Ik zag ook wel een beetje op tegen de eerste weken, omdat ik van de eerste keer wist hoe zwaar het soms kan zijn. Maar. ... Het wordt allemaal gemakkelijker straks en dan heb je weer een avond voor jezelf (met ook zwaardere periodes er tussen wanneer ze een sprongetje hebben. ..)
Nova heeft vanavond ook huiluurtje geloof ik Ze ligt nu met speen de schommelstoel en slaapt. Hopelijk kan ik nu even rusten tot de volgende voeding.
Wat jammer dat het niet gewerkt heeft Niki @Minime, dank je voor de tip. Ik kreeg hier te horen dat ik het met babyolie moest doen, maar dat vind ik ook weer zo.. Ik weet niet, maar lijkt me in ieder geval niets voor zoiets. Heb het vanmorgen al uitgeprobeerd, hij vind het alleen niet echt leuk maargoed.. Het zag er ook echt niet uit vanmorgen, om de navel heen was het een soort van aan het vervellen en erin was echt helemaal vies van de korstjes.. @Danitcha, ik zou mijn moederinstinct wel willen volgen, maar wat betreft het naveltje heb ik echt geen flauw idee wat nou verstandig is. Aan de ene kant denk ik: gewoon met rust laten zoals overal ook wordt geadviseerd, maar aan de andere kant kan het soms zo rood zijn dat ik dan denk dat het ook niet echt goed zit.. Dus raad van iemand die er wel echt verstand van heeft, zou toch wel even heel erg nodig zijn in dit geval Ik ben hier trouwens even helemaal verbaasd om mijn mannetje.. Al vanaf gisteren half 12 in de middag slaapt hij best lang. Heb hem twee keer wakker moeten maken omdat er alweer 4,5 uur voorbij was, heb hem een uurtje beneden wakker gehad en daarna heeft hij van zo'n half 12 tot kwart voor 7 geslapen! Dus had een rustige middag, rustige avond en rustige nacht. Heerlijk, maar toch even goed in de gaten gaan houden..
Wilde dat wij een keertje zo'n nacht hadden! Hier veel onrust maar nu weer slapend na ochtendvoeding. Trouwens hier zag naveltje er ook een poosje raar uit met korstjes en het bloedde soms, maar heb het gewoon met rust gelaten en is nu prima. Maar als echt rood erom is dan lijkt het mij niet goed dan zou ik ook alcohol gebruiken, deden ze een paar jaar geleden toch ook? Vandaag samen lekker op stap, zin in! Fijne dag allemaal!
Met aanstippen wordt bedoeld dat ze op het bureau met een speciaal spul het naveltje aanstippen om te voorkomen dat je wild vlees groei krijgt. Roodheid kan daar op duiden. Mijn oudste heeft dat ook gehad. Hier is het naveltje ook nog niet schoon (onze dame is al een maand), er zit ook nog een korstje op, die moet ik los houden van de huid er om heen door met een gaasje met lauw (eventueel eerst gekookt) water voorzichtig om het korstje heen te gaan elke dag. Als je twijfelt kun je ook gewoon het bureau weer bellen vertellen wat je ziet aan het naveltje en dan vertellen zij wel wat er moet gebeuren. Daar is het CB voor hoor, gewoon bellen. Wat oogjes betreft kun je in inderdaad vanauit het ziekenhuis een bacterie meenemen die voor pus/troep in het oogje zorgt. Trouwens hier geen ZH, maar ook pusoogjes. Doordat de traanbuisjes bij sommige kinderen nog niet helemaal ontwikkelt zijn zorgt dat ervoor dat de afvoer van die troep neit helemaal vanzelf gaat. Vandaar dus het schoonmaken. Ik doe dat ook met lauw (eventueel eerst gekookt, dan doe het minder zeer) water. Je moet van buiten naar binnen schoonmaken, dus eerst de ooghoek en zo naar het neusje toe. Als het oogje schoon is kun je ook af en toe met je pink masseren van ooghoekje naar binnen toe, soms helpt dat. Soms is het ineens van de een of andere dag over, dat heeft dan te maken met dat de afvoer dan het wel goed doet. Ons meisje is er nu bijna vanaf. Maar ik weet dat mijn andere kindjes tot ruim 2 maanden er last van hadden. Dat mag gewoon, alleen is het niet prettig. Waar je wel op moet letten is dat het oogje zelf niet ontstoken is. Dat hoort niet. Ben geen expert, alleen beetje ervaringsdeskundige na drie kinderen...
Mijn ervaring is: Toegeven aan de kuren van je kindje. Eerder voeden, kolven en aandikken. Later voeden, andere voeding. Hier hielp dat allemaal niet bij de eerste, dus ik geef er aan toe. Natuurlijk is dat pittig. Maar was hier wel het enige wat hielp. Sinds 3 nachten hier nog maar 1 voeding. Erg lekker is dat zeg! Hopelijk blijft dat zo. Deze nachten hebben we in elk geval weer gehad. We zitten nu over de 5 kilo, en echt in maat 62. Maat 1 pampers gaat al een tijdje niet meer. Gisteren kwam een vriendin met een baby van ruim 2 maanden en die woog net 8 pond, echt geen gezicht die 2 naast elkaar
Lactatiedesk en cb zeggen juist niet toegeven. Daar ben ik t ook wel mee eens. Eerder dan 3 uurtjes is ook niet nodig ze was in 1 week 500 gram aangekomen dus ze krijgt genoeg iig. En voor mn borsten en overstimulatie is vaker voeden ook niet goed. Tussendoor kolven moet ik ook niet.
Vraagje: Onze vent heeft er net 35 minuten over gedaan om 125cc op te drinken. Met 10 minuten pauze ertussen. Hij heeft die hoeveelheid wel nodig anders is hij er na 2 uur weer. Is 35 minuten te lang? Ik heb de avent flessen, al speen 2 geprobeerd maar dat gaat veel te hard in het begin. Wat is jullie advies? xxx
Hebben jullie ook deze mail gehad? Tijdens je zwangerschap heb je de Zwanger Box, boordevol cadeaus, opgehaald bij een Etos winkel bij jou in de buurt. Bij je aanmelding heb je ook je uitgerekende datum vermeld. Deze datum is inmiddels verstreken en de Baby Box staat voor je klaar! Wil je de Baby Box ontvangen? Bel dan onze klantenservice via 088 550 0183. Is bovenstaande situatie niet van toepassing? Laat dit aan onze klantenservice weten. Alvast hartelijk dank! Felicitas Gaan jullie bellen? ik denk dat ze dan met allemaal aanbiedingen en zo gaan komen.
@lolliebol: kan best denk ik. Gemiddeld is 15-20min maar mag best een keer langer duren toch? Je zou anders nog Difrax kunnen proberen. Mijn ervaring is dat ze daar wat makkelijker uit drinken. @juf: Nog niet gehad. Twee jaar geleden mocht ik hem nog gewoon ophalen. Weet niet of ik het nu ga doen, want ze willen je vast van alles aansmeren. Maar Nee zeggen mag altijd toch
Juf ik heb vandaag een mail gehad dat de box klaar stond bij de etos. Moest hem uitprinten en mee naar de etos nemen.
Dankjewel voor de adviezen iedereen En Annamamma, je kan nog zoveel lezen in boeken, er ervaringen mee hebben is altijd nog veel beter. Dat valt niet te lezen toch Vandaag bij de dokter geweest, aanstippen was volgens haar niet echt nodig. Dus moet gewoon even blijven schoonmaken. En oogjes waren ook nog iets wat ik moet blijven schoonmaken, kon volgens haar inderdaad zo tot 2-3 maanden duren. En inderdaad even in de gaten houden dat het niet ontsteken gaat. Zo, vandaag weer een heerlijke dag gehad. Vanmorgen naar de dokter, was ie heel de tijd heerlijk stil. Vanmiddag nog even de stad in, was ie heerlijk stil. Alleen in de tussenstop thuis was het even jammeren, maar toen had ie honger. Hij had wel netjes gewacht tot thuis in ieder geval Merk alleen van mezelf dat het nog wel wat te zwaar is, wat een rugpijn had ik op een gegeven moment in de stad zeg.. Ben maar op een bankje gaan zitten, tot er twee mannen ernaast gingen zitten om te gaan zitten roken :x Heb je vier lege banken naast elkaar, gaan ze pal naast ons zitten. Bah! Ben maar gauw doorgelopen om naar huis te gaan, ben nou echt kapot. Wat belachelijk zeg juf! Ik zou echt niet gaan bellen om de box te ontvangen Je hebt je er toch voor opgegeven, wat een onzin dat je dan moet gaan bellen om te melden dat je em wilt ontvangen.
Fijn een spuitluier in de nacht haar moeten omkleden en nu is ze klaar wakker pfff en ik lag er pas half 1 in.
Dragonbaby, goed dat je naar de dokter bent geweest! Lolliebol, ik vind dat helemaal niet lang hoor voor zo'n hoeveelheid. Hier gaat het drinken ook het makkelijkste uit een difrax-fles. Ik ben gisteren met m'n kleine man bij de kinderneuroloog geweest. Hij doet het super, komt zo'n 200 gram per week aan en is neurologisch nog steeds helemaal in orde. De cyste is wel groot (5 cm) waardoor het risico op een waterhoofd aanwezig is. Dus ja, wat is wijsheid, weghalen of niet? Ze maken dan een drain naar de buik wat het hersenvocht uit de cyste afvoert. Ga je snijden in het hoofd van een gezond kindje om een risico te vermijden? Lastig! Hij krijgt nu eerst in november een mri onder narcose. Vind het nu al zielig! En dan gaat de neurochirurg de 3d plaatjes bekijken. En dan kijken we verder. Misschien dat ik ook dan nog wel een second opinion aanvraag. Hij weegt nu 2800 gram. Maatje 44 past hij steeds vaker niet en maatje 50 steeds vaker wel. De micro-luiers zijn ook de deur uit en maatje 1 is het nu .
Danitcha wat fijn dat de kleine man het zo goed doet. Wel spannende tijden zo met al die onderzoeken. Hier vandaag een zombiemama pfff laatste dagen huilt ze zo veel en is ze heel veel wakker.
Dat heb ik nou ook altijd Rose, van die ongelukjes midden in de nacht. Nog geen spuitluiers, maar zo'n plasstraal die alle kanten opgaat op dat ene moment dat hij even geen luier aan heeft. Resultaat een nat pak en een natte mama...
Haai dames! Lees vaak ff mee, maar niet altijd tijd om te reageren.. Met onze kleine meid gaat het gelukkig een stuk beter, ze heeft nog wel veel pijn een aantal keer per dag..vannacht was het ook weer raak, eerst heel veel spugen, bijna de hele voeding kwam terug dus inderdaad alles onder de melk inclusief jezelf en vervolgens weer een half uur later opnieuw kunnen voeden.. Erg vermoeiend midden in de nacht en dan als je net weer ligt komt ze weer voor de volgende voeding, dan lig je net goed en wel en vervolgens gaat om 5 uur een half uur lang om de 6 minuten de wekker van m'n man en als klap op de vuurpijl word de peuter wakker om 7 uur en is klaar om de dag te beginnen Dat was mijn nacht en zo gaat die wel vaker.. Kijken jullie ook uit naar een nachtje waar je gewoon lekker kan slapen.. Niet op babyfoons hoeft te letten, gewoon ontspannen lekker tegen je man aan liggen en heerlijk uitslapen... Ooooo zalig! Gisteren bij de gyn geweest voor de naconrole/eindgesprek.. Gng ook over anti conceptie.. Ik opperde gelijk al dat we nu toch wel een hele goede vorm hadden gevonden, een peuter en baby! 100procent veilig op dit moment hebben jullie al een idee hoe je dat gaat doen? Ik ben zo hormoon gevoelig dat ik never meer aan de pil wil.. Denk erover om voor de Mirena spiraal te gaan, plaatselijke hormoon afgifte.. Lees graag jullie ervaring!
Dat is ook mijn issue. Welke anticonceptie. Wil niet meer al die hormonen. Werd ik vorige keer zo down van. Maar spiraal heeft ook niet mn voorkeur. Hoor nu wel wat positieve verhalen over de nuvaring.