Augustus 2013 buikjes!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Egeltje85, 26 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FiefeR

FiefeR Fanatiek lid

10 jul 2011
    3.581
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ehm.. ja is het gek dat ik nog geen bevalling-plan heb? En wat daarna gaat/moet gebeuren? Bedoel het is allemaal zo nieuw voor me.. ik wil wel als het even kan, direct na de bevalling ff ons mooie meisje bewonderen en niet meteen HOP meegenomen.. tenzij het om medische redenen niet kan natuurlijk..

2. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ohjee, ben ik dan te snel? Ik heb het bevallingsplan al sinds week 13 klaar liggen... Ik heb naar voorbeelden gekeken online en heb iets naar eigen wens ingevuld, overlegd met vriendlief, enkele dingen aangepast en in de map gestopt voor de verloskundige.

3. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Ik heb geen bevallingsplan gemaakt, er zijn een aantal dingen die ik absoluut niet wil, en dat weet M ook. geef ik later ook nog aan bij de vk

4. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    ik heb ook geen bevallingsplan hoor maar weet wel wat ik van de vorige keer wel en niet wil

5. heyhallo

heyhallo Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.834
    0
    36
    Vrouw
    Limburg
    Hier ook nog geen bevallingsplan. Weet wel dat ik niet een hele groep co-assistenten bij mijn bevalling wil hebben en ik wil geen stagaire van de kraamzorg erbij hebben. Het is de eerste en ik heb geen flauw idee wat ik moet verwachten. Maar ik weet wel dat ik niet jan en alleman erbij wil hebben als het niet nodig is.:D

Gewicht: denk dat ik nu 3 a 4 kilo ben aangekomen, dat valt toch nog wel mee:D

Ik heb geen flauw idee hoe hoog mijn bm zit. denk wel boven mijn navel. Ik voel ons mannetje ook meer in het midden van mijn buik, maar soms voel ik hem overal. Zoals gisteren. Volgens mij had hij de gekke 5 minuten! onder boven links rechts overal voelde ik hem!:D

6. FiefeR

FiefeR Fanatiek lid

10 jul 2011
    3.581
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja heb me er eerlijk gezegd nog niet in verdiept hoor.. Ik wil ook alleen de vakkundige mensen erbij en geen mensen die 't nog moeten leren.. Met alle respect..maar ik heb maar 1 half oor (rechts is geheel doof) waar ik alles mee moet volgen dus ze gaan links van me staan, word nog een drukke boel dan.. Nee alleen de mensen die echt noodzakelijk zijn..! En ik ben van mening dat een bevalling toch niet helemaal volgens plan verloopt maar je kan uiteraard wel je wensen doorgeven daar is niks mis mee :)

7. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    ik heb bij ridder een staigere vk er bij gehad is goed bevallen en ik vind het niet erg om er leerlingen bij te hebben ben zelf leerling en moet ook de handelingen leren.

wat ik in elk geval in mijn plan ga zetten is dat ik de weeen wil opvangen in de houding die mij het prettigst lijkt op dat moment en niet liggend op bed. Dat had ik bij ridder had rugweeen en wilde ze staand met gebogen rug opvangen dat voelde het beste maar de vk (een die al 100jaar vk was) wilde steeds dat ik bleef liggen

8. heyhallo

heyhallo Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.834
    0
    36
    Vrouw
    Limburg
    ah, dat lijkt me echt verschrikkelijk dat er zo een is die alles het beste weet, en dat druist dan compleet tegen je eigen gevoel in! Hoezo empathie ..........

9. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    verder was het een super vk hoor maar ze riep steeds dat ik moest blijven liggen en bij elke wee kroop ik weer met dat logge lijf van bed af om op mijn tenen staand met gekromde rug de weeen op te vangen

10. FiefeR

FiefeR Fanatiek lid

10 jul 2011
    3.581
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja je voelt zelf 't beste wat je voelt lijkt me..! hahaha leuke reclame van Zeeman.. 'Jongen meisje..? Weten we nog niet..! :d zitten ze bij de vk.. Gefeliciteerd jullie krijgen een 2ling (als ik dat goed verstaan heb) en dan zegt die man nog iets erachteraan... Maar toen ik er laatst was was maatje 56 er amper snap nu waarom... Vanaf 99 cent jaaa..rennuuuh!

11. MaggieMagpie

MaggieMagpie Niet meer actief

Een bevallingsplan? Daar heb ik echt nog nooit van gehoord! En dan heb ik toch echt al een bevalling achter de rug.

Ik ben nu 8 kilo aangekomen. Begon met 67, zit nu op 75. Was bij zoon 20 kilo aangekomen en 30 kilo afgevallen, met een beetje hulp van Cambridge.

12. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Heej dames, moet eventjes van me af schrijven.. Hormonen..

Ik zit nu op 22 en halve week en begin nu regelmatig last van harde buiken te krijgen. op m'n werk krijg ik snel last van mijn rug, en doordat ik constant moet staan begin ik hier ook harde buiken te krijgen.. Erg ongemakkelijk tijdens het werk dus.
    Daarom neem ik me elke keer voor als ik vrij ben en alleen thuis(op maandag middag, woensdag en vrijdag) gewoon helemaal niks te doen, maar dan is het volgende probleem: "nesteldrang"
    Maandag kwam ik thuis, had ik een order van m'n webwinkel, dus ga ik daarmee aan de slag (wel zo logisch..) was het half 4, kwam M thuis moesten we op kraamvisite.
    Vandaag nam ik me dan echt voor NIKS te doen, word je wakker om 9 uur, half uurtje blijven liggen, lekker ontbeten, en toen kwam het volgende: wasmand vol, huis stoffig. dus ik denk: nou een ochtendje schoonmaken kan geen kwaad. Dus wasje aan, stofdoek erbij en schoonmaken maar, was het spontaan opeens half 1.
    zit je na het eten op de bank, is er niks op tv, fb bijgelezen forum bijgelezen en dan.. Zie je kattenharen en kruimels op de grond liggen. Toch maar stofzuigen (ondertussen een 2e wasje aan) wasjes buitenhangen en toen was het half 3, nog even douchen en make-uppen was het 3 uur, wasje buiten hangen, 3e was aan. toch ook maar even dwijlen.. 4 uur, man thuis, boodschappen halen eten en gewoon helemaal MOE!
    en dan voel ik prinsesje vrolijk trappelen, en dat voelt gewoon gek, iets van binnenuit voelen schoppen. de harde buiken komen weer kijken, en ik zit er even doorheen.. Aan niks voel ik dat ik zwanger ben, ik heb geen kwaaltjes, op de harde buiken na, rugpijn had ik altijd al dus tel ik zo specifiek niet mee. Het enige moment dat ik me zwanger voel is wanneer Prinsesje zit te trappelen, lekker te spelen binnen in mijn buik, en dan verlang ik zo naar augustus. Ik wil haar kunnen vasthouden, ik wil fatsoenlijk kunnen liggen/zitten, met mijn prinses spelen en vol op van haar genieten. Ik ben zo benieuwd hoe ze er uit ziet, op wie ze lijkt, wat voor baby ze is. en naar mijn idee duurt het allemaal nog zo lang..
    Waarom is het nog maar april, en duurt het nog 13 en halve week tot mijn verlof, en nog 17 weken tot ik uitgerekend ben, zal je net zien dat prinsesje later komt, duurt het nog langer...

Dan nog het volgende wat me best dwars zit, heb het tot nu toe nog niet durven posten is namelijk enigszins privé, maar sinds 14 weken hebben M en ik geen sex meer gehad, daarvoor was de laatste keer net voor ik er achter kwam dat ik zwanger was. Ik heb er gewoon geen zin meer in, en M die zit af en toe wel te slijmen, en ik merk gewoon dat hij wel wil. Maar als ik dan aangeef dat ik er wel mee zit, zegt hij dat het niet uit maakt. Lief natuurlijk, maar geloof het gewoon niet. Sinds we weten dat het een meisje is heeft hij er ook geen zin meer in, vind hij het gek, net als mij.. het is toch een levend iets in mijn buik. We weten dat het geen kwaad kan, maar het voelt gewoon raar.

Sorry moest het gewoon even van me af schrijven

13. Tosti

Tosti Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.941
    0
    36
    Nederland
    Bevallingsplan heb ik met 36 weken opgesteld op aanraden van de vk en volgens mij heeft niemand het ingekeken uiteindelijk.
    Ik ben bevallen in het ziekenhuis met medische indicatie en lag aan allemaal toeters en bellen (weeënmeter, hartslagbaby via de vagina, infuus) en moest in bed blijven liggen. Vond dat vreselijk.

Verder vond ik het heerlijk dat mijn zoontje op mijn buik lag direct na de bevalling. Ze hebben gehecht en de placenta opgevangen en zijn vervolgens allemaal vertrokken. ML en ik hebben een uur a anderhalf uur helemaal alleen op de kamer gezeten met de kleine. Die kroop zelf naar de borst en begon spontaan te drinken. Dat was zo vreselijk bijzonder!
    Pas na die tijd (en nadat ze gevraagd hadden of het oke was) kwamen de kinderarts, verpleegkundige etc en werd hij pas onderzocht en aangekleed, kreeg ik hulp bij douchen en alles. Dat was echt super fijn!

14. MaggieMagpie

MaggieMagpie Niet meer actief

Nathalja, same here. Sexleven is er niet beter op geworden... Helaas. Zit er ook wel mee hoor, maar kan het gewoon niet meer opbrengen meestal... Gelukkig hoor ik om me heen dat we niet de enige zijn, daar troost ik me dan maar mee :)

15. heyhallo

heyhallo Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.834
    0
    36
    Vrouw
    Limburg
    Hier ook al sinds de positieve test totaal geen zin in sex meer. Maar vl heeft er ook weinig trek in. hij vind het eng.

Jullie zijn echt niet de enige!

16. Joycey

Joycey Niet meer actief

#4356 Joycey, 17 apr 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 apr 2013
    -gewijzigd-

17. Joycey

Joycey Niet meer actief

Oh, en jaloers op de 2 mensen daarna dan :D

18. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    hmm vreemde eend in de bijt dus. hier volop zin, voel me vrouwelijker als ooit

19. heyhallo

heyhallo Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.834
    0
    36
    Vrouw
    Limburg
    Suprise; misschien zijn wij eel de vreemde eendjes in de bijt!

Op het eerk hoor ik alleen maar dat de dames toen ze zwanger waren het liefst niets anders deden dan hun man bespringen en verleiden. Hahaha

20. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Ik hoor ook van iedereen dat ik er mooi uit zie, straal enzo.. Manlief zegt elke dag als ik me omkleed van kleren naar pyjama: "God wat ben je toch mooi"
    En collega's en familie zeggen dat ik ook gigantisch straal, maar ik zie het niet.. ik voel me niet aantrekkelijk..

Deel Deze Pagina