Wat een groeispurten maken sommige baby's! 300 gram in 5 dagen, jeetje! Hier 180 gram gegroeid in 6 dagen. En opeens heeft hij toch een honger! Vandaag 600 ml op, terwijl hij met z'n gewicht maar 375 hoeft. Maar hij heeft wat in te halen, dus ik ga het ook niet eens met het cb bespreken... Zolang het geen plofbaby wordt Maar er is helaas nog geen babyvet te vinden, wel schiet hij echt de lengte in. En is ook aan het vervellen, ik denk dat dat komt door het groeien, dat de huid niet mee kan rekken. Ik heb een hangwieg en overal in huis haken hangen. Als ik naar de slaapkamer of woonkamer ga, gaat de wieg mee. En op wakkere momenten haal ik hem er natuurlijk uit om te knuffelen. Kortecol, wat fijn dat er geen ernstige afwijking is gevonden! Ik heb een kindje dat 's avonds een paar uur huilt. Wat zou dat kunnen zijn? Krampjes of clusteren? Hij spartelt wel met z'n beentjes, maar heeft ook veel zuigbehoefte en drinkt 's avonds meer. Ik las dat klusteren ook bij fv kan. Ik wil iets van Cinababy halen voor de krampjes, maar wil dan wel zeker weten dat het krampjes zijn.
Hier ook elke avond krampjes. Trekt dr beentjes op enzo. En ook wilt ze dan eerder aan de borst. Hier helpt cinababy en op dr buik leggen tussen ons in op aankleedkussen met speentje. Krampjes wegzuigen. Bij onze eerste ging dit precies zo!
Al die onzin van hoeveel een kind zou mogen. Ik ken babys die blijven spillepoten en ook ontplofte baby's die niet overvoedt worden. Allemaal hebben ze een andere behoefte en lichaamsbouw en verbranding. Kijk dus gewoon lekker naar je kind en doe iets meer in de fles want als ze genoeg hebben stoppen ze toch wel met drinken...
Ik weet t ff niet meer hoor.. Sinds gisteren 17 uur heeft ons meisje echt elke keer pijn/ kramp. Krijgt al infacol voor elke voeding.. Voor reflux al zantac.. Maar van alle uren die we nu verder zijn heeft ze hooguit ff denken.. Als we t redden 4 uur geslapen? Totaal dus he telkens wakker worden krijsen vd pijn. Je ziet dat ze doodop is en als ze slaapt word ze wakker in een schok en verkrampt helemaal.. Zo heftig als dit is het niet geweest nog, ja voor 2 uur ofzo en daarna was t over.. Ik weet gewoon ff niet wat ik moet doen meer.. Had vanmorgen weer heel veel diaree ook, moet ik de kinderarts bellen.. Huisarts? (ivm de opname zh vh weekend en dat dit nu weer speelt, of moet ik afwachten.. Net heeft ze amper .100cc gedronken en je hoort t alweer in d'r luier lopen met de nodige oerkreten vanuit haar.. wat vinden jullie ik weet t echt ff niet meer..
Ik denk ook het ziekenhuis bellen. Er is duidelijk nog iets niet goed. Laat hun maar uitzoeken wat er aan de hand is. Heel veel sterkte!
Hier te druk voor zp momenteel.. familie is op bezoek uit australie en zoonlief is weer naar school.. gaat goed hier in elk geval.. kortecol fijn dat er geen gekke dingen uit zijn gekomen!
Brademarie, hoop dat ze wat voor je kunnen betekenen...zo vervelend die onzekerheid... Hier laat onze kleine meid zich in de avond ook horen, het lijken ook wel krampjes te zijn. Ze wil dan vaak 2 keer kort achter elkaar drinken en daarna bij papa of mama liggen. Het duurt dan vaak ook even voor ze echt gaat slapen... Maarja liever in de avond dan in de nacht.
Vanmiddag zijn ze van het consultatiebureau geweest. Onze kleine man is niet meer zo klein. Hij is in 2 weken tijd van 3490 gram naar 4220 gram gegaan. Echt super! Hij is ook echt tevreden, alleen krijsen als ie honger heeft en een schone broek wil. `s Nachts doet hij het ook super, we mogen zo`n 4 tot 5 uur achter elkaar slapen dus wij zijn super blij! Hetgeen waar ik een beetje onzeker over was, was dat hij de ene keer zijn fles wel leeg drinkt en de andere keer niet. Het was dus echt verrassend dat hij zoveel gegroeid is. Ik hoef dus niet meer te twijfelen of hij genoeg binnen krijgt, want dat gebeurd wel. Genoeg is genoeg, dat zei zij van het cb. Het enige wat ik dus hoef te doen is vertrouwen op ons ventje...... dat ga ik dus ook zeker doen. Zijn jullie kids ook zo hard gegroeid? xxx
We konden om 11 uur al terecht in het ziekenhuis, alle klachten komen vanuit de reflux denkt de arts, meer dan de ranitadine (zantac) geven kunnen we niet.. Als ze iets groter is mag ze pas paracetamol voor de pijn. Tot die tijd.. Troosten..troosten.. Er is een speciale refluxpoli met kinderarts fysiotherapie en nog iets waar we over 2 weken terecht kunnen. Ik heb ook KMA geopperd, maar dat kon ze nu niet uitsluiten/bevestigen?! Dus nog 2 weken zo doorgaan wel direct gestopt met nutriton, kijken of het spugen dan weer toeneemt en de diaree afneemt, ene kindje krijgt obstipatie van nutriton en een ander diaree. Nu had ze al diaree voor de start van nutriton. Als ze koorts krijgt weer bellen.. We zijn dus niet heel veel verder, behalve dat ze nog niet uitgedroogd is.. Mijn vraag was ook of ze dan pas ingrijpen.. Ja sorry, maar als je 80cc melk geeft en er komt 116 gram diaree uit.. We zijn nog niet gerust dus.. Vanmiddag ben ik op eigen houtje naar een baby osteopaat geweest, zijn we met ons zoontje ook geweest, ze heeft vooral blokkades in het middenrif, maag, nek behandeld.. Kan allemaal verband houden met haar klachten,. Dus we duimen maar dat dit wat verlichting kan geven voor ons poppetje.. Fingers crossed, bedankt voor het meedenken!! Liefs
Hier kleintje btje verkouden denk ik. Btje aan t roggelen en spuugt vandaag ook iets meer. Hoop dat t niet erger wordt.
Had die van ons vorige week. Met hoesten/spugen wam er wel eens wat snot mee. Nu is het zo goed als over.,
Hier gebruik ik de box, als box. Dus als speelplek. Zodat ze als ze iets ouder wordt de box herkent om te gaan spelen. Wieg/kinderwagen gebruik ik om te slapen. Wel overdag beneden omdat ik zelf geen onnodig trap mag lopen. Lachen: Kan wel met vier weken volgens mij. Wel vroeg, maar erg leuk! Juf, heef Luuk het nog een keer herhaald? Brademarie, wat een gedoe met jullie kindje zeg. Hopelijk helpt de behandeling van de osteopaat. Zijn er allergien in jullie familie? Reflux kan ook een gevolg van een allergie/KMA zijn. Lollebol, lekker zeg dat hij zo gegroeid is! Geniet van je nachtrust Niki, hier ook verkouden. Hoesten is nu minder, maar wel zo'n rocheltje en wat lastiger drinken soms. ik heb trouwens zelf een weegschaal gekocht. Heel fijn. Geeft me toch wat rust. We zitten nu na 3 w, 2 d op 4700 gram. Dus zo 'n 400 gram aagekomen. Voor de BV-moeders: http://www.borstvoeding.com/groeicurve/ Hier kan je goed zien hoe de groei van je kindje verloopt. Deze curve is speciaal voor BV-kindjes, die volgen namelijk een ander lijntje dan kindjes die flesvoeding krijgen.
Tussen de 3 a 4 weken beginnen ze met lachen hoor.. Lucas lacht ook zo nu en dan al bewust.. Sinds een dag of 3. Geen schaterlachen hoor maar wel echt een korte lach. Maar meestal is hij heel serieus.
hier ook al sinds een week zo nu en dan een lachje, maar niet dagelijks. we zijn begonnen hem te leren wakker in bedje te gaan en zelf in slaap te vallen want hij wil het liefst op je arm tot hij slaapt... Hij is al mer dan een kilo gegroeit sinds de geboorte en drinkt veel, ik geef regelmatig nu ook afgekolfde melk met flesje en dan drinkt hij meestal wel 150, en dan 7 voedingen per dag, dus een flinke drinker hier... Toch nog steeds weinig babyvet. Wat rottig Brademarie dat ze zo huilt en pijn heeft, sterkte ermee!