Augustus 2013 buikjes!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Egeltje85, 26 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tosti

Tosti Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.941
    0
    36
    Nederland
    Oh lieverd, geen idee wat je er tegen kunt doen, misschien toch nog een keer de vk bellen? Laat haar anders even meedenken. Misschien warm douchen of in bad, misschien dat dat wat ontspant? Sterkte!!!

2. jeetje fiefer wat belachelijk dat je dat bij elke klant moest zeggen.. slaat toch nergens op!
    idd soms snap ik niet waar ze hun geld aan uit geven hier hoor.. laat ze iets doen waar de mensen echt wat aan hebben, nu ook, gaan ze allemaal projecten beginnen voor jongeren om aan t werk te komen, oke snap ik.. maar er zijn afgelopen jaar zoveel mensen thuis komen te zitten door crisis, wat moeten die dan? die komen nu helemaal niet meer aan de bak.

ben het helemaal met je eens dat als je iets hebt, zoals in jou geval je slecht horendheid, je in een hokje gestopt word. dat is dus weer het vooroordeel wat mensen hebben en waar ik langzamerhand doodmoe van word. want ook als je blind/doof/1 arm/dik/dun bent heb je je kwaliteiten.

nathalja zou je niet even bellen naar je vk meid?? vind dat niet echt gezond klinken hoor.. misschien kunnen zij wat voor je doen?

3. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    ik ben de hele dag al constant mn kruik opnieuw aan het warmen, ene keer op rug andere keer op buik... maar echt verschil merk ik niet

4. Tosti

Tosti Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.941
    0
    36
    Nederland
    Oh en bij dat branderige gevoel in je keel helpt bij mij warme melk goed, ws is het brandend maagzuur waar je last van hebt?

5. ik heb ook soms erge last van maagzuur/brandend in mn keel..
    het enige wat bij mij helpt is een rennie.. en dan ook maar even..
    vanille vla schijnt ook te helpen.. of een theelepeltje suiker hoorde ik laatst..

maar als ik jou zo hoor zou ik toch ook even de vk bellen ivm je aanhoudende harde buiken en je rug enzo

6. Joycey

Joycey Niet meer actief

Je klinkt alsof je je ontzettend zorgen maakt, Nathalja.

In dat geval raad ik je aan om de vk of huisarts te bellen en nogmaals je beklag te doen en ze de ernst van de situatie te laten inzien. En verder; probeer zo rustig mogelijk te blijven en inderdaad de ontspanning van een warme bad/douche opzoeken en paracetamol te nemen of iets... Heb je maagtabletten? Die helpen bij mij bij maagzuur. Als zwangere vrouw mag je er maximaal 6 per dag (wel afhankelijk van welke tabletten je hebt) maar na 1tje helpt het bij mij al voor 2-3 dagen.

7. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    @Mira: ik heb net een waterijsje gehad, lijkt mn keel iets te verzachten.. anders straks een rennie of vanillie vla nemen..

@Marieke: voor m'n rug is gisteren de HA hier thuis geweest, kon toen niet eens lopen van de pijn, en die zei dat het hoogswaarschijnlijk spit is (overbelasting aan onderrug) dat dus kan komen door zwangerschap, verkeerde houding oid.
    Heb de vk van de week nog gebeld ivm de harde buiken en dan zegt ze: ja, dan doe je wrs toch nog teveel, gewoon een paracetamol innemen, gaan liggen of even een warme douche of bad nemen, of een kruik in je buik... Maar sinds maandag zit ik alleen maar op de bank, kom er alleen af om eten en drinken te halen of naar de wc te gaan, had dinsdag 2 wasjes gedaan, en daar kreeg ik enorm last van, en woensdag even de wc afgenomen en zelfs dat was al teveel :( ik kan volgens mij mezelf beter gewoon opsluiten in de slaapkamer op bed liggen onder de dekens en niet een meer tv kijken of op de laptop, misschien is zelfs dat teveel..

EN KAN IEMAND AAN MIJN BUREN VRAGEN OF DIE POKKE MUZIEK ZACHTER MAG?? (Sorry modjes voor de Caps)

8. jeetje.. vind dat je vk dan wel een beetje laks erover doet.. bedoel.. ik snap dat ze er misschien niet zoveel aan kunnen doen, maar de zorgen van een moeder zijn toch belangrijker dan hun weetjes? al zouden ze je langs laten komen voor een aantal controles en te kijken hoe de beeb t verder doet enzo.. is ook alweer een geruststelling. oke gaat de pijn niet mee weg maar toch..
    wat ontzettend balen van je rug.. is daar niks voor wat je mag slikken wat de pijn verzacht?

*buren van nathalja! zet die pokke muziek eens zachter!!!! het arme kind kan al zo weinig en zit niet te wachten op die herrie nu!!!!! * ;)

9. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Ik mag alleen 3 x 2 paracetamol van de HA.. Er is verder weinig aan pijnstillers wat zwangere vrouwen mogen he..
    Als ik niet zwanger was geweest had ik voor mn rug al lang een brufen en 2 para genomen, dat helpt echt geweldig goed! Maarja, Brufen mag weer niet :S
    Ik heb sowieso iets met mijn rug/schouders/nek spieren, chronische spierpijn, jaren bij fysio gelopen, maar kan nu vanwege die harde buiken m'n oefeningen ook niet meer doen, die zijn best inspannend namelijk

10. truebabylove

truebabylove Actief lid

5 dec 2012
    402
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nathalja harde buiken kunnen een vroeggeboorte opwekken.

Dat heb ik volgens mij ergens gelezen gewoon de vk bellen en uitleggen dat je alleen maar stil zit niks meer doet behalve plassen eten en slapen. Zo moet je wel helpen amders doet ze haar werk ook niet goed.

11. FiefeR

FiefeR Fanatiek lid

10 jul 2011
    3.581
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames, ik ZWEER bij Antagel, te verkrijgen bij je apotheek voor 6 euro en dan heb je 20 'porties' elke keer 15 ml innemen voor of na je maaltijd (1 uur ervoor of erna) of als je last ervan hebt, werkt echt super en direct.. Mij werd door de apotheek verteld dat Rennies niet altijd mag.............. mijn vk zei hetzelfde..dus heb ik maar antagel in huis.. echt superspul en smaak niet vies ofzo, dat heb je ook nog weleens met die medische zooi..

12. FiefeR

FiefeR Fanatiek lid

10 jul 2011
    3.581
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja joh.. frustrerend toch.. of als ik mijn haar een keer vast heb.. dat ze naar mijn oor gaan kijken waar een hoortoestel in zit.. HALLOWW ik sta hier he.. niet daar..! Vind ook dat je gelijk hebt hoor, die jongeren hebben het misschien zwaar, maar de wat oudere mensen en dan praat ik al over mensen van mijn eigen leeftijd (29, noem ik niet oud, maargoed voor de werksector blijkbaar wel..) laatstaan mensen die nog ouder zijn.. doodmoe word je ervan..en ze stellen belachelijke eisen in een vacature ..

13. en is osteopathie niet wat voor jou? dat mag ook als je zwanger bent.. ik heb daar een tijd gelopen voor het niet zwanger worden probleem met mn ex.. die vrouw kon wonderen verrichten haha. vond het in t begin allemaal maar apart en raar.. maar ik had op een gegeven moment ook blokkades in mn rug (had niks met zwanger worden te maken hoor) nou na 1 behandeling was het gewoon weg.. geen pijn meer.. zo apart..
    ik moet wel zeggen dat ik sinds ik zwanger ben ook enorme pijn tussen mn schouders steeds heb, schijn ook met opgetrokken schouders te lopen, verkeerde houding dus. denk dat t komt door mn b.i. dat ik door die pijn verkrampter ga lopen ofzo.. soms masseert mn vriend even maar daar ga ik ook al van door de grond..

hoop voor je dat t toch weg trekt of er een manier word gevonden om t dragelijk te houden joh

14. FiefeR

FiefeR Fanatiek lid

10 jul 2011
    3.581
    0
    0
    NULL
    NULL
    Okee.. ja ik weet het ook niet.. :( Misschien toch nog maar ff bij je vk gaan vertellen dat je het gewoon niet trekt.. !

Ookal heb je al eerder gebeld, maar toch..

15. mag rennies niet????????? woeii dat wist ik niet.. dacht dat dat gewoon mocht?? mn vriendin at ze bij t leven tijdens zwangerschap.. mn andere vriendin had gaviscon maar dat vind ik zoooo ranzig.

antagal had ik wel eens van gehoord ja.. misschien moet ik dat eens halen.

ja erg he dat ze dan gaan kijken of ze iets aan je zien.. niet alles is te zien!!! zelf heb ik fybro myalgie.. als ik dan dus een keer de lift neem ipv 6 trappen omhoog tijdens mn werk hoor ik de oudere zeggen: nou jij kan nog best lopen met je jonge benen.. vooroordelen!! ook jongeren kunnen dus iets hebben!!

t stomme is nog dat mn vriend vorige week op een vacature had gesolliciteerd, werd hij afgewezen, om vervolgens de advertentie gewoon weer te plaatsen deze week.. en t ging echt niet om geschoold werk ofzo.. mn vriend solliciteerd nu werkelijk op alles.. zelfs in t slachthuis en bij de mac heeft ie gesolliciteerd.. maar bij de mac.. je raad t al... was ie te oud hahaha

16. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    osteapatie heb ik ook gedaan ja, maar dat is ook maar werkzaam voor 2 dagen..

Ik vraag me trouwens af of die harde buiken op het moment niet te maken kunnen hebben met mn rugklachten? en mn rugklachten misschien wel gewoon door prinses worden veroorzaakt, die kruipt namelijk altijd naar de rechterkant van mn buik toe, en de pijn zit ook voornamelijk aan de rechterkant

17. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Mijn HA en mn VK zeggen dat rennies wel gewoon mag, maar met mate (je moet ze niet dagelijks gaan innemen)
    Op de bijsluiter van rennies staat ook dat er niks bekend is over het effect op een ongeboren kindje, en dat je ze gewoon veilig kan innemen

18. o ja dan heeft dat idd ook geen zin nee..
    het kan zijn dat t veroorzaakt word door je rugklachten..
    je kan ook harde buiken krijgen van b.i. hoorde ik dus dan zal dat ook maar zo kunnen.

ik heb t gelukkig nog niet elke dag.. afgelopen 2 dagen wel erg gehad t maagzuur.. en dan voornamelijk savonds.. zal na t weekend eens antagal gaan aanschaffen..

19. heyhallo

heyhallo Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.834
    0
    36
    Vrouw
    Limburg
    Jeeh, babydump komt alles 14 mei leveren + kinderwagen!

20. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Ik kwam een tekstje tegen op fb, en moest gelijk aan Jette denken:

"Huilen is geen teken van zwakte, het laat zien dat je al veel te lang sterk bent geweest"

Deel Deze Pagina