz enz. Ik was toen ook vrij jong, dus da's lastig.. Heel veel succes ermee!

Balen dat je je ligging niet goed kan vinden s'nachts..! Ik heb het nu ook zo af en toe vooral met mijn rug pff.. dan moet ik echt soort van buik/zijligging gaan liggen. Links lig ik vaak lekkerder maar stoot ik vaak tegen de elleboog van vriendlief die slaapt ook zo lekker breed :p Denk dat ik binnenkort maar met dat voedingskussen ga slapen, misschien helpt dat.. heb het al eerder geprobeerd, maar lag niet super, maar was toen een stukje platter.. dus misschien is het nu weer anders. Sterkte met alles!

9. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

31 mei 2010
    2.823
    0
    0
    Groningen
    Hier ook last van slechter slapen.
    Steeds wakker om naar de wc te moeten, of ik lig niet lekker of ik kan niet weer terug in slaap komen.

10. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Gisteren tot half 2 wakker gelegen, kon m'n draai niet vinden. Daarnaast ook benauwd door verkoudheid :( en elke 15 tot 20 min plassen

11. heyhallo

heyhallo Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.834
    0
    36
    Vrouw
    Limburg
    Hoi dames!

Zijn we weer. Ik zal straks even flink gaan bijlezen!

Maar her eerste wat me opviel is babywish! Wat leuk en even schrikken! Een jongen en een meisje! Wat een rijkdom!

12. FiefeR

FiefeR Fanatiek lid

10 jul 2011
    3.581
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo net terug van de Kruidvat.. Mijn god wat druk in de stad! Morgen komt de marathon weer dus het is bomvol met toeristen.. Maar ik heb de luiers in maat 1 en 2 ieder 1 pak en 2 babydekentjes gevonden! Waren 10 euro per stuk, dus meteen 2 dekentjes genomen, zachtroze en creme. Weer 2 dingen af te strepen van de kraamzorglijst! Jeeeej!

13. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Wij hadden de berging vol staan met oud papier, dus we dachten "even" naar de millieustraat. Maar volgens mij is heel middelburg voorjaarsschoonmaak aan het houden :p

Ik ga eventjes "nestelen" zoals ik t zelf noem. Heb enorme opruimbui! En ik geef nesteldrang de schuld :p

14. Tosti

Tosti Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.941
    0
    36
    Nederland
    Heerlijk dat shoppen, ik vind het soms jammer dat we al veel hebben van de eerste. Ik heb soms zo veel zin om dingen te kopen...
    Met kleertjes wacht ik nog even, wij krijgen binnenkort nog een giga-stapel kleertjes. Die ga ik eerst uitzoeken en dan erbij kopen.

Vanmiddag de laatste muur van het kamertje geverfd! Misschien morgen behangen en anders volgende week. Dan is dat allemaal af. Zo heerlijk om een kamertje helemaal te mogen inrichten!

15. FiefeR

FiefeR Fanatiek lid

10 jul 2011
    3.581
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat zal ik straks als het ons gegund is tenminste, bij de 2e hebben.. ! Maar aan de ene kant mag je wel blij zijn dat je niet ALLES opnieuw hoeft te kopen, da's met sommige dingen (al kan je het vaak zo duur maken als je zelf wilt) een rib uit je lijf. Maar ik snap je gevoel! Want ik heb elke keer de neiging wat te gaan kopen voor de kleine meid! Maakt niet uit wat.. mijn moeder heeft precies hetzelfde.. kwam gister met spuugdoekjes.. "Ja met een roze randje, voor mijn lieve kleindochter!" Awhh..

16. heyhallo

heyhallo Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.834
    0
    36
    Vrouw
    Limburg
    @jette; wat verschrikkelijk! Ik heb het met tranen in mijn ogen gelezen. Daar moet je toch niet aan denken! Hoe kun je je hier in godvredesnaam op voorbereiden!

Heel veel sterkte voor jullie beide!

Klein meisje blijf je vechten voor je papa en mama!

17. BabyWish91

BabyWish91 Fanatiek lid

31 mei 2010
    2.823
    0
    0
    Groningen
    Ik heb de laatste tijd ook zo'n zin om te winkelen.
    Maarja, probeer me beetje in te houden.
    Want ik zie alleen maar leuke dingetjes en kan niet alles kopen natuurlijk.

18. FiefeR

FiefeR Fanatiek lid

10 jul 2011
    3.581
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben 12 mei jarig (haha dit jaar toevallig ook op MOEDERdag en laat ik nou net moeder worden ;) ) Dus ben ook ff bezig met een verlanglijstje.. oftewel alles gaat naar de baby :p Anders krijg je toch vaak van die beautypakketjes enzo, is allemaal wel lekker en leuk, maar heb ik nog een kast vol van staan.... Heb ik liever wat voor de kleine meid, kunnen we dat weer afstrepen zeg maar :p

Jullie nog suggesties? Ik heb nu staan:

-Lakentjes ledikant
    - woezel&pip knuffel met geluid
    - woezel&pip boxkleed
    - haarspeldjes/bandjes voor baby's
    - kleertjes voor als het een aantal maanden ouder is
    - zo'n 'ketting' voor in de kinderwagen
    - regenhoes voor kinderwagen
    - parasol voor kinderwagen
    - muskietennet voor kinderwagen
    - Verzorgingsproducten voor baby
    - Sportschoentjes van bijv. Nike ofzo
    - kinderstoel voor bij opa & oma bijv. van de IKEA
    - Speenketting om speen aan te hangen en aan kleertjes te bevestigen

Zie ik iets over het hoofd.. zeg het gerust, misschien kan ik dat er wel bij zetten :)

19. Tosti

Tosti Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.941
    0
    36
    Nederland
    Tja, zie je iets over het hoofd...? Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt, dus als je iets hebben wilt gewoon vragen! ;)
    Misschien als je iets vraagt ook doorgeven wat je graag wilt. Ik heb aan mensen waarvan ik dacht dat ze me wel een beetje kenden dingen gevraagd en daar kreeg ik dingen van die ik absoluut niet mooi vond.

20. heyhallo

heyhallo Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.834
    0
    36
    Vrouw
    Limburg

Babygym misschien? Zo'n speelkleed voor op de grond met een boog met speeltjes eraan.

Deel Deze Pagina