@Joyce: Klopt je bloeddruk is hoger, Ik begon op 100/50 en zit nu op 110/60 door dat extra bloed klopt je hart harder. als ik op m'n rug lig zie ik zelfs mijn buik "kloppen" M voelt hem ook inderdaad als hij z'n hand op m'n buik heeft liggen, daarnaast voelt hij Prinsesje ook
Nou, mijn bloeddruk heeft juist een drop gemaakt. Hij is altijd 120/80, echt perfect, tijdens de zwangerschap. Maar door het extra bloed maak je een 'drop' en is mijn bloeddruk nu 120/60. Dat is normaal, en mijn lichaam moet iets harder werken. Als je die drop niet hebt; dan is de kans dat je een te hoge bloeddruk krijgt na de 36 weken - aldus mijn verloskundige. Ik hoop wel dat ons mannetje snel harder leert schoppen, want door de hartslag voel ik hem iets minder vaak als dat ik zou willen Nog steeds genoeg hoor!
Je bloeddruk wordt juist lager tijdens je zwangerschap. Hoge bloeddruk kan leiden tot problemen aan het einde van je zwangerschap. Daarom wordt die ook elke controle gemeten. Die van mij was de laatste keer 70/50, best wel erg laag. Maar hartslag in je buik is heel normaal volgens mij. Als je bij je vriend voelt, voel je dan zijn hartslag ook? Want volgens mij kan dat ook als je niet zwangerbent. Ik zal ML eens even 'onderzoeken' straks. Ben ik wel benieuwd daar.
Haha, sowieso voel/hoor ik zijn hartslag wanneer ik met mijn hoofd op zijn borstkas lig; want zijn hart gaat best wel snel (in verhouding met de mijne). Zijn hartslag is een kwart sneller dan de mijne.
Als ik op mijn zij lig en dus ook op mijn oor, hoor ik mijn hartslag echt heel snel gaan.. als ik bijv. een trapje opgelopen heb, is ie amper bij te houden want dan gaat heel dat stukje rondom mijn hart keihard op en neer whaha! Bloeddruk is in ieder geval wel netjes, weet zo ff uit mijn hoofd niet wat het nou was bij de laatste keer, maar was in orde, dus maak me er niet druk om.. Ik heb sinds gister ook links een beetje 'trekkende' banden, kan best zijn dat de kleine idd een groeispurt maakt maar ben ook gaan lopen naar de bios en die jongens lopen best snel en dan wil ik dat bijhouden (kan ik normaal gesproken ook) maar heb maar ff gezegd dat ze gas terug moeten nemen In de bioscoop was ze lekker aan het trappelen met al dat geschiet van de film om haar heen hihi. Merk wel dat ik niet lang in een stoel kan zitten hoor pff..die film duurde 'maar' anderhalf uur, dus geeneens een lange zit, maar bewoog honderd x in allerlei houdingen whaha. Normaal zit ik ook met de ene been over de andere, maar dat gaat niet meer whaha!
Pfff, heb echt nog steeds last van die harde buiken :S moet straks gaan werken dus ga echt even aankijken hoe lang ik het volhoud. Ik wilde eigenlijk tot 4 weken voor uitgerekende datum doorwerken, maar denk nu toch dat dat niet haalbaar is, en verstandiger is om 6 weken eerder te stoppen.. Aangezien ik ook steeds sneller last heb van m'n rug, en nu al 24 uur last heb van die harde buiken
Ik ga vandaag langs mijn oma van 90 samen met vriendlief, hopelijk rijdt die Tomtom ons nu een keer goed, want lang rijden is ook best vermoeiend.. (sowieso met mijn slechte gehoor) maar naast de zwangerschap nog een tikkeltje extra en ik vind het behoorlijk irritant als dat ding zegt "Route word opnieuw berekend" en dat tig keer haha. Maar we zullen zien!
@Nathalja: Is het wel verstandig om nu te gaan werken ? Lijkt me niet prettig om al met harde buiken aan het werk te gaan. Dan heb je er vanavond misschien wel dubbel last van.
Mijn schoonouders komen zo direct; dus ik wil hier opruimen; alles netjes hebben en misschien straks even lekker in de tuin werken (als ik er dan nog steeds zin in heb).
@nathalja, ik zou ook lekker rustig aan doen en misschien even een dagje extra thuis blijven. Jullie meid is belangrijker dan een dagje werken. Hier lekker rustig dagje, kids van vl zijn er dit weekend. Zo even het dorp in (zandvoort is elke zondag open) even lekker ijsje halen denk ik en vanmiddag kijken of het lekker is op het balkon.
Hier net (schoon)opa en oma langs geweest. Kwamen een kleinigheidje brengen, wel heel lief... Alleen jammer dat de ochtend tussen mij en vl met onenigheid is begonnen... Dat suddert nu nog 'lekker' na ... Ach ja.... Hij is zijn frustraties op het huishouden aan het afreageren, dus dan wel weer fijn... Hij maakt normaal gesproken niet zo grondig schoon... Haha Ik doe vandaag lekker niks meer... Heb 6 dagen gewerkt, vind dat ik wel een dagje niksen heb verdiend! Alleen jammer dat hier de zon niet schijnt... Nathalja, succes met werken. Ik snap wel dat je gaat, kan zelf ook altijd moeilijk nee zeggen en blijf alleen thuis als ik echt zwaar ziek ben. maar toch vanuit hier ook de wijsheid die anderen mij altijd vertellen denk nu ff aan jezelf en als t niet gaat, dan gaat t niet....
Als mijn vriend zijn frustratie's nou eens ging uiten op het huishouden whaha Maar niet leuk dat er wat onenigheid was Hopelijk trekt het snel weer weg door het lekkere weer.
Waar ging de onenigheid over? Onze onenigheid worden hier altijd opgelost met humor, seks en/of relativeren; we worden eigenlijk nooit echt super boos. We geven altijd wel toe. Of hij, of ik (meestal hij). Dat is wel grappig en gezellig; maar niet goed voor het chaotische huishouden!
Ml is te voetballen. Ik had vanmorgen een reünie van de zwangerschapsgym van zoon. Nu liggen we uitgeteld op bed en straks heb ik een housewarming. Druk. Bah. Nathalja, rustig aan hoor!
Zit nu dus op m'n werk, van te voren al aangegeven hoe en wat.. Ben nu om half 3 naar kantine gestuurd en ze wil me voor 3en niet terug zien.. Heb echt last hopen dat zitten werkt en anders gewoon naar huis
Nathalja, doe je wel een beetje rustig aan meid? Als het niet gaat, naar huis gaan hoor. Als je op tijd rust neemt en het een paar dagen rustig aan doet, kun je misschien later wel weer aan de slag. Maar vooral niet te lang doorlopen. Werken is ook niet alles. Hier lekker op de bank, man en kind zijn naar mijn schoonouders, had er echt geen zin in om mee te gaan. We hadden gsiteren een bbq, er was echt alleen vlees met saus en brood. Geen salades of iets. Ben er vanacht helemaal naar van geweest. Werd in de nacht wakker met vreselijk buikpijn en misselijk. Dacht echt even dat ik weeen had zo erg was het. Een tijd op de wc gezeten en toen verdween het op den duur. Ben er vandaag nog niet helemaal lekker van. Vanochtend laatste muur van het kamertje afgemaakt en de kastjes die we hebben geverfd in elkaar gezet. (krijg de foto er op de een of andere manier alleen liggend op.)
0 - 9 months baby formation inside tummy.. - YouTube Ik heb een gaaf filmpje op youtube gevonden. Ik hoop dat de link werkt. Is de ontwikkeling van een kindje 0-9 maanden.