Dat is niks voor mij, ik zou het niet vertrouwen. Nu hoef ik er 3 jaar niet aan te denken. En ook bij diarree of braken hoef ik me geen zorgen te maken.
Ben ik weerk even. Alles goed hier. Onze dame is ruim 9 pond nu. (Was 4180) Ze groeit goed. 's Nachts komt ze twee keer, meestal rond half 2 en half 5 of half 6. Ik laat haar meestal bij me liggen, dan slaapt ze gelijk door. Als ik haar overleg wordt ze wakker en beginnen de krampjes. Ik denk dat ik per voeding misschien 10 a 15 min wakker ben. Ik leg haar aan en val weer in slaap. De keer daarna dat ze wakker wordt, leg ik haar aan de andere kant en leg haar aan. En dan slapen we weer verder. Heb dus weinig last van de nachtvoedingen. Overdag doet ze het ook prima. In de morgen is ze veel wakker, ze rommelt dan een beetje. Even slapen, huilerig, paar slokken drinken en dan weer huilen, beetje slapen. 's Middags slaapt ze juist heel goed. Dan moet ik haar na 3 of 4 uur echt wakker maken. 's Avonds verschilt, vandaag gaat het goed en slaapt ze (vandaar dat ik hier ben). Wij hebben hier nog veel kraamvisite, eigenlijk elke dag wel. Soms meerdere op een dag. Door de vakantie blijkt het doorlopen. Krijg nog steeds maat 56! Dat past ze nog net/ en soms al niet meer Heb niet eens alles aan kunnen trekken, omdat ik zo veel heb gekregen. Jammer is dat. Vandaag de Wibra leeg gekocht! Op alle kinderkleding 25 procent korting. Ben voor de winter voor de oudste twee bijna klaar. Heerlijk. Heb vandaag voor het eerst gefietst. Dat ging prima. Niets geen moeite. Merk dat ik aardige conditie heb nog. O ja. Mirthe en ik hebben spruw. Dat is minder. In haar mondje is het nu over. Maar haar billentjes zijn echt 'au'. Helemaal open. Heb nu vier dagen gesmeert maar het was nog niet minder. Dus nu een sterkter middel. Zo dat was een heel verhaal. Ga nu even foto's bestellen.
@MiniMe81: dat klopt inderdaad. Toevallig he, dan zijn onze kleintjes bijna even oud allebei..... Druk....maar vooral enorm genieten met een peuter en baby. Mijn zoontje vindt het af en toe wel moeilijk, hij is heel lief voor haar maar knuffelt haar vooral heel hard. Hij vindt het moeilijk om zachtjes te doen.. Maarja daar is hij ook een peuter voor. Hoe gaat dat bij jou? Je moet wel erg goed opletten he. @Annamama: hier ook spruw... Hebt jij ook last bij het voeden of dat niet. Ahhhh de kleine meid vindt de medicijnen hier zoooo vies. Ze moet er van kokken en soms spuugt ze alles er weer uit. Hier gaan we eerst maar met het condoom aan de slag, moet er nu nog even niet aan denken auw...
Hier is de eerste bijna 2 en half. Idd goed opletten dat ze niet te hard knuffelt of dat ze op bed of op de bank dr voet de lucht in zwaait.
Meiden wat hebben jullie veel geschreven!!! Weet niet meer wie het vroeg maar ik geef idd bv, om 21-21.30-22.30-00.00-1.30-3.00-4.30-5.30-7.15 uur afgelopen nacht... Voelde me een melkkoe!!! Is echt slopend deze nachten. Hij is steeds meer kortademig bij het voeden, laat veel los en drinkt korter met pauzes ertussen. Verder een heel lief ventje! Aanstaande maandag hebben wij een afspraak van 1,5 uur bij de kindercardioloog. Hoop zo dat het functioneel (onschuldig) is! Nieuwe schrijfster welkom. Cmvmens, leuk weer even van je te horen, hoe heeft Noah het gedaan en hoe vergaat het jou nu?
voeden en slapen durf ik echt niet. Ik had bij de eerste wel eens dat ik in slaap viel en dat was in de winter, dus met dik dekbed, vond ik erg eng. Nu ga ik gewoon op de tablet internetten om wakker te blijven tijdens het voeden. Je bent dan best wakker, maar zo moe dus je valt na het voeden ook zo weer in slaap. Hier ben ik wel wat langer bezig met voeden. Meestal eerst de ene kant, dan verschonen en dan de andere kant. We hebben nog totaal geen schema. Gisteren wilde hij de hele dag drinken en maakte hij een lange nacht (van 19.30 tot 4.00 uur). Nu heeft hij overdag best veel geslapen (denk ik moe van gisteren hele dag wakker zijn). Vanavond vanaf etenstijd heeft hij weer veel gedronken en nu lijkt hij eindelijk in slaap te zijn gevallen (nog wel op papa's schouder...). Wij hebben nog niet superveel kraamvisite gehad. Onze ouders zijn 2 a 3 keer geweest. En de broers en zussen allemaal 1x (we hebben samen 4 broers/zussen + aanhang). En verder onze vrienden (dat zijn een paar stellen). En mijn opa en oma en de oma van mn vriend. M'n tante die normaal wel snel zou komen is al een hele tijd verkouden, dus die komt nog niet. En mn nichtje moest veel werken, dus nog geen tijd gehad. Verder is het nog vakantie. Er komen misschien nog wat buren. Maar het is de tweede, en dat merk je wel qua hoeveelheid kaartjes en visite. Ik vind het ook wel lekker hoor, we hebben vanavond visite gehad, verder hadden we deze week niks. ] Wij hebben kleertjes gehad in maat 68, 74, 80, 86, 92 en 98. We hebben niet veel kleren gehad hoor, denk van iedere maat 1 ding of zo. Sommige dingen past de oudste nog, dus die trek ik hem ook gewoon aan, want je zult net zien dat de korte broek maat 80 in de winter bij Luuk past of zo. Dan is het zonde dat hij niet gebruikt is. De oudste zit in maat 86 (soms 80 en soms al 92). Dus die trek ik die kleren gewoon aan. We hebben 1 shirt in 56 gekregen van Stoer, maar dat lijkt eerder een 62/68 shirt. En 1 pakje in maat 62, verder alles groter. Annamama: je hebt al gefietst!? wow dat lijkt mij nog te pijnlijk hoor. Maar ik kan toch ook nog niet weg, want ik doe Luuk nu nog niet in de fietskar, vind ik hem iets te klein voor. Dat mag geloof ik vanaf een maand of 3 a 4. Dan kunnen ze de schokken wat beter hebben.
Geef jij beide kanten? Of steeds maar 1 kant? Luuk is wat verkouden, dus hij laat ook steeds los en dan moet je helpen, want dan pakt hij alleen de tepel en dat is niet de bedoeling. Net een varkentje soms... Ik heb nu een paar keer het neuspeertje gebruikt. Vind ik heeeel zielig, maar als die snotjes eruit zijn kan hij beter ademen en drinken.
@maregmo: inderdaad opletten, want mn zoontje kan soms onverwacht uit de hoek komen. Soms klimt hij ook in de box (staat naast de bank) en wil hij ook slapen. ... Hij weet heel goed dat dat niet mag, want hij is dan echt aan het uitdagen. Gelukkig heb ik meestal nog tijd genoeg voor hem, en dan is hij super lief en speelt hij fijn met zn autootjes. @kortecol: verschrikkelijk zo vaak voeden! Ben je niet oververmoeid? Of kun je overdag nog wat bijslapen? @juf: tijdens de nacht voeding kijk ik ook even op Internet op mn telefoon of zet ik even TLC op. Maar af en toe kan ik mn ogen echt niet open houden. ... Wij hebben ook veel minder kaartjes en visite gehad dan bij de eerste. Ik vind het wel prima. Ik verdeel de visite ook goed, ik wil niet elke dag bezoek. De eerste dagen in het ziekenhuis zijn er ook al veel mensen geweest. Dat vond ik wel fijn want toen had ik toch niets beters te doen. Morgen gezellig dagje dierentuin met ons gezinnetje!
Ik vroeg t Hier vaak uur of 23.00-02.00-05.00-08.00 maar meestal komt ze ook wel keer eerder dan de 3 uur die ertussen zit. Ze krijgt 2 borsten. Vooral nu met die ontst is t goed dat ze goed leeg gaan. Hoop dat er snel wat meer tijd tussen gaat zitten hoor pff Oneerlijk eigenlijk je wordt na een bevalling meteen in t diepste gegooit. Zelf nog herstellen, paar keer per nacht voeden, die ellendige krampjes
Ik ben nu sinds woensdag aan de ab voor mn borstontsteking. Nu heb ik ineens weer 38.7. Snap er niks van...
Veel plezier minime! Hier nog steeds niksvan een ritme. Het lijkt wel of hij om de dag veel drinkt of zo. Donderdag was de hele dag drinken en amper slapen en vervolgensbijna 9 uur lang slapen. Vrijdag zat er meer tijd tussen het drinken en begon hij rond etenstijd te clusteren, hij viel rond 22 uur in slaap en werd net om 5.10 wakker, datis weer een aardige ruk. Maar meestal als hij lang slaapt komt hij daarna iedere twee uur. Niki ik hoop dat je er snel vanaf bent, lijkt mij pijnlijk
Niki, die van mij weegt nog een kilo minder, dus misschien dat hij daarom minder drinkt? Als je koorts blijft houden zou ik wel even langs de hap gaan. Ik ben snel hersteld na de bevalling. Na een week had m'n baarmoeder zich weer hersteld naar de originele grootte en was het vloeien gestopt. En ondertussen kan ik me zelfs weer scheren down under. Fietsen en sporten gaat ook weer. Als ik er de puf voor heb Wij hebben tot nu toe iedere dag kraamvisite gehad. Heel gezellig, maar soms ook zwaar als je een zware nacht hebt gehad. Gelukkig volgende week een paar dagen zonder bezoek, heb ik ook wel zin in!
Moet om 08.00 naar de hap. Urine nakijken en buik. Je kunt namelijk snel last hebben van urineweg infectie oid bij deze antibiotica. Ik baal zo! Dacht dat mn kraamtijd wel wat gezelliger zou verlopen!
Niki hoe was het bij hap? Heb je geen ontsteking van baarmoeder? Wat een narigheid voor je! Hier heeft de kleine niet de kracht beide borsten te drinken, vanaf begin krijgt hij een niet eens leeg. Moet ook zeggen dat ik veel heb. Per borst nog 125-150cc
Hoi hoi meiden! Niki wat vervelend!! Hopelijk is het koorts omdat je lichaam vecht tegen de ontsteking van de borst en niet nog meer narigheid sterkte Hier gaat t met ons meisje ook nog niet zoals het hoort, ze heeft reflux best ernstig dus veel pijn , spugen, drama's soms als het nu niet beter gaat ga ik maandag terug naar de arts, we zijn al over van Friso naar nutrilon om de ontlasting dikker te krijgen want ze had minimaal 7 diaree luiers p dag... We zijn al inmiddels een week bezig met zantac het helpt wel iets maar nog lang niet genoeg .. Vannacht ook weer zoveel gespuugd, arm kind was doorweekt en zo van slag en daarna weer pijn.. Best pittig! Vloeien jullie nog? Hier gelukkig niks meer! En druk met kraambezoek? Ik had verwacht dat we met de 2e minder aanloop te krijgen maar hier is het echt goed plannen want ben er eigenlijk wel een beetje klaar mee maar ben gewoon heel erg moe, daar komt het door!
Ze konden niks vinden. Heb wel last van mn darmen dat is een bijwerking van deze antibiotica. Nu voel ik me best goed alleen rete moe. Lig net weer ff lekker op bed, net visite gehad. Wil vanmiddag ff naar babypark. Klein slaapzakje kopen en een 2e bloom kinderstoel wss. We hebben in de keuken alleen een bar namelijk. Mega groot hoor. Eten aan t kookeiland van 4,5 meter.
Niki, beterschap! Je hebt wel een mooi huis volgens mij, zo'n groot kookeiland lijkt mij ook wel wat Ik vloei overigens wel nog steeds, had eigenlijk gedacht dat het nu wel over zou zijn aangezien het binnen een paar dagen na de ks al bijna gestopt was. Maar helaas is het daarna weer meer geworden. Ben er eigenlijk wel klaar mee! En scheren down under is ook niet echt een optie, aangezien de wond daar zit. Al met al voel ik me dus ook niet zo charmant...
Hebben jullie ook zn hoofdpijn? Pff nu sinds twee dagen. Ik vloei ook weer een klein beetje sinds gisteren?? Zou dat mijn menstruatie al zijn of kun je ineens weer vloeien na twee weken niet gevloeid te hebben.