Arghh!! Frustratie! Vriendlief belde net zijn ouders op om te vragen of we morgenavond langs konden komen voor zijn verjaardag (schoonpa is dan jarig blegh!) maar schoonpa was ziek (geweest weet niet precies) dus ik roep er tussendoor: Heeft ie de griep? Want dan ga ik liever niet aangezien ik amper asprines in mag nemen ivm zwangerschap..geeft ie geen antwoord op.. ARGH! Toen vroeg ik:Vraag gelijk ff of ie je polisnummer al heeft opgezocht over de uitvaartverzekering!! Is al 3 weken terug dat ik dat gemaild heb, toen had ie tussendoor nog gebeld, geloof 2 weken geleden.. toen zei schoonpa Ja ik ga administratie doen blabla.. maar nu 3 weken later weet ik nog niets.. en dat irriteert me mateloos want ik wil die uitvaartverzekering geregeld hebben voor de baby komt..! Snappen ze niet.. Bloedirritant.. Toen zei vriendlief: Ja ik bel vanavond wel.. blabla.. hing ie op..zegt ie dat ik niet zo irritant moet doen, want schoonpa klonk al sago dit dat zus zo.. en dat ze me niet mogen op die manier, want ik nam het ook een keer op voor vriendlief met de kerst, toen zaten ze hem af te kraken, zijn vader en zijn broer.. en schoonma zegt geen boe en geen bah.. en ik kan het niet uitstaan als een dierbaar persoon in mijn bijzijn voor van alles en nog wat word uitgemaakt, terwijl vriendlief daar huilend op de bank zit en ik zie dat die opmerkingen hem pijn doen.. Dus ik zei dat ook tegen hem.. Begint ie weer meteen mijn ouders erbij te halen.. (Okee snap wel dat je je ouders verdedigd maar toch..) Toen zei ik van: Elke keer als ik wat belangrijks vraag, word dat weggewuifd.. als hij praat over het ongeval en last in zijn been.. doen ze er luchtig over.. als ik vraag over een uitvaartverzekering omdat ik dat wil vergelijken en geregeld wil hebben krijg je een antwoord: Ja maar we gaan niet meteen dood toch? NEE maar ooit wel.. en wil dat gewoon geregeld hebben..sommige baby's komen helaas te overlijden bij geboorte, dus wil voorbereid zijn op t ergste.. wat is er verdorie nou zo moeilijk aan n polisnr. opzoeken!??
@Fiefer; Ik heb dat van de uitvaartverzekering uitgezocht en ik weet niet bij wie jullie verzekerd zijn, wij zijn bij de DELA. Bij de DELA is het zo dat de eerste 60 dagen na de geboorte verzekerd zijn via de moeder. Hierna dient de baby zelf een overlijdensverzekering te krijgen. Dus als jij verzekerd bent (bij DELA althans) dan is jullie kindje ook verzekerd tot 60 dagen na de geboorte. Zo heb ik het begrepen. Staat een beetje krom in de voorwaarden . Ik heb het 3x gelezen en daarna mijn moeder gevraagd hoe zij het las. En ze begreep hetzelfde als mij. Er stond ook nog een verwijzing naar een ander artikel en daar stonden de voorwaarden van de begrafenis / crematie in.
Okee dank je wel, ik zit ook bij DELA, dat wilde ik dus uit gaan zoeken als ik dat van vriendlief ook had (die zat bij Amev, heet nu ASR als ik mij niet vergis.. maarja hij heeft een oer hollandse achternaam, dus iedereen heet zo, dus weet zeker als je gaat bellen, dat ze om een polisnummer gaan vragen..en dat wil ik dus van schoonpa weten maar die verdomd het om het op te zoeken.. Ik moet alleen nog wel mijn verzekering via mij doen in plaats van via mijn ouders, tot nu toe betalen zij het nog, maar in dit geval is het natuurlijk handig als ik dat zelf ga doen. Bedankt voor je reactie en uitleg!
Okee ja toch wel handig om te weten of er ergens verschil in zit.. maarja da's meestal wel het geval.
Heb t nog niet uit gezocht hoor, m'n ouders betalen t nog voor me en ik zit ook te wachten op m'n polis zodat ik weet hoe en wat
Bij de DELA zijn ze verzekerd tot ze het huis uit gaan. Maar het blijkt dat je kindje tot 60 dagen naar de geboorte gewoon onder de moeder verzekerd is en hierna een eigen overlijdensverzekering moet hebben. Volgens mij betaal je 2,50 voor het kindje als het niet nog minder is. Vroeger was het 80 cent geloof ik.
Ja ik moet me er ook nog eens in verdiepen, hou daar echt niet van, maarja is toch wel belangrijk.. ! Weet wel dat het gelukkig niet mega veel kost, dus daarom snap ik niet dat die schoonvader van mij zo verdomd moeilijk doet.. die zat ook al een tijd terug te hakketakken van: Ja je woont nu niet meer thuis dus betaal het zelf blablabla..
Ja ik zag het in het blad WIJ staan, helemaal niet bij stil gestaan haha, maarja je kan maar beter voorbereid zijn op alles..
Ik weet dat mijn moeder ook zo'n verzekering voor mij heeft afgesloten en dat ze al jaren riep dat ik hem 'ooit op een dag' over moest nemen en zelf betalen. Maar ik heb wegens omstandigheden al jaren geen contact meer met mijn moeder (en dat wil ik graag zou houden). Dus ik heb maar eens een e-mailtje gestuurd naar DELA.
@fiefer, als je schoonvader zo vervelend doet, is het misschien een mogelijkheid om te zorgen dat je de dingen regelt zonder van hem afhankelijk te zijn. Je hebt je eigen uitvaartverzekering. Zorg dat je alles wat je wilt regelen onder jou verzekeringen regelt. Ik neem aan dat je voor jezelf uitgezocht heb wat de beste verzekering is. Vind je vriend het dan een probleem, dan kan je hem er fijn zelf op af sturen en kan jij je in de discussie lekker drukken. Succes!
Ja we willen het nu juist ook zelf gaan betalen, zijn we ook van dat gezeik af Maar dan moet ik wel een polisnummer hebben, anders loopt het dubbel.. komen ze daar op de 1 of andere manier laat achter, mag je terug gaan dokken of iets dergelijks..zit ik niet op te wachten.. Anders bel ik gewoon morgen wel ff kijken of ze het ook zo kunnen vinden, want als ik op hem moet wachten ben ik bejaard! Ik ben morgenavond (helaas) wel bij mijn schoonouders, maar dan weet ik dat ze het weer niet serieus nemen blablabla.. Ik ben ook zeker van plan de komende week die uitvaartverzekeringen ff op een rijtje naast elkaar te zetten en te kijken wat de voor en nadelen zijn en wat je kwijt bent per maand en wat je dan hebt enz. Schoonpa had hem 'afbetaald'ofzo, dus ik heb het idee dat vriendlief geeneens verzekerd meer is... ook zo lekker snugger dat ie dat doorgeeft.. maar die mensen hebben wel een telefoon, maar bellen nooit.. Dus dat frustreert me een beetje en als ik het geregeld wil hebben enzo en zelf wil betalen, vind ik geen probleem, maar zij doen zo moeilijk over gegevens verstrekken..
Als ik de tekst google "Tshirt voor baby met de tekst: als papa en mama nee zeggen, dan vraag ik het gewoon aan opa en oma" kom ik op forums met 'Hoe vertellen dat je zwanger bent? of "Waarom noemen we onze ouders papa en mama? enz. maar kom niet echt op 'tshirts bedrukken of iets in die trant wat ik zoek.. heel raar.. of doe ik wat verkeerd?
Ik heb even voor je gegoogled, kwam deze site tegen: babyschirtje staat niet die tekst op maar zitten wel leuke tussen Je kan ook op verschillende sites zelf een shirtje ontwerpen ik heb gegoogled onder "babyshirts met leuke tekst"
Nee, je zal vast niets verkeerd doen. Ik had wel gedacht dat het op internet te vinden zou zijn Anders idd zelf laten drukken misschien?
zo het weekend zit er weer op. Xxl is weer naar zijn stekkie voor door de weeks Ridder ligt in bed en gaat morgen weer naar zijn vader en dan heb ik een bijtank week. Pff bekken gaat niet goed en ga donderdag even overleggen met de vk over mijn benauwdheid. Vandaag hier helaas geen echt mooi weer hier maar gisteren nog ff in de tuin gezeten. En ja hoor t was amper een kwartiertje maar toch al pigmentatievlekken dus dat word echt uit kijken voor een zwangerschapsmasker t viel meerdere mensen vandaag al op. Fijn he dat zwanger zijn. Toch is het heerlijk genieten als de kleine meid vrolijk in mijn buik danst Hier onder nog een foto van mijn bescheiden buikje in dec was mijn buik nog behoorlijk plat hahahah O ja en ik begin vollop vocht vast te houden ben in 3 dagen 2.5 kg gegroeid
Ik ga een buikband bestellen met "I'm not fat, I'm pregnant" in petrolkleur, leuk voor de zomer! Zal wel warm zijn maar ach boeiend.. Hebben jullie al buikband(en) besteld en met welke tekst? Ik vind I Love Papa ook wel leuk, maar daar loopt half Nederland al in..