Augustus 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door niki86, 8 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gigi85

Gigi85 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sterkte brademarie! Weet je inmiddels al meer?

Kortecol, sterkte morgen bij de kindercardioloog. Krijgt jullie kleintje ook een hartfilmpje en een echo?

2. brademarie

brademarie Fanatiek lid

17 dec 2009
    1.091
    0
    0
    NULL
    NULL
    We zijn gelukkig weer allemaal thuis. Ze heeft waarschijnlijk bovenop haar reflux een maag/darm infectie.. Nu thuis verder opknappen, ze was nog niet uitgedroogd dus we moeten goed bijhouden wat er ingaat en uitkomt, jawel, luiers wegen. Ook is ze ineens heel snotterig, dus hebben zoutspoeling meegekregen om voor elke voeding haar neusje mee te spoelen.

Zodra ze koorts krijgt erbij dan moeten we weer terug naar het zh, maar vooralsnog mogen we thuis zorgen dat ze opknapt. Dus wel nog steeds diaree hoor, ze drinkt ook niet de helft van haar flessen, dus echt gerustgesteld zijn we ook niet, maar als de kinderarts zegt dat zolang er meer inkomt dan eruitgaat...

We houden haar goed in de gaten..

We zijn net heerlijk hier in hoek van Holland maar de pier gegaan, heerlijk even met het gezinnetje op pad, kleine meid goed ingepakt en heerlijk genoten van elkaar.. Waren we echt aan toe. Ga lekker alle kraamvisite afbellen deze week, rust in het gezin!

Bedankt voor jullie lieve reacties! Superfijn!

3. Kortecol

Kortecol Bekend lid

6 sep 2012
    872
    0
    0
    NULL
    NULL
    Brademarie, grot gelijk!

4. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @brademarie: fijn dat ze weer thuis is. Hopelijk knapt ze snel op. Je voelt je zo machteloos he. Goed idee even echt rust deze week!

5. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

Fijn dat ze weer thuis is, hopen dat ze snel opknapt.

6. brademarie

brademarie Fanatiek lid

17 dec 2009
    1.091
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lief jullie reacties!!!
    Dank jullie wel!!

Vanavond enorme diaree luier weer.. De luierinhoud woog 114 gram.. En dan ook nog in kleren en romper... Geen verhoging... Gelukkig wel weer 80 cc gedronken daarna... Maar toch.. Tijdens verschonen goed geplast.. We houden d'r goed in de gaten dat is t enige wat we kunnen doen...maar fijn is anders..

7. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    Brademarie, fijn dat jullie weer thuis zijn! Ook al is ze nog niet de oude. Goed in de gaten houden en als je het niet vertrouwd bellen hoor. Sterkte!

8. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    Heerlijk een keer 3 en half uur tussen een voeding!

9. brademarie

brademarie Fanatiek lid

17 dec 2009
    1.091
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lekker niki, dan kun je zelf even enigszins opladen.. Hoe gaat het met de grote broers en zussen ?
    Hier is die van ons echt de hele week weer lekker zichzelf.. En kletsen!! De oren van ons hoofd, en opmerkingen dat we echt soms helemaal in een deuk liggen, heerlijk! Hij is ook zo lief voor z'n kleine zusje, heerlijke momenten zijn dit!

Ik had iets gelezen, over bezoek aan sportschool om evt lid te worden, weet even niet meer wie, hoe is dat gegaan? Klopt het dat je 6 weken moet wachten om weer te gaan sporten? Ik heb echt honger savonds en vooral lekkere foute trek en ik ben zo zwak om daar aan toe te geven, terwijl ik dat eigenlijk niet wil want baal van m'n kilo's .. En dan een wijntje erbij,, nee daar wil ik per vandaag mee stoppen, even weer al die rotzooi laten staan! Hopelijk helpt het dat ik het hier nu tik.. Zou mooi zijn :)

10. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Dat was ik van de sportschool
    Ik ben zaterdag even gaan kijken. Ik heb wel weer heel veel zin om te beginnen! Moet nog even kijken welke sportschool het gaat worden maar ik denk wel dat ik lid ga worden. Bij die waar ik zaterdag was hebben ze ook kinderopvang op maandag en woensdag. Ideaal want maandag is mijn parttime dag. Kan ik dus lekker sporten en de kids meenemen:)
    Ik moet inderdaad 6 weken wachten ivm keizersnee, maar volgens mij bij een normale bevalling ook.
    Ik ben wel benieuwd wat ik nog aan conditie heb want ik heb heel lang niet gesport en vanaf week 28 in de zwangerschap zelfs rust moeten nemen.
    Dus langzaam weer opbouwen denk ik.

11. brademarie

brademarie Fanatiek lid

17 dec 2009
    1.091
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kortecol sterkte vandaag bij de kindercardioloog!

12. brademarie

brademarie Fanatiek lid

17 dec 2009
    1.091
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier was op mijn sportschool op bepaalde ochtenden ook kinderopvang tegen vergoeding van een euro, maar deze sportschool is stukken duurder dan die ik nu op het oog heb. Dus ga ik sporten als de kinderen met hun papa thuis zijn ( werkt ploegendiensten dag nacht en avond) dus heb dan niet echt een vaste sportdag, maar weet gewoon dat ik echt even tijd voor mezelf moet vrij maken hiervoor)

Ik heb trouwens een nieuwe baan, vorige week wezen kennismaken, wel voor zelfde werkgever, maar in plaats van werken op de woning met verstandelijk beperkte mensen ga ik naar de activiteiten en hierdoor ga ik 2 vaste dagen werken en hoefde nooit meer de avonddiensten, weekenden, en feestdagen! Heerlijk, maar vooral de regelmaat zal goed voor mezelf zijn, dus na mijn verlof een frisse start, heerlijk vooruitzicht!

13. Kortecol

Kortecol Bekend lid

6 sep 2012
    872
    0
    0
    NULL
    NULL
    Brademarie dank je en gefeliciteerd met je nieuwe baan!

14. lolliebol

lolliebol Bekend lid

15 nov 2012
    647
    0
    0
    Hoi dames,

Heb even aardig wat terug gelezen en volgens mij heb ik niks te klagen over hoe het gaat. Ons ventje krijgt rond 00.30/1.00uur de laatste voeding en slaapt dan tot ongeveer 06.30uur. Dit is eigenlijk al sinds de kraamhulp weg is, dus hij doet het super. Overdag zit er 3 tot 4 uur tussen de voedingen. Woensdag komen ze van het consultatiebureau voor het eerste gesprek. Ben heel benieuwd wat ze te melden hebben en hoeveel die kleine weegt. Toen de kraamhulp wegging zat hij al 20 gram boven zijn geboortegewicht van 3660 gram. Ik heb zelf het idee dat hij al rond de 3900 gram zit. Vind hem echt al zwaarder geworden als ik hem op de arm heb. Drinken doet hij ook goed. De ene keer 90cc, de andere keer 100cc. Voeding hebben we van Friso de hypo allergeen.

Mijn eigen herstel gaat ook de goede kant op. Kan alleen nog geen hele einden lopen, al wil ik dat natuurlijk wel. Maar goed, ik moet niet te hard van stapel lopen want anders moet ik dat later ook weer bekopen. Qua gewicht heb ik nog 3,8 kg te gaan dan zit ik weer aan het gewicht van voor de zwangerschap. Toen was ik eigenlijk een paar kilo te zwaar naar mijn zin dus als ik het vol kan houden wil ik doorgaan tot ik de gewenste 85kg heb bereikt.

Kortecol: succes vandaag!

Brademarie: gefeliciteerd!

xxx

15. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    Wijntje laten staan!! Juist niet! Nu mag je weer haha!

16. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    Ik ga over een paar weken weer pilates doen. Dat is erg goed bevallen vorige keer na de bevalling voor mn bekken. Maar eerst iets van fit na zwangerschap proberen. Pilates moet ik nl nog even mee wachten.

Hier niet heel veel honger, denk omdat ik veel drink. Geef bv dus zou eigenlijk wel iets meer honger moeten hebben. Af en toe lekker pizza of wat lekkers vind ik dus niet erg. Was al best snel weer redelijk slank na de bevalling. Heb nu nog minimaal een buikje en over t geheel nog wat kilo's maar heb niks te klagen.

Hebben een lekkere fles champagne nog staan voor de geboorte maar nog geen druppel alcohol gedronken.

Hoe doen diegene dat die bv geven?

17. juf85

juf85 Niet meer actief

Ik drink geen alcohol, dus geen last van met bv geven.

Brademarie gefeliciteerd met je baan!

18. Gigi85

Gigi85 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik drink ook geen alcohol zolang ik bv geef. Ik herken wel wat niki zegt, heb ook nauwelijks honger terwijl ik volgens mij best wat meer zou moeten eten ivm de borstvoeding.

Brademarie, proficiat met je nieuwe baan!

Lolliebol: fijn dat het zo goed met jullie gaat!

19. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    Ik drink veel dus denk dat dat goed vult.
    Heb vandaag op; yoghurt cruesli en glaasje sap. Paar happen appeltaart.

Heb nu ook wel honger hoor maar lig ff in bed

20. Annamama

Annamama Bekend lid

5 dec 2012
    663
    5
    18
    Hier moet ik nog 7 kilo voordat ik op gewicht ben. Val op het moment niet af, kom eerder aan. Weet niet hoe dat komt, eet redelijk normaal. Ach, ik ben nu qua gewicht in verhouding met mijn lengte eindelijk eens normaal ipv van ondergewicht.

Verder gaat het hier wel aardig. Mirthe is alleen verkouden. Hoest erg, niet zo lekker. Vooral niet als ze moeite heeft met slijm.

Alcohol drink ik niet zolang ik BV geef. Tenminste eerste half jaar niet. Als er meer tijd tussen de voedingen zit, en er een duidelijk schema is doe ik het heel af en toe.

Hier nog wel nachtvoedingen hoor. Meestal 2 in de nacht. Ritme komt er wel een beetje in nu. Voedingen zo rond 2 uur - 5 uur - 8 uur - 11 uur - 15 uur - 17. 30 - 19.30 - 22. 30. Dit is ongeveer hoor, kan elke dag wel paar uur verschillen. Maar op zich vind ik dit prima zo.

Ik gebruik trouwens sinds kort een draagzak, erg prettig met het verkouden zijn. Rechtop is toch makkelijk hoesten. Ook is het begin van de avond makkelijk, dan is ze soms wat huilerig, erg moet maar niet willen slapen. Dan is zo'n draagzak erg prettig, ze slaapt dan binnen paar minuten. Na half uurtje leg ik haar dan in bed.

Kortecol hoe was het vandaag?
    Brademarie hoe is het in het zh gegaan? Drinkt ze beter?

Deel Deze Pagina