Brademarie, veel sterkte en ik hoop dat het snel beter gaat! Kim, hier ook al zo'n serieus ventje, inclusief frons rimpels! Maar gelukkig kan er af en toe ook een lachje vanaf en dan smelt een moederhart toch gewoon! Hier is vannacht de wekker niet gegaan om onverklaarbare redenen, echt balen! Meneer kwam pas uit zichzelf om 7 uur, dus ik heb 2 voedingen gemist, laatste was om 22 uur. Ik voel me zó schuldig!
Danitcha: Je hoeft je niet schuldig te voelen, hij heeft voldoende gehad om lekker door te slapen. Ik zou zeggen wees er blij mee, hij geeft het echt wel aan als hij honger heeft!!! xxx
Hoi hoi gelukkig ging het vannacht een stuk beter.. Zou de nutriton dan voor zoveel pijn zorgen bij ons meisje? We wachten het maar af! Hier ook tussen alle ellende door al af en toe wat lachjes.. Gisteren na het bezoek aan de osteopaat een dikke smile.. Teken voor mij dat het goed is geweest dat we zijn gegaan. Willen jullie foto's plaatsen van jullie kindjes of liever niet?
@Brademarie: Wat sneu dat er niks aan te doen is nu. Maar mag ze helemaal geen pcm? Er is toch 60mg voor baby's onder de 3 maanden? (die je ook mag geven bij de eerste vaccinaties) @Danitcha: Niet schuldig voelen. Als hij echt honger had gehad, was hij zelf wel gekomen. Een keertje wat minder lijkt me niet zo erg.
Toevallig had ik op m'n boodschappenlijst de paracetamol 60 mg gezet.. Als ze weer zo'n pijn aanval krijgt dan ga ik niet weer van 17 tot 8 u smorgens met een krijsende baby rondlopen..
Weet niet of je het weet. Maar PCM 60 kan je alleen bij de apotheek krijgen, niet bij een drogist! Mijn kindje van toen nog geen 4 weken heeft PCM gehad omdat hij hoge koorts had. Was wel in het ZH, dus weet niet wat de richtlijnen precies zijn. Maar blijkbaar was PCM toen minder erg dan dat de koortst zou kunnen zijn. (Liep tegen de 40 graden)
Er staan wat fotos op mn blog, zal binnenkort weer nieuwe maken. Hier een foto van vandaag, een maand oud!
Brademarie: sterkte. Ik herken het. Onze dochter huilt ook heel veel en heeft ook pijn. Ik moest t van de huisarts nog maar even 2 weken aankijken en anders naar de kinderarts. Ik vermoed verborgen reflux net als onze oudste. Pfff zo vermoeiend... Ze slaapt nu eindelijk even in haar bedje, maar 9 van de 10 keer lukt dat niet en slaapt ze alleen bij ons op de arm. Ben kapot voor alle anderen hopelijk gaat t allemaal goed bij jullie. Ik kom door alle gedoe bijna niet toe aan meeschrijven. Sorry!
Annamama bedankt ik weet het nog van onze eerste alleen te verkrijgen bij de apotheek.. Juf wat een binkie! Leuk! Is dit ook een zelf gemaakt pakje? Zo leuk! Luvv ik herken je verhaal.. Vreselijk hè die pijn.. Hier ook.. Maar wij zijn bijna 2 weken geleden begonnen met ranitadine om het maagzuur minder zuur te maken, en dat helpt wel enigszins volgens ons tegen de pijn bij opkomen van de voeding. Zij slikt door en spuugt, dus combinatie en ze kan ook echt een meter ver spugen, zonder gekheid! Kn de huisarts niet gewoon de ranitadine voorschrijven zodat je kan kijken of er baat bij is? Sterkte, het is echt pittig..
Hier had onze oudste het ook alleen werden we echt niet serieus genomen.. Tot zelfs z'n hoofdje ging afplatten van het overstrekken van de pijn, vandaar dat we nu heel snel al zijn gegaan en ben blij toe, waar hadden anders naar toe gegaan afgelopen weekend?! Volg je gevoel.. 2 weken afwachten is heftig met een kindje met veel pijn dag en nacht.. Nogmaals sterkte!
daar lijkt ze inderdaad te lachen. Nee dat pakje heb ik niet zelfgemaakt. zelfgekregen (van prenatal)
Leuke kindjes hebben jullie zeg! Hier gaat het gelukkig nog steeds heel goed met de kleine Is het alleen normaal dat ik het 'huilen' van mijn mannetje heel raar vind? Als hij namelijk huilt omdat ie honger heeft, vind ik het niet echt huilen maar meer een beetje soort ehm.. zeuren ofzo. En als er dan eens een keer wat anders is waarvoor ie huilt, klinkt het hooguit een beetje harder. Of hoort het dus gewoon net wat anders te zijn omdat het echt babygejank is? Ben ook maar voor het eerst moeder en weet ook niet hoe het echt "hoort" Maar hij 'jankt' ook verder helemaal niet veel, dus dan blijft het ook een beetje vreemd klinken steeds Verder loop ik hier alleen steeds op tegen dat z'n oogjes steeds zo vies zijn, weet ik veel waarom.. En dat ik niet goed weet hoe ik met z'n naveltje moet omgaan.. Er is nou pas zo'n vrouw van het CB langsgekomen die heeft er wel iets mee gedaan, gaasje met babyolie langs gehaald en korstjes weggehaald of iets.. Maar vond het toch maar een beetje raar en eng, dus weet nou ook niet of het goed is en wat ik er verder zelf nog aan zou kunnen doen.. En tsja, verder is het alleen goed de klok in de gaten houden hier hoor. Want het komt nog wel eens voor dat hij zo richting de 5 uur slaapt na z'n laatste voeding. Zou niet weten hoe lang hij het nog vol zou kunnen houden erna, want dat probeer ik ook maar niet uit.. Maar volledig op hem vertrouwen wat dat betreft gaat nog niet echt hier
Dragonbaby. Het naveltje gewoon met rust laten, behalve als er bloed uitkomt zo groot als een 2 euromunt dan aan de bel trekken. En hier ook viezigheid in het oogje gehad. Schoonmaken met een nat watje of gaasje van buiten naar binnen richting het neusje. Een druppel borstvoeding in het oogje was hier het gouden recept, de volgende dag was het over! (tips van de kraam) Leuke baby's juf en brademarie! Wat een leuke slofjes Juf! En wat een lachebekkie Brademarie! 'Mijn ventje heeft ondertussen alweer meer gedronken dan gisteren om dit tijdstip, dus hij heeft de gemiste nachtvoedingen ingehaald. Hij kwam opeens iedere 2 uur, dus hij had er toch behoefte aan.
Leuke foto's! Dragonbaby: is het naveltje er wel al afgevallen? Wij hebben er eigenlijk niet echt iets aan hoeven doen, toen het er eenmaal af was zat er soms wat opgedroogd bloed, dat heb ik steeds voorzichtig weggehaald en nu ziet het er gewoon mooi uit. Ik herken je onzekerheid, voor mij is het ook ons eerste kindje. Over het huilen kan ik alleen zeggen: ben blij dat hij niet veel huilt Luv en brademarie: ik hoop dat jullie kindjes zich snel beter voelen! Moet vreselijk zijn om zo'n kleintje steeds te zien huilen van de pijn. Hier gaat het verder eigenlijk goed, alleen het slapen blijft een probleem. Ze wil vaak niet in haar wieg dus ze slaapt elke nacht zeker een deel van de nacht in ons in bed. Ik merk wel dat ik nog niet helemaal de oude ben na de bevalling, ben soms erg emotioneel. Herkennen jullie dat? Zal ook wel de vermoeidheid zijn.
Deze keer geen last van hormonen. Bij mn 1e wel. Vaak down gevoel zo eind vd dag. Hier snachts ook vaak krampjes en dan ligt ze te mieren in de wieg. Even op speentje laten zuigen doet vaak wonderen. In ergste geval op aankleedkussen tussen ons in op dr buik. Dat vind ze heerlijk.
@Gigi, ja hij is er al wel afgevallen. Er zit alleen maar soms opgedroogd bloed aan de binnenkant van de romper, maar zie er zelf geen bloed uitkomen. Maar dan zal ik er inderdaad maar gewoon vanaf blijven en hou het gewoon even in de gaten, bedankt Moet die borstvoeding dan in het hoekje van het oogje ofzo? Schoonmaken doe ik namelijk al wel, maar dat vind hij niet zo fijn. Had wel iets gelezen over borstvoeding erin, maar wist niet dat het ook echt voor dit was. Zal die tip dan even gaan uitproberen strakjes! Want het ziet er ook niet echt heel fijn uit zoals nu. En wat betreft huilen, ben ik ook erg blij mee hoor! Meer dan dat zelfs Hij doet ook niet moeilijk als het iets langer duurt voor ik kom, dus dat scheelt ook weer stressen. Maar vind het toch alsnog een beetje raar klinken Ik herken het emotioneel zijn ook wel, barst soms uit het niets ineens in tranen uit.. En vermoeidheid zit er hier ook nog erg in, maar als ik nu overdag nog ga slapen, dan voel ik me een beetje beroerd als ik wakker wordt.. Dus dat vermijd ik dan maar liever. Maar neem het allemaal maar voor lief Komt vanzelf wel weer goed!
Niki, ben je niet bang dat de bv minder gaat door het gebruik van een speen? Lola heeft ook sterke zuigbehoefte maar ik durf nog niet goed een speen te geven. Leuke foto trouwens, schattig pakje heeft ze aan.
Goedemiddag, Ik heb me vandaag maar eens aangemeld op dit gezellige forum! Ik lees al een hele tijd mee, sinds het begin van mijn zwangerschap. Inmiddels ben ik al een week mama van Robin Ellenoor : Robine, vernoemd naar haar twee oma's. En omdat het de eerste is heb ik toch af en toe wel eens vragen, en hier kan ik dan perfect terecht. Dan zal ik eens wat over mezelf vertellen : Ik ben Charlize en ben 23 jaar. Ben indmiddels al weer 1,5 jaar getrouwd met mijn man. We wonen in een rijtjeshuis in de buurt van Dordrecht. Met onze lieve kers verse dochter Robine en onze kat Fenn. Ik ben nu natuurlijk nog niet aan het werk, maar ik geef les op de babisschool, komend schooljaar aan mijn eigen groep 1. Ik hoop hier terecht te kunnen met mijn vragen en andere misschien te kunnen helpen! Groetjes, Miemsel/Charlize Mijn voorstel berichtje, zoals jullie kunnen lezen ben ook ik een Augustus mama. En zou hier graag mee willen schrijven/lezen. Ik ga niet alles terug lezen, maar vanaf nu probeer ik jullie bij te houden. Groetjes Miemsel