Ik voed meestal rond 3.30 en 7.00. Maar bij mij duurt het clusteren meestal tot middernacht, ik probeer dan tussendoor al wat te slapen, want anders ben ik echt uitgeteld tegen de tijd dat ze eenmaal in slaap valt. Maar langer dan een uurtje lukt nooit want dan meldt ze zich alweer. Ik doe nu 's avonds trouwens aan blokvoeden, als ik haar bij het clusteren normaal voed dan drinkt ze te veel en spuugt ze steeds. Dat gaat nu met het blokvoeden gelukkig wat beter.
Was al bang dat ik een grote zeur was wat betreft de doekjes, maar ik ben dus niet de enige. Maar zal als eerst volgende van de hema en etos dan ook maar eens proberen, kijken of die voor mij dan ook de volgende oplossing zijn. @Minime, ja ik verschoon 's nachts ook. Als ik dat niet doe, dan gaat hij heel gauw alweer huilen tot z'n luier wel verschoond wordt. Maar hij houd hier ook niet van natte luiers geloof ik, want soms huilt hij al vanwege de luier als ie alleen maar even een plasje gedaan heeft. Van de kruidvat had ik inderdaad gezien, ik koop ze hier dan ook inderdaad in de aanbieding. Ik vond het alleen laatst zo moeilijk, dan moet je drie pakken gaan halen.. Maar ik vind het dan zo moeilijk om te kiezen welke maat je moet hebben. Ik weet niet hoe lang hij in dezelfde maat blijft zitten, dan koop ik straks een heel pak teveel ofzo. Dat is het enige rotte met van die aanbiedingen. Ik heb hier nou ook even pijn van mijn rechterborst. Maar hij doet hier ook steeds vervelender met happen. Ik weet niet wat dat toch steeds is. Wil alleen liever nog even wachten met de lk, want die wordt hier niet vergoed en kost volgens de site best nog wel veel voor een afspraak. Staat me dan toch wel even in de weg.. @Kim, wat fijn dat alles zo goed gaat met je kleintje! & Lolliebol ook, wat fijn dat ie zo goed doorgeslapen heeft. Hier wel een iets mindere nachtrust gehad. Van half 1 tot half 5, daarna was het de hele tijd weer moeilijk doen, niets hielp dan ook echt.. Pas toen ik mijn vriend had gezegd dat hij de volgende keer er maar uit moest omdat hij nu echt niet meer kwam voor de honger en mijn vriend dan ook even wat kon doen, toen was ie ineens stil
Dragonbaby: had dat twee uur eerder gezegd! Hier consultatiebureau geweest, kleine is in precies een maand 1800 gram gegroeid, niet leuk meer! Baby gaat zo snel weg...
Kortecol: volgens mij maakt het niet zoveel uit dat er zoveel uur tussen de voeding heeft gezeten. Het gaat erom dat ze in 24 uur op dezelfde hoeveelheid zitten of zelfs iets meer. Zie je dat er in 1 keer een flink dal inzit, dus dat ze echt te weinig binnen krijgen, dan is het wel van belang om niet te lang er tussen te laten zitten. Bovendien vind ik dat hij het vanzelf aangeeft als hij honger heeft. Ik prop mijn eten ook niet naar binnen als ik geen honger heb. Hij heeft vandaag tot nu toe zich om de 3 uur gemeld ipv 4 uur, dus hij haalt de schade wel in. Het fijne is dat ie met dit schema vanavond weer om half 11/ 11 uur voeding krijgt dus wie weet hebben we aankomende nacht ook weer zo`n fijne nacht. Dat wordt duimen draaien.... xxx
Ik gebruik luiers van Pampers, omdat ik die veel beter vind absorberen dan die van Kruidvat en ook zachter aanvoelen. Qua billendoekjes heb ik geen voorkeur. Ik haal gewoon waar ik op dat moment ben of als ik een aanbieding zie. Soms is er wel eens een pakje uitgedroogd, maar volgens mij heeft ieder merk dat wel eens. Ik gebruik zo'n 10 luiers per dag. 8 per voeding en zeker nog wel 2x na een voeding omdat S tijdens het voeden soms begint te poepen. En ik leg hem ook niet terug in bed met een poepluier. Brademarie, sterkte! En hoe was het bij de osteopaat? Hier ook lange onrustige avonden. Eigenlijk al vanaf de geboorte. Meestal is het pas rustig rond 1-2 uur ('s nachts). Dan om 4 uur er weer uit voor een voeding. Maar vl doet de voeding van 7 uur voor z'n werk, dus dan kan ik even bijslapen en zo komen we toch allebei nog enigszins aan onze slaap. En in het weekend draaien we het om, dan kan ik vroeg naar bed en vl uitslapen. Lolliebol, als je een kindje hebt dat goed op gewicht is, dan denk ik dat je ook wel op afroep kunt voeden. Als een kindje honger heeft dan laat het echt wel van zich horen.
Spruw? Daarvan kan jij pijn/steken of last van jeuk aan je borst krijgen. Je kindje heeft dan moeite met aanhappen omdat hij daar pijn bij ervaart. Soms zie je spruw heel duidelijk, witte plekjes op de kaakjes, en/of de tong. Soms zie je het bijna niet. Hier al vanaf dag 8 spruw, soms paar dagen vanaf dan begint het weer. Ben nu al 3 keer voor bij de HA geweest, irritant hoor.
Inderdaad Kortecol, ik had het eerder moeten zeggen. Maar helaas. Weer een wijze les voor de volgende keer toch! En wat fijn dat ie toch zo goed gegroeid is! Jammer inderdaad dat het zo gauw gaat, maar het is toch beter dat de kleine wel goed groeit. Hmm, heb even opgezocht dat spruw, maar weet het nou niet zeker. Het is namelijk niet zo dat hij witte vlekjes in zijn mond heeft, ik heb ook geen witte plekjes bij mijn tepels. Hij heeft geen last van uitslag of iets.. Het is echt onrustig drinken, veel loslaten en weigeren. Kan daardoor komen, maar kan ook zijn omdat er sprake zou kunnen zijn van toeschietreflex. Want ik heb als hij rechts stopt, dat er dan een straal uit blijft spuiten en links blijft het even na druppelen. Type ik dat laatste op internet in, kom ik dus op dat toeschietreflex uit. Alleen de pijn die ik heel af en toe heb is dan nog een vraag. Zou inderdaad ook kunnen passen bij het beeld van spruw volgens internet. Maar kan ook gewoon gevoelig zijn ofzo. Want hij zuigt in het begin ook wel heel hard. En maak veel melk aan ofzo, dat zou ook weer voor het één en ander kunnen zorgen.. Het is dus even heel moeilijk om nou te weten waar het vandaan komt dan. Zal het nog wel even aankijken en anders zal ik nog maar even een keer langs de dokter gaan, kijken wat die zegt.
Een toeschietreflex is heel normaal. Dat krijg je nadat je baby een aantal keer gezogen hebt. De melkstroom komt dan goed op gang. Ik heb een vrij krachtig toeschietreflex (dat doet dan ook even pijn, maar dat is na een korte tijd over) die mijn dochter niet altijd aan kan. Ze verslikt zich dan, ik koppel haar dan even los. De melk blijft dan heel krachtig stromen, die vang ik op in een spuugdoek. Als de stroom stopt leg ik haar weer aan en kan ze rustig drinken. Bedoel jij dat? Dan heeft het niet met spruw te maken maar gewoon met de melkstroom die (in jouw en mijn geval vrij krachtig) op gang komt. Dat de andere borst dan ook gaat druppen is zeker niet ongewoon. Ik doe aan de andere kant altijd een zoogcompres, of ook een spuugdoek. Mijn ervaring is wel dat dit over enkele weken minder wordt. Twee redenen, je kindje wordt sterker en kan de melkstroom beter aan. Daarnaast lekt het aan de andere kant bij mij op een bepaald moment niet meer. Wat mij betreft komt dat moment snel, wordt dat gedoe met zoogcompressen aardig zat Kun je hier wat mee? Zou er persoonlijk niet mee naar de dokter gaan. Het klinkt echt als heel normaal. Succes weer!
O ja, en nog een andere tip. Ik weet niet hoe vaak je van borst wisselt? Als ik merk dat mijn dochter vaak achter elkaar voor een paar slokjes komt dan geef ik een aantal uur achter elkaar dezelfde borst. Dan hoeft ze niet steeds die krachtige stroom weg te slikken. Doe dit alleen als je weet dat de groei goed is, anders liever niet.
Hier weer via telefonisch consult met de ha antibiotica gekregen. Ze vond t toch sterk op borstontsteking lijken. Ik heb echt het idee dat ik na vorige bo alles heb gedaan om het nogmaals te voorkomen. En dan toch weer bo. Ik baal zo. Verder gaat de bv eigenlijk super namelijk. Stoppen nu is ook geen optie midden in een bo...
Ik gebruik sowieso altijd al een zoogcompres aan beide kanten, want als ik dat niet gebruik dan ben ik binnen de kortste keren echt kletsnat Maar dan is dat het denk ik inderdaad wel. Merkte alleen gisteren pas voor het eerst dat het echt eruit spuit omdat hij toen pas ook echt voor het eerst zo vroeg weer los liet. Maar hij is wel al wat langer echt onrustig met drinken, klakt tijdens het drinken, doet moeilijk met happen in het begin etc. Dan wil hij echt gaan zitten sabbelen in plaats van goed happen. En bij mij is het ook al wat langer dat ik lichtelijk pijn heb. Alleen mijn rechtertepel zelf doet dan ook pas sinds gisteren ergens pijn. Wordt hier die zoogcompressen inderdaad ook al aardig zat, dus hoop inderdaad dan maar dat het gauw weer over is dan. Heb er inderdaad wel wat aan, weet ik in ieder geval ook dat het niet iets heel ernstigs hoef te zijn. Dankjewel dus Oh ja ik geef iedere keer de andere borst. Komt weinig voor dat hij wel even dezelfde kant nog krijgt. Maar zal eens kijken als hij vlak achter elkaar komt om dezelfde kant te geven. Hij komt vandaag ook alweer heel veel, denk ook regeldag ofzo. Dus kan het vast zo alweer proberen.
Ik heb ook sterk toeschietreflex, het spuit dan recht in zn gezicht en haren als hij dan loslaat omdat hij zich verslikt. Dat is bijna altijd links. Die kant heb ik ook meer melk (met kolven)
Hier weer een heerlijke nacht gehad. Om 23.30uur in zijn bed gelegd en om 08.30 melde hij zich, heerlijk!!!! Ik ben nu ook volledig naar 6 voedingen, hij doet het super. En inderdaad, hij groeit goed. Afgelopen dinsdag naar cb geweest om gewoon ff te wegen en in 3 weken tijd 810 gram aangekomen en 4cm langer geworden. Aanstaande dinsdag moet ik ook weer naar cb, maar dan is het eerste gesprek, ook met een arts erbij geloof ik. Ben heel benieuwd, weet niet wat me staat te wachten. xxx
Wat fijn lolliebol Hier ook sinds dat ze 3 weken is 6 flessen. Ze krijgt nu sinds een week 6 flessen van 130 cc.
Ik had er dus nog nooit van gehoord, maar 'fijn' dat ik dan dus niet de enige ben met dat probleem, dan weet ik in ieder geval dat het normaal is/kan zijn. Fijn dat jullie ook zo'n fijne nacht gehad hebben! Ik hier ook Avond wel iets minder, hij jammerde heel veel en hapte steeds, maar hij spuugde ook best wel veel.. Dus daarna dacht ik dat ie wel weer honger had, hij dronk ook iedere keer weer best lang. Maar vervolgens spuugde hij weer wat en was het weer huilen. Hij heeft gisteren zelfs voor het eerst over ons heel gespuugd (over beide op een ander moment). Uiteindelijk half 11 geloof ik maar een speen in gedaan, toen was het ineens stil. Waarom komen die briljante ideeën om hem stil te krijgen toch altijd zo laat pas? Nou was ook eigenlijk niet de oplossing voor eerder, want hij had ook last van krampjes. In ieder geval, hij heeft tot 7:10 geslapen! Fijn zeg dat ie zo goed gegroeid is lolliebol! Hier vandaag alweer precies 3 weekjes!
haha juf, hier dus ook. Heb altijd een spuugdoek binnen in mijn hand voor het geval ze los laat. En dat doet ze vaak wat de straal gaat gewoon te hard. Som ben ik te laat en zit ze er helemaal onder. Haren, gezichtje, kleding.... Sproeit dan zo lekker met vijf stralen alle kanten op... Dragonbaby, voor zo'n lekkere nacht heb ik mn avond wel over! Heerlijk zeg. Hier sinds ene aantal dagen 1 nachtvoeding, om ongeveer half 4. Ook goed te doen hoor. Kortecol, wat groeit je kleine zeg! Hoe zwaar istie nu? Hier 900 gram gegroeid in 1 maand. Mijn andere 2 groeite ook ruim over de kilo in de eerste maand.