Augustus 2013 buikjes!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Egeltje85, 26 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    WAUW twins! was toch nog iemand met twins?

hier vandaag een studie dag ik hoop in juni af te studeren en dan in juli met zwangerschapsverlof maar ik heb studie ontwijkend gedrag vandaag.

O ja er was een paar pagina's geleden iemand die vroeg of er nog een plekje voor haar was. Natuurlijk hoe meer zwangeren hoe meer vreugd.

pff heb geen zin in studeren zit steeds met mijn hoofd in de roze wolken hahahah

2. puk1988

puk1988 Actief lid

10 dec 2012
    388
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat is er weer veel gepost zeg!
    Ik probeer alles een beetje mee te lezen maar wis nu af en toe wel wat.

In iedergeval voor alle dames met een positieve echo gefeliciteerd natuurlijk.
    Het is zo bijzonder!

Ik kijk nu al uit naar de volgende echo 24 januari om 15.15 uur.
    Zou iemand dit trouwens voor me in de lijst willen zetten want via mn tablet lukt het niet.

Ml is trouwens wel erg zorgzaam voor me en lief.
    Soms zelfs een beetje te bezorgd ;).
    Gelukkig was ik weer aardig snel opgeknapt en heb ik geen last meer van het tijdsverschil.
    Wel merk ik dat de dagen met uitstapjes erg vermoeiend zijn, maar morgen vertrekken we naar Phuket voor de strandvakantie.

Ik ben trouwens voor 24 en heb 25 wanneer de kleine geboren wordt.
    Ml wordt volgende week 31.

Hebben jullie het trouwens al op het trouwens werk verteld?
    En hoe?
    Ik zie er namelijk nogal tegenop omdat mn collega's niet erg begripvol zijn helaas.

3. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    hier het al snel op mijn werk verteld. werk in de zorg en heb wel eens te maken met situaties waar bij ik om mezelf moet denken. Dus is het wel makkelijk als collega's op de hoogte zijn. En aangezien we uitgerekend zijn in de zomervakantie is het voor mijn leidinggevende ook wel heel prettig om dit zo vroeg mogelijk te weten ivm vervanging. Zou namelijk in de zomerperiode extra werken omdat ik dan net klaar was met de opleiding en volledig ingezet kon worden dat is nu dus niet zo.

4. heyhallo

heyhallo Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.834
    0
    36
    Vrouw
    Limburg
    wou een tweeling! geweldig!

Ik heb het vandaag tegen iedereen op het werk gezegt. Ze liepen vast in de zomervakantie en ik kan natuurlijk niet extra werken als ik met verlof ben. Ze waren allemaal heel blij voor mij!

5. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Wat leuk nog een tweeling erbij !! (zijn er nu al 3 toch?)
    ik moet nog een week wachten :(

Ik heb het op mijn werk al met 6 weken verteld, ik merkte gewoon dat ik hele dagen werken niet trok dus wilde ik dat er iets veranderde moest ik het wel vertellen. Dus heb het verteld en aangegeven dat een volle dag te zwaar was dus is mijn rooster helemaal omgegooid, heb nu 4 middagen, ipv 2 volle dagen

6. Jette 1976

Jette 1976 Bekend lid

28 sep 2012
    668
    0
    0
    Ik werk binnen de GGZ. Klinische opname afdeling.
    Brabant
    Echo van vanavond 19:45!
    Hartje gezien en gehoord. Armpjes en beentjes aanwezig. Dooierzakje onderin de foto bijna weg. Qua lengte nu 8 weken en 3 dagen. We blijven wel vasthouden aan de vorige echo. 8 weken en 1 dag vandaag dus. We zijn heel blij!

7. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    Mooie echo Jette.

Wat een rust hier vanavond

8. Eli1984

Eli1984 Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.583
    0
    36
    Even een vraagje aan iedereen tussendoor.

Gaat iemand van jullie iets doen aan zwangerschapsgym, zwemmen, yoga of iets dergelijks?
    Of heeft iemand al ervaring met zoiets? Ik ben wel benieuwd naar ervaringen en wat nou het beste en het leukste en het meest ontspannend is om te doen.

Op het werk heb ik het ook al verteld ivm met de zomervakanties. Is toch wel prettig als hij weet dat hij iets moet regelen tegen die tijd.

En een mooie echo hierboven, leuk....

9. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    Ik ga niet echt weer een cursus doen heb ik bij zl al gedaan en kon toen niet echt zeggen dat ik er veel aan gehad heb. Wil nu tzt zwangerschapszwemmen gaan doen maar dat is meer voor de ontspanning.

10. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Ik ga ook geen cursus doen, zwemmen of yoga ook niet :) ben geen zwemmer en yoga heb ik al eens gewoon zonder zwanger gedaan maar trok me niet :)

11. heyhallo

heyhallo Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.834
    0
    36
    Vrouw
    Limburg
    Mooie echo jette!

Zwemmen lijkt mij wel fijn. Joga trekt me niet. Weet her nog niet.

Hebben jullie al kraamzorg ingelicht?

12. FiefeR

FiefeR Fanatiek lid

10 jul 2011
    3.581
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kraamzorg en verloskundigepraktijk ga ik morgen bellen, mag niet meer in het ziekenhuis voor echo's komen. Klinkt misschien negatief, maar is het niet, ik en de beeb zijn gezond tot zover ze konden zien, dus da's wel goed nieuws.. ! :D Kraamzorg ga ik nog ff uitzoeken hoe of wat maar misschien weet de verloskundige dat wel.

Ik denk niet dat ik op zwangerschapsgym ga yoga trekt mij sowieso niet.. vaak is het zo dat als je gaat bevallen, hoe goed bedoeld die trainingen ook zijn (die klauwen met geld kosten), er altijd wel een verpleegkundige naast je staat die je verteld wat je moet doen...

13. Amytje

Amytje Fanatiek lid

7 jul 2010
    1.044
    25
    48
    Vrouw
    Midden Nederland
    Wauw weer goede en mooie echo's en nog een tweeling! Super zeg..
    Gefeliciteerd!!

Bij m'n vorige zwangerschap heb ik Zwanger&Fit gedaan in de sportschool, dit vond ik wel leuk.. Eerst half uurtje theorie en dan nog drie kwartier een circuittraining op de apparaten.
    Erg gezellig met alle mede-zwangeren!
    Het enige nadeel was dat het echt een draak van een kerel was die de lessen gaf pffff... En nog nooit een bevalling had meegemaakt dus alles puur theoretisch benoemde.
    "De pijn is straks functioneel" haha je had die meiden moeten horen die al eens bevallen waren! ;)
    En je had ook nog 4 lessen nadat iedereen bevallen was dat was ook wel weer leuk...
    Weet het nog niet zo goed wat te gaan doen...

14. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    zo een productieve studie dag ik ben klaar voor het laatste onderdeel de eindscriptie

15. wenrichtwan

wenrichtwan Bekend lid

5 feb 2011
    775
    1
    18
    Vrouw
    Activiteiten begeleidster
    Stadskanaal, Provincie Groningen
    Wauw weer een tweeling hier!
    Wat super leuk zeg!

Ik weet nog niet wat ik ga doen tijdens mn zwangerschap.
    Heb bij mn eerste zwangerschap zwanger gedaan, maar was wel duur.

16. FiefeR

FiefeR Fanatiek lid

10 jul 2011
    3.581
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even een rare vraag misschien, maar nu we het toch over sporten hebben.. zijn hier dames die nu naar de reguliere sportschool gaan, zoja, wat doen jullie daar voor oefeningen? (Dus zelfstandig, zonder begeleiding) Ik wil proberen een beetje te bewegen, maar ben nu wel vaker moe dan voorheen.. maar absoluut geen sportliefhebber.. ik zit wel op fitness, maar daar krijg je geen begeleiding of iets, is eigenlijk een beetje studentenachtig goedkoop fitnessclubje. Ik dacht zelf bijv. aan de loopband en fietsen in rustig tempo.. maar weet niet wat je verder kan doen.. iemand enig idee? (Ik ga het sowieso mijn verloskundige ook nog vragen wat je wel en niet mag.. ) maar ik vind het eng om voor de 12 weken iets te gaan doen qua sport, bang dat ik dan te intensief bezig ben en daarmee het embryo schaad..

17. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    @Fiefe; Ik ben zelf geen sporter dus ik zou het eigenlijk niet weten, ik deed wel hardlopen in de zomer. mijn Huisarts zei dat je gewoon kan blijven sporten, maar dat je gewoon goed naar je eigen lichaam moet luisteren.

@mij; Wauw, er is iets wonderlijks gebeurt!
    Zoals ik al in een vorig berichtje had gezegt, heb ik veel last van rug en schouder klachten, door die klachten heb ik eigenlijk dagelijks hoofdpijn. Heel veel websites zeggen dat als je zwanger bent sneller last heb van hoofdpijn.. Maar nu komt het: Sinds ik 6 weken in verwachting ben heb ik geen dag meer paracetamol nodig gehad! Echt alsof het bij mij het tegenovergestelde effect heeft.

Zijn er ook al vrouwen die na een dag werken heel veel last van de rug en buik hebben? ik heb gister voor het eerst weer een middagje gewerkt van half 1 tot 6, en eigenlijk had ik om half 3 al last van mijn rug. ik heb Buikbanden gekocht, dus ga vandaag voor het proberen maar een dagje met buikband rondlopen onder mijn werkkleding.
    Maar echt na zo'n middag werken voelt het alsof ik een dag van 9 tot 9 heb gewerkt, echt zo raar.. Ik ben blij dat ik alleen maar middagen hoef. vandaag dagje van 1 tot 5 :) lekker relax morgen zelfs maar tot 4 :)

18. Marianne1987

Marianne1987 Actief lid

14 sep 2012
    156
    0
    0
    wauw jette mooie echo!!

Ik ga gewoon zwangerschapsgym doen heb ik bij allebei gedaan en krijg je vergoed van je zorgverzekeraar. Je krijgt handige tips en oefeningen voor je bekken e.d en omdat ik al 2 kids heb vind ik het lekker om 1 uurtje in de week ook echt bewust bezig te zijn met de baby in mijn buik. Het is ook altijd leuk om verhalen te delen met andere zwangeren en na de bevalling de baby's ook nog een x te zien.

Nou mijn darmenbuik is geslonken en nu begint het echt een babybuik te worden!! had ik bij mijn dochter ook rond 8 weken

Bijgevoegde bestanden:

19. oermama

oermama Actief lid

9 nov 2012
    125
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Fiefer
    Ik sport middelmatig zeg maar en ben tot nu toe gewoon door gegaan (3 keer per week anderhalf uur) Ik sport bij een fitnessclub waar je onbeperkt voor een vast maandbedrag kunt sporten en niet vast zit aan vaste tijden. Ik loop hard op de lopende band en doe nog bodypump en cx works. Wel merk ik dat ik rustiger aan moet dan voorheen. sporten is juist gezond tijdens je zwangerschap. als je nu pas begint met sporten zou ik het heel rustig opbouwen gewoon en je voelt wel wanneer het te zwaar wordt. Later inde zwangerschap zal je buik meer in de weg zitten en dus bepaalde bewegingen en oefeningen niet meer kunnen doen, maar wel weer andere oefeningen bijvoorbeeld rechte buikspieren straks niet meer , maar schuine buikspieren kun je de hele zwangerschap doen. Er is op de diverse fitness forums wel informatie te vinden over wat gezond sporten tijdens je zwangerschap is.

Vorige week had ik een dag dat ik de hele dag beroerd was, misselijk moe, slap en geen fut en ik was bijna niet gaan sporten die avond, wat ik me voorgenomen had, maar toch gegaan. Het ging heel goed en ik voelde me al op weg daar naar toe opknappen, sporten ging super en ik had energie voor tien toen ik klaar was. Ik was zo blij dat ik toch gegaan was! dus ik ga gewoon door ook al ben ik moe overdag, ik weet dat het sporten me juist goed doet en misselijkheid verdwijnt als sneeuw voor de zon. :)

20. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Wauw mooi buikje :)

ik had een vraagje aan de dames die een tweeling verwachten; ik weet nog niks tot as maandag, maar ik heb al een tijdje het gevoel dat ik een tweeling draag, omdat ik zoveel heb overgegeven ben ik nog niet aangekomen, maar ook niet extreem afgevallen.
    Ik heb ook het idee dat ik gewoon meer last heb van vermoeidheid, rugpijn, misselijkheid en pijn in de borsten dan dat ik gewend ben van de zwangere vrouwen om me heen. Hadden jullie ook extra het gevoel dat het er twee waren? en meer last van de 'gewone' symptomen?

Deel Deze Pagina