Augustus 2013 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door niki86, 8 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Ik laat volgende week de Implanon plaatsen. Nog geen ervaring mee maar lijkt mij ideaal. Vooral dat er weinig hormonen in zitten en het 3 jaar werkt.
    Ik laat het gelijk zetten bij de na controle bij de gyn.

2. lolliebol

lolliebol Bekend lid

15 nov 2012
    647
    0
    0
    Fijn om te lezen dat meerdere van jullie met het dilemma 'anticonceptie' zitten. Ik ben er ook nog niet uit. De pil, spiraal, de pil, spiraal..... dat spookt de hele dag door mijn hoofd. Van de pil wordt ik op den duur wat korter van stof en snauwerig, maar die vorm van anticonceptie heb ik wel controle over. Ik weet dan wanneer de menstruatie komt. Spiraal geeft veel minder hormonen af dus dat is erg fijn, maar daar heb ik geen controle over. Bovendien vind ik dat ook spannend, want wat als ie niet goed gezet wordt? Dan zit ik misschien wel weer met een nieuwe zwangerschap opgescheept en daar zit ik toch echt nog niet op te wachten.

Advies heb ik al aan zoveel mensen gevraagd maar uiteindelijk ligt de keus toch bij mezelf. Moeilijk dus...

xxx

3. brademarie

brademarie Fanatiek lid

17 dec 2009
    1.091
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hihi fijn om te lezen dat ik niet de enige met anticonceptie dilemma rond loop :)

Ze zeggen dat spiraal ietssss meer betrouwbaar is dan de pil, pil geloof ik 99 procent en spiraal 99, nog iets...

4. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    Zo denk ik dus ook over de spiraal

5. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

Mijn vriend laat zich waarschijnlijk steriliseren. We voelen ons compleet met onze meiden. En hij zegt je hoeft die dingen niet meer te doen al die hormonen ik heb daar veel last van.

6. DragonBaby

DragonBaby Bekend lid

8 dec 2012
    826
    204
    43
    Vrouw
    Ik ga hier gewoon voor de pil, al moet ik ook zeggen dat ik me er niet heel fijn bij voel ;)
    Spiraal wordt hem absoluut niet.. En de pil was het enige andere volgens mij wat de dokter ook zei..
    Maar de kraamhulp begon er over toen die hier was en de dokter ook, dus het is ook best vroeg al besproken. Weet dus ook de helft van de informatie niet meer..
    Maar ik stel het nu dus eigenlijk een beetje uit.. Ik weet niet waar ik nog op aan het wachten ben, want hij ligt al klaar bij de apotheek voor me..

Haha, die ongelukjes hebben we hier ook, best wel vaak.
    Laatst was hij een keertje boos, heeft ie twee keer achter elkaar over me heen geplast.
    Of ook een keer pas, ging hij eerst terwijl er geen luier onder hem lag poepen. Wou ik het opruimen, plast ie over me heen. En vervolgens spuugt ie nog wat. Lekker allemaal achter elkaar :)
    Óf ook zo'n leuke, leg ik net een schone luier neer, wil ik hem net goed trekken, gaat ie al z'n gang weer voordat ie recht ligt. Gevolg: luier onbruikbaar, mag hem direct weer weg gaan gooien ;)

Hoe lang doen jullie overigens over een pak luiers? Met hoeveel erin.
    Ik heb hier die van de kruidvat, 56 stuks. Heb hier nu met een pak een week gedaan. Ben benieuwd of ik met het volgende pak dus ook weer een week doe.
    En luierdoekjes weet ik eigenlijk niet hoe lang ik ermee doe. Weet alleen dat ik nog steeds geen fijne heb gevonden, heb met al die doekjes steeds ruzie.

7. juf85

juf85 Niet meer actief

Doekjes vind ik van zwitsal het fijnste, maar die zijn niet goedkoop.
    Ik haal nu meestal etosdoekjes in de aanbieding (6 pakjes voor 6 euro).
    Maar laatst waren er 12 pakken voor 10 euro, dus toen hebben we ingeslagen.
    De doekjes gaan hier nu hard met twee in de luiers.
    Ik hoop dat de oudste gauw zindelijk wordt.

8. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Ik gebruik 6 luiers per dag, en heb ook die van Kruidvat.
    Dus ruim 9 dagen dan. Soms natuurlijk een luier extra als ze gepoept heeft tussendoor. Maar ze poept maar 1x per dag.
    Billendoekjes heb ik van Hema. 6 voor 6 euro. Zijn erg fijn en goedkoop.

9. DragonBaby

DragonBaby Bekend lid

8 dec 2012
    826
    204
    43
    Vrouw
    Ja mijn probleem heb ik denk ik met alle doekjes, want er komen er teveel uit of er komt geen klein flapje van de volgende uit en moet ik gaan zitten zoeken naar het volgende doekje.

Heb een probeerverpakking van zwitsal sentisive, maar vind die niet lekker ruiken.
    Van de kruidvat zijn wel beter, maar vind ik ook nog niet zo lekker.
    Echt moeilijk zeg, met zoveel keuze.
    Wordt even heel veel uittesten komende tijd..
    Heb nou eerst van ah huismerk liggen om uit te proberen. Anders ga ik ook maar even bij de hema kijken. En anders ga ik bij de Action nog kijken. Als ik dan nog niets gevonden heb, weet ik het ook niet meer ;)

Het is dat je het zegt MiniMe.. Zo had ik het even nog niet bekeken.
    Is dus hier omgerekend 8 luiers per dag, eigenlijk best wel veel als je kijkt dat hij 'maar' 6 tot 7 keer per dag komt voor eten en dus eigenlijk ook zo vaak een nieuwe luier zou krijgen per dag.
    Ligt er dan alleen aan of hij niet die ongelukjes heeft dat ik dus een luier al gelijk weer weg kan gooien.
    Maar zou dan dus ook iets langer moeten kunnen doen met een pak.

10. juf85

juf85 Niet meer actief

Doekjes uit verpakking halen is altijd vervelend.
    Wij hadden dus altijd zwitsal, daarna zijn we goedkopere gaan testen.

Hema vonden we net wat droog. Kruidvat stinkt, lidl is te nat.
    Europrofit stinkt.

11. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Ik heb ook al heel veel doekjes geprobeerd. Van de Action vond ik ook niet fijn.
    Zwitsal en Pampers wel maar vind ik te duur.
    Ik ben nu tevreden met Hema dus ga ook niet meer switchen.

@dragonbaby: weet niet of je s nachts verschoont, maar dat is niet nodig
    Ik gebruik voor nacht maatje 2, anders lekt ze door
    Kruidvat heeft vaak aanbiedingen van eigen merk luier, dan moet je inslaan :)

12. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    Hier luiers van pampers en de sensitive niet geurende doekjes van pampers. Al die geur stoffen vind ik niks. En luiers wil ik graag ook gewoon t beste. Onze oudste heeft active baby van pampers. Erg fijn!

Hier nog steeds zo een pijn aan 1 borst ik wordt er gek van. Steeds bang voor weer een borstontsteking maar dan had t al lang moeten doorzetten naar mijn idee. Want heb dit al een pAar dagen. Huisarts zei eergister dat t klieren waren. Zou best kunnen maar ik weet echtniet meer wat ik eraan moet doen. Wel voeden, met rust laten? Heb de kleine net een nutrilon gegeven en zelf niet gekolfd. Als t mn klieren zijn is rust juist wel ff goed. Maar als t toch borstontst is zou ik m juist moeten legen... Ik weet t niet meer en wordt erg desperate van deze pijn...

13. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Over anticonceptie gesproken: Ik ben persoonlijk helemaal fan van de Implanon en de Nuvaring. Heb beide jaren gebruikt, en beide zijn goed. Voordeel van implanon: Je hoeft er niet meer naar om te kijken. Voordeel van nuvaring: Je regelt zelf wanneer je ongesteld bent, nadeel is dan weer dat je er toch zeker eens per maand aan moet denken.

Hier gaat alles super met het kleine mannetje. Flessen worden steeds groter, en zijn slaapjes ook steeds langer maar ook de alerte momenten worden steeds langer.

Heeft de afgelopen dagen wel zo nu en dan heel kort last van krampjes. Maar goed, dan heb ik niet te klagen als dat alles is.

Wat luiers betreft, hier pampers babydry geloof ik, en doekjes van zwitsal en etos.

14. Gigi85

Gigi85 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gebruik ook de luiers van pampers of kruidvat. Heb ook etos geprobeerd maar die zitten voor geen meter. Doekjes heb ik nu van zwitsal.

Lola clustert nu 's avonds steeds, erg vermoeiend. Ze begon vanavond al rond 17.30 uut en gaat dan rustig door tot middernacht. Kan ik dus blijven voeden. Ik geef er maar aan toe want anders blijft ze de hele avond huilen en slaapt ze vervolgens niet.

15. brademarie

brademarie Fanatiek lid

17 dec 2009
    1.091
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niki wat klote die pijn en snap dat je wanhopig word op een gegeven moment, stel anders voor jezelf een moment, als het dan nog zoveel pijn doet, geen verbetering dat je dan stopt met de bv? As je kleine meid het prima doet op de nutrilon..waarom niet.. Je hebt haar nu een hele goede start gegeven en je meisje en grote meid hebben niks aan een mama die desperate word van de pijn..

16. brademarie

brademarie Fanatiek lid

17 dec 2009
    1.091
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook weer op vd zenuwpijn in momenteel weer beide polsen/handen.. Hb al een mega dosis codeïne enparacetamol achter m'n kiezen inmiddels.. :(

Kleine meid was ook erg onrustig en zat zo te zoeken met haar mondje dus ik flesje gemaakt en dan 4 slokken en ze viel in slaap. Babyfoon beneden gezet en haar lekker in de box gelegd op haar zij ga zo ook maar weer even terug naar bed.. Ben dood en dood moe.. Morgen met de kleine meid weer naar de osteopaat.. Hopelijk kan ze weer net als vorige week weer een hoop voor haar doen...

17. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    Ik wil best doorgaan met bv maar niet op zo een manier met steeds grote kans op borstontsteking. Op zo een manier werkt t niet. Blijkbaar heb ik gewoon teveel voeding oid en blijft er steeds wat achter. Elke voeding nakolven ga ik ook echt no way doen.en daarmee stimuleer je het ook weer. Ik weet echt niet wat ik fout doe dan. Ben zo boos nu. Stervens pijn en weer koorts, overal pijn.

18. lolliebol

lolliebol Bekend lid

15 nov 2012
    647
    0
    0
    Jeetje niki, die pijn is echt balen!

Hier doekjes van Zwitsal en luiers van Pampers. Ga nu overschakelen naar maatje 2, hij plast nogal veel en maat 1 wordt helemaal zompig, zo vol loopt die.

Wat ben ik trouwens trots op ons ventje!
    Hij heeft voor het eerst doorgeslapen. Om half 11 gister de laatste voeding, hij lag om 11 op bed en vanochtend om half 7 de eerste bewegingen en nu ben ik aan het wachten op de 'sirene' zodat ik zijn fles kan klaarmaken. Heerlijk zo`n nacht!!

xxx

19. Kortecol

Kortecol Bekend lid

6 sep 2012
    872
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lolliebol hebben ze niet eerder weer voeding nodig al ze nog geen maand oud zijn?
    Hier straks weer Mirena. Vorige keer 3,5 jaar niet gemenstrueerd. Eruit en binnen 6 weken zwanger. Dat beviel mijn dus heel goed en is vanaf plaatsing direct veilig!
    Hier gelukkig eindelijk wat minder voedingen. Overdag om de 3-3,5 uur en 's nachts om 2.30 en 7 uur weer. Prima te doen dus!

20. juf85

juf85 Niet meer actief

Hier ook savonds vanaf etenstijd clusteren.
    Als ik hem wegleg als hij slaapt wordt hij weer wakker en wil hij drinken.
    Meestal lukt het om hem tussen 21 en 22 uur in de kinderwagen te leggen. Dan kijk ik nog even tv of ben ik even aan het hobbyen.
    Meestal blijft hij slapen als we hem mee naarboven nemen en dan wordt hij tussen 2 en 3 wakker en tussen 5 en 6.
    Dus twee nachtvoedingen. De tijden zijn soms iets eerder en soms iets later.alleen na die tweede voeding wil hij niet altijd meer slapen, dus dan slaap ik ook niet meer.

Deel Deze Pagina