Superleuk! Zorg wel dat je weet of de gel er nog genoeg bijzit! Anders moet je die bijkopen. Ik weet niet hoe duur dat is.....
Snap ik, ik wilde ook niet meer dan 150 betalen, ik heb me via independer verzekerd en dan krijg je nog 10% korting, ik betaal nu 118 euro
Het zit er niet bij, maar staat op verschillende sites dat je het ook met baby/massage olie kan doen. heb de gel ook opgezocht en die is voor 250 ml 3 euro dus dat valt ook reuze mee
Ja ik via ING, krijg de 1e 2 maanden gratis het aanvullend gedeelte verzekerd, daarna iets van 120 idd zoiets.. Heb ook op Independer gekeken
Yihaa.. Hier vanmorgen een goede echo gehad bij de gyn. Groei staat nog stipt op de uitgerekende datum, 2,2cm en hartslag van 180 slagen per minuut.. Helemaal top Vd week maar eens verloskundige uitzoeken in de buurt Angelsound hebben wij ook gekregen van vrienden. Mocht 't zover zijn dan lekker thuis ook genieten van het mooie geluid
Wij hebben ook een aanvullende zorgverzekering van vgz. Zover ik weet worden alle echo' s gewoon vergoed.
Mooi hoor, al die goede echo's. Ik mag volgende week woensdag weer voor de termijn echo. Ben benieuwd of de vk ons kleine spruitje dan via de uitwendige echo op beeld krijgt.
@gyliane; dat scheelt indd! Ik heb 2 banen. De 1 is goed vol tr houden maar de andere niet. Dus als ik in ziektewet zou gaan, moet het bij beide. Ik ben nog hele dagen misselijk. Dus baal ik wel van. Hoe gaat het met jou?
Zo gisteren is het laat geworden bij de vk. Om 20.50u binnen en pas om 22.40u buiten. Het klikte heel goed met de vk en ze had een stagiare, dus ze legde alles wat uitgebreider uit. De echo was helemaal prima, de mini is nu 2,1 cm en ligt 2 dagen voor op mijn eigen berekening. Mini was al beweeglijk en het hartje was heel duidelijk te zien, zo mooi! Over 2 weken mogen we nog eens spieken, dan moeten we aangeven of we de combitest willen doen. Daar zijn we nog niet over uit. Fotootjes van de echo en eentje van de buik vanochtend.
@upkedupke; mooie echo super fijn dat alles goed is! Ik was vanmorgen weer veel te vroeg wakker! Wij wonen in een flatje, en hebben een oude onderbuurman die al een tijdje met pensioen is, zodra het begint te sneeuwen grijpt hij zijn kans. Dus vanmorgen om half 7 bedacht hij zich dat het wel een idee was om de straat sneeuw vrij te maken! Grrr ik eindelijk weer in slaap staat hij om 9 uur weer te scheppen, en dat terwijl de sneeuw nogsteeds met bakken naar beneden komt.. Daar gaat m'n ochtendje uitslapen
AARGH! Ik ben echt een emotionele doos! Ik moet het toch even van me afschrijven.. Gisteren eerste echo gehad, niks aan de hand alles was goed ik helemaal gelukkig.. Helaas wel heel de ochtend lopen spugen, en de middag ook regelmatig, bij niks gegeten en zoveel mogelijk proberen te drinken.. Ben gister niet wezen werken. Vandaag wilde ik weer met frisse tegenzin gaan proberen te werken, dus wekkertje ging om 9 uur (naast het feit dat de buurman aan het sneeuwscheppen was) ik at mijn ontbijtje op bed, en bleef daarna nog even relaxed liggen en tv kijken.. Helaas werd met de minuut de misselijkheid erger. Ik dacht dus om 10 uur ik bel mijn baas op dat het me vandaag niet gaat lukken. Dus hij zegt: ja maar, de ergste misselijkheid is toch alleen 's morgens, dus je kan het vanmiddag best proberen.. Laat het me maar even weten.. Je had toch ook pillen tegen de misselijkheid? (daar gaat het begripvolle) Dus ik heb gezegt dat ik het best wil proberen en dat ik om 12 uur wel even een berichtje doe wat ik ga doen vanmiddag.. Ondertussen werd de misselijkheid nog erger.. tranen kwamen erbij en verder nu al een anderhalf uur aan het janken Dus manlief gebeld, wat te doen.. Want ik denk dat toch, ik kan het niet maken om dat zonder het te proberen vanmorgen om 12 uur een berichtje te doen dat het niet gaat lukken.. Manlief zegt: je blijft maar gewoon thuis, zal jou een rotzorg wezen wat ze er over denken.. Ik heb van mezelf een hele zwakke gesteldheid, om die reden heb ik besloten om maar 24 uur te werken, maar zelf dat is op het moment gewoon veel te veel, ik heb vorige week elke dag de middag gewerkt , en volgens mij geeft mijn lichaam nu gewoon aan dat het te veel is. Mijn man zegt ook; je moet is een keer aan jezelf denken, maar ik zit zo in elkaar dat ik eerst aan een ander denk en dan pas aan mezelf en ik weet gewoon dat ik nu inderdaad aan mijn kindje en aan mezelf moet denken.. Maar ik ben ook heel bang voor wat de buitenwereld denk,, ik wil niet dat ze op mijn werk gaan denken dat ik me aanstel, of misbruik maak van de situatie. Vorige week Dinsdag heb ik voor het eerst weer gewerkt, en was een erg pittige middag om half 3 zat ik er doorheen en had dat ook aangegeven, maar echt niet dat ik naar huis kon hoor ik stond notabene tot 6 uur alleen. Donderdag idem,, ik was helemaal kappot had last van mijn rug, was duizelig en onwijs misselijk, maar echt niet dat ik een extra pauze kon opnemen of iets eerder naar huis kon. Dus als ik het vanmiddag zou proberen, is er gewoon geen mogelijkheid om als het niet meer gaat naar huis te gaan. Ik weet gewoon niet wat ik er nog mee aan moet, mijn lichaam geeft aan dat het er gewoon klaar mee is, dat ik mezelf rust moet gunnen (is volgens mij voor de gezondheid van onze kleine ook beter om te rusten wanneer het moet) maar ik kan mijn werk ook niet laten stikken, ze zitten al met personeel te kort en nu ik steeds ziek ben worden ze daar ook niet blijer van.. Met daarnaast dat 9 juli mijn contract af loopt, en ik eigenlijk nu al wel zeker weet dat die niet meer verlengt gaat worden. Iemand enig idee?
Zitten jullie ook bij PLUS van VGZ? Ik heb zelf Plus 2. Volgens die mevrouw is het bij iedereen zo dat ze de 1e en 2e termijn echo vergoed krijgen, ongeacht hoe men verzekerd is, maar volgens mij is ze niet helemaal op de hoogte dan...
Wat heeft het voor zin om te gaan werken als je je zo slecht voelt, Natalja? Ik denk ook dat je beter thuis kunt blijven. Leg je baas uit dat misselijkheid vanwege zwangerschap helaas niet beperkt blijft tot de ochtend en dat het straks als je verder bent in de zwangerschap zeker een stuk beter gaat dan nu. Dan is meestal de misselijkheid over en heb je meer energie.
Ik vind het best lastig omdat ik na de kerst ook al 2 weken niet heb gewerkt. Heb hem net een berichtje gedaan (20 min geleden) en daar reageert hij niet meer op.
@Natalja, gewoon aan jezelf denken!! Ik ben bij allebei de zwangerschappen vanaf 12 weken volledig in de ziektewet gegaan ivm zware bekkeninstabiliteit, heel vervelend voor je baas, maar ze hebben daar gewoon een potje voor, dus een beetje begrip vanuit hun kant mag ook wel.. Jij en je kindje gaan nu voor, niet je werk... ja en miss wordt je niet verlengd dan, maar dat weegt niet op tegen jou gezondheid en die van je kindje dus doen waar jij je goed bij voelt en wat jouw lichaam aan kan!! Pfff wordt gek van die sneeuw, moet nu door de sneeuw ploeteren om de oudste naar school te brengen, met de slee... door de bekkeninstabiliteit heel vervelend ben kapot!! En vermoeidheid speelt ook lekker mee...