Mijn zoontje had ook echt een huiluurtje (vanaf de fles van 19.00 uur ongeveer). Kon dan maar niet in slaap komen. Zat ik de halve avond naast zn bedje (reiswieg) om de speen steeds terug te stoppen, want dat was het enige wat hielp. Nova is s avonds ook wat onrustiger maar niet echt huilen. Als ze dan bij ons ligt is het gewoon goed (en speentje). Hopelijk blijft dat zo, tot nu toe is ze echt heel makkelijk.
Hier gaat t idd ook zo. Wij verschonen tussen de voeding door. Daarna is ze goed wakker om de 2e borst te geven. Vaak gaat ze juist daarna nog ineens poepen maar dat verschoon ik dan niet meer anders wordt ze idd te wakker. Kraamhulp zei destijds ook dat dat prima was. Kon geen kwaad. Ze krijgt er ook geen rode billetjes van dus zal wel goed zijn. Verder ga ik bv proberen te combineren met kv denk ik. Kijken of t dan snachts beter gaat en of ze daar rustiger op is. Lactatiedeskundige zei ook dat dat prima was bv en kv combineren. T kon zelfs geen kwaad om die twee te mengen in een fles maar dat doe ik niet. Ga nu denk ik de laatste voeding vervangen voor kunstvoeding. Ik ben echt een perfectionist en t liefst voedt ik dr net als mijn eerste 7 maanden maar zo schiet t ook niet op en van af en toe kv wordt ze ook niet slechter.
Ja inderdaad, het is geen uurtje meer te noemen. Kraamzorg had mij hier gezegd dat de avond voor mij zou zijn, dat ik dan mijn eigen ding etc kan doen.. Nou, meneer is het daar dus mooi niet mee eens Hij schopt zo mijn hele planning in de war Maar inderdaad ook vanaf een uurtje of 7 's avonds.. In de middag komt ie dan om 5 uur zo'n beetje, meestal zitten er minimaal 3 uurtjes tussen, maar dan komt hij dus al vrij snel weer en daarna is het feest Het speentje helpt hier alleen dan dus weer niet, maargoed wij bieden die ook niet te vaak aan omdat we het liever zonder speen doen. @niki, neemt ze bij jou dan altijd ook de 2e borst aan? Want hier wil hij helaas meestal geen tweede keer meer.. Ja, als hij eerst drie kwartier heeft liggen jengelen En iedere keer bij de tweede keer duurt het dan ook nog eens heel lang omdat hij dan niet goed wil happen..
Fijn om te lezen dat het bij jullie ook niet allemaal vlekkeloos verloopt. Ik ben ook echt moe, zou niet weten hoe ik het zou moeten doen als er een tweede rond zou lopen. Gelukkig hoef ik daar nog lang niet over na te denken . Gisteravond is onze meneer bezig geweest met wakker zijn en jengelen vanaf 20.30uur. Pfff, vermoeiend. Het is wel een heerlijk ventje hoor! Maar zou het fijn vinden als zometeen de tijd komt dat ie de volledige nacht doorslaapt. Mijn man is afgelopen nacht dus met hem bezig geweest tot ie eindelijk om 02.00uur sliep. Ik mocht van mijn man lekker in bed blijven en hoewel ik het voor hem heel vervelend vond, hij moet tenslotte gewoon werken overdag, was ik blij dat ik van 01.00uur tot 07.00uur heb mogen slapen. Ik heb onze vent gezegd dat ie vanacht lekker moet slapen dus hopelijk luistert hij er naar . Worden jullie ook gek van die goedbedoelde adviezen van iedereen om je heen? Ik wel in ieder geval. xxx
Als ik tussendoor verschoon dan lukt de 2e borst vaak wel anders niet. Maar dan zou ze ook weer sneller komen dus vind wel dat ze die 2e borst moet. Snap ook niet dat ze savonds of snachts soms al na 2 uur komt ofzo. Dan twijfel ik toch of ze genoeg binnen krijgt. Daarom nu savonds nutrilon geven de laatste voeding. Ben benieuwd
Hier wel een peuter erbij. Soms idd erg pittig maar moet wel zeggen dat ik nu wel iets beter tegen de gebroken nachten kan als bij de eerste. Dan ben je echt niks gewend. Nu ben ik ook wel moe maar toen liep ik echt op mn wenkbrouwen.
het is zeker druk met een dreumes/bijna peuter! HIj wordt steeds vervelender en gaat ons zelfs slaan tijdens het voeden. Erg lastig! Maar de dreumes slaapt nu al 3 uur!!! dus even rust. Alleen luuk huilde veel en moest steeds spugen. Ik zit eronder! maar ik durf niet naar boven om om te kleden, want dan wordt de oudste wakker. Al wordt dat nu wel een keer tijd, dus ik moet zo maar eens gaan kijken.. Hier ook vaak de hele avond bezig met een hongerig/onrustige baby.
Hmm hij is hier eens een keertje stil voor de verandering! Lekkere rustige avond. Hij was alleen een heel klein beetje onrustig na het eten, maar had hem meegenomen naar beneden, hier was hij hartstikke rustig en viel weer zo in slaap. Overgebracht naar zijn eigen bedje en hij piept alleen af en toe wat.. Nou, heerlijk dan toch.. Ging het iedere avond maar zo En dat trouwens na dat ik hem dus ook weer zelf wakker heb moeten maken voor een voeding omdat hij anders weer te lang zou hebben geslapen. Ben benieuwd hoe de nacht dan gaat, of die dan ook net zo goed verloopt als normaal of het nu dus ineens weer opschuift... Maar was echt zielig hier vanavond, want hij heeft nog steeds last van z'n oogjes. Had met de borstvoeding geprobeerd, maar heeft niets uitgehaald, misschien enkel wat verslechterd.. (hij heeft het nu veel vaker en meer rotzooi in z'n ogen lijkt wel) Zijn hele oog was gewoon vanavond dichtgemetseld gewoon! Hij kreeg z'n oogje ook maar een klein beetje open en probeerde dat ook maar één keertje. En normaal moppert hij als ik z'n oog schoon maak, maar nu bleef hij gewoon liggen tot ik het weggehaald had. En hij had voor eventjes krabwantjes aan gehad, waren hartstikke vies omdat hij dus in zijn oog had gezeten.. Dus hij heeft er volgens mij ook echt heel veel last van Morgen ga ik even naar het inloopspreekuur van het CB om hem te wegen, eens kijken of ik daar nog kan vragen wat ik er nou mee aan moet.. Vind het namelijk echt zielig zo..
Geloof het of niet maar hier dus ook een rustige avond ik moet vaker hier mijn verhaal doen het werkt Nu lekker mijn bedje in. Een keertje vroeg slapen
Hier net 90cc nutrilon op. Ben benieuwd of ze nu beter gaat slapen. Ze is nog steeds wat verkouden. Ga morgen denk ik ook ff naar t weeguurtje
Hier was het oogje ook helemaal dicht (in kraamweek). Iedere voeding schoongemakt met borstvoeding. Na een paar dagen werd het minder
Heel herkenbaar die gebroken nachten! DEze week begint hier toch meer ritme te komen van 3 uur half 4 s nachts voeden en dan uur of half 7. Het lastigst vinden wij hem daarna weer goed laten slapen in zijn bedje. Huiluurtjes heeft hij weinig, soms wel een poosje onrustig. Het houd je wel bezig zo'n baby! Heb steeds tijd tekort om alles te doen en ik heb de luxe dat mijn man nog vrij is... En voel me constant moe. Hier trouwens ook een poosje ontstoken oogjes gehad, ik maakte gewoon consequent schoon met (gekookt) water en na een paar dagen was het plotseling weer over.
Ik hou weinig tijd over om hier te reageren.. Familie op bezoek en oudste weer naar school. Lees wel en kom wel weer actiever terug straks. Kleine man gaat geweldig. Slaapt nu 6 uur ongeveer snachts en is sinds vanmorgen flink aan het brabbelen en lacht zich een ongeluk..
Mijn mannetje is in 9 dagen tijd weer 430 gram gegroeid En hij is nu 535 gram en 3,5 cm groter dan bij de geboorte. Haha wat toevallig zeg Rose. De kleintjes lezen stiekem gewoon mee Juf, deed je dat met de borstvoeding voor het eten of erna? Denk dat ik hier ook maar eerst even consequent ga proberen schoon te maken. Bij het CB had ze het over dat hij wat mee kan hebben gekregen uit het ziekenhuis En weet ik wat ze nog meer zei.. Verder had ze het enkel over schoonhouden met dat afgekoeld gekookte water en als het echt erger wordt naar de dokter ermee, dan kan ik druppels krijgen. Wordt hier nu al gek van al die mensen die ik moet vertrouwen over de gezondheid van m'n kleintje.. De dokter had mij iets voorgeschreven, wat ze achteraf toch zelf ook wel wat te gauw vond, maar wat ze me niet gelijk heeft vermeld. Dus als ik het zelf toch eigenlijk ook niet te gauw vond, zat ik nou ook aan de medicijnen waar ik toch een langere tijd aan vast zou zitten.. Dus die vertrouw ik nou ook niet meer zo heel erg, ben zo bang dat als ik dan wat vraag ik weer gauw iets mee krijg zonder het eerst zonder medicijnen en dergelijke te proberen.. En dat mens van de CB vind ik ook al eng. Die komt ook heel dicht bij je staan als ze praat en herhaalt dingen echt tien keer En ze had hier toch ook even aan het naveltje gezeten, want hij was toch wat te rood en moet misschien aangestipt worden ofzo
Ik ben bang dat ik weer borstontst krijg... Mn borsten voelen akelig terwijl ik amper stuwing heb. Grieperige pijn over mn lichaam.
@dragonbaby: je kan het naveltje ook schoon maken met een beetje alcohol op een watje. Dat moest ik doen. Dan droogt het in. @niki: het zal toch niet weer! ? Wat een ellende. Veel beterschap!
Nee toch Niki? Ik hoop het niet voor je. Goed leegmaken met warme doeken en massage. Hoe was je nacht na de fv? Dragonbaby, ik denk dat het moederinstinct het vaak wel het beste weet. Vertrouw op je eigen gevoel. Met aanstippen bedoelt ze denk ik ook met alcohol, maar weet het ook niet zeker. Wat "fijn" om te lezen dat hier meer moeders zijn met zware nachten, ik wilde al niet zeuren . Maar soms zijn het gewoon pittige tijden...